تمیزکاری قسمت‌های مختلف کولر گازی

کولر گازی باید مانند سایر لوازم خانگی به طور مرتب تمیز گردد. با توجه به ماهیت کولر گازی تمیز کاری آن چالش‌های خودش داره. با تمیز کاری به موقع کولر گازی عمکرد کولر گازی را تسهیل می‌کنید و همچنین از خرابی‌ها و هزینه‌های بعدی جلوگیری یا حداقل صرفه‌جویی می‌کنید.

برای تمیز کاری کولر گازی مانند هر وسیله‌ی دیگری گرد و غبار ظاهری آن را با جاروبرقی بگیرید. از قسمت بالایی آن شروع کرده و به طور منظم و مرتب این کار را رو به پایین تا آخر انجام دهید. از یک برس نرم در دهانه‌ی لوله‌ی جاروبرقی استفاده کنید تا هم گرد و غباری که در عمق شبکه‌های کولر گازی رسوب کرده تمیز کنید و هم بدنه‌ی آن را خط و خش نندازید.

سپس با یک دستمال نرم تمامی قسمت‌های کولر گازی را با دقت پاک کنید.

بیشتر بخوانید: کامل‌ترین راهنمای خرید کولر گازی

فیلتر کولر گازی را جدا کرده و با جاروبرقی گرد و غبار آن را بکشید. دقت کنید که به بافت فیلتر آسیب نزنید. برای این کار ممکن است جاروبرقی شما ابزار خاصی داشته باشد تا کار شما را تسهیل کند. سپس فیلتر را در آب ولرم و کف دار بشویید تا کاملا تمیز شود. بعد از شست و شوی فیلتر در آب کف‌دار فیلتر را با یک حوله‌ی تمیز به آرامی خشک کنید. دقت کنید که فیلتر قبل از جایگذاری کاملا خشک شده باشد.

نوبت به کنترل کولر می‌رسد. اگر کولر شما کنترل از راه دور دارد بهتر است آن را نیز پاک کنید. قبل از هرکاری باتری‌های کنترل را در بیاورید. از یک دستمال مرطوب برای تمیزکاری کنترل استفاده کنید. دقت کنید که دستمال خیس نباشد. برای این کار می‌توانید از دستمال مرطوب استفاده کنید یا برای مرطوب کردن دستمال از شیشه شور استفاده کنید. دقت کنید که شیشه شور را مستقیما به کنترل کولر نپاشید.

بیشتر بخوانید: ۴ روش برای تزیین کنار تلویزیون

اگر کولر شما اسپیلیت است بعد از تمیز کاری یونیت داخلی بهتر است یونیت خارجی آن را نیز تمیز کنید.

  • کویل های کندانسور: کویل های کندانسور در واحد خارجی کولر گازی قرار دارند این قسمت مبرد کولرگازی را خنک می‌کند. کویل‌های کثیف می‌توانند از خنک شدن مبرد جلوگیری کنند و باعث فشار بر روی کمپرسور و کاهش کارایی دستگاه شوند. کویل‌های کندانسور را با استفاده از برس و آب گرم تمیز کنید. از اسپری کردن آب فشار قوی به کویل‌ها خودداری کنید زیرا می‌تواند به آنها آسیب برساند.
  • پره های فن:اگر پره‌های کولرگازی کثیف یا گرد و خاک شده است پره های فن را با استفاده از یک پارچه مرطوب تمیز کنید.
برچسب‌ها: , ,
منبع:

مطالب مرتبط

عکس آموزش ساخت گلدان با شانه تخم مرغ

آموزش ساخت گلدان با شانه تخم مرغ (سریع و آسان)

در آموزش ساخت گلدان با شانه تخم مرغ، گلدانی مدرن و زیبا ساخته‌ایم. این گلدان با ارزان‌ترین لوازم و سریع آماده می‌شود تا دکوراسیون منزل شما را خاص کند. شما نمی‌توانید در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها مشابه این گلدان را پیدا کنید؛ مهم‌تر از آن می‌توانید هر فرم و شکلی به این گلدان بدهید.

ساخت تابلو مدرن با لوازم دور ریختنی

ساخت تابلو مدرن با لوازم دور ریختنی

تابلوها از لوازم ضروری برای پذیرایی و اتاق خواب هستند. اگر در دیوار خانه از تابلوهایی هماهنگ با دکوراسیون استفاده کنید، زیبایی خانه بیشتر می‌شود. بیشتر تابلوهای مدرن گران‌قیمت هستند و خرید آن برای بیشتر افراد امکان‌پذیر نیست، برخی افراد نیز تابلو مدنظر خود را در بازار پیدا نمی‌کنند؛ اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید با آموزش ساخت تابلو مدرن با لوازم دور ریختنی همراه ما باشید.

آموزش ساخت گلدان رنگی سبز با گلدان بلور کهنه

آموزش ساخت گلدان رنگی با گلدان بلور قدیمی + ویدیو

گلدان‌های بلور و استوانه‌ای در هر خانه‌ای دیده می‌شوند. روی بیشتر این گلدان‌ها خش افتاده و رنگ و رویشان رفته است. اگر گلدان بلوری دارید که بلااستفاده است و از چشمتان افتاده پیشنهاد می‌کنم با آموزش ساخت گلدان رنگی با ما همراه باشید.

آموزش ساخت گلدان با لوازم دور ریختنی با هزینه کم و ارزان

آموزش ساخت گلدان با لوازم دور ریختنی (هزینه ۱۰۰ هزار تومان)

گلدان‌ها و گل‌های داخل آن طراوت و زیبایی خاصی به دکوراسیون خانه می‌دهد. در این بخش از آموزش‌های خودت بساز، یک گلدان زیبا به رنگ مشکی طلایی آموزش دادیم که فقط با ۱۰۰ هزار تومان (هزینه خرید رنگ و اسپری رنگی) آماده تزئین خانه‌تان است.

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

میز ناهارخوری به جز حس خوب دورهمی و غذا خوردن دور آن، می‌تواند یک دکوراسیون خارق‌العاده و بسیار زیبا باشد. اما در این میان نکات ریزی هست که بخش زیادی از آن را در راهنمای خرید میز ناهارخوری، مورد بررسی قرار دادیم و بخشی که مربوط به انواع مدل‌ها و برندهای میز ناهارخوری است را در این نوشته بیشتر باز خواهیم کرد.


دیدگاه خود را بنویسید