۷ ایده برای چیدمان آشپزخانه ال شکل

کابینت هایگلس سفید ال

خلاقیت آشپزی با طراحی کاربردی و کم‌جا در چیدمان آشپزخانه ال شکل تلاقی می‌کند. این سبک که مورد علاقه‌ی سرآشپزهای خانگی و خانواده‌های پرمشغله است، به طور طبیعی دو فضای کاری اصلی را از هم جدا می‌کند:

  • در یک طرف، فضای آماده‌سازی غذا را با پیشخوان و دسترسی آسان به لوازم ضروری آشپزی پیدا می‌کنید.
  • در طرف دیگر، ایستگاه نظافت که سینک ظرفشویی و ظرف‌های کثیف در آن قرار دارند، جای گرفته است.

چیدمان آشپزخانه ال شکل سنتی

7 ایده برای چیدمان آشپزخانه ال شکل

چیدمان کلاسیک آشپزخانه‌های L شکل به این صورت است که کابینت‌ها و لوازم در امتداد دو دیوار مجاور قرار می‌گیرند و یک سینک بزرگ با شکل مثلثی در فضای مورب محل تلاقی آن‌ها جایگذاری می‌شود. پایه‌ی بلندتر «L» به طور معمول اجاق گاز و بیشتر فضای پیشخوان را برای سهولت در آماده‌سازی غذا در بر می‌گیرد. پایه‌ی کوتاه‌تر «L» می‌تواند به عنوان محل نظافت، با فضایی اختیاری برای ماشین ظرفشویی و آبچکان ظرف عمل کند.

چیدمان آشپزخانه ال فشرده

چیدمان آشپزخانه ال

آشپزخانه‌های galley (همچنین به عنوان آشپزخانه‌های راهرویی شناخته می‌شوند) دارای دو دیوار یا صفحه‌ی روی کابینت موازی هستند که راهرویی بین آن‌ها ایجاد می‌شود. در چیدمان معمول این آشپزخانه‌ها، لوازم خانگی و صفحه روی کابینت در یک خط واحد روی دیوار قرار می‌گیرند. با این حال، شما می‌توانید با الهام گرفتن از آشپزخانه‌های ال شکل، از دیوار مجاور نیز استفاده کنید. بدین صورت که با امتداد دادن کابینت به شکل حرف L، بازوی کوتاه‌تری ایجاد کنید که فضای پیشخوان بیشتری را برای منطقه شستشو و سینک ظرفشویی در اختیار شما قرار می‌دهد.

بیشتر ببینید: بیش از ۷۰ مدل عکس کابینت ممبران طوسی

چیدمان اشپزخانه ال با شبه جزیره

7 ایده برای چیدمان آشپزخانه ال شکل

اگر آشپزخانه‌ی شما بزرگ و پهن است، می‌توانید بازوی کوتاه‌تر «L» را مقابل دیواری قرار دهید و بازوی بلندتر «L» را به فضای باز گسترش دهید. بازوی بلندتر که حالا موازی با دیوار است، می‌تواند به عنوان یک آشپزخانه‌ی galley دو طرفه عمل کند که در هر دو طرف آن کابینت، لوازم و صفحه روی کابینت تعبیه شده است. همچنین می‌توانید با امتداد دادن صفحه‌ی روی کابینت در طرف مقابل و اضافه کردن صندلی، فضایی برای غذاخوری غیررسمی ایجاد کنید.

بیشتر ببینید: ۴ روش برای تزیین کنار تلویزیون

چیدمان آشپزخانه ال با جزیره موازی

7 ایده برای چیدمان آشپزخانه ال شکل

برای داشتن فضای اضافی روی پیشخوان و فضایی اختیاری برای نشستن، می‌توانید جزیره‌ای به موازات ضلع بلند «L» بسازید. سپس، تمام وسایل مورد نیاز خود را برای آماده‌سازی غذا در ضلع بلند «L» مانند فر، مایکروویو بالای اجاق گاز و سایر لوازم مشابه قرار دهید. فضای شستشوی شما با خشک‌کن ظرف و ماشین ظرفشویی می‌تواند در ضلع کوتاه «L» جای گیرد.

بیشتر بخوانید: کامل‌ترین راهنمای انتخاب میز ناهار خوری

چیدمان آشپزخانه ال با جزیره و میز ناهار خوری

7 ایده برای چیدمان آشپزخانه ال شکل

یکی از مزایای آشپزخانه‌ی L شکل، امکانِ داشتنِ فضای غذاخوری در چند قدمیِ پیشخوان‌های شماست. این نوع چیدمان برای آشپزخانه‌های کوچک‌تر و خانه‌هایی که فضای غذاخوریِ مجزا ندارند، ایده‌آل است. برای ایجاد فضایی قابل‌ِپیاده‌روی، قرار دادن یک میز غذاخوری گرد یا مربع در طرف مقابلِ جزیره‌ی آشپزخانه را در نظر بگیرید.

بیشتر ببینید: کابینت ممبران کرم

چیدمان آشپزخانه ال با ناهار خوری مجزا

7 ایده برای چیدمان آشپزخانه ال شکل

چیدمان L شکل فضای کاری در آشپزخانه‌های مستطیلی یا مربعی با عرض زیاد، باعث صرفه‌جویی قابل توجه در فضای کف می‌شود. در گوشه‌ی مقابل این آشپزخانه‌ها می‌توان یک فضای غذاخوری جداگانه تعبیه کرد. همچنین، در صورت داشتن فضای اضافی، امکان قرار دادن یک جزیره‌ی آشپزخانه بین ضلع «L» و فضای غذاخوری نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: طراحی کابینت آشپزخانه مستطیلی

چیدمان آشپزخانه ال شکل اپن

7 ایده برای چیدمان آشپزخانه ال شکل

اگر منزل شما دارای پلان کاملا باز است، می‌توانید از چیدمان آشپزخانه‌ی L شکل برای بهینه‌سازی حداکثرِ فضای دیوارهای اطراف استفاده کنید. لوازم خانگی و فضای پیشخوان کافی، به شکل L در امتداد دو دیوار مجاور قرار می‌گیرند. جزیره‌ی آشپزخانه و میز جداگانه‌ای برای غذاخوری می‌توانند بین آشپزخانه و فضای نشیمن قرار بگیرند که به تفکیک فضا با حفظ مفهوم باز بودن آن کمک می‌کند.

برچسب‌ها: ,
منبع: www.angi.com

مطالب مرتبط

کابینت آشپزخانه کوچک

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

امروزه با توجه به اندازه‌ی خانه‌ها آشپزخانه‌ها نیز کوچک شده‌اند و هرکسی می‌خواهد آشپزخانه‌ی خود را بزرگ‌تر از متراژ واقعی نشان دهد. در این مقاله ۷ رنگ کابینت که آشپزخانه‌ی شما را بزرگتر نشان می‌دهد را معرفی کرده‌ایم.

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

در این پروژه‌ها طراحان کاشی‌های روشن و کابینت‌های رنگین را در کنار هم قرار داده‌اند تا بدین ترتیب آشپزخانه‌های سفید و تک رنگ را به چالش بکشند. اگر شما نیز طرفداران استفاده از کابینت‌های رنگی در آشپزخانه‌های خود هستید و می‌خواهید آشپزخانه رنگی و پر انرژی داشته باشید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

میز ناهارخوری به جز حس خوب دورهمی و غذا خوردن دور آن، می‌تواند یک دکوراسیون خارق‌العاده و بسیار زیبا باشد. اما در این میان نکات ریزی هست که بخش زیادی از آن را در راهنمای خرید میز ناهارخوری، مورد بررسی قرار دادیم و بخشی که مربوط به انواع مدل‌ها و برندهای میز ناهارخوری است را در این نوشته بیشتر باز خواهیم کرد.


دیدگاه خود را بنویسید