بیش از ۱۰۰ مدل کابینت آشپزخانه بزرگ جدید

بیش از 100 مدل کابینت آشپزخانه بزرگ جدید

بزرگتر همیشه بهتر نیست. وقتی صحبت از چیدمان آشپزخانه می‌شود، طراحی فضای بزرگ می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. چطور می‌توانیم فضا را به اندازه کافی پر کنیم بدون اینکه احساس سردی و بی‌روحی داشته باشد؟ تعادل درست بین یک طراحی شلوغ و یک طراحی کارآمد در آشپزخانه چیست؟ چطور می‌توانیم کابینت آشپزخانه بزرگ را طوری طراحی کرد که هم زیبا باشد و هم از فضا به درستی استفاده کنیم؟ در این مقاله نکات و ایده‌های مدل کابینت آشپزخانه بزرگ جدید را مشاهده کنید.

مدل کابینت آشپزخانه بزرگ جدید

چیدمان ال شکل، جی شکل و یو شکل مناسب آشپزخانه‌های بزرگ است. این چیدمان‌ها فضایی تعاملی برای آشپزخانه ایجاد می‌کند. شما می‌توانید حین کار با مهیمانان صحبت کنید و یا مراقب بازی بچه‌ها باشید.

بیش از 100 مدل کابینت آشپزخانه بزرگ جدید

فضای ذخیره سازی را در کناره‌ها و فضای کار و آماده سازی را در وسط آشپزخانه بزارید

تو اکثر چیدمان‌های آشپزخانه، یه قانون کلی وجود داره: ذخیره‌سازی دور تا دور و فضای آماده‌سازی غذا در وسط. به همین دلیله که جزیره‌ی آشپزخانه انقدر پرطرفداره، چون یه فضای مرکزی برای آماده کردن و سرو غذا فراهم می‌کنه. جزیره خودش هم می‌تونه فضای ذخیره‌سازی داشته باشه، اما نبود کابینت‌های بالایی در وسط آشپزخانه باعث می‌شه فضای باز و بزرگتری داشته باشید.

درسته، داشتن کابینت‌های بالایی در قسمت مرکزی آشپزخانه هم ممکنه، ولی این کار باعث بسته شدن دید و کوچکتر به نظر رسیدن فضا می‌شه. اگه می‌خواین تو یه آشپزخانه‌ی بزرگ، حداکثر استفاده رو از منظره ببرین، بهتره که قسمت مرکزی رو از هرگونه مانع دیداری خالی نگه دارین.

با استفاده از صندلی فضایی دنج ایجاد کنید

توی آشپزخانه‌های بزرگ، صندلی‌ واقعا معجزه میکنه! فضای زیاد اولش شاید قشنگ به نظر بیاد، ولی یکم احساس خالی بودن و سردی هم به آدم میده. اما اگه از اون صندلی‌های اپن که روکش پارچه‌ای دارن استفاده کنی، انگار یه گرما و صمیمیت خاصی به آشپزخونه اضافه میشه. همونطور که صندلی‌های توکار مثل صندلی‌های دور یه میز صبحانه یا اونایی که کنار جزیره وصل میشن، باعث میشن فضا دنج تر بشه. اینجوری هم آشپزخانه‌ کاربردی‌تر میشه، هم از اون فضای خالی که معلوم نبود چیکارش کنی استفاده می‌کنی.

مناطق مختلف اشپزخانه را با نورپردازی متمایز کنید

اگه تو خونه‌تون یه فضای بزرگ و باز دارین، احتمالا با مفهوم «تقسیم‌بندی فضا» آشنا هستین. تقسیم‌بندی فضا به این معنیه که یه فضای بزرگ رو به قسمت‌های کوچیک‌تر تقسیم می‌کنیم تا فضا صمیمی‌تر و راحت‌تر بشه.

حالا این مفهومِ تقسیم‌بندی فضا نه تنها تو اتاق‌های بزرگ کاربرد داره، بلکه تو آشپزخانه‌های بزرگ هم می‌تونه خیلی مفید باشه. با نورپردازی استراتژیک می‌تونیم مناطق مختلف آشپزخانه رو از هم جدا کنیم و همون حس تقسیم‌بندی فضا رو ایجاد کنیم.

تو یه آشپزخانه‌ی بزرگ، می‌تونین بخش‌های مختلفی رو برای پخت و پز، آماده‌سازی غذا، غذا خوردن، سرو غذا و کارهای دیگه ایجاد کنین. نورپردازی که برای هر کدوم از این بخش‌ها انتخاب می‌کنین، به تعریف بهترِ کارکرد اون قسمت کمک می‌کنه.

یک انباری واک این پانتری یا انباری پیشخدمت در آشپزخانه درست کنید

آشپزخانه‌های بزرگ مزایای زیادی دارن، اما گاهی اوقات می‌تونن احساس بی‌نظمی و کمبود فضا برای نگهداری وسایل رو به شما القا کنن. راه‌حل این مشکل می‌تونه ایجاد یه انباری دخل راه (Walk-in Pantry) یا یه انباری پیشخدمت (Butler’s Pantry) باشه.

استفاده از لوازم خانگی بزرگتر

در آشپزخانه‌های بزرگ، می‌تونین با خیال راحت از وسایل بزرگ استفاده کنین! حالا که فضای کافی دارین، می‌تونین یخچال و فریزرهای جادارتر، اجاق گازهای حرفه‌ای‌تر و حتی وسایل اضافی مثل سینک ظرفشویی دوم یا ماشین ظرفشویی اضافی رو هم به کار بگیرین.

اگر آشپزخانه شما مستطیل شکل است طراحی کابینت آشپزخانه مستطیلی را مطالعه کنید.

مدل کابینت های گلاس برای آشپزخانه بزرگ

اگر سبک دکوراسیون خانه شما مدرن است می‌تونید از کابینت‌های هایگلس استفاده کنین.

مدل کابینت ام دی اف برای آشپزخانه بزرگ

بیشتر ببینید: بیش از ۷۰ مدل عکس کابینت ممبران طوسی

کابینت ممبران آشپزخانه بزرگ

بیشتر ببینید: ۵۰ مدل کابینت ممبران کرم و ترکیب آن با رنگ‌های دیگر

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه بزرگ

انتخاب رنگ آشپزخانه فاکتورهای زیادی داره. اصلی‌ترین مورد سلیقه‌ی شخصی شما و سبک دکوراسیون خانه‌ی شماست. در اینجا می‌تونی برخی نکات انتخاب بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه بزرگُ بخونی

رنگ‌های روشن برای آشپزخانه بزرگ

  • سفید: این رنگ کلاسیک و خنثی فضا را روشن و بزرگ نمایش می‌ده.
  • کرم: کرمی یک رنگ گرم و دلنشینه و فضایی آرام ایجاد می‌کنه. این رنگ هرگز شما را آزرده خاطر نمی‌کنه.
  • آبی روشن: این رنگ فضایی ساحلی و خنک به آشپزخانه میاره و آرام‌بخشه.
  • سبز روشن: یک رنگ شاداب و سرزنده‌ست و فضایی پرانرژی و دلنشین ایجاد می‌کنه.

رنگ‌های تیره برای آشپزخانه بزرگ

  • قهوه‌ای: این رنگ گرم و طبیعی فضایی صمیمی و دلنشین ایجاد می‌کنه.
  • مشکی: این رنگ مدرن و شیک فضایی لوکس و چشمگیر ایجاد می‌کنه.
  • آبی تیره: این رنگ شیک و جسورانه فضایی دراماتیک و جذاب ایجاد می‌کنه.
  • سبز تیره: این رنگ خلاقانه فضایی خاص و محصر به فرد ایجاد می‌کنه.

ترکیب رنگ‌ها در آشپزخانه بزرگ

شما می‌توانید از ترکیب رنگ‌های مختلف برای ایجاد فضایی جذاب و منحصر به فرد در آشپزخانه خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از کابینت‌های سفید با جزیره‌ای قهوه‌ای یا از کابینت‌های آبی روشن با کاشی‌های سبز روشن استفاده کنید.

نکاتی برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه بزرگ

برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه بزرگ بهتره به نکات زیر دقت کنین:

  • نور طبیعی: اگر آشپزخانه شما پنجره یا دری به بیرون یا بالکن داره می‌تونین از نور طبیعی استفاده کنین.
  • سبک دکوراسیون: رنگ کابینت را نسبت به سبک دکوراسیون خانه خود انتخاب کنین. برای سبک مدرن می‌تونید از رنگ‌های سفید مات، طوسی روشن، مشکی مات، آبی تیره، سبز روشن، برای سبک کلاسیک سفید کرم، قهوه‌ای سوخته،کرم، آبی روشن، سبز نعنایی، برای سبک مینیمالیست از سفید، طوسی روشن، مشکی مات، کرم و قهوه‌ای روشن، برای سبک روستیک از قهوه‌ای سوخته، کرم، سبز تیره، آبی روشن و نارنجی، برای سبک صنعتی مشکی مات، طوسی تیره، آجری، سبز تیره و آبی تیره استفاده کنین.
  • اندازه آشپزخانه: برای آشپزخانه‌های بزرگ از رنگ‌های تیره و برای آشپزخانه‌های کوچکتر از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنین.
  • سلیقه‌ی شخصی: مهم‌ترین موردی که باید به آن توجه کنید سلیقه‌ی شخصیه
برچسب‌ها: , ,
منبع:

مطالب مرتبط

کابینت آشپزخانه کوچک

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

امروزه با توجه به اندازه‌ی خانه‌ها آشپزخانه‌ها نیز کوچک شده‌اند و هرکسی می‌خواهد آشپزخانه‌ی خود را بزرگ‌تر از متراژ واقعی نشان دهد. در این مقاله ۷ رنگ کابینت که آشپزخانه‌ی شما را بزرگتر نشان می‌دهد را معرفی کرده‌ایم.

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

در این پروژه‌ها طراحان کاشی‌های روشن و کابینت‌های رنگین را در کنار هم قرار داده‌اند تا بدین ترتیب آشپزخانه‌های سفید و تک رنگ را به چالش بکشند. اگر شما نیز طرفداران استفاده از کابینت‌های رنگی در آشپزخانه‌های خود هستید و می‌خواهید آشپزخانه رنگی و پر انرژی داشته باشید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

میز ناهارخوری به جز حس خوب دورهمی و غذا خوردن دور آن، می‌تواند یک دکوراسیون خارق‌العاده و بسیار زیبا باشد. اما در این میان نکات ریزی هست که بخش زیادی از آن را در راهنمای خرید میز ناهارخوری، مورد بررسی قرار دادیم و بخشی که مربوط به انواع مدل‌ها و برندهای میز ناهارخوری است را در این نوشته بیشتر باز خواهیم کرد.


دیدگاه خود را بنویسید