۸ اشتباه رایج در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک که نمی‌دانستید

8 اشتباه رایج در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک که نمی‌دانستید

چه یک غذای مفصل و چه غذای ساده در آشپزخانه‌ای که به خوبی جهیز شده باشد لذیذتر خواهد بود. همه ما علاقه داریم حتی کاربردی‌ترین قسمت‌های خانه زیبا باشد.

8 اشتباه رایج در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک که نمی‌دانستید

طراحی آشپزخانه‌ای که زیبا و کاربردی باشد به این سادگی‌ها نیست. با یک اشتباه کوچک، ممکنه آشپزخانه‌تون چیدمانِ خوبی نداشته باشه یا کار کردن باهاش سخت بشه. یا حتی زودتر از اون‌ چیزی که فکرشو بکنین، از مد بیافته. ولی نگران نباشین، ما با چندتا طراح خوب صحبت کردیم تا بفهمیم رایج‌ترین اشتباه‌های طراحی آشپزخانه چی هستن و چطور می‌شه ازشون جلوگیری کرد. به ما اعتماد کنین، این راهکارها آشپزخانه‌ی شما رو فوق‌العاده می‌کنن.

بیتشر ببینید:طراحی کابینت مدرن برای آشپزخانه کوچک

اشتباه اول: تمام آشپزخانه‌ها باید جزیره داشته باشن

جزیره‌ی بزرگ تو آشپزخونه خیلی قشنگه، اما تو هر آشپزخونه‌ای جا نمیشه. خیلی از آشپزخونه‌ها به اندازه‌ی کافی بزرگ نیستن که بشه توشون جزیره گذاشت. حتی اگه بتونین یه جزیره‌ی کوچیک جا بدین، شاید رفت‌وآمد تو آشپزخونه سخت بشه.

به جای جزیره می‌تونین یه کابینت ال شکل شبه جزیره طراحی کنین. این کار باعث میشه که:

  • فضای وسط آشپزخونه بازتر بشه و رفت‌وآمد راحت‌تر بشه.
  • فضای بیشتری برای نگهداری وسایل داشته باشین.
  • بتونین روی پیشخوان آشپزخونه صندلی بذارین و مهمونا کنار شما بشینن.

اینطوری هم آشپزخونه‌تون قشنگ می‌شه، هم کاربردی.

8 اشتباه رایج در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک که نمی‌دانستید

اشتباه دوم: روی پیشخوان رو شلوغ نکنین

همه می‌دونیم که برای پختن یه غذای خوشمزه، به یه عالمه وسیله مثل مخلوط‌کن، خردکن و زودپز نیاز داریم. اما مشکل اینجاست که این وسایل می‌تونن فضای روی پیشخوان آشپزخونه رو حسابی اشغال کنن.

اگه یه جای مناسب برای لوازم برقی کوچیکت نداشته باشی، یه اشتباه بزرگ مرتکب شدی. هیچ چیز زشت‌تر از این نیست که یه عالمه وسیله برقی روی پیشخوان آشپزخونه بچینی و یه ذره جا برای کار کردن نمونه.

راه‌حلش اینه که یه جای مناسب برای لوازم برقی کوچیکت پیدا کنی، یه جایی که وقتی ازشون استفاده نمی‌کنی، بتونی اونجا بگذاریشون. می‌تونی یه سری محفظه‌های قشنگ با پریز برق طراحی کنی که بتونی از لوازم برقی همونجا استفاده کنی و بعد از اینکه کارت تموم شد، درِ محفظه رو ببندی.

بیشتر ببینید: طراحی کابینت آشپزخانه مستطیلی

8 اشتباه رایج در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک که نمی‌دانستید

اشتباه سوم: سراغ درزگیر سفید نرو!

یک ضرب‌المثلی هست که میگه هیچ چیزی برای همیشه دووم نمیاره، و بله، این شامل درزگیرهای سفید و تمیز آشپزخونه‌ی شما هم می‌شه. این موضوع تو آشپزخونه‌های سفید خیلی رایجه، اما اگه قراره واقعا تو آشپزخونه‌تون آشپزی کنین، حتی اگه از بهترین درزگیر قابل تمیز کردن استفاده کنین، باز هم کابوس میشه.» تو یه دنیای ایده‌آل، درزهای بین کاشی‌های آشپزخونه باید رنگ متوسط یا تیره داشته باشن؛ اما اگه درزگیرهای آشپزخونه‌ی شما سفیده، می‌تونین با یه رنگ مخصوص، وضعیت رو درست کنین.

اشتباه چهارم: کابینت‌های فوق عمیق ممنوع!

8 اشتباه رایج در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک که نمی‌دانستید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ساکنین خونه می‌تونن انجام بدن، داشتن کابینت‌های خیلی عمیقه. درسته که فضای زیاد برای نگهداری وسایل خیلی خوبه، اما به احتمال زیاد وسایلی که تهِ تهِ این کابینت‌ها قرار می‌گیرن، فقط خاک می‌خورن. خوشبختانه، راه‌های زیادی برای استفاده‌ی بهینه از کابینت‌های عمیق وجود داره.

بیشتر ببینید: ۵۰ مدل کابینت ممبران کرم و ترکیب آن با رنگ‌های دیگر

8 اشتباه رایج در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک که نمی‌دانستید

رای کابینت‌های پایینی، از سینی‌های کشویی استفاده کنین تا بتونین همه وسایل رو بیرون بکشین و ببینین. به این ترتیب خیلی راحت‌تر می‌تونین چیزایی رو پیدا کنین که ممکنه ته کابینت گم بشن.

سوزان کوری یه ایده‌ی دیگه هم داره: «یه قفسه‌ی کلیوی شکل یا سبد گردون. فرقی نمی‌کنه که این قفسه‌ها بچرخن یا بیرون کشیده بشن، باهاشون می‌تونین به راحتی اون قابلمه‌ی بزرگ رو بیرون بیارین.

اشتباه پنجم: نذارین آشپزخونتون بی‌روح بشه

چرا به یه رنگ فلزی تو آشپزخونه بسنده کنین، در حالی که می‌تونین از چندتا رنگ استفاده کنین؟ تو آشپزخونه‌های امروزی، وسایل استیل ضد زنگ خیلی رایجه، اما ترکیب کردن فلزهای مختلف، اگه با دقت انجام بشه، نه تنها ایرادی نداره بلکه باعث میشه آشپزخونه از نظر بصری جذاب‌تر بشه. راز کار اینه که از چند مدل رنگ فلزی تو جاهای مختلف آشپزخونه استفاده کنین، و دستگیره‌های کابینت جای خیلی خوبیه که می‌تونین باهاش شروع کنین.

8 اشتباه رایج در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک که نمی‌دانستید

تو این پروژه از ترکیب دستگیره‌ی کابینت استیل و برنجی برای هماهنگ کردن با رنگ اجاق گاز و هواکش استفاده کردن، و یه کوچولو هم رنگ طوسی اضافه کردن.

بیشتر ببینید: کابینت وکیوم سفید صدفی

اشتباه ششم: اهمیت به جزئیات رو فراموش نکن!

درسته که طراحی آشپزخونه، چه کوچیک چه بزرگ، پر از تصمیم‌های گیج‌کننده‌ست، اما مهمه روی یه پایه‌ی محکم شروع کنین. وقتی صحبت از آشپزخونه میشه، ظرافت‌ها خیلی مهم هستن.

همه دنبالِ طرح‌های کلی و مد روز می‌رن، اما آشپزخونه به خاطر کارهای مختلفی که توش انجام می‌شه، به پریز برق زیادی احتیاج داره. به این فکر کنین که چطوری از هر قسمت آشپزخونه استفاده می‌شه و روی چیزای اولیه و کاربردی تمرکز کنین.

8 اشتباه رایج در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک که نمی‌دانستید

جالب اینجاست که یکی از بزرگترین اشتباهات، محل قرار دادن پریزهای برق هست، مخصوصا اگه از وسایل برقی زیادی استفاده می‌کنین. قبل از اینکه چیدمان نهایی آشپزخونه‌تون رو تصویب کنین، به این فکر کنین که چطور می‌خواین از آشپزخونه استفاده کنین و چه چیزایی لازمه که آشپزی و تمیز کردن رو برای شما آسون‌تر کنه.

بیشتر ببینید: کابینت وکیوم سفید طوسی

اشتباه هفتم: نورپردازی ضعیف

نورپردازی مناسب انجام کارهای آشپزخانه‌رو تسهیل می‌کنه و هم تو زیبایی آشپزخانه نقش بسزایی داره. بهتره منابع نور آشپزخانه قابل تنظیم باشه تا بتونید روشنایی دلچسبی داشته باشین.

8 اشتباه رایج در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک که نمی‌دانستید

موقع نصب چراغ‌های آویزون بالای جزیره‌ی آشپزخونه، اندازه‌ی جزیره رو در نظر بگیرین. جزیره رو به چهار قسمت تقسیم کنین تا بدون مشکل بتونین جای چراغ‌ها رو مشخص کنین.

اگه سقف آشپزخونه‌ی شما دو متر و چهل‌سانتی‌متره (هشت فوت)، فاصله‌ی پایین‌ترین نقطه‌ی چراغ آویزون تا سطح روی جزیره باید حدود نود سانتی‌متر (سی و شش اینچ) باشه.

بیشتر ببینید: کابینت ممبران سفید براق

اشتباه هشتم: آشپزخونه‌تون رو برای بقیه طراحی نکنین!

احتمالا بهتره آشپزخونه رو سفید ساده درست کنیم چون موقع فروش خونه به درد می‌خوره. به چیزی که شما رو خوشحال می‌کنه فکر کنید، مخصوصا اگه قراره زیاد آشپزی کنین.

آشپزخونه یکی از بخش‌های خونه‌ست که خیلی وقت‌ها بازسازی می‌شه، پس وقتی دارین فضای آشپزخونه‌تون رو خوشگل می‌کنین، اصلا لازم نیست به بقیه فکر کنین. هر چیزی یه مدی داره، حتی آشپزخونه‌های سفید هم بعد از ده سال قدیمی به نظر می‌رسن. پس یه نگاهی به کابینت ترند بندازین و همون رنگ سبز کابینتی که عاشقش هستین رو انتخاب کنین.

برچسب‌ها: ,
منبع:

مطالب مرتبط

کابینت آشپزخانه کوچک

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

امروزه با توجه به اندازه‌ی خانه‌ها آشپزخانه‌ها نیز کوچک شده‌اند و هرکسی می‌خواهد آشپزخانه‌ی خود را بزرگ‌تر از متراژ واقعی نشان دهد. در این مقاله ۷ رنگ کابینت که آشپزخانه‌ی شما را بزرگتر نشان می‌دهد را معرفی کرده‌ایم.

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

در این پروژه‌ها طراحان کاشی‌های روشن و کابینت‌های رنگین را در کنار هم قرار داده‌اند تا بدین ترتیب آشپزخانه‌های سفید و تک رنگ را به چالش بکشند. اگر شما نیز طرفداران استفاده از کابینت‌های رنگی در آشپزخانه‌های خود هستید و می‌خواهید آشپزخانه رنگی و پر انرژی داشته باشید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

میز ناهارخوری به جز حس خوب دورهمی و غذا خوردن دور آن، می‌تواند یک دکوراسیون خارق‌العاده و بسیار زیبا باشد. اما در این میان نکات ریزی هست که بخش زیادی از آن را در راهنمای خرید میز ناهارخوری، مورد بررسی قرار دادیم و بخشی که مربوط به انواع مدل‌ها و برندهای میز ناهارخوری است را در این نوشته بیشتر باز خواهیم کرد.


دیدگاه خود را بنویسید