روش‌های عملی جلوگیری از لیز خوردن روی سرامیک

جلوگیری از لغزش کاشی

د راین مقاله روش‌های عملی جلوگیری از لیزخوردن روی سرامیک را شرح داده‌ایم شما با توجه به شرایط محیطی خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب و اجرا کنید.

اگرچه رفع کامل لغزش کفپوش کاشی امکان پذیر نیست اما با رعایت نکات زیر برای جلوگیری از لغزش کفپوش کاشی، می توانید شدت لغزش را کم کنید.

بسیاری از انواع کفپوش هایی که در ورودی‌های آسانسور ساختمان‌ها، پارکینگ‌ها، حمام و جاهای دیگر می توانند لغزنده باشند که این لغزندگی موقع خیس شدن دو چندان می‌شود.

جلوگیری از لغزش کاشی

از سالمندان و کودکان محافظت کنیم.

سرامیک ضد لغزش و مخصوص کف انتخاب کنید

اگر می خواهید کاشی جدید برای منزلتان خریداری کنید تنها زیبایی آن مهم نیست. از اول سرامیک ضد لغزش انتخاب کنید تا در آینده نیاز به تمهیدات دیگری نباشد. اگر هنگام خرید سرامیک بررسی‌های لازم را انجام دهید متوجه خواهید شد که سرامیک‌های لعاب دار مختلف با سطوح خشن و غیر لغزنده وجود دارند. در انتخاب سرامیک برای خانه می‌توانید با یک کاشی کار متخصص مشورت نمائید.

روش‌های عملی جلوگیری از لیز خوردن روی سرامیک
هرچند زیبایی کف و دکوراسیون داخلی بسیار مهم است اما استفاده از مصالح مناسب برای ایجاد ایمنی برای ساکنین از هر چیزی مهم‌تر است. انتخاب سرامیک مخصوص کف ایمین ساکنین را افزایش می‌دهد

از یک پوشش ضد لغزش استفاده کنید

پوشش های ضد لغزش زیادی برای ایجاد اصطکاک روی کاشی های سرامیکی در بازار موجود است. اگرچه یافتن پوشش ضد لغزش برای استفاده دشوار نخواهد بود، اما انتخاب یک کفپوش متناسب با دکوراسیون داخلی شما کمی مشکل است.

روش‌های عملی جلوگیری از لیز خوردن روی سرامیک
جهت جلوگیری از لغزش و سرخوردگی در مقابل درب‌ها می‌توانید از کفپوش استفاه نمائید.

استفاده از محلول ضد لغزش سرامیک

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از لغزش استفاده از محلول ضد لغزش ایستا مخصوص سرامیک است. این محلول‌ها با ایجاد یک پوشش بسیار ریز در حد نانو و غیر قابل مشاهده با چشم مانع لیز بودن کف سرامیک می شود. سطح ایجاد شده ممکن است بعد از مدتی در اثر تردد یا شست‌و‌شو با شوینده‌های قوی به تدریج و در دراز مدت ازی بین می‌رود.در بازار انواع ضد لغزش وجود دارد که می توانید تهیه کنید.

روش‌های عملی جلوگیری از لیز خوردن روی سرامیک
استفاده از محلول ضد لغزش در سطح سرامیک بافتهایی در اندازه نانو ایجاد می‌کنند که از لغزش و سر خوردگی جلوگیری می‌کند

سطوح سرامیک را خشک نگه دارید

آب و اکثر محلول‌ها با کاهش اصطکاک بین کف و پاها احتمال لیزخوردگی ساکنین را افزایش می‌دهد. بعد از ریختن آب روی سرامیک و کف سریعا آن را خشک نمائید و سپس به باقی کارها بپردازید.

اگر در منزلتان فرد سالخورده و کودک دارید؛ بهترین کار خرید پارکت است.

قلم زنی سرامیک

ایحاد خط و خش با استفاده از یک ماده اسیدی یا فرز توسط متخصصان کاشی کف توصیه می‌شود. ایجاد خط و خش سطح کف را خشن می کند و در نتیجه از لغزنده بودن کاشی جلوگیری می‌کند. این روش عوارض جانبی منفی دارد و سطح آب بند سرامیک را از بین می‌برد و احتمال آسیب و لک گرفتن زیاد می شود. این روش معمولا برای سنگ‌هایی که در فضای بیرونی ساختمان‌ها استفاده می‌شود کاربرد دارد.

روش‌های عملی جلوگیری از لیز خوردن روی سرامیک
جهت جلوگیری از سر خوردن روی کاشی و سرامیک می توان با استفاده از فرز خطوط منظم و زیبایی ایجاد کرد. اما این خطوط ایجاد شده سرامیک را ضعیف می‌کنند و در طولانی مدت ممکن است مجبور به تعویض باشید.

اگرچه این روش در ابتدا باعث جلوگیری از لغزش کفپوش کاشی می شود، اما نتایج حاصل کوتاه مدت است.

آلودگی و رسوب روزانه باعث از بین رفتن روند بهبود جلوگیری لغزش می شود و کف آن تمیز می شود. اما اگر تکرار شود کاشی های کف حتی ضعیف تر می شوند که می تواند منجر به تعویض کف بسیار زودتر از حد انتظار شود.

در نهایت، کف های لغزنده در ساختمان و منازل نه تنها دردسرساز هستند، بلکه یک نگرانی جدی برای ایمنی ساکنین محسوب می شوند.

با ایمن سازی کف لغزنده ، از زمین خوردن تصادفی و احتمال آسیب دیدگی جلوگیری کنید.

اگر از ترفندی استفاده کردید که در این مقاله وب سایت میزصندل از قلم افتاده است در قست نظرات همراه با عکس برای ما ارسال نمائید تا بقیه‌ی کاربرها نیز از آنها استفاده نمایند.

برچسب‌ها:
منبع:

مطالب مرتبط


دیدگاه خود را بنویسید