ابعاد استاندارد میز کامپیوتر

ابعاد استاندارد میز کامپیوتر-سایز استانددارد میز کامپیوتر-اندازه استاندارد میز کامپیوتر

مهمترین مسئله در انتخاب یک میز کامپیوتر مانند هر مبلمان و دکوراسیون دیگر، ابعاد میز کامپیوتر و محل نصب یا جای گذاری میز کامپیوتر است. ولی بهتر است در ساخت میزهای کامپیوتر با بهره گرفتن از ارگونومی انسانی از ابعاد استاندارد میز کامپیوتر استفاده کرد.

حایز اهمیت ترین نکته در طراحی و ساخت میزهای استاندارد کامپیوتر جدا از ارتفاع میز که معمولا به صورت ثابت است ، مابقی ابعاد و اندازه هارا می توان بدون محدودیت افزایش داد ولی اندازه استاندارد ارتفاع میز کامپیوتر باید در بعد ارتفاع رعایت شود.

میزهای کامپیوتر معمولا به صورت جداگانه و بر اساس نیازهای هر فرد، سیستم موجود و کاربری میز انتخاب می شود.

اولین و مهمترین معیاربرای انتخاب میز استاندارد ارگونومی بدن انسان ، راحتی در هنگام کار با کامپیوتر و دسترسی آسان به صفحه کلید و ماوس می باشد.

دومین مورد با اهمیت در انتخاب میز کامپیوتر استاندارد مد نظر قرار دادن تجهیزات جانبی در روی میز مانند چاپگر، اسپیکر ، میکروفن و دوربین و …. می باشد که متناسب با تجهیزات باید اندازه میز کامپیوتر تغییر کند.

اما باید به این نکته هم توجه کرد که پایین بودن متراژ واحد ها و آپارتمان ها موجب شده که مردم رو به کامپیوتر های کوچک ولپتاب و در نتیجه میزهای کوچک و ابعاد ریزتر میز نیز رو بیاورند.

در این بین میزهای تا شو دیواری با رعایت ارتفاع مناسب به دیوار نصب شده و قابلیت جمع شدن به دیوار را نیزدارند. علاوه بر این تکنولوژی میز های فن دار کوچکی نیز طراحی و پدید آورده که موجب راحتی کار بر با سیستم را بوجود آورده.

ابعاد استاندارد میز کامپیوتر-راهنمای انتخاب میز کامپیوتر-راهنمای استفاده بهترین میز کامپیوتر
ابعاد میز کامپیوتر کوچک می تواند هم اندازه با لپ تاپ شما باشد.

چیدمان مبل و میز ناهار خوری در پذیرایی مستطیل شکل

چند نکته ساده در انتخاب میز کامپیوتراستاندارد

  • هنگام انتخاب میز کامپیوتر ، مهمترین نکته این است که مشخص کنید میز در کجا و در کدام مکان قرار خواهد گرفت. اگر قصد دارید یک میز را در کنار دیوار قرار دهید ، در این حالت بهتر است یک مدل مستطیل انتخاب کنید، اما اگر میز را در گوشه اتاق یا محل کار قرار می دهید بهتر است از میزهای مثلثی انتخاب و نصب نمایید.
  • هر مدلی که انتخاب کنید مهم است که در کار با آن راحت و آسوده باشید

ابعاد مدل های موجود

میزهای متنوعی در بازار وجود دارند که متناسب با نیاز خود می توانید یکی را انتخاب کنید. قبل از انتخاب یک میز مناسب برای کامپیوتر به این موارد دقت کنید.

داشتن ارتفاع استاندارد؛ ارتقاع استاندارد میز ۷۰ تا ۷۵ سانتی متر

داشتن کشو و یا کمد برای نگهداری وسایل کار در صورت نیاز

داشتن پهنای کافی برای قرارگیری کامپیوتر،کیبورد و سایر وسایل مورد نیاز بر روی آن معمولا ۴۹ تا ۸۰ سانتی متر

داشتن حالت و مدل متناسب با فضای اتاق و یا دفتر کار

اندازه استاندارد ارتفاع میز کامپیوتر

در انتخاب ارتفاع میز استاندارد کامپیوتر باید از عواملی که می تواند باعث ایجاداختلال در بینایی و انحنای ستون فقرات شود جلوگیری کرد.

علاوه بر این ، در صورت استاندارد نبودن ارتفاع میز کار، فرد سریعتر خسته می شود و احساس ناراحتی می کند.

نبودن استاندارد در میز کامپیوتر فردی که مجبور است به مدت طولانی پشت میزکامپیوتر بنشیند موجب آسیب های جبران ناپذیر در یک فرد می شود.

اگر ارتفاع میز پایین باشد باعث می شود پشت شما کمی قوس بردارد و سرتان به جلو خم شود ، در حالی که یک میز بلند ،شما را مجبور می کند تا سر خود را به صورت راست نگه دارید.

ارتفاع میز کامپیوتر استاندارد ۷۵۰ میلی متر یا ۷۵ سانتی متر است و این اندازه بر اساس میانگین قد مردان که حدود ۱۷۵ سانتی متر و خانمها حدود ۱۶۲ سانتی متر است محاسبه می شود.

اگر قد فردی بسیار کوچک یا برعکس بزرگ باشد، به عنوان مثال ۱۵۰ یا ۱۹۰ سانتی متر ، باید دنبال راهکارهای مناسب دیگری همانند تنظیم ارتفاع صندلی در جهت استاندارد سازی میز کامپیوتر بهره جست.

این مورد بیشتر در مدارس و بین دانش آموزان مشهود است که از صندلی برای استاندارد سازی میز کامپیوتر استفاده می شود.

جهت مشاهده مدل میز کامپیوتر دیواری جدید اینجا کلیک کنید

عرض میز

ابعاد میز پی سی یک استاندارد مشخص دارد. عرض میز کامپیوتر نباید زیاد کوچک یا بزرگ باشد ، در غیر این صورت کار کردن در این میز بسیار ختسه کننده خواهد بود.

عرض میزهای استاندارد از ۱۶۰ تا ۱۷۰ سانتی متر می تواند باشد. ولی بسته به مکان و موقعیت قرار گیری میز می توان با عرض ۱۲۰ یا ۱۳۰ سانتیمتر نیز میزها راطراحی نمود.

عمق میز کامپیوتر

تمام ابعاد یک میز کامپیوتر استاندارد به عمق آن بستگی دارد.

 هنگام محاسبه عمق ، موارد زیر باید در نظر گرفته شود

  • میز کامپیوتر بدون لوازم جانبی باید عمق حداقل ۴۵ سانتی متر داشته باشد.
  • در صورت وجود لوازم جانبی ، عمق افزایش می یابد و به ۶۰ الی ۷۰ سانتی متر می رسد.
  • در صورت وجود کشوها ، این پارامتر حداقل ۶۵ سانتی متر باید باشد.
  • میزهایی که در گوشه اتاق قرار می گیرند باید عمقی حداقل ۸۵ سانتی داشته باشند.

مزایای میز کامپیوتر با ابعاد استاندارد

  • با استفاده از میزهای استاندارد کامپیوتر می توان مانیتور را با فاصله حداقل ۵۰ سانتی متر از چشم ها قرار داد.
  • داشتن یک کشو جداگانه متحرک – برای قرار دادن صفحه کلید و ماوس که کمی پایین تر صفحه اصلی میز – باعث می شود فضای سطح کار میز به میزان زیادی گسترش یابد.
  • دسترسی آسان به کلیه تجهیزات در روی میز.
  • فضای کافی برای قرار گیری پاها داخل میز استاندارد به نحوی که صندلی هم داخل کلبین به راحتی جا گیرد.
  • در برخی مدل‌های میز استاندارد کامپیوتر برای عدم نمایش سیم‌ها از داکت های مخصوص استفاده می‌کند که البته هزینه بیشتری نیز دارند.
ابعاد میز کامپیوتر- ابعاد استاندارد میز کامپیوتر-فیگور انسان پشت میز کامپیوتر
استاندارد میز کامپیوتر و راحتی استفاده از آن در عدم خستگی کاربر بسیار مهم است.

آیا می‌دانید میز و صندلی استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟(کلیک کنید)

راهنمای خرید میز کامپیوتر

امروزه استفاده از نئوپان در ساخت میزهای استاندارد کامپیوتر به دلیل قیمت پایین زیاد است ولی میزهای فلزی و چوبی نیز مشتریان مخصوصی دارند.

  • هنگام خرید یک میز نئوپان ، به ضخامت ورق های استفاده شده (حداقل ۱ سانتی متر یا ۱۰ میلی متر) و کیفیت پوشش بیرونی باید توجه کرد.

همچنین باید دقت کرد که لبه های میز با یک لایه محافظ پوشانده شوند تا در بلند مدت از سایش زودرس در امان باشند. این لایه محافظ می‌تواند فلزی یا پلاستیکی باشد و با چسباندن یا برش به لبه های میزوصل شود.

برچسب‌ها: , ,
منبع:

مطالب مرتبط

طراحی کابینت با توجه به ابعاد آشپزخانه

طراحی کابینت با توجه به ابعاد آشپزخانه

آشپزخانه قلب یک خانه است و باید به نکات زیادی در طراحی آن توجه شود.کابینت آشپزخانه‌ها از مهم‌ترین لوازم موجود در آن‌ها هستند. زیرا به لوازم شما نظم می‌دهند و موجب یک‌دست شدن و زیبا شدن آشپزخانه می‌شوند. در نتیجه باید به طراحی کابینت آشپزخانه توجه زیادی شود.

بیش از ۱۰۰ طرح میز کامپیوتر جدید

بیش از ۱۰۰ طرح میز کامپیوتر جدید

با توجه به این که در عصر جدید میز کامپیوتر یکی از ملزومات خانه و اداره حساب می‌شود و معمولا در هر خانه یک میز کامیپوتر موجود است. لذا اهمیت طرح های میز کامپیوتر بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب بیش از ۱۰۰ طرح میز کامپیوتر جدید را با شما به اشتراک می‌گذاریم. ما عکس زیبا ترین میز کامپیوتر را از منابع مختلف جمع آوری کرده‌ایم تا شما به راحتی در وب سایت میز صندل به تمام آنها دسترسی داشته باشید.

۱۰۰ نقشه میز کامپیوتر همراه با اندازه

۱۰۰ نقشه میز کامپیوتر همراه با اندازه

ابتدا از میز برای صرف چایی و خورد و خوراک استفاده می‌شد اما با مرور زمان و با گسترش روز افزون ابعاد مختلف زندگی استفاده‌های متفاوتی از میز شد، یکی از استفاده‌های میز، میز کامپیوتر است. امروز میز کامپیوتر یکی از کالاهای اساسی هر خانه و اداره است و با توجه به اینکه هر شخص مدت زمان زیادی را پشت میز سپری می‌کند اگر میزها به درستی ساخته نشود مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آورد. در این مقاله بیش از ۱۰۰ نقشه ساخت میز کامیپوتر(طرح ساخت میز کامپیوتر) را آپلود کرده‌ایم.


دیدگاه خود را بنویسید