بزرگترین اشتباهات در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب

بزرگترین اشتباهات در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب

متاسفانه بعضی از اشتباهات در دکوراسیون‌های منازل به دلیل تکرار زیاد به اتفاقی عادی تبدیل شده است در حالی که اشتباه همیشه اشتباه است.

لازم نیست حتما شیک‌ترین و مجلل‌ترین وسایل را برای خانه تان بخرید تا از نشستن در خانه تان لذت ببرید و در آن احساس آرامش داشته باشید. شاید برای تان پیش آمده باشد که وارد خانه‌ای شده باشید که در لحظه ورود، شیک بودن وسایل آن جا شما را میخکوب کرده باشد، اما با گذشت چند لحظه، از نشستن در آن جا احساس آشفتگی و بی قراری کرده باشید و برعکس وارد خانه‌ای شده باشید که وسایلش لوکس نبوده، اما از نشستن در آن خانه احساس خوبی به شما دست داده باشد.

بیشتر بخوانید: ویژگی‌های میز و صندلی استاندارد

دکوراسیون اتاق خواب-نشیمن

اتاق خواب جایی برای رسیدن به آرامش و آسایش است، زیرا شما آنجا میخوابید، کتاب میخوانید و… پس باید به دکوراسیون اهمیت ویژه‌ای داد. دکوراسیون اتاق خواب باید حرفه‌ای طراحی شود و هیچ عیب و نقصی نداشته باشد.

اشتباهات دکوراسون اتاق خواب

درست است که تخت خواب‌های بزرگ لوکس هستند و فضای اتاق خواب را لاکچری میکنند، اما اینگونه تخت خواب‌ها اتاق‌های بزرگ میخواهند، استفاده از تخت خواب‌های بزرگ در اتاق‌های کوچک تمام فضای اتاق را میگیرد و نمی توانید وسایل دیگری داخل اتاق خواب تان داشته باشید. شاید وجود بالش‌های زیاد و متنوع روی تخت خواب باعث زیباتر شدن اتاق خواب شود، اما موقع خواب و استراحت باید بالش‌های اضافی را روی زمین بیندازید و این باعث شلوغی اتاق خواب می شود.

بیشتر ببینید: جدیدترین طرح های میز تلویزیون دیواری

اشتباهات چیدمان اتاق خواب

بیشتر وقت‌ها اتاق خواب تنها اتاق در خانه برای قرار دادن میز کار است یعنی خانه‌هایی که فقط یک اتاق دارند، اما وجود میز کار با کلی کار انباشته شده روی هم، میتواند آرامش را از فضای اتاق دور کند. وجود لامپ‌های فلورسنت بالای تخت خواب اصلا ایده خوبی نیست و بهتر است به جای آن‌ها از چراغ خواب دیواری یا رومیزی استفاده کنید.

اشتباهات دکوراسیون داخلی اتاق

میز مطالعه و قفسه کتابخانه از مهمترین وسایلی هستند که اتاق خواب را شلوغ و به هم ریخته میکنند پس تا حد امکان از این لوازم در اتاق دیگری به جز اتاق خواب استفاده کنید. نبود فضای کافی برای نگهداری از لباس‌ها مشکل بزرگی است که اکثرا با آن مواجه هستند پس باید برای آن فکر اساسی کرد. یکی اینکه کمد لباس جادار و شیکی را انتخاب کنید و دیگری اینکه فضای ذخیره کافی جداگانه برای تمام لباس ها، کفش ها، کیف‌ها و کلاه هایتان ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: پاف مکمل مبلمان

چگونه دچار اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب نشویم؟

اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دغدغه در طراحی دکوراسیون منزل است. اتاق خواب یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خانه‌ای به شمار می‌رود که شما باید با خلاقیت بسیار زیادی دکوراسیون آن را انتخاب کنید؛ زیرا افراد اکثر اوقات خود را در این اتاق سپری می‌کنند. پس اگر چیدمان اتاق خواب شما به صورت اصولی و درست نباشد، به جای اینکه از اتاق آرامش بگیرید، بی خواب می‌شوید و همین کم خوابی سلامت شما را به خطر می‌اندازد، پس سعی کنید که دچار این اشتباهات رایج نشوید.

انتخاب اشتباه تخت اتاق خواب

گاهی اوقات افراد دچار اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب می‌شوند و برای چیدمان دکوراسیون اتاق، سرویس خواب خود را متناسب با محیط در نظر نمی‌گیرند و همین موضوع باعث می‌شود که در اتاق احساس راحتی نداشته باشند. پس حتما دقت داشته باشید که تخت خواب خود را متناسب با اتاق خود خریداری نمایید تا لحظات راحتی را تجربه کنید.

تعداد زیادی بالش روی تخت

گاهی اوقات فرد در تصمیم گیری بعضی از موارد دکوراسیون اتاق خواب خود دچار مشکل می‌شود. یعنی فکر می‌کند که اگر بالش‌های روی تخت زیاد باشد ظاهری بسیار شیک پیدا می‌کند، ولی وقتی برای استراحت به تخت خود می‌رود، مجبور است بالش‌ها را روی زمین بگذارد و همین باعث به هم ریختگی اتاق خواب و از بین رفتن آرامش آن می‌شود.

انتخاب نادرست محل تخت خواب

یکی دیگر از اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب قرار دادن تخت خواب در جای نامناسب یا زیر پنجره است که افراد باید سعی کنند که به هیچ عنوان این اشتباه را انجام ندهند، چرا که تخت خواب باید از پنجره فاصله داشته باشد تا ایمنی شخص در هنگام خواب تامین شود. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، تخت خواب شما تا جایی که ممکن است از درب ورودی اتاق دیده نشود.

نورپردازی نامناسب

یکی دیگر از مواردی که باید در دکوراسیون داخلی اتاق خود به آن توجه داشته باشید، نورپردازی مناسب برای اتاق خواب است که نباید این نورپردازی باعث مختل شدن آرامش شما شود و حتی بهتر است که از ترکیب نور‌ها برای آن استفاده کنید، در غیر اینصورت شما مرتکب اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب شده اید.

بیشتر بخوانید: راهنمای تنظیم نور پردازی خانه‌های کوچک

انتخاب محل نامناسب میز آرایش

برای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب حتما میز آرایش خود را زیر پنجره قرار دهید، زیرا با این کار شما می‌توانید برای کار یا مطالعه خود از نور طبیعی که به اتاق شما می‌تابد استفاده بهینه کنید و همین موضوع باعث زیباتر دیده شدن دکوراسیون اتاق خواب شما خواهد شد. این مورد را می‌توان از اصلی‌ترین اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب دانست که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی اتاق دارد.

انتخاب نادرست پرده‌های سنگین

برای جلوگیری از اشتباه در چیدمان اتاق خواب و داشتن یک اتاق ایده آل و مناسب باید به تمام موارد توجه داشته باشید. مثلا وقتی در اتاق خود حضور دارید، اگر نور طبیعی وارد اتاق شما می‌شود، یا اگر امکان دیدن مناظر اطراف را ازپنجره دارید، اتاق شما دل باز به حساب می‌آید و نوری که وارد آن می‌شود باعث بزرگ‌تر دیده شدن اتاق خواب شما می‌شود. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از پرده‌های سنگین و مجلل استفاده نکنید و بهترین گزینه برای شما پرده‌های سبک با رنگ‌های روشن است. در غیر این صورت شما یکی دیگر از اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب را انجام می‌دهید.

انتخاب محل نامناسب تابلو‌ها

یکی دیگر از اشتباهات رایج، استفاده کردن از تابلو بالای تخت است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به هیچ عنوان بالای تخت خود تابلو نصب نکنید چراکه از لحاظ ایمنی هم مورد تائید نیست، در صورت تمایل به نصب تابلو یا قاب‌های دکوری بر روی دیوار اتاق خواب حتما باید فاصله لازم تا تخت را در نظر بگیرید.

استفاده از رنگ جیغ و تیره

رنگ اتاق خواب مثل اتاق نشیمن یا مهمان خیلی خاص نیست و شما می‌توانید اکثر رنگ‌ها را برای آن استفاده کنید. فقط باید به یک نکته توجه زیادی داشته باشید که از رنگ‌های ملایم و آرامش بخش استفاده کنید، زیرا استفاده از رنگ‌های تیره، آرامش را از اتاق شما جدا کرده و باعث می‌شود از اتاق خود فراری شوید. در نظر داشته باشید که با رعایت برخی از نکات می‌توانید بهترین رنگ و دکوراسیون را برای اتاق خواب خود ایجاد کنید و اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب را انجام ندهید. مثلا اگر زوج جوان هستید و می‌خواهید اتاق خود را رنگ آمیزی کنید ما به شما رنگ سفید، صورتی یا بنفش متمایل به یاسی و یا ترکیبی از آن‌ها را پیشنهاد می‌کنیم. زیرا این رنگ‌ها نه تنها آرامش بخش هستند بلکه با اکثر سرویس‌های خواب همخوانی دارند یا اگر تصمیم به تغییر رنگ اتاق فرزند خود دارید، باید به جنسیت کودک توجه کنید. چون اگر رنگ صورتی یا سفید را برای پسربچه‌ها انتخاب کنید ممکن است برای او جالب و دوست داشتنی نباشد، ولی اگر از رنگ آبی یا سبز استفاده کنید بیشتر از رنگ اتاق خواب خود لذت می‌برد. پسر‌ها به رنگ‌های تیره علاقه‌مند هستند، ولی توجه داشته باشید که از تک رنگ تیره به هیچ عنوان استفاده نکنید و حتما با یک رنگ ملایم یا خنثی آن را ترکیب کنید، زیرا رنگ تک به خصوص اگر تیره هم باشد، برای افراد بسیار خسته کننده است.

استفاده از فرش سفت و کوچک

در همه خانه‌های ایرانی فرش نقش بسیار مهمی دارد و جزء جدانشدنی از چیدمان منزل به شما می‌رود و تقریبا خانه‌ای را نمی‌بینید که حتی اتاق‌های آن بدون فرش باشند. وقتی می‌خواهیم برای اتاق خواب فرش بخریم، باید مواردی مثل ابعاد فرش که بیش از حد کوچک نباشد و به متراژ اتاق شما بیاید و یا جنسی داشته باشد که حصیری و سفت نباشد را در نظر بگیرید. در غیر اینصورت شما یکی دیگر از اشتباهات رایج را انجام داده اید. لازم به ذکر است که بدانید بعد از مدتی نشستن بر روی این گونه فرش ها، شخص احساس خوشایندی از نشستن یا راه رفتن طولانی مدت بر روی آن را نخواهد داشت. نکته دیگری که باید به آن اشاره شود نچسبیدن فرش به دیوار اتاق‌ها است، فرش نباید تا لبه وسایل و مبلمان اتاق خواب بیاید و اینکه به هیچ عنوان مانع باز و بسته شدن درب یا کمد‌های اتاق خواب بشود. در نظر داشته باشید که با رعایت نکردن این موارد شما یکی دیگر از اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب را مرتکب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید فرش دستباف

کمبود جا در نشیمن برای دکوراسیون اتاق خواب

امروزه بسیاری از خانه‌هایی که ساخته می‌شوند، متراژ کوچکی دارند و افراد دچار کمبود فضا در منزل خود هستند که همین موضوع به هم ریختگی و نامرتب بودن خانه را در پی دارد. تصور کنید وقتی متراژ کلی یک خانه کوچک باشد، قطعا اتاق یا اتاق‌های بسیار کوچکی هم خواهد داشت که اگر به خوبی چیده نشوند و با اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب دکوراسیونی غیراصولی داشته باشند، افراد با کمبود جا حتی برای نشستن مواجه می‌شوند و باید گفت شما با انجام این اشتباه در آن جا احساس خوشایندی نخواهید داشت. یکی دیگر از اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب خرید وسایل بزرگ مثل میز بزرگ، دراور و کمد‌های بزرگ تخت غول پیکر و سایر وسیله‌های غیرضروری دیگر است پس بهترین کار این است که از خرید تمام این وسایل خودداری نمایید تا حس خوبی را در اتاق خواب خود تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: ۷ اشتباه رایج در دکوراسیون اتاف خواب کوچک

انتخاب تخت بزرگ برای اتاق خواب

یکی دیگر از اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب خریدن تخت خواب بزرگ با در نظر نگرفتن متراژ اتاق است. یعنی در مواردی افراد ازلحاظ متراژ، اتاق خواب متوسط یا کوچک دارند، ولی به دلیل زیبا و جذاب بودن تخت‌های بزرگ وسوسه می‌شوند که آن‌ها را برای اتاق خود خریداری نمایند که همین یکی از اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب به حساب می‌آید. زیرا باعث کمبود فضا در اتاق می‌شود و شما به راحتی نمی‌توانید در چنین اتاق تنگی راه بروید، جارو بکشید و دیگر وسایل را در آنجا قرار دهید. پس برای داشتن اتاقی ایده آل و انجام ندادن اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب، به ابعاد وسایلی که برای اتاق خود می‌خرید، توجه داشته باشید. برای اتاق خواب فرزندان خود که دو تخت خواب دارند، بهترین گزینه، خرید تخت‌های دوطبقه است که این تخت‌ها هم از لحاظ ظاهری زیبا هستند و هم فضای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

نادیده گرفتن کارایی اتاق خواب

شاید برای شما پیش آمده باشد که از خود بپرسید از چه وسایلی حتما باید در اتاق خواب خود استفاده کنید تا هم تمامی نیاز‌های شما را برطرف سازند، هم باعث ایجاد فضا‌های پرت نشوند.

تخت خواب

مهم‌ترین وسیله‌ای که باید در اتاق خواب از آن استفاده کنید تخت خواب و کالای خواب مناسب است، به طوری که قبل از خرید سایز و محل قرارگیری آن را در فضا اتاق خواب بررسی کرده باشید، در غیر اینصورت شما یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب را انجام داده اید.

پاتختی و کمد

استفاده از پاتختی و کمد در اتاق خواب باعث می‌شود تا افراد به راحتی بتوانند لوازم و البسه ضروری خود را در آن جای دهند و دیگر نیاز نباشد کلیه وسایل به صورت نامنظم در اتاق ریخته شوند.

پرده‌ی مناسب

پرده یکی از مهم‌ترین وسایل مورد استفاده در اتاق خواب است چراکه فرد نیاز دارد تا در صورت لزوم نور ورودی به اتاق خود را کنترل کنند، پس استفاده از پرده‌ای با جنس مناسب و رنگ و طرح مطلوب نه تنها واجب است بلکه مستقیما در طراحی اتاق خواب شما تأثیر می‌گذارد.

برچسب‌ها: ,
منبع: www.yjc.news

مطالب مرتبط

آموزش ساخت گلدان با لوازم دور ریختنی با هزینه کم و ارزان

آموزش ساخت گلدان با لوازم دور ریختنی (هزینه ۱۰۰ هزار تومان)

گلدان‌ها و گل‌های داخل آن طراوت و زیبایی خاصی به دکوراسیون خانه می‌دهد. در این بخش از آموزش‌های خودت بساز، یک گلدان زیبا به رنگ مشکی طلایی آموزش دادیم که فقط با ۱۰۰ هزار تومان (هزینه خرید رنگ و اسپری رنگی) آماده تزئین خانه‌تان است.

نوسازی گلدان قدیمی چینی

آموزش ویدیویی نوسازی گلدان چینی قدیمی

در عصر حاضر، گلدان‌ها، دکوری‌ها و لوازم تزیین دکوراسیون منزل به سمت مینیمال و ساده شدن رفته است. اگر از گذشته گلدان طرح‌دار با طرح‌های شلوغ دارید با این آموزش می‌توانید گلدان چینی قدیمی خود را نوسازی کنید و از طرح و سبک جدید آن لذت ببرید.

ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی- تصویر از شمعدانی‌های درست شده

ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی (ساده و مدرن)

شمعدانی، شمع را در جای خود ثابت نگه می‌دارد و از کج شدن و ریختن پارافین مذاب جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، شمعدانی، زیبایی شمع را دوچندان می‌کند و به عنوان عنصری دکوراتیو، به فضای خانه ظرافت و زیبایی می‌بخشد. بنابراین، استفاده از شمعدانی، نه تنها ضرورتی برای حفظ امنیت است، بلکه زیبایی و ظرافت را نیز به ارمغان می‌آورد.
اگر می‌خواهید برای شمع‌هایتان شمعدانی بسازید؛ با آموزش ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی همراه ما باشید.

ساخت گلدان طلایی و مشکی

ساخت گلدان طلایی و مشکی

به تازگی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی منزل ترند شده است. به همین دلیل در این آموزش از قسمت خودت بساز وب‌سایت میزصندل به ساخت گلدان طلایی و مشکی پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید.


دیدگاه خود را بنویسید