طراحی کابینت آشپزخانه مستطیلی

طراحی کابینت آشپزخانه مستطیلی

مستطیل یکی از رایج‌ترین اشکال آشپزخانه‌هاست که گاهی اوقات به خاطر ضرورت فضا و گاهی به صورت سلیقه‌ای این شکل انتخاب می‌شود. معمولا تمام آشپزخانه‌ها مستطیل هستند اما اغلب به مربع نزدیک‌تر هستند. وقتی از آشپزخانه‌های مستطیل حرف می‌زنیم معنیش اینکه دو ظلع آشپزخانه بلندتر از دو ضلع دیگر هستند و می‌توان این آشپزخانه‌ها را مستطیل در نظر گرفت.

طراحی آشپزخانه مستطیل

طراحی کابینت آشپزخانه مستطیلی

هر چیدمان یا طراحی برای آشپزخانه استفاده کنید بهتر است اصل مثلث کار آشپزخانه را رعایت کنید. طبق این اصل سینک، یخچال و اجاق گاز باید یک مثلث تشکیل دهند. مگر اینکه آشپزخانه شما یک حالت خاص داشته باشد.

برای آشپزخانه‌های مستطیل شکل سه نوع چیدمان و طراحی پیشنهاد می‌شود، نسبت به ابعاد آشپزخانه خود بهتر است یکی از سه شکل را انتخاب کنید:

تک دیواره یا خطی

در این شکل فقط یکی از دیوارهای آشپزخانه قابل تجهیز است. معمولا این مدل برای آشپزخانه‌های باریک و طولانی و آشپزخانه‌های کوچک استفاده می‌شود.

طراحی کابینت آشپزخانه مستطیلی

در این آشپزخانه همه چیز از لوازم خانگی گرفته تا مواد اولیه در یک خط و جلوی یکی از دیوارها قرار می‌گیرد. در این نوع آشپزخانه سینک را بین فر و یخچال نصب می‌کنند. یکی از مزایا این طراحی آشپزخانه استفاده بهینه از فضا و ایجاد فضای باز است.

ال شکل

در این شکل دوتا از دیوارهای آشپزخانه تجهیز می‌شود که یکی از دیوارها از دیگری کمی کوتاه و بر همدیگر عمود هستند و زاویه‌ی ۹۰ درجه تشکیل می‌دهند.

اگر می‌خواهید حداکثر انعطاف پذیری را در آشپزخانه خود داشته باشید می‌توانید از طراحی ال استفاده کنید. بزرگ‌ترین تفاوت این مدل با دو مدل دیگر در ایجاد مثلث کار در آشپزخانه است. در این مدل مثلث کار آشپزخانه به صورت بهینه ایجاد می‌شود و کارهای آشپزخانه را تسهیل می‌کند.

طراحی کابینت آشپزخانه مستطیلی

در این مدل می‌توانید از یک میز برای سرو غذا استفاده کنید. اگر آشپزخانه‌ی شما کوچک است از یک میز کوچک داخل آشپزخانه استفاده کنید، اگر آشپزخانه‌ی شما بزرگ است از یک میز ناهار خوری مناسب و متناسب با اندازه و سبک دکوراسیون آشپزخانه‌ی خود استفاده کنید. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید از یک میز داخل آشپزخانه استفاده کنید می‌توانید از اپن آشپزخانه به عنوان میز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب میز ناهار خوری

سالنی یا موازی

در این شکل دوتا از دیوارهای روبروی آشپزخانه تجهیز می‌شود. ابعاد این آشپزخانه‌ها به گونه‌ای است که فضا برای تجهیز دو دیوار روبروی دارد.

همانند آشپزخانه‌های L شکل در این مدل بهتر است مثلث کار آشپزخانه را ایجاد کنید. که یک گوشه‌ی آن یخچال، یک گوشه‌ی دیگر اجاق گاز و در دیگر گوشه‌ی آن سینک قرار داد. اما مکان نمایی این سه نقطه نسبت به همدیگر بسیار مهم است. با تشکیل این مثلث کارهای آشپزخانه را تسهیل کنید.

طراحی کابینت آشپزخانه مستطیلی کوچک

در این شکل معمولا بهتر است یخچال و سینک ظرفشویی در یک طرف و اجاق گاز در طرف دیگر قرار بگیرد.

آشپزخانه‌های U شکل

طراحی کابینت آشپزخانه مستطیلی

در این نوع طراحی یا چیدمان سه ظلع آشپزخانه مستطیل تجهیز می‌شود. ایجاد مثلث کار در این آشپزخانه آسان است. معمولا در آشپزخانه‌های مستطیل ضلع وسط کوتاه است لذا در این ضلع معمولا فقط یک وسیله استفاده می‌شود.

اگر آشپزخانه‌ی شما مستطیل شکل است به نکات زیر توجه کنید:

  • مثلث کار (یخچال، اجاق گاز و سینک) را طوری بچینید که رفت آمد شما به حداقل برسد.
  • انتخاب جایگاه صحیح بیشترین فضای میز کار در آشپزخانه(این فضا می‌تواند مابین سینک و اجاق گاز و یا مابین یخچال و سینک و … باشد)

مدل کابینت آشپزخانه کوچک مستطیلی

در این قسمت بیش از ۵۰ مدل کابینت آشپزخانه کوچک مستطیلی را بررسی خواهیم کرد.

برچسب‌ها: , , ,
منبع:

مطالب مرتبط

کابینت آشپزخانه کوچک

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

امروزه با توجه به اندازه‌ی خانه‌ها آشپزخانه‌ها نیز کوچک شده‌اند و هرکسی می‌خواهد آشپزخانه‌ی خود را بزرگ‌تر از متراژ واقعی نشان دهد. در این مقاله ۷ رنگ کابینت که آشپزخانه‌ی شما را بزرگتر نشان می‌دهد را معرفی کرده‌ایم.

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

در این پروژه‌ها طراحان کاشی‌های روشن و کابینت‌های رنگین را در کنار هم قرار داده‌اند تا بدین ترتیب آشپزخانه‌های سفید و تک رنگ را به چالش بکشند. اگر شما نیز طرفداران استفاده از کابینت‌های رنگی در آشپزخانه‌های خود هستید و می‌خواهید آشپزخانه رنگی و پر انرژی داشته باشید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

میز ناهارخوری به جز حس خوب دورهمی و غذا خوردن دور آن، می‌تواند یک دکوراسیون خارق‌العاده و بسیار زیبا باشد. اما در این میان نکات ریزی هست که بخش زیادی از آن را در راهنمای خرید میز ناهارخوری، مورد بررسی قرار دادیم و بخشی که مربوط به انواع مدل‌ها و برندهای میز ناهارخوری است را در این نوشته بیشتر باز خواهیم کرد.


دیدگاه خود را بنویسید