دکوراسیون اتاق خواب کودک

تا حالا به این موضوع فکر کردید که :

یک کودک برای زندگی و رشد سالم به چه چیزهایی احتیاج دارد ؟

مسکن از اولین و مهمترین نیاز های مهم و حساس کودکان بوده و است.

به طوری که روانشناسان می گویند :

اتاق خواب ، مکانی است که کودکان ساعت های طولانی را در آن سپری می کنند.

از این جهت ، اتاق خواب ، تمام وسایل موجود در آن ، نوع چیدمان دکوراسیون و …. عوامل بسیار مهم بر روی روحیه آن ها است و تاثیر زیادی بر نحوه برخورد و شکل گیری شخصیتی آن ها دارد.

حتما شما هم تا به حال به چیدمان و دکور اتاق خواب کودکان فکر کرده اید.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با چند راهکار مهم و اساسی در رابطه با چیدمان و طراحی اتاق خواب کودک آشنا کنیم.

دکوراسیون اتاق خواب کودک

۱- انتخاب اتاق کودک
اولین اقدام انتخاب ، اتاق مناسب برای کودک است. اتاق را با توجه به سن کودک انتخاب کنید. برای مثال نوزادان تا سن ۳ سالگی احتیاجی به اتاق خواب های خیلی بزرگ ندارند و یک اتاق صرفا برای قرار دادن تخت خواب و وسایل آن کافی است. اتاق خوابی که برای آن ها انتخاب می کنید باید حتما دارای پنجره و نور کافی باشد. هوا به راحتی در آن جریان داشته باشد و اتاق فاقد سرویس های بهداشتی و بالکن باشد.

دکوراسیون اتاق خواب کودک

۲- کف اتاق خواب
به دنبال بهترین کفپوش برای اتاق خواب باشید چرا که اتاق خواب کودک نباید لیز باشد. بهترین گزینه برای انتخاب کف اتاق خواب پارکت می باشد. در صورتی که امکان پارکت کردن ندارید و کف اتاق سرامیک می باشد بهتر است از فرش و موکت برای پر کردن اتاق خواب استفاده کنید. با این کار محیط امنی را برای دویدن و بازی کردن کودکان فراهم می کنید.

دکوراسیون اتاق خواب کودک

۳-دیوار ها
انتخاب رنگ دیوار ها یا طرح کاغذ دیواری کاملا سلیقه ای بوده و بستگی به خواسته کودک شما دارد. اما معمولا استفاده از رنگ های گرم مثل ( قرمز – صورتی – نارنجی – بنفش ) مناسب اتاق خواب دختران و رنگ های سرد مثل ( سبز – آبی – طوسی ) مناسب برای اتاق خواب پسران است. انتخاب یک رنگ به صورت یک دست و کلی ، ایده جالبی نیست و در بلند مدت ممکن است باعث خستگی و دل زدگی کودکان شود. بهتر است به جای استفاده از یک رنگ به طور کامل از ترکیب بندی ها استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب کودک

برای مثال

  • ترکیب بندی چند رنگ برای دیوار ها
  • استفاده از کاغذ دیواری برای دیوار های بزرگ تر و رنگ ساده برای دیوار های کوچیک تر
  • استفاده از بر چسب های دیواری
  • تزیین بخشی از دیوار ها با یک نوار باریک از کاغذ دیواری

فراموش نکنید که شخصیت کودکان از همان بدو تولد تشکیل می شود ، و شما با حق انتخاب و احترام به سلیقه آن ها می توانید اعتماد به نفس را به آن ها بدهید و قدرت انتخاب آن ها را تقویت کنید. برای کنترل کردن آن ها و انتخاب مناسب می توانید ، گزینه ی انتخابی آن ها را محدود کنید ولی حق انتخاب را به طور کامل از آن ها نگیرید.

۴- انتخاب پرده ای مناسب برای پنجره ها
با توجه به این نکته که نور و انرژی و هوای مطبوع همیشه باید در اتاق کودکان جریان داشته باشد پرده مناسبی را برای پنجره ها انتخاب کنید. پرده های کرکره ای با طرح های کودکانه و یا شخصیت های محبوب کارتونی گزینه مناسبی برای اتاق خواب است.

بعد از رعایت کردن موارد گفته شده می رسیم به بخش اصلی و مهم انتخاب وسایل اتاق خواب از همین ابتدا باید یک نکته را مجدد یادآوری کنیم که اتاق خواب کودکان قرار است محیطی باشد برای استراحت و بازی کردن آن ها.

پس در نتیجه با پر کردن وسایل بزرگ و سنگین که کارایی چندانی ندارند فضا را مشغول نکنیم و بیشتر در تلاش باشیم تا با انتخاب های مناسب و سلیقه کودک بهترین چیدمان و طراحی را داشته باشید.

وسایل کودکان را بر اساس فضای موجود انتخاب کنید؛ اصلا نگران فضاهای کوچک اتاق خواب نباشید. در ادامه مطلب نکات بسیار مهمی برای چیدمان اتاق خواب های کوچک و استفاده بهینه از فضای داخلی اتاق خواب را به شما خواهیم گفت.

اتاق خواب نوزادان

وسایلی که برای اتاق خواب نوزاد احتیاج داریم:

  1. تخت حفاظ دار
  2. میز تعویض لباس
  3. کمد لباس
  4. قفسه ای برای نگهداری از وسایل و قراردادن اسباب بازی های اولیه

همین!

بله همین کافی است.

دکوراسیون اتاق خواب کودک

بیشتر از این لازم نیست اتاق خواب یک نوزاد را شلوغ کنید. تمام ایده ها و وسایل را برای سال های بعد در نظر بگیرید. یک نوزاد بیشتر به نگهداری و توجه نیاز دارد تا اسباب و وسایل زیاد. تختی که برای نوزاد انتخاب می کنید حتما باید دارای حفاظ های مخصوص کودک باشد. حتی می توانید از تخت هایی استفاده کنید که در ابتدا و یا انتهای آن میز تعویض لباس قرار دارد. نوزاد شما به کمد های سنگین و بزرگ احتیاج ندارد چرا که اگر حجم بالایی هم لباس داشته باشد در نتیجه همه ی آن ها در یک کمد متوسط هم جا می شود و احتیاجی به فضای بزرگ نیست.

یک نکته مهم
حتما استفاده از دستگاه های تهویه هوا با رعایت کردن حد فاصله مناسب با تخت خواب نوزاد را فراموش نکنید.

اتاق خواب کودکان
با توجه به طراحی های جدید روز مشکل کمبود فضا تا حد زیادی بر طرف شده به طوری که داشتن تخت خواب ، میز تحریر ، کتابخانه و … در یک اتاق خواب کوچک امکان پذیر است.

چند نکته کاربردی برای فضای داخلی اتاق
از قفسه بندی ها استفاده کنید
استفاده کردن از قفسه های طبقه بندی شده علاوه بر نظم دادن بر محیط فضای بیشتری هم فراهم می کند. می توانید از این قفسه ها برای نگهداری از کتاب ها ، اسباب بازی ها و حتی لباس ها استفاده کنید. بهترین مکان برای نگهداری از این قفسه ها در کنار دیوار های کناری اتاق خواب است. همچنین با توجه به محیطی که در اختیار دارید می توانید قفسه های مناسب با اتاق را طراحی کنید.

دکوراسیون اتاق خواب کودک

می توانید این قفسه ها را بر روی دیوار هم نصب کنید به صورت تکی تکی یک دیوار طراحی درست کنید حتما دیدن کودکی که مداد به دست در حال نقاشی بر روی دیوار های اتاقه خیلی ناراحت کننده است. اما این کار برای کودکان لذت بخش بوده و در کشف استعدادها و تقویت خیال پردازی به آن ها کمک زیادی می کند.

پیشنهاد ما برای اینکار درست کردن دیوار طراحیه!

خیلی ساده ، تیکه های کاغذ را به هم چسبانده به طوری که سطح زیادی از دیوار را بپوشاند. با این کار خیال خودتان را راحت کنید. می تونید از تخته های وایت برد هم استفاده کنید. به این صورت که با در نظر گرفتن قد کودک تخته را بر روی دیوار نصب کرده و با ماژیک های رنگی شانس نقاشی کردن را به کودکان بدهید.

دکوراسیون اتاق خواب کودک

قاب عکس های مناسب انتخاب کنید
تصویری از لبخند،والدین کودک لذت بخش ترین تصویر برای کودک است. یک قاب مناسب انتخاب کنید و در آن عکسی که لبخند می زنید را قرار دهید این بهترین انتخاب برای قاب عکس اتاق کودک است. همچنین انتخاب عکس های خود کودک از تولد تا یک سالگی ایده جالبی به نظر می رسد. برای این کار می توانید از قاب عکس های دوازده تیکه ای استفاده کنید.

ریسه های رنگی
این روز ها ریسه ها با رنگ های مختلف و تنوع زیاد محبوبیت بالایی بین مردم پیدا کرده تنوع طرح های آن باعث شده که این ریسه ها به اتاق خواب کودکان هم برسه. از این ریسه ها هم به عنوان چراغ خواب می تونید استفاده کنید و هم در تزئینات داخلی. مثلا وصل کردن عکس ها با یک گیره بر روی این ریسه ها یک ایده عالیه. که میشه از این ایده برای بالای تخت کودک استفاده کرد. حتما شما هم به عنوان یک مادر ایده های جالبی برای دکور و چیدمان اتاق خواب بچه ها دارید.

ایده ها و سلایق خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

شـابـش

برچسب‌ها:
منبع:

مطالب مرتبط

بیش از ۱۰۰ مدل تزیین اتاق دخترانه جدید

بیش از ۱۰۰ مدل تزیین اتاق دخترانه جدید

اتاق دخترانه یکی از مهمترین اتاق‌های خانه است که باید با توجه به سلیقه و سن دختر تزیین شود. تزیین اتاق دخترانه، علاوه بر افزایش زیبایی و جذابیت اتاق، به دختران کمک می‌کند تا در اتاق خود راحت بوده و خوشحال باشد. همچنین، تزیین اتاق دخترانه می‌تواند به عنوان یک فعالیت خلاقانه و مفرح برای دختران باشد، که باعث افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت او می‌شود. بنابراین، تزیین اتاق دخترانه از اهمیت بسیاری برخوردار است و می‌تواند به عنوان یک فعالیت سرگرم‌کننده و مفید در نظر گرفته شود که حس خوبی برای کل خانواده در پی دارد.

چیدمان و دکوراسیون اتاق نوزادان

چیدمان و دکوراسیون اتاق نوزادان

چیدمان و دکوراسیون اتاق نوزادان یکی از مهمترین موضوعات برای والدین است. این اتاق باید به گونه‌ای طراحی شود که هم برای نوزاد شما راحت و امن بوده و هم برای شما و همسرتان راحتی فراهم کند. در این مقاله به بررسی نکات مهم در چیدمان و دکوراسیون اتاق نوزادان پرداخته‌ایم.

استفاده از آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

استفاده از آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

یکی از دکوری های زیبایی که افراد زیادی به آن علاقه دارند و معمولا از آن در منزل خود استفاده می کنند، آباژور می باشد. آباژورها مدل های مختلفی دارند که در هرکدام از آن ها طرح و رنگ های متنوعی به کار رفته است. برای اینکه بیشتر با انواع آباژورها و کاربردهایی که دارند، آشنا شوید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

قیمت خرید سرویس-خرید سرویس خواب

قیمت فروش سرویس خواب مدرن

سرویس خواب مانند مبلمان، از جمله کالاهای معمول در زندگی امروز به‌حساب می‌آید، به‌طوری‌که اتاق خواب یک خانه بدون یک دست سرویس خواب مناسب ناقص به‌نظر می‌رسد.


دیدگاه خود را بنویسید