۳۷ طرح و چیدمان آشپزخانه ال شکل

37 طرح و چیدمان آشپزخانه ال شکل

با توجه به اینکه آشپزخانه‌های ال شکل از فضای موجود به خوبی استفاده می‌کنند از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. با توجه به مزایایی که این نوع طراحی دارد در طول زمان ماندگار شده است.

از آنجایی که این چیدمان آشپزخانه ال شکل تنها با استفاده از دو دیوار مجاور تشکیل می‌شود، اگر آشپزخانه‌ی شما در گوشه‌ای از خانه قرار دارد با استفاده از این نوع طراحی می‌توانید یک آشپزخانه‌ی ایده‌ال و کارآمد ایجاد کنید. با توجه به اینکه مثلث آشپزخانه در این نوع طراحی به طور طبیعی ایجاد می‌شود کار پخت و پز و کارهای آشپزخانه تا حد زیادی تسهیل می‌شود.

آشپزخانه ال

در تصویر بالا، یک آشپزخانه بزرگ با طراحی ال شکل، با ترکیب ویژگی‌های طراحی کلاسیک و جزئیات نئوکلاسیک، ظاهری زیبا را به نمایش می‌گذارد. کاشی‌های بین کابینتی و کف این اشپزخانه با کاشی‌های توسکانی بژ پوشیده شده است. این رنگ مکمل کابینت‌هاست و زیبایی آشپزخانه را دوچندان می‌کند.
صفحه‌ی کابینت از جنس گرانیت قهوه‌ای با طیف مشابه کاشی‌های بین کابینتی استفاده شده است. کاشی‌های موزاییک طلایی پشت اجاق گاز این قسمت را برجسته کرده و اشپزخانه را از حالت یکنواختی خارج می‌کند.

چیدمان آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه ال شکل

چیدمان آشپزخانه ال شکل محبوب‌ترین نوعِ طراحی آشپزخانه است. با گرایش روزافزون به فضاهای باز آشپزخانه و کاهش نیاز به اتاق غذاخوری رسمی در خانه، آشپزخانه‌های L شکل محبوب‌تر شدند. این نوع طراحی آشپزخانه نه تنها از نظر زیبایی ظاهری، بلکه از نظر کارایی استفاده نیز، کاربردی و متعادل است.

بیشتر بخوانید: طراحی کابینت آشپزخانه مستطیلی

با توجه به کارآمدی و زیبایی، آشپزخانه‌های ال شکل محبوب‌ترین نوع چیدمان آشپزخانه هستند. این نوع طراحی با دو دیوار عمود بر هم و به شکل حرف L انگلیسی ساخته می‌شود و می‌تواند در اندازه‌های مختلف، باز، بسته یا نیمه بسته باشد.

در آشپزخانه‌های L شکل می‌توانید یک میز ناهار خوری داشته باشید ولی در آشپزخانه‌هایی که جزیره دارند جا دادن میز ناهار خوری به این راحتی نیست.

لیلیان هیز مارتین(طراح داخلی)

در مقایسه با سایر چیدمان‌های آشپزخانه، آشپزخانه‌های L شکل از «رویکرد تفکیک‌شده» استفاده می‌کنند که در آن مناطق خاصی به طور جداگانه در فضا تعریف می‌شوند. این چیدمان می‌تواند شامل مناطقی مانند:

  • فضای پخت‌وپز
  • فضای آماده‌سازی غذا یا شستشو
  • محل نگهداری مواد غذایی خشک و تر
  • فضای غذاخوری
چیدمان آشپزخانه ال شکل

مزایای چیدمان آشپزخانه ال شکل

کاربردی

با توجه به اینکه این نوع چیدمان بسیار انعطاف پذیر است بخش‌های مختلفی در آشپزخانه ایجاد می‌شود تا سرو غذا، نگهداری مواد غذایی، پخت‌و‌پز و آماده سازی غذا در قسمت‌های مختلف به راحتی انجام شود.

این نوع طراحی از فضای آشپزخانه به نحو احسن استفاده می‌کند. شما می‌توانید یک جزیره اضافه کنید و از آن برای تهیه‌ی غذا و … استفاده کنید.
با قراردادن صندلی‌های بار در مقابل یکی از اضلاع L می‌توانید از آن به عنوان میز غذا خوری غیر رسمی استفاده کنید.

در این نوع چیدمان می‌توانید کابینت‌های بالایی و پایینی در دو ضلع مجاور فضای زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد.

طراحی چند منظوره و انعطاف‌پذیر

پلان آشپزخانه ال شکل
پلن چیدمان آشپزخانه ال شکل

این نوع طراحی انعطاف‌پذیری زیادی دارد، می‌توانید آن را با سلیقه و نیازهای خود شخصی سازی کنید.بدون اینکه از زیبایی آشپزخانه‌ی شما کاسته شود این نوع طراحی فضای ذخیره سازی و آماده سازی غذا را به حداکثر می‌رساند.

بیشتر بخوانید: ۴ روش بی‌نقص برای تزیین کنار تلویزیون

در چیدمان آشپزخانه ال شکل، می‌توانید کابینت‌های بالا و پایین را در یک یا هر دو دیوار نصب کنید،همچنین می‌توانید از یک کانتر ساده استفاده کنید. اگر فضای کافی داشته باشید، می‌توانید یک جزیره هم در وسط آشپزخانه قرار دهید.

طراحی L شکل به شما امکان می‌دهد آشپزخانه را به طور طبیعی به سایر قسمت‌های خانه مانند اتاق نشیمن یا غذاخوری متصل کنید. این نوع آشپزخانه فضایی ایده‌آل برای قرار دادن اجاق گاز توکار و بخش‌های خاص مانند اجاق گاز در قسمت جزیره است.

انعطاف پذیر برای هر فضایی

آشپزخانه‌های L شکل با هر نوع چیدمان آشپزخانه، اعم از باز، بسته یا نیمه بسته، سازگار هستند. فرقی نمی‌کند آشپزخانه‌ی شما کوچک باشد یا بزرگ، طراحی هوشمندانه‌ی L شکل به طور قطع برای هر دو اندازه‌ی آشپزخانه مناسب است. ایجاد چیدمان آشپزخانه ال شکل در فضاهای بزرگ بسیار آسان است.

بیشتر ببینید: ۵۰ مدل کابینت ممبران کرم و ترکیب آن با رنگ‌های دیگر

کارآمد و ایده‌آل برای آشپزی

آشپزخانه‌ی L شکل به حفظ فاصله‌ی مناسب بین مناطق اصلی آشپزخانه یعنی یخچال، سینک و اجاق گاز کمک می‌کند. به طور معمول، یکی از ضلع‌های L شامل اجاق گاز و فضای آماده‌سازی غذا می‌شود، در حالی که ضلع دیگر محل نگهداری مواد غذایی سرد و خشک است. این نوع چیدمان باعث می‌شود که به راحتی و بدون طی کردن مسافت زیاد، به تمام وسایل مورد نیاز خود در حین آشپزی دسترسی داشته باشید. بنابراین، اگر آشپزی را دوست دارید، آشپزخانه‌ی L شکل می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

چند کاربره ایده‌آل

با توجه به اینکه مثلث کار در چیدمان آشپزخانه ال شکل بهینه است چند نفر می‌توانند بدون تداخل همزمان در آشپزخانه کار کنند. این نوع چیدمان برای کسانی که عاشق مهمانی دادن هستند نیز ایده‌آل است، زیرا به شما امکان می‌دهد در حین آشپزی با خانواده گفتگو کنید. می‌توانید همزمان با آماده کردن غذا با دوستانتان گپ بزنید در حالی که آن‌ها دور پیشخوان صبحانه‌ی ساده‌ی شما نشسته‌اند یا می‌توانید از کارهای آشپزخانه به عنوان فعالیتی برای دورهم جمع شدن و صمیمیت با خانواده لذت ببرید. در نتیجه، امکان حضور چند کاربر در آشپزخانه باعث می‌شود کارها سریع‌تر و راحت‌تر انجام شود.

بهبود رفت و آمد در آشپزخانه

با طراحی مناسب، آشپزخانه‌ی L شکل باعث می‌شود رفت و آمد و کار کردن در آشپزخانه به راحتی و بدون دردسر انجام شود. همه می‌توانند به راحتی وارد و خارج شوند، بدون اینکه نگران مزاحمت برای دیگران باشند.

ایده‌آل برای فضاهای کوچک

چیدمان آشپزخانه‌ی ال شکل برای فضاهای کوچک عالی است. این چیدمان در مقایسه با آشپزخانه‌ی سالنی یا راهرو که فقط یک ردیف کابینت دارد، فضای ذخیره سازی و آماده سازی غذا را تقریبا دو برابر می‌کند. با داشتن دو ضلع عمود بر هم، این نوع آشپزخانه بهترین استفاده را از گوشه‌ها می‌کند و به شما امکان می‌دهد کابینت‌های بیشتری را در یک فضای نسبتاً کوچک جای دهید.

بهترین فضا برای جزیره

در میان تمام چیدمان‌های آشپزخانه، چیدمان آشپزخانه‌ ال شکل به خاطر داشتن فضای بیشتر، «مناسب‌ترین» فضا برای جزیره است. این جزیره با داشتن پیشخوان اضافی، فضای بیشتری را برای پخت و پز، آماده‌سازی غذا و حتی دورهم نشستن فراهم می‌کند.

پلان روان

آشپزخانه‌ی L شکل با داشتن چندین ورودی، این امکان را فراهم می‌کند که به راحتی به سایر قسمت‌های خانه متصل شود و به طور دلپذیری با فضاهای باز ادغام گردد. این نوع چیدمان به شما امکان می‌دهد تا آشپزخانه را به راحتی به بخش‌های دیگر خانه مانند سالن غذاخوری، لانایی(ایوان سرپوشیده با یک یا چند ضلع باز)،حیاط خلوت و … متصل کنید.

بیشتر ببینید: بیش از ۷۰ مدل عکس کابینت ممبران طوسی

زیبایی بصری آشپزخانه ال

آشپزخانه‌های L ذاتا زیبا هستند. با داشتن کابینت‌های ردیفی در امتداد دیوارها و فضای پیشخوان وسیع، این چیدمان زمینه‌ی ایده‌آلی را برای به رخ کشیدن متریال‌های لوکس مانند کابینت‌های چوبی با نقش و نگار و رنگ‌های زیبا و یا پیشخوان‌های سنگی با طرح‌های طبیعی در اختیار شما قرار می‌دهد.
آشپزخانه‌ی L شکل ترکیبی از زیبایی، کارایی و ارزش است. این سبک از آشپزخانه می‌تواند قلب تپنده‌ی خانه‌ی شما باشد و فضایی ایده‌آل برای آشپزی، مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی را برایتان فراهم کند.

معایب آشپزخانه ال

در کنار مزایای متعددی که آشپزخانه‌های L شکل دارند، معایبی هم وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:

نیاز به نظافت بیشت

به دلیل فضای پیشخوان بیشتر، تمیز نگه داشتن آشپزخانه‌های L شکل می‌تواند دشوارتر باشد. حفظ نظم و پاکیزگی سطحی بزرگ‌تر، مخصوصاً اگر وسایل و ظروف زیادی روی پیشخوان باشند، زمان‌بر خواهد بود.

مشکلات مربوط به کابینت‌های گوشه‌ای

دسترسی به کابینت‌های گوشه‌ای در آشپزخانه‌های L شکل گاه دشوار است و استفاده‌ی کامل از آن‌ها ممکن نیست. بسته به طراحی و راه‌حل‌های ذخیره‌سازی که استفاده می‌شود، ممکن است به قفسه‌های کشویی یا نظم‌دهنده‌های مخصوص نیاز باشد تا از تمام فضای کابینت پشت گوشه استفاده شود. دسترسی به اشیاء در قسمت پشتی بدون این امکانات می‌تواند مشکل باشد.

چالش‌های مربوط به تردد

در برخی آشپزخانه‌های L شکل، به‌ویژه آنهایی که فضای عبور و مرور بین دو ضلع L بسیار باریک است، تردد افراد ممکن است دشوار باشد. این مشکل می‌تواند در آشپزخانه‌های کوچک یا آشپزخانه‌هایی که چند نفر همزمان در آن آشپزی می‌کنند، دردسرساز شود. برنامه‌ریزی مناسب و حصول اطمینان از وجود فضای کافی برای تردد راحت افراد، از نکات مهم در طراحی این نوع آشپزخانه‌ها است.

عدم تناسب با برخی چیدمان‌های لوازم برقی

با وجود انعطاف‌پذیری آشپزخانه‌های L شکل، ممکن است برای چیدمان برخی لوازم برقی مناسب نباشند. به عنوان مثال، قرار دادن یخچال در گوشه ممکن است از نظر ارگونومی ایده‌آل نباشد. برنامه‌ریزی دقیق برای ایجاد یک جریان کاری روان و دسترسی آسان به لوازم برقی ضروری است.

فضای دیوار قابل استفاده کمتر

در مقایسه با آشپزخانه‌هایی که در دو دیوار موازی دارای فضای پیشخوان هستند، آشپزخانه‌های L شکل ممکن است در مجموع فضای دیوار قابل استفاده کمتری داشته باشند. این موضوع می‌تواند در صورتی که به فضای ذخیره‌سازی زیادی در کابینت‌های دیواری نیاز دارید، مشکل‌ساز باشد.

مصالح تکمیلی بیشتر

آشپزخانه‌های L شکل به دلیل داشتن دو ضلع کابینت، نیاز به مصالح تکمیلی بیشتری برای دیوار، کف، و سرامیک بین کابینت (کابینت بک‌اسپلش) نسبت به آشپزخانه‌های galley دارند. این مصالح می‌توانند شامل کاشی، رنگ، کابینت اضافی و… باشند.

جزیره‌ی آشپزخانه (اختیاری)

اضافه کردن یک جزیره به آشپزخانه‌ی L شکل، فضایی مجلل و کاربردی ایجاد می‌کند اما این مورد الزامی نیست و هزینه‌ی اضافی به دنبال دارد.

پتانسیل نیاز به کابینت‌های گران‌تر

آشپزخانه‌های L شکل اغلب برای زیبایی و تاثیرگذاری بصری بیشتر از متریال‌های باکیفیت‌تری مانند چوب یا سنگ برای کابینت‌ها استفاده می‌کنند. این متریال‌ها به طور طبیعی گران‌تر از کابینت‌های معمولی هستند.

بنابراین، اگر بودجه‌ی محدودی دارید، یک آشپزخانه‌ی تک دیواره ساده ممکن است انتخاب مناسب‌تری باشد. اما اگر به دنبال فضایی با طراحی زیبا، کارآمد و انعطاف‌پذیر هستید و بودجه‌ی کافی برای آن را در نظر گرفته‌اید، آشپزخانه‌ی L شکل برای شما ایده‌آل است.

درسته، چیدمان پهن‌تر مثلث کار در آشپزخانه‌های L شکل، ممکنه برای همه‌ی افراد ایده‌آل نباشه. برخی از افراد شاید رفت و آمد زیاد بین سینک، اجاق گاز و یخچال رو خسته‌کننده بدونن.

این موضوع به عادت‌های آشپزی و اندازه‌ی آشپزخانه بستگی داره. در آشپزخانه‌های L شکل بزرگ‌تر، این مسافت‌ها می‌تونن طولانی‌تر باشن. اگه آشپزخونه‌ی کوچیک‌تری دارین و عادت دارین همزمان از چند تا وسیله استفاده کنین، مثلث کار فشرده‌تر یه آشپزخانه‌ی تک دیواره شاید برای شما مناسب‌تر باشه.

بیشتر ببینید: بیش از ۱۰۰ مدل کابینت ممبران سفید طوسی

با این حال، راه‌هایی برای به حداقل رساندن این رفت و آمد در آشپزخانه‌های L شکل وجود داره:

  • قرار دادن وسایل پرکاربرد در کنار هم: یخچال و سینک رو می‌شه نزدیک به هم قرار داد چون اغلب در حین آماده‌سازی غذا از هر دو با هم استفاده می‌شه.
  • استفاده از لوازم برقی کم‌جا: به جای اجاق گازهای بزرگ می‌تونین از مدل‌های صفحه‌ای استفاده کنین تا فضای بیشتری روی پیشخوان باقی بمونه و رفت و آمد رو کم کنه.
  • بهره‌گیری از نظم‌دهنده‌ها: قفسه‌های کشویی داخل کابینت‌ها به دسترسی آسان‌تر به وسایل و کاهش رفت و آمد کمک می‌کنه.

در نهایت، انتخاب آشپزخانه‌ی L شکل باید با در نظر گرفتن مزایا و معایب آن و متناسب با نیازها و سلیقه‌ی شما انجام شود. با برنامه‌ریزی و طراحی دقیق، می‌توان معایب این نوع آشپزخانه را به حداقل رساند و فضایی زیبا و کارآمد خلق کرد.

نمونه‌ای از چیدمان آشپزخانه L شکل

پلان آشپزخانه ال شکل
پلان آشپزخانه ال شکل

مثلث کار در آشپزخانه بر پایه‌ی چیدمان سه نقطه‌ی پُراستفاده (یخچال/فریزر، اجاق گاز و سینک) در آشپزخانه در مناسب‌ترین فاصله از یکدیگر قرارد داده شده است. هدف از این چیدمان، به حداقل رساندن تردد در حین کار در آشپزخانه است.

در طراحی‌های معمول آشپزخانه‌ی L شکل، مثلث کار به خوبی جایگذاری می‌شود. یخچال را می‌توان در یک انتهای یکی از اضلاع، اجاق گاز را در طرف دیگر، و سینک را در مرکز قرار داد. فضاهای خالی بین این مناطق را می‌توان به کابینت‌ها اختصاص داد.

این طرح برای آشپزخانه‌های اپن عالی است، می‌توانید یک ورودی/خروجی به اتاق دیگری باز کنید. برای ایجاد یک آشپزخانه L می‌توانید یک ضلع دیوار را پیوسته و ضلع دیگر اپن باشد، قسمت اپن می‌تواند شامل یک کانتر یا جزیره‌ باشد که به اتاق غذاخوری یا نشیمن مشرف است. با اینکار یک فضای دلباز در بین مناطق مختلف خانه خواهید داشت.

کابینت آشپزخانه ال شکل ایرانی

این 👆 آشپزخانه‌ی وسیع از چیدمان L شکل با یک جزیره‌ی بزرگ بهره می‌برد. کابینت‌های سفید با درِ‌های شیشه‌ای، تضاد زیبایی با چوب جزیره و کفپوش گیلاسی ایجاد کرده‌اند. در این آشپزخانه از دو نوع صفحه‌ی کابینت استفاده شده است: گرانیت سیاه برای کانترهای اصلی و سنگ مرمر سفید برای جزیره.

کابینت آشپزخانه ال شکل ایرانی-کابینت آشپزخانه کوچک ال
کابیت آشپزخانه ال شکل ایرانی

این 👆 آشپزخانه‌ی مدرن با طراحی L شکل، دارای کابینت‌های قهوه‌ای تیره با کانترهای گرانیتی روشن و یک میز صبحانه‌ی کوچک (به شکل شبه جزیره) است که امکان صرفه‌ی غذا در آشپزخانه را فراهم می‌کند.

کابینت اشپزخانه ال

این 👆 آشپزخانه‌ی مدرن با چیدمان L شکل، از کابینت‌ها و صفحه‌ی کابینت سفید یکپارچه و بین کابینتی آبی براق با دستگیره‌های مخفی ظاهری صاف و براق به آشپزخانه بخشیده و نورپردازی زیر کابینتی، فضا صفحه کابینت را به طور کامل روشن می‌کند.

37 طرح و چیدمان آشپزخانه ال شکل
چیدمان آشپزخانه ال شکل

این 👆 آشپزخانه‌ی L شکل با طراحی فوق مدرن، تضاد خیره‌کننده‌ای از رنگ‌های سیاه و سفید را به نمایش می‌گذارد. کابینت‌های بالایی با درخشش فوق العاده به رنگ سیاه، در کنار کابینت‌های پایینی سفید براق، ترکیبی چشمگیر خلق کرده‌اند. صفحه‌ی کابینت مشکی رنگ نیز با این مجموعه هماهنگی داشته و ظاهری یکدست و لوکس را به ارمغان می‌آورد.
علی‌رغم استفاده از رنگ‌های تیره، این آشپزخانه به لطف نورگیر سقفی بزرگ، حس روشنایی و دلبازی را القا می‌کند. لوازم و دستگیره‌های نقره‌ای رنگ نیز درخشش و زیبایی فضا را دوچندان کرده‌اند.

مدل کابینت آشپزخانه کوچک ال
آشپزخانه ال با کابینت هایگلس سفید

این 👆 آشپزخانه با طراحی منحصر به فرد، جلوه‌ای آینده‌نگرانه را به نمایش می‌گذارد. کابینت‌های هایگلاس سفید با انحنای ظریف، نقطه مرکزی توجه در این آشپزخانه هستند.
در طراحی این آشپزخانه شاهد نوآوری و خلاقیت در استفاده از فرم‌های منحنی هستیم. کابینت‌های بالایی با برآمدگی ملایم، حس آینده‌نگرانه‌ای را القا می‌کنند.
صفحه کابینت از یک سطح صاف و ساده به رنگ طوسی بهره می‌برد که با دیوار بین کابینتی از جنس موزاییک مشکی، تضاد زیبایی ایجاد کرده است. این ترکیب، ظاهری مدرن و چشمگیر را به ارمغان آورده است.

آشپزخانه ال همراه با جزیره

ترکیب آشپزخانه‌ی L شکل با جزیره، می‌تواند راه‌حلی ایده‌آل برای کسانی باشد که به دنبال فضای ذخیره‌سازی زیاد و همچنین فضای کاری مناسب برای آشپزی هستند.
افزودن جزیره به آشپزخانه‌ی L شکل، راه‌حلی عالی برای استفاده‌ی حداکثری از فضا، بهبود کارایی و زیبایی آشپزخانه‌ی شماست. این ویژگی باعث می‌شود آشپزخانه به فضایی کاربردی‌تر و ارگونومیک‌تر تبدیل شود.

پلان آشپزخانه ال شکل
پلان آشپزخانه ال با جزیره

جزیره آشپزخانه، کانتر مستقلی است که جدا از بقیه‌ی قسمت‌ها قرار می‌گیرد. این کانتر، فضایی اضافی برای کار و فعالیت در آشپزخانه فراهم می‌کند و می‌تواند به طور قابل توجهی کارایی و دکوراسیون آشپزخانه را ارتقا دهد.

جزیره آشپزخانه، عنصری کاربردی و انعطاف‌پذیر است که می‌تواند به طور قابل توجهی آشپزخانه‌ی L شکل شما را متحول کند. بنابراین، ترکیب جزیره با آشپزخانه‌ی L شکل، راه‌حلی ایده‌آل برای استفاده‌ی بهینه از فضا، ایجاد فضایی کاربردی برای آشپزی، برقراری تعامل اجتماعی و در نهایت داشتن آشپزخانه‌ای زیبا و چندمنظوره است.

جزیره آشپزخانه در چیدمان L شکل، علاوه بر افزایش کارایی و فضای ذخیره‌سازی، به عنوان نقطه‌ی کانونی، زیبایی و جذابیت بصری چشمگیری به آشپزخانه می‌بخشد.

جزیره‌ی آشپزخانه با کانترهای متنوع، از کاشی ساده تا سنگ‌های طبیعی مانند مرمر یا گرانیت، می‌تواند جلوه منحصربه‌فردی به آشپزخانه‌ی L شکل شما ببخشد. همچنین، ترکیب چیدمان L شکل با جزیره، علاوه بر ایجاد فضایی لوکس و مجلل، باعث می‌شود آشپزخانه‌ی شما بزرگ‌تر به نظر برسد.

چیدمان آشپزخانه ال شکل با جزیره، امکانات طراحی متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. سطوح صاف مانند چوب، سنگ طبیعی، کاشی یا استیل ضد زنگ را می‌توان به عنوان کانتر آماده‌سازی غذا یا خنک کردن غذاهای داغ قبل از سرو استفاده کرد.

چیدمان‌های پیشرفته‌تر ممکن است روی جزیره یک سینک ظرفشویی یا دیگر امکانات اضافی داشته باشند که برای کارهای خاص در نظر گرفته شده‌اند. مثلا با گذاشتن یک تخته گوشت بزرگ روی جزیره می‌توان روی آن قصابی کرد.

چیدمان آشپزخانه ال شکل با جزیره، فضایی چندمنظوره و کاربردی را در آشپزخانه شما ایجاد می‌کند که می‌توانید از آن برای پخت و پز، قصابی، آماده‌سازی نوشیدنی و … استفاده کنید.

اگر صفحه‌ی جزیره از جنس سنگ طبیعی باشد فضایی ایده‌آل برای آشپزی، غذا خوردن با افراد خانواده یا دوستان خواهد بود.حتی می‌توانید روی آن دستگاه‌هایی مانند آرام پز، سرخ‌کن و … استفاده کنید.

مدل کابینت آشپزخانه کوچک ال

این 👆 آشپزخانه سنتی کابینت‌های تخته‌ای با یک جزیره‌ی زیبای مرمری سفید رگه دار (مرمر کارارا) و کفپوش چوبی سبک ارایه می‌دهد.

طرح کابینت آشپزخانه ال

آشپزخانه‌ی مدرن این خانه با طراحی L شکل و جزیره‌ی وسط، فضایی زیبا و کاربردی را برای آشپزی و صرف غذا فراهم کرده است. کابینت‌های به سبک اروپایی و رویه‌ی کانتر و کابینت‌ها از جنس گرانیت با رنگ روشن، زیبایی و ظرافت را به این آشپزخانه هدیه داده‌اند. جزیره دارای لبه‌ای بیرون‌ زده است که فضایی برای غذا خوردن ایجاد می‌کند و سینک ظرفشویی توکار آن، کار آشپزی و تمیز کردن را آسان‌تر می‌کند.

کابینت اشپزخانه ال

در این آشپزخانه دیوارهای آبی فضایی آرام و دلنشین ایجاد کرده است. کابینت‌های چوبی در کنار دیوارهای آبی ظرافت و زیبایی این آشپزخانه را دوچندان کرده است. جزیره‌ی آبی رنگ با صفحه‌ی گرانتی جایگاهی برای کار و سرو غذا ایجاد کرده است.

کابینت اشپزخانه ال شکل ایرانی

سبک کلاسیک با کابینت‌های چوبی ماهون قرمز و جزئیات طلایی، فضایی باشکوه و مجلل را در آشپزخانه ایجاد می‌کند. صفحه‌ی روی کابینت‌های بژ و کاشی‌های بین کابینتی طرح توسکانی، گرما و بافت را به فضای آشپزخانه آورده است.

اشپزخانه l شکل

این 👆 آشپزخانه‌ی مدرن با الهام از سبک سنتی، کابینت‌های چوبی ماهون تیره و صفحه‌ی سنگی لوکس را در خود جای داده است. جزیره‌ی وسط آشپزخانه با همان جنس و رنگ کابینت‌ها ساخته شده و کاشی‌های پشت ‌کابینتی به رنگ بژ روشن و کفپوش سفید، تضاد زیبایی با رنگ تیره چوب ایجاد کرده‌اند.

چوب ماهون یا ماهوگانی (Mahogany) نوعی چوب سخت و باارزش است که از درختان گرمسیری جنس Swietenia به دست می‌آید. این چوب به دلیل رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز زیبا، رگه‌های جذاب، و استحکام بالا، در صنعت مبلمان‌سازی، ساخت سازهای موسیقی، و دیگر کاربردهای تزئینی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویکی‌پدیا
آشپزخانه l

این 👆 آشپزخانه‌ی سنتی با دیوارهای سبزِ نعناعی، فضایی خنک و زنانه را به وجود آورده است. کابینت‌های پنل‌دار به رنگ سفید استخوانی با صفحه‌ی روی کابینت از گرانیت خاکستری، زیبایی این فضا را تکمیل کرده‌اند. یک جزیره‌ی خاص با صفحه‌ی گرانیتی برای کاربردهای مختلف جلوه‌ای خاص به آشپزخانه داده است.

کابینت آشپزخانه l

این 👆 آشپزخانه‌ی مدرن L شکل با کابینت‌های پنل‌دار سفید استخوانی و کانترهای طوسی رنگ، از موزاییک براق طوسی و سفید برای کاشی‌های بین کابینتی استفاده کرده تا با کابینت‌ها و کانتر هماهنگ شود. این آشپزخانه دارای یک جزیره‌ی بزرگ به شکل مربع است که فضای کاری و ناهارخوری بیشتری را فراهم می‌کند.

اشپزخانه l شکل

این 👆 آشپزخانه‌ی سنتی L شکل، با کابینت‌هایی که درب‌های پنل‌دار پرنقش و نگار به سبک نئوکلاسیک دارند، فضایی گرم و صمیمی را تداعی می‌کند. لکه‌ی نارنجی چوب، درخشش و گرما به فضا بخشیده که با صفحه‌ی روی کابینت از جنس کوارتز سفید و دیوارهای کرم روشن خنثی شده است. در این آشپزخانه، لوازم برقی به طور مخفیانه درون کابینت‌ها جایگذاری شده‌اند.

آشپزخانه l

این 👆 آشپزخانه‌ی ساده، کابینت‌های چوبی راش را با لکه‌ی قرمزِ ماهون رنگ‌آمیزی کرده است که درخششی ظریف و زیبا به آن‌ها بخشیده است. صفحه‌ی روی کابینت از جنس گرانیت با رگه‌های صورتی و خاکستری تیره است، در حالی که برای بین ‌کابینتی از کاشی‌های کلاسیک توسکانی به رنگ بژ روشن استفاده شده است که به فضا بافت و جذابیت کلاسیک می‌بخشد.

کابینت آشپزخانه l

این 👆 نمای دیگری از آشپزخانه‌ی معرفی شده در ابتدای مقاله است. از این زاویه، می‌توان قفسه‌ی نگهداری بطری را که زیر کابینت تعبیه شده است، مشاهده کرد. همچنین نمای نزدیک از درب‌های کابینت با چوبِ توپر و پرداخت قدیمی، به همراه دستگیره‌های برنجی کلاسیک که به زیبایی با طراحی کلی آشپزخانه هماهنگ شده‌اند، در این تصویر قابل مشاهده است.

چیدمان آشپزخانه l

آشپزخانه‌ی L شکل با ترکیب دو رنگ چوب، فضایی زیبا خلق کرده است. کفپوش از بلوط طلایی رنگ استفاده می‌کند که با دیوارهای زرد، هماهنگی گرم و صمیمی ایجاد می‌کند. در مقابل، کابینت‌ها با رنگ نارنجی چوب، فضایی متمایز ایجاد کرده‌اند. برای تعدیل این گرما، از کاشی‌های سرامیکی خاکستری برای کاشی‌های بین ‌کابینتی و سنگ تیره برای روی کابینت استفاده شده است.

جزیره آشپزخانه ال شکل

این آشپزخانه‌ی مدرن، کابینت‌های با روکش براق به رنگ سبز-آبی (teal) و یراق‌آلات استیل ضدزنگ را به رخ می‌کشد. صفحه‌ی روی کابینت از گرانیت کهکشانی سیاه و خیره‌کننده است. دیوارها با ترکیبی منحصربه‌فرد از رنگ‌های مختلف، رنگ‌آمیزی شده‌اند: رنگ سفید به‌عنوان رنگ پایه، رنگ قهوه‌ای با تکنیک کهنه‌کاری برای قسمت بالای دیوار، و خطوط افقی با رنگ نارنجی-زرد که با همین تکنیک کهنه‌کاری ایجاد شده‌اند.

چیدمان آشپزخانه ال شکل

این 👆 آشپزخانه‌ی کلاسیک با کابینت‌های پنل‌دار به رنگ سفید استخوانی، زیبایی و اصالت آشپزخانه‌های سنتی را به رخ می‌کشد. صفحه‌ی روی کابینت‌های اصلی از گرانیت سیاه و برای جزیره، از یک اسلب ضخیم گرانیت بنفش استفاده شده است.

آشپزخانه ال

این آشپزخانه‌ی مدرن با فضایی مینیمالیستی و رنگ‌آمیزی ساده‌ی طوسی و سفید، ظاهری زیبا و کاربردی را ارائه می‌دهد. تمامی کابینت‌ها با روکش سفید پوشانده شده و قسمت پایین آن‌ها از استیل ضدزنگ ساخته شده است.برای بین کابینتی این آشپزخانه از موزاییک سفید استفاده شده.صفحه‌ی روی کابینت از متریال طوسی و یکدست انتخاب شده و سطحی صاف و یکپارچه را به وجود آورده است.

آشپزخانه ال شکل با جزیره

این آشپزخانه‌ی مدرن، با الهام از طرح‌های ظریف چینی‌های آبی و سفید، شکوهی کلاسیک دارد. کابینت‌های سفید با روکش مات و زیبا، در کنار کانترهای گرانیت سیاه و بین ‌کابینتی سرامیکی آبی و سفید با نقش‌های گل‌دار که یادآور ظروف چینی سنتی است، فضایی باوقار و دلنشین خلق کرده‌اند.

انتخاب آبی یکدست برای صفحه‌ی جزیره به جای صفحه‌ی سیاه گرانیتی باعث می‌شود جزیره مانند قطعه‌ای برجسته خود نمایی کند.

چیدمان آشپزخانه ال شکل با جزیره

آشپزخانه‌ی بزرگ L شکل، با شکوه و ظرافت آشپزخانه‌های کلاسیک و در عین حال مجهز به لوازم خانگی مدرن، فضایی منحصر به فرد خلق کرده است. کف این آشپزخانه با سنگ طبیعی کرمی پوشیده شده و کابینت‌های آن به رنگ سفید استخوانی با جزئیات کلاسیکِ قرنتیان، زیبایی فضا را دوچندان کرده‌اند. صفحه‌ی روی کابینت‌ها از جنس گرانیت است و برای افزایش شکوه فضا، از دو لوستر کریستالی در سقف استفاده شده است.

قرنتیان یکی از سه سبک اصلی معماری یونان باستان است که به دلیل ستون‌های باشکوه و تزئینات ظریف خود شناخته می‌شود. این سبک در حدود قرن پنجم قبل از میلاد در شهر کورینت توسعه یافت و به عنوان مجلل‌ترین و تزئینی‌ترین سبک از سه سبک اصلی یونانی شناخته می‌شود.

کابینت آشپزخانه ال شکل ایرانی با جزیره

آشپزخانه‌های کوچک L شکل زمانی که با طراحی روشن و نورگیر ساخته شوند، بزرگ‌تر به نظر می‌رسند. این فضا با دیوارهای آبی روشن و تم رنگی روشن، به خوبی از این تکنیک استفاده کرده. کابینت‌های این آشپزخانه همگی سفید پنل‌دار هستند و صفحه‌ی روی کابینت‌ها از گرانیت سیاه براق ساخته شده است.

پشت ‌کابینتی این آشپزخانه با کاشی‌های سرامیکی سفید به سبک آجرهای مترو (Subway) پوشانده شده است.کفپوش این فضا از چوب روشن فراوری شده ساخته شده که با دو صندلی چوبی به سبک بار، برای صرف غذا هماهنگ شده است.

آشپزخانه ال شکل کوچک با جزیره

این آشپزخانه با کفپوش لمینتِ چوب سرخ (Redwood) با رنگ بسیار گرم و جسورانه طراحی شده است. برای تعدیل این رنگ قرمز، کابینت‌ها به رنگ کلاسیک سفید استخوانی انتخاب شده‌اند و صفحه‌ی روی کابینت‌ها از گرانیت قرمزِ Sienna ساخته شده است. همچنین از کاشی‌های موزاییکی توسکانی با تناژ سبز برای تکمیل رنگ قرمز کف و صندلی‌های بار استفاده شده است.

جزیره اشپزخانه ال شکل

در این تصویر، آشپزخانه‌ای با اندازه‌ی متوسط، ترکیبی فوق‌العاده از رنگ‌های گرم چوب را به نمایش می‌گذارد. برای کفپوش، از چوب گردوی طلایی استفاده شده است که با رنگ صفحه‌ی روی کابینت از گرانیت زرد طلایی و رنگ زرد-بژ دیوارها هماهنگ است. کابینت‌های تمام سفید، برای تعدیل این تُن‌های زرد، به خوبی گرما و صمیمیت رنگ چوب را خنثی می‌کنند.

مدل کابینت آشپزخانه کوچک ال

چیدمان آشپزخانه ال شکل راه‌ حلی هوشمندانه برای خانه‌هایی با فضای پخت و پز محدود به شمار می‌رود. این سبک طراحی با سازگاری عالی برای فضاهای کوچک مانند آپارتمان‌ها یا مجتمع‌های مسکونی، مزایای متعددی را به همراه دارد.

یکی از مهم‌ترین دلایل ایده‌آل بودن چیدمان آشپزخانه ال شکل برای فضاهای پخت و پز کوچک، بهینه‌سازی فضا با دو برابر شدنِ فضای ذخیره‌سازی و کانتر آماده‌سازی غذا نسبت به آشپزخانه‌هایی که یک دیوار آن تجهیز شده است.

برای استفاده‌ی بهینه‌تر از چیدمان آشپزخانه ال شکل در آشپزخانه‌های کوچک می‌توان از سینک‌های مخصوص گوشه، کابینت‌های مخصوص گوشه با دسترسی آسانتر و دیگر فضاهای پرت و مشکل دار استفاده کرد.
فضای گوشه‌ها شاید در نگاه اول کمی دست و پاگیر به نظر برسند، اما در واقعیت، پتانسیل زیادی برای طراحی دارند. به‌عنوان مثال، استفاده از سینک ظرفشویی مخصوص گوشه باعث آزاد شدن فضای کانتر شده و به این ترتیب امکان استفاده از این فضای اضافی برای کارهای دیگر فراهم می‌شود. همچنین، کابینت‌های ذخیره‌سازی مخصوص گوشه که به راحتی بیرون می‌آیند، به شما این امکان را می‌دهند که از فضای پشت کابینت نیز به خوبی استفاده کنید.

در فضاهای کوچک، ممکن است یک جزیره‌ی کوچک نیز در طراحی آشپزخانه‌ی L شکل تعبیه شود. با این حال، معمولاً فضایی برای قرار دادن صندلی روی این جزیره وجود ندارد. در بیشتر موارد، این جزیره صرفاً به عنوان یک فضای اضافی برای آماده‌سازی غذا با یک طراحی بسیار ساده برای کانتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جزیره اشپزخانه ال شکل

صفحه‌های روی کابینت از جنس سنگ مرمر کلاسیک Calacatta خیره کننده، به عنوان نقطه‌ی کانونی در این آشپزخانه‌ کوچک می‌درخشند. کابینت‌های این آشپزخانه از چوب تیره رنگ ساخته شده‌اند و یک جزیره‌ی صبحانه‌خوری نیز به آن اضافه شده است. اگرچه فضای پخت و پز کمی کوچک به نظر می‌رسد، اما با لوازم خانگی لوکس از جنس استیل ضد زنگ، کاشی‌های سفید مترو و چراغ‌های آویز کروم به خوبی تجهیز شده است.

کالاکاتا (Calacatta) نوعی سنگ مرمر سفید با رگه‌های طلایی یا قهوه‌ای است که در ایتالیا استخراج می‌شود. این سنگ به دلیل زیبایی و ظرافت، یکی از محبوب‌ترین سنگ‌های مرمر در جهان است.

کابینت اشپزخانه ال
چیدمان آشپزخانه ال شکل

این آشپزخانه‌ی L شکل با سبک صنعتی، از چوب طبیعی با حالتی فرسوده برای نمای جلوی کشوها و صفحه‌ی روی کابینت از نوع کورین (تخته سنگ مصنوعی) سفید استفاده کرده است. دیوارهای خاکستری و ورق فلزی چکش‌خورده، بر زیبایی صنعتی فضا می‌افزایند. در عین حال، تیرهای چوبی در معرض دید، نورپردازی گرم و تخته گوشت چوبی، لمسی از گرما به فضا بخشیده‌اند.

پلان آشپزخانه ال شکل

آشپزخانه‌ی مدرن با جزیره‌ی گرانیتی بزرگ و صندلی‌های بار مدرن، فضایی دلنشین برای صرف غذا ایجاد کرده است. کفپوش چوبی روشن با طرح مستطیلی، تضاد زیبایی با جزیره و کابینت‌های قهوه‌ای سوخته ایجاد می‌کند. میز ناهارخوری سفید با پایه‌های قهوه‌ای، هارمونی رنگ‌ها را در این آشپزخانه تکمیل می‌کند.
دیوار پشت اجاق گاز با روکش فلزی براق و کاشی‌های تزئینی، به زیبایی و درخشش آشپزخانه می‌افزاید.

مدل کابینت آشپزخانه کوچک ال

این آشپزخانه‌ی L شکل با وجود فضای محدود، به‌خوبی از فضا استفاده کرده و همه‌ی لوازم ضروری برای آشپزی را در خود جای داده است. جزیره‌ی مستطیلی آن فضایی برای نشستن دو نفر را نیز فراهم می‌کند. کابینت‌های چوبی با رنگ قهوه‌ای تیره ونگه و صفحه‌ی روی آن‌ها از جنس گرانیت خاکستری، زیبایی این آشپزخانه را کامل می‌کند.

طرح کابینت آشپزخانه ال

این اشپزخانه منحصر به فرد با کابینت‌های چوبی ماهون و صفحه‌ی گرانیتی که تا دیوار پشت اجاق گاز امتداد یافته، جلوه‌ای خاص به این فضا داده است. جزیره‌ی این آشپزخانه با یخچال نوشیدنی داخلی و فضایی برای میز بار، امکان نشستن تا ۴ نفر را فراهم می‌کند.

کابینت اشپزخانه ال

این آشپزخانه‌ی مدرن L شکل با ابعاد کوچک، با کابینت‌های مشکی و صفحه‌ی روی کابینت سفید از جنس کورین (تخته سنگ مصنوعی) فضایی شیک و کاربردی خلق کرده است. دیوارها و کف با کاشی‌های سرامیکی طرح چوب پوشانده شده‌اند که پس‌زمینه‌ای زیبا و با اصالت را ایجاد می‌کند. بخش زیرین جزیره، با کابینت‌های اضافی، فضای بیشتری را برای نگهداری ظروف و وسایل آشپزی در اختیار شما قرار می‌دهد. نور طبیعی که از دو پنجره مستطیلی شکل وارد این آشپزخانه می‌شود روشنایی آن را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است.

عکس کابینت اشپزخانه ال شکل

این آشپزخانه‌ی کلاسیک با فضای نسبتاً کوچک، از کابینت‌های با رنگ چوب ونگه با جزئیات پانل‌کاری و کورنتی (ستون‌های تزئینی) بهره می‌برد. صفحه‌ی روی کابینت این آشپزخانه از گرانیت به رنگ خاکستری روشن ساخته شده است. همچنین، کاشی‌های سرامیکی طرح مترو با جنس مرمر، برای دیوار پشت اجاق گاز به کار رفته که با رنگ صفحه‌ی روی کابینت هماهنگ است.

کابینت اشپزخانه ال شکل ایرانی

این آشپزخانه‌ی کوچک، علی‌رغم ابعاد محدود، از نظر طراحی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در حالی که معمولا از متریال چوب برای کف و کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود، در این طراحی منحصر به فرد، دیوارها با چوب گردوی طلایی پوشانده شده‌اند که تضاد زیبایی با کفپوش بلوط سفید شده (روشن) ایجاد می‌کند.
آشپزخانه‌ای کوچک با کابینت‌های بژ براق و صفحه‌ی رزین بژ، با نورپردازی مخفی زیر کابینتی و لوازم جمع و جور، فضایی شیک و کاربردی را خلق کرده است.

اشپزخانه l شکل

با وجود اندازه‌ی کوچک، این آشپزخانه با منظره‌ی خیره‌کننده‌ی محیط بیرون، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سبک این فضا، مینیمالیستی و تمیز است. کابینت‌های سفید براق، لوازم‌ خانگی مخفی و اجاق‌گاز صفحه‌صاف که روی صفحه‌ی کانتر چوبی براق قرار گرفته، همگی بر این سادگی و تمیزی صحه می‌گذارند. دیوار سنگی با رنگ‌های غنی و لرزاننده، فضایی مجلل خلق کرده است.

آشپزخانه l

این آشپزخانه‌ی مدرن با ترکیب روکش‌های ساده و چوبی، طیف متنوعی از رنگ‌ها و بافت‌ها را به فضا بخشیده است. بیشتر کابینت‌ها با لمینتی به رنگ سفید استخوانی پوشانده شده‌اند و دستگیره‌های ساده‌ای برای درها و کشوها دارند. در قسمت‌های مختلف از لمینت ساده‌ی سبز نعناعی و لمینت بلوط تیره‌ی لکه‌دار نیز برای ایجاد تنوع استفاده شده است.

برچسب‌ها: ,
منبع: designingidea.com

مطالب مرتبط

کابینت آشپزخانه کوچک

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

امروزه با توجه به اندازه‌ی خانه‌ها آشپزخانه‌ها نیز کوچک شده‌اند و هرکسی می‌خواهد آشپزخانه‌ی خود را بزرگ‌تر از متراژ واقعی نشان دهد. در این مقاله ۷ رنگ کابینت که آشپزخانه‌ی شما را بزرگتر نشان می‌دهد را معرفی کرده‌ایم.

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

در این پروژه‌ها طراحان کاشی‌های روشن و کابینت‌های رنگین را در کنار هم قرار داده‌اند تا بدین ترتیب آشپزخانه‌های سفید و تک رنگ را به چالش بکشند. اگر شما نیز طرفداران استفاده از کابینت‌های رنگی در آشپزخانه‌های خود هستید و می‌خواهید آشپزخانه رنگی و پر انرژی داشته باشید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

میز ناهارخوری به جز حس خوب دورهمی و غذا خوردن دور آن، می‌تواند یک دکوراسیون خارق‌العاده و بسیار زیبا باشد. اما در این میان نکات ریزی هست که بخش زیادی از آن را در راهنمای خرید میز ناهارخوری، مورد بررسی قرار دادیم و بخشی که مربوط به انواع مدل‌ها و برندهای میز ناهارخوری است را در این نوشته بیشتر باز خواهیم کرد.


دیدگاه خود را بنویسید