انتخاب کفپوش مناسب برای هر قسمت خانه

راهنمای ما به شما کمک می کند کفپوش مناسب برای هر اتاق در خانه تان را انتخاب کنید.

در انتخاب و خرید کفپوش چه چیزی برای شما مهم تر است؟ دوام یا نوع کفپوش؟ یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۹ از مصرف کنندگان کفپوش که توسط شرکت تحقیقات بازار مینتل انجام شده، می گوید ۸۰ درصد مردم دوام برایشان مهم‌تر بوده است. اکثر ما کفپوش‌هایی را ترجیح می‌دهیم که بتوانند رفت آمد و خراش های کوچک را تحمل کنند.

امروزه شما مجبور نیستید بین زیبایی و دوام یکی را انتخاب کنید. پیشرفت علم هر دو را کنار هم به ارمغان آورده است و امروزه کاشی‌های طرح چوب دقیقا مشابه چوب واقعی هستند و زیبایی‌های چوب واقعی را دارند.

با دقت به مناطق مختلف خانه می‌توانید کفپوش مناسب هر قسمت را انتخاب کنید تا در طولانی مدت در هزینه‌های خود صرفه جویی نمائید.

آشپزخانه و اتاق خواب

در خانه‌هایی که با کفش داخل خانه می روند، یا اسید کفش های پوشیده از شن و خاک، آب از بارانی می چکد ، صندلی ها به جلو و عقب کشیده می شوند و قوطی های سنگین از اپن به کف زمین می افتد. به زبان ساده ، آشپزخانه و اتاق خواب به سخت ترین کفپوش خانه شما احتیاج دارند.

اگرچه پارکت چوبی به عنوان یک گزینه‌ی زیبا می‌تواند استفاده شود اما احتمالا چوب در مقابل چالش‌های مذکور مقاومت کافی نخواهد داشت.

بهترین انتخاب برای آشپزخانه و اتاق خواب

مناسب‌ترین کفپوش برای مناطق پرتردد کاشی سرامیک است که در مقابل انواع خراش‌ها و فشارهای سطحی مقاوم است. علاوه بر این می‌توانید از کاشی پرسلان در انواع و طرح‌های مختلف و متناسب با دکوراسیون خود استفاده نمائید. شما می‌توانید از کاشی‌های کوچک شش ضلعی که جلوه‌ای زیبا به خانه‌ی شما می‌دهد استفاده نمائید. برای اتاق خواب می‌توانید از پارکت لمینت استفاده نمائید.

دومین انتخاب برای آشپزخانه و اتاق خواب

کف وینیل یا پی وی سی مناسب استفاده در آشپزخانه

دومین مصالحی که می‌توانید در کف اتاق خواب و آشپزخانه استفاده کنید کف وینیل یا پی‌وی‌سی است. کف وینیل در دهه ۱۹۵۰ مورد توجه صاحبان خانه‌ها قرار گرفت. کف وینیل به خاطر مقاوم بودن و هزینه‌ی کم نگهداری در قسمت‌هایی که پر تردد و پرتنش هستند بسیار مقرون به صرفه هستند. این کفپوش‌ها ممکن است از کاشی چینی ارزان‌تر باشند. این کفپوش‌ها را خودتان به آسانی می‌توانید نصب نمائید. اگر طرح وینیل به خوبی انتخاب شود حتی ممکن است با چوب اشتباه گرفته شود.

وینیل نسبت به گذشته دوام بیشتری دارد اما برخی از وینیل ها ممکن است مستعد خراش باشند. لذا بهتر زیر پایه‌های لوازم خانگی را با پپوشش کوچک نمدی مخصوص محافظت نمائید. اگر قسمتی از کفپوش وینیل آسیب دید به راحتی می‌توانید آن قسمت را تعوی نمائید.

حمام و اتاق لباسشویی

این نواحی با ترافیک بیش از حد و نور خورشید مواجه نیستند. بلکه چالش کفپوش این قسمت مایع‌هایی است که روی آن می‌ریزند. ضمنا برای این قسمت از خانه نوعی کاشی انتخاب نمایید که از سر خوردن ساکنین روی کف جلوگیری کند.

کاشی چینی

بهترین انتخاب برای این قسمت‌ها کاشی چینی یا سرامیک است. این مصالح در مقابل فشار آب دوش، مایع‌های شست‌شو بسیار مقاوم است. علاوه براین می‌توانید کاشی چینی را به راحتی تمیز و خشک کنید.

برای این که بعدا با مشکل لغزندگی مواجه نشوید کفپوش این قسمت‌ها را بافت‌دار و مخصوص انتخاب نمائید تا لغزندگی را به حداقل برسانید.

وینیل یا پی‌وی‌سی

اگر می‌خواهید مصالح ارزانتری استفاده کنید می‌توانید از کفپوش پی‌وی‌سی نیز استفاد کنید. این نوع کاشی تقریبا ۵۰ درصد ارزانتر از سرامیک است. کفپوش‌های پی‌وی‌سی از نظر طرح بسیار متوع هستند لذا می‌توانید آنها را با کفپوش داخلی خود هماهنگ انتخاب کنید.

کفپوش مناسب نشیمن

اگرچه پایه‌های مبلمان و پنجه‌های حیوانات، اسباب بازی‌های چرخدار و احتمال پاشنه کفش می‌توانند به چوب آسیب بزنند اما هیچ ماده‌ای به اندازه‌ی چوب در این قسمت‌های خانه دنج و ارزشمند نخواهد بود.

چوب سخت و فراوری شده

بهترین کفپوش برای این نقاط چوب سخت است. این کفپوش دنج است و به خاطر طبیعتی که دارد احساس خوبی را منتقل می‌:ند

پارکت لمینت

پارکت لمینت دوام و ظاهر خوبی دارد و می‌توان به جای چوب سخت برای کاهش هزینه‌ها از آن استفاده کرد.

بالکن یا ایوان

این قسمت از خانه با هوای آزاد بیرون درتماس است و ممکن است با نورخورشید، آب باران و یخزدگی روبرو شود.

کاشی چینی

این ماده با دوام در برابر بیشتر چالش‌های خوای آزداد مقاوم است. این کاشی‌های علاوه بر این که می‌تواند طرح چوب یا طبیعی داشته باشند می‌تواند طرحی داشته باشند که شبیه آثار دستی باشند و زیبایی بالکن شما را دوچندان کنند. این نوع کفپوش برای استفاده در هوای آزاد و محیط‌های بیرونی بسیار مناسب است.

وینیل و چوب مهندسی شده

اگر ترجیح می‌دهید با سردی کاشی مواجه نشوید می‌توانید از چوب مهندسی شده و وینیل استفاده کنید. اگر پارکت چوبی یا چوب مهندسی شده به هر دلیلی برای شما مناسب نیست کفپوش وینیل یا پی‌وی‌سی جایگزنی مناسبی است. کفپوش‌های پی‌وی‌سی با ظاهری شبیه چوب بسیار زیبا هستند.

۱۰ ایده خلاقانه برای تزیین دکوارسیون داخلی بالکن خانه را مطالعه نمایید.

زیر زمین

امروزه اکثر خانه‌ها زیر زمین ندارند اما اگر خانه شما داری زیرزمین است باید به موارد زیر دقت نمائید.

مشکلی که کفپوش‌های زیر زمین با آن مواجه هستند رطوبت است. برای این قسمت باید کفپوشی انتخاب کنید که متخلخل نباشد و در مقابل رطوبت بسیار مقاوم باشد.

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید