۱۶ مدل‌ کابینت ترند آشپزخانه در سال ۲۰۲۴

۱۶ مدل‌ کابینت ترند آشپزخانه در سال 2024

وقتی صحبت از جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه و ترندهای آن می‌شود، بین انواع طرح‌های متنوع آن غرق می‌شویم. آن‌قدر ایده برای این قسمت از خانه وجود دارد که می‌توانیم مقاله‌ای با صدها نمونه طرح برای شما آماده کنیم. اما قرار است این مقاله چیزی فراتر از تنها نمایش چند نمونه طرح و ایده ساده باشد. می‌خواهیم با سبک‌های مختلف کابینت آشپزخانه آشنا شوید و در نتیجه بتوانید سبک کابینت آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

کابینت ترند

کابینت ترند سال

همیشه کابینت ترند سال در حال تغییر است، چون هر بار ایده جدیدی به ذهن طراحان می‌رسد و از طرفی مواد جدیدی وارد بازار می‌شوند که می‌توان با آن‌ها طرح‌های جدید زد. طرح‌های قدیمی و جدید می‌توانند برای افراد با سلیقه‌های مختلف، جذاب باشند. باید دید که چه موادی در دسترس شماست و سبک دکوراسیون داخلی خانه شما به چه صورت است.

کابینت‌های چوبی

کابینت ترند سال

شاید به نظر بسیاری از افراد کابینت‌های چوبی جزو جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه نباشند. اما طرح‌ها و شکل‌هایی که این روزها از آن استفاده می‌شود، بسیار شیک و مدرن هستند.

  • یکی از خوبی‌های این نوع کابینت‌ها این است که به سادگی با وسایل چوبی پذیرایی هماهنگ می‌شوند.
  • از طرفی هر وقت بخواهید می‌توانید آن‌ها را رنگ کنید. چوب رنگ‌پذیری خوبی دارد و کافی است با یک سنباده رنگ قبلی را پاک کرده و دوباره رنگی تازه بزنید. به این ترتیب در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید آشپزخانه خود را تغییر دهید.
  • یکی از جذابیت‌های کابینت‌های چوبی به عنوان جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه، حس و حال روستایی است که به فضای خانه می‌بخشد.
  • البته هستند مدل‌هایی که خیلی مجللند و در آن‌ها تزئینات زیادی به‌کار رفته، اما اگر به دنبال یک طراحی ساده هستید، می‌توانید با طرح روی چوب بازی کنید.

بیشتر بخوانید: محبوب ترین رنگ و مدل های کابینت

کابینت‌های بدون در یا قفسه‌باز

کابینت ترند امسال

به جای اینکه مانند طراحی‌های قدیمی از کابینت‌های درب‌دار استفاده کنید، می‌توانید از کابینت‌های بدون در یا قفسه‌باز که بدون پوشش و درب هستند، جایگزین کنید.

  • این قفسه‌ها می‌توانند در جاهای مختلف آشپزخانه قرار بگیرند.
  • جایی برای به نمایش گذاشتن بشقاب‌های رنگی، ظروف شیشه‌ای مواد اولیه، گلدان، وسایل تزئینی و کتاب آشپزی باشند.
  • جالب است که این مدل کابینت‌ها جزو جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه هستند و این روزها خیلی ترند شده‌اند.
  • این قفسه‌ها در عین سادگی بسیار کاربردی هستند و شما را وادار می‌کنند همیشه آن‌ها را مرتب و تمیز نگه دارید؛
  • چون دربی ندارند پس شلوغی و درهم‌ریختگی آن‌ها دیده می‌شود. شاید همین موضوع چالشی باشد برای اینکه این قفسه‌ها را با وسایلی تزئین کنید که ظاهری زیبا و شکیل دارند.

بیشتر بخوانید: کابینت ممبران چیست؟

کابینت‌های جلو شیشه‌ای

کابینت های ترند

کابینت‌های جلو شیشه‌ای به جای یک درب کامل، دارای درهایی هستند که بخش عمده آن را شیشه تشکیل داده است. این نوع کابینت نیز به عنوان جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه شناخته می‌شود. در گذشته کمتر خانه‌ای دارای چنین کابینت‌هایی بود و حالا این کابینت‌های درب شیشه‌ای به بخشی از دکوراسیون آشپزخانه‌های جدید و مدرن تبدیل شده‌اند.

وسایلی که داخل این کابینت‌ها می‌گذارید دیده می‌شوند، پس باید همیشه مرتب باشند و از طرفی وسایلی را استفاده کنید که بیشتر جنبه تزئینی دارند.

البته وسایلی مانند ظروف رنگی و سفید و ظرف‌های کریستالی که کمتر استفاده می‌کنید را نیز می‌توانید در این کابینت‌ها جای دهید.

بیش از ۱۰۰ مدل کابینت ممبران سفید طوسی

کابینت‌هایی به رنگ آبی

مدل کابینت ترند

طیف آبی یکی از رنگ‌های مدرنی است که در حال حاضر برای پوشش کابینت‌های آشپزخانه استفاده می‌شود. این رنگ همیشه محبوب بوده و حالا طیف‌های زیبایی از آن، کابینت‌ها را تزئین می‌کنند. آبی‌ می‌تواند به عنوان یک رنگ خنثی استفاده شود و جلوه خاصی به دکور آشپزخانه ببخشد.

خوبی رنگ آبی این است که با دیدن آن احساس آرامش می‌کنید و می‌توانید از لحظاتی که در آشپزخانه هستید، لذت ببرید. این رنگ را می‌توانید با مواد صنعتی مانند فلز و مواد طبیعی مانند چوب، ترکیب کرده و مجموعه‌ای زیبا خلق کنید.

بیشتر ببینید: جدیدترین مدل میز و صندلی تحریر

کابینت از کف تا سقف

کابینت ترند ۲۰۲۴

اگر سقف خانه شما بلند است، پس چرا از این مزیت استفاده نکنید. می‌توانید کابینت‌های آشپزخانه را از کف تا سقف کار کنید. به این ترتیب فضای بسیار زیادی برای جای دادن وسایل خواهید داشت و می‌توانید مدل‌های مختلف جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه را نیز در آن امتحان کنید.

به‌عنوان‌مثال وقتی این همه کابینت دارید که از کف تا سقف را پوشانده‌اند، می‌توانید برخی از بخش‌ها را قفسه‌های بدون درب کار کرده یا بخشی را به کابینت‌های جلو شیشه‌ای اختصاص دهید.

بیشتر ببینید: جدیدترین مدل میز آرایش

کابینت با ترکیبی از دو رنگ

کابینت ترند 2024
  • برای یک تغییر مدرن و استفاده از جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه، می‌توانید کابینت‌ها را دو رنگ کنید. به‌عنوان مثال بخش بالایی را سفید و بخش پایینی را تیره کار کنید.

این نوع ترکیب رنگ در کنار یک کفپوشی که مخلوطی از دو رنگ را دارد، می‌تواند بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌ای مدرن و جدید باشد.

  • از کاشی‌های طرح‌دار برای کف استفاده کنید تا با ظاهر کابینت‌ها هماهنگ شوند.
  • می‌توانید به جای اینکه کابینت‌های بالایی و پایینی را در دو رنگ متفاوت انتخاب کنید، فقط جزیره وسط آشپزخانه‌ را با رنگی متفاوت سفارش دهید. به این ترتیب این تضاد رنگ در کابینت‌های اصلی و جزیره باعث جلوه بیشتر آن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: ابعاد استاندارد میز ناهار خوری

کابینت‌های خاکستری

۱۶ مدل‌ کابینت ترند آشپزخانه در سال 2024

خاکستری یک رنگ خنثی است و در بسیاری از موارد برای دکوراسیون منازل مدرن استفاده می‌شود. این رنگ بسیار جذاب بوده و با هر المانی همخوانی دارد. بنابراین می‌توانید برای صندلی‌ها و کف از طرح‌های مختلفی استفاده کنید.

همین موضوع هم باعث می‌شود جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه را در خانه خود داشته باشید. چون در حال حاضر رنگ خاکستری مانند رنگ آبی، ترند است.

بیشتر ببینید: بیش از ۷۰ مدل عکس کابینت ممبران طوسی

کابینت‌هایی با جزئیات سنتی

۱۶ مدل‌ کابینت ترند آشپزخانه در سال 2024

برای اینکه کمی حس و حال قدیمی و سنتی به خانه خودتان ببخشید، می‌توانید از آشپزخانه شروع کنید. یکی از نمونه‌های محبوب جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه، کابینت‌هایی با جزئیات سنتی هستند.

این کابینت‌ها دارای تزئینات سفارشی بوده و مانند یک اثر هنری در آشپزخانه شما می‌درخشند. اگر خانه‌ای بزرگ و مجلل دارید، این نوع کابینت‌ها می‌توانند بهترین انتخاب برای دکوراسیون باشند.

کابینت‌های ساده و بدون تزئینات

۱۶ مدل‌ کابینت ترند آشپزخانه در سال 2024

مینیمال بودن دکوراسیون داخلی دست شما را برای خرید لوازم خانه باز می‌گذارد. حالا که خانه‌های ما کوچک‌تر و به نوعی مدرن‌تر شده‌اند، وجود کابینت‌هایی که این حس را القا کند ضروری به نظر می‌رسد.

کابینت‌های تک رنگی که فاقد هرگونه تزئینات اضافی هستند و حتی برای درب آن‌ها دستگیره هم انتخاب نشده، یک نمونه عالی از جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه خواهند بود که می‌تواند به خانه مدرن و جدید شما جلوه‌ای تازه ببخشد.

کابینت سفید آشپزخانه

۱۶ مدل‌ کابینت ترند آشپزخانه در سال 2024

اگر نمی‌دانید کابینت‌های آشپزخانه را چه رنگی کنید که با همه اجزای خانه شما هم‌خوانی داشته باشد، می‌توانید رنگ سفید را انتخاب کنید. رنگ سفید فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر و روشن‌تر کرده و از طرفی به‌ عنوان یک رنگ همیشگی، می‌تواند استفاده شود.

رنگ‌های متنوع ممکن است در طول زمان در نظر شما تکراری به نظر برسند. شاید مجبور باشید المان‌های زیادی را استفاده کنید، تا آن هماهنگی لازم در آشپزخانه ایجاد شود. اما جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه که به رنگ سفید کار شده همیشه محبوب خواهد بود.

بیشتر ببینید: بیش از صد مدل صندلی غذا خوری جدید

کابینت ادویه‌جات در جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه

۱۶ مدل‌ کابینت ترند آشپزخانه در سال 2024

تا چند دهه پیش، خانم‌ها ادویه‌جات مورد نیازشان را روی کابینت نگهداری می‌کردند. اما حالا شرایط عوض شده و آن‌ها ترجیح می‌دهند روی کابینت هر چه بیشتر خلوت باشد. پس با ظهور کابینت‌های بسیار باریکی که به اندازه شیشه‌های کوچک ادویه‌جات جا دارند نه تنها فضای روی کابینت‌ها خلوت شد، بلکه همه ادویه‌ها یک‌جا قرار گرفتند و از فضاهای باریک بین کابینت‌ها هم به خوبی استفاده شد.

این کابینت‌های باریکی که حالا جای قرارگیری شیشه‌های ادویه‌های مختلف هستند که شاید جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه باشند. البته این کابینت‌ها می‌توانند در ابعاد بزرگ‌تری یا به صورت ایستاده برای نگهداری برخی از ظروف جاگیر استفاده شوند.

بیشتر ببینید: ۵۰ مدل کابینت ممبران کرم و ترکیب آن با رنگ‌های دیگر

قفسه‌هایی برای تزئینات و ظروف خاص

۱۶ مدل‌ کابینت ترند آشپزخانه در سال 2024

در بخشی اشاره کردیم که می‌توانید از قفسه‌های ساده بدون درب به جای کابینت‌ استفاده کنید. قفسه‌های باریکی که تنها می‌تواند جای یک لیوان یا یک بشقاب باشد، می‌تواند به‌ عنوان جایی برای به نمایش گذاشتن وسایل تزئینی آشپزخانه استفاده شود.

این قفسه‌ها بسیار ساده و جزو جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه هستند. در این قفسه‌ها می‌توانید وسایل تزئینی و ظروفی را نگهداری کنید که مانند یک اثر هنری بوده و کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنید.

بیشتر بخوانید: طراحی کابینت آشپزخانه مستطیلی

کابینت‌های مشکی

۱۶ مدل‌ کابینت ترند آشپزخانه در سال 2024

مشکی رنگ لوکس و مجللی است و در گذشته کمتر کسی از آن برای تزئین استفاده می‌کرد. اما حالا می‌بینیم که این رنگ به یکی از ترندهای اصلی تبدیل شده است؛ چون می‌تواند خانه شما را مجلل کند.

مدتی است که از این رنگ در جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود و همان‌طور که در تصویر می‌بینید با تلفیقی از دسته‌های طلایی به آن ظاهری زیبا و فریبنده داده است. اگر این کابینت‌های تک رنگ مشکی را با یک جزیره سفید و چوبی ترکیب کنید، می‌توانید بهترین و زیباترین دکوراسیون را برای آشپزخانه خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل صندلی آشپزخانه

کشوهای سفارشی در جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه

۱۶ مدل‌ کابینت ترند آشپزخانه در سال 2024

اگر تا به حال از کشوها برای نگهداری سرویس قاشق و چنگال استفاده می‌شد، باید بگوییم که در جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه می‌توانید از این کشوهای سفارشی‌سازی‌ شده برای نگهداری و مرتب کردن بشقاب‌های دم‌دستی هم استفاده کنید. با وجود اینکه بشقاب‌ها روی هم قرار می‌گیرند. اما چون کشوها معمولا در بخش بالایی کابینت‌های پایینی طراحی می‌شوند، دسترسی به آن‌ها آسان‌تر خواهد بود.

تا اینکه بخواهید با کمک یک چهارپایه آن‌ها را از کابینت‌های بالایی آشپزخانه بیرون بیاورید. از این کابینت‌های سفارشی می‌توانید برای نگهداری ظروف ادویه و کنسروها و همین‌طور سرویس‌های قاشق و چنگال و غیره نیز استفاده کنید.

بیشتر ببینید: چیدمان آشپزخانه ال شکل

ترکیب سبک‌های مختلف کابینت آشپزخانه

۱۶ مدل‌ کابینت ترند آشپزخانه در سال 2024

یکی از جذاب‌ترین کارهایی که برای دکوراسیون آشپزخانه خود می‌توانید انجام دهید، ترکیب سبک‌های مختلف جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه است.

می‌توانید از کابینت‌های درب‌دار، کابینت‌های جلو شیشه‌ای یا جلو توری، قفسه‌های بدون درب و شلف‌های نگهداری لوازم تزئینی استفاده کنید. با این نوع طراحی فضای کافی برای همه وسایل خواهید داشت و از طرفی می‌توانید سبک‌های مختلف را یک‌جا داشته باشید.

بیش ببینید: بیش از صد ایده‌ی تزیین میز تلویزیون

کابینت‌هایی با درب توری

۱۶ مدل‌ کابینت ترند آشپزخانه در سال 2024

این سبک از کابینت‌ها بیشتر در خارج از کشور مرسوم هستند. اما حالا که صحبت از جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه شده، بهتر است با آن‌ها نیز آشنا شوید.

در این نوع کابینت‌ها به جای درب اصلی که از جنس خود کابینت می‌تواند باشد، فضایی خالی ایجاد شده و تورهای فلزی کار شده است. این تورهای فلزی می‌توانند اشکال مختلفی در طرح داشته باشند و همین موضوع است که استفاده از آن‌ها را جذاب می‌کند.

کابینت‌هایی با تزئینات اضافی و مجلل

۱۶ مدل‌ کابینت ترند آشپزخانه در سال 2024

کابینت‌هایی که در آن‌ها از تزئینات اضافی و زیاد استفاده شده، شاید برای خانه‌های کوچک امروزی آنچنان کاربردی نباشند. اما می‌توان از آن‌ها برای آشپزخانه‌های نسبتا بزرگ و برای خانه‌هایی که سبک اروپایی دارند استفاده کرد.

در مورد این نوع کابینت‌ها زاویه‌ها دارای تزئیناتی هستند که ضروری نبوده و بیشتر برای زیبایی کار شده‌اند. اگر زیاد به این سبک علاقه ندارید و زیاد دنبال جزئیات نیستید، بهتر است نمونه‌های ساده را انتخاب کنید.

پالت رنگ‌های گرم

کابینت ممبران قهوه ای سوخته با کفپوش رنگ تیره- اگر در طراحی این دکوراسیون از کفپوش روشن تر استفاده می‌شد خیلی بهتر بود.
کابینت ممبران قهوه ای سوخته

رنگ‌های سفید و خنثی همچنان محبوب خواهند بود. اما رنگ‌های گرم مانند کرم، بژ، قهوه‌ای روشن و قهو‌ه‌ای به مایل به نارنجی و قرمز به جمع رنگ‌های ترند اضافه خواهد شد. رنگ‌های گرم در آشپزخانه احساس صمیمیت و راحتی القا می‌کنند.

حرف آخر در مورد مدل‌های جدید کابینت

آشپزخانه یکی از بخش‌های خانه است که زمان زیادی را در آن سپری می‌کنیم، چه برای تهیه غذا و چه برای صرف غذا که بخش مهمی از زندگی ماست. بنابراین اینکه در این مکان احساس خوبی داشته باشیم و وسایل به صورت مرتب در جای خود باشند و دسترسی آسانی به آن‌ها داشته باشیم، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سبک‌های جدید و مدرن دکوراسیون آشپزخانه به ما این فرصت را می‌دهد که از فضا بهترین استفاده را ببریم. بیشترین قسمت آشپزخانه را کابینت‌ها تشکیل داده‌اند و انتخاب مناسب‌ترین نوع کابینت می‌تواند گاهی کار بسیار سختی باشد. در این مقاله از جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه گفتیم تا بتوانید راحت‌تر انتخاب کنید.

برچسب‌ها: , ,
منبع: divar.ir

مطالب مرتبط

کابینت آشپزخانه کوچک

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

امروزه با توجه به اندازه‌ی خانه‌ها آشپزخانه‌ها نیز کوچک شده‌اند و هرکسی می‌خواهد آشپزخانه‌ی خود را بزرگ‌تر از متراژ واقعی نشان دهد. در این مقاله ۷ رنگ کابینت که آشپزخانه‌ی شما را بزرگتر نشان می‌دهد را معرفی کرده‌ایم.

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

در این پروژه‌ها طراحان کاشی‌های روشن و کابینت‌های رنگین را در کنار هم قرار داده‌اند تا بدین ترتیب آشپزخانه‌های سفید و تک رنگ را به چالش بکشند. اگر شما نیز طرفداران استفاده از کابینت‌های رنگی در آشپزخانه‌های خود هستید و می‌خواهید آشپزخانه رنگی و پر انرژی داشته باشید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

میز ناهارخوری به جز حس خوب دورهمی و غذا خوردن دور آن، می‌تواند یک دکوراسیون خارق‌العاده و بسیار زیبا باشد. اما در این میان نکات ریزی هست که بخش زیادی از آن را در راهنمای خرید میز ناهارخوری، مورد بررسی قرار دادیم و بخشی که مربوط به انواع مدل‌ها و برندهای میز ناهارخوری است را در این نوشته بیشتر باز خواهیم کرد.


دیدگاه خود را بنویسید