نکات خرید لوازم آشپزخانه که نمی‌دانستید

استفاده از اپن آشپزخانه به عنوان میز


هیچ کس دلش نمی‌خواهد آشپزخانه‌اش تبدیل به انباری از وسایل شود که در کابینت‌ها خاک می‌خوردند و سالی یکبار هم از آنها استفاده نمی‌شود. وسایل آشپزخانه تنوع زیادی دارند و گاهی شکل و ظاهر زیبایشان ما را ترغیب به خرید می‌کند. وسایل آشپزخانه دایره گسترده‌ای از وسایل برقی تا ظرف و ظروف را در برمی‌گیرد اما چطور می‌توان یک آشپزخانه کاربردی داشت و چطور می‌توان وسایلی را خرید که به دردمان می‌خورند و حالا حالاها خراب نمی‌شوند؟

آشپرخانه کاربردی

۱-لوازم برقی

اولین نکته در خرید لوازم برقی از یخچال و فریزر و گاز و ماشین لباسشویی گرفته تا ماشین ظرفشویی و مایکروویو، توجه به ضرورت خرید و کاربرد آنهاست. توجه به ظرفیت دستگاه‌ها و نیازی که داریم، قدرت و توان مصرفی، جنس و کیفیت قطعات داخلی به کار رفته در آنها، کلید روشن و خاموش شدن اتوماتیک، گارانتی محصول، برچسب انرژی، میزان سروصدای دستگاه، میزان برق مصرفی، دور موتور و حجم دستگاه در مورد ماشین لباسشویی از مهمترین نکات است. در قسمت وسایل آشپزخانه بخش مربوط به خانه، آگهی‌هایی وجود دارد که توضیحات دستگاه هم در زیر آنها نوشته شده است.

۲-راهنمای خرید گاز

موقع خرید اجاق گاز باید به میزان رفت و آمد و تعداد افراد خانواده توجه کرد. اجاق گازها یا مبلی‌اند یا رومیزی و مبلی‌ها طرفدار بیشتری دارند. محبوب‌ترین صفحه برای اجاق گاز توکار صفحه استیل است که به راحتی قابل نظافت و لکه‌گیری است.

۳-راهنمای خرید ظرف و ظروف پذیرایی

درست است که سلیقه در انتخاب ظرف و ظروف پذیرایی حرف اول را می‌زند، اما شاید گاهی جنس یک وسلیه باعث شود سلیقه را فدایش کنیم. قطعا بشقاب یا چنگال‌هایی که قشنگند ولی جنس خوب و ماندگاری ندارند باید از لیست ما حذف شوند. ظرف‌های چینی معمولا پرطرفدارتر از آنهای دیگرند اما در انتخاب آنها باید به مقاومت در برابر ضربه‌ها و تغییر حرارت‌های ناگهانی، سبکی و سنگینی‌شان، قابلیت استفاده در مایکروفر، با ثبات بودن نقش و نگارها بعد از شستشو توجه کرد.

مقاله مرتبط:

۴-کیک پز و شیرینی پز

برای آنکه بوی خوش شیرینی و نان در خانه بپیچد باید مطمئن باشیم که کیک پز خوبی خریده‌ایم. کیک پز و شیرینی‌پز خوب همان است که شیرینی و کیک به ته‌اش نمی‌چسبد، شیرینی و کیک را بعد از تمام شدن پروسه پخت گرم نگه می‌دارد، پنجره شیشه‌ای دارد که می‌شود از آن مراحل پخت را دید، هشدار اتمام کار دستگاه و قابلیت تأخیر در شروع پخت هم دارد. این دستگاه در قسمت وسایل آشپزخانه قیمتی بین ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان دارند.

۵-راهنمای خرید چای ساز و قهوه جوش

مهم‌ترین نکاتی که موقع خرید چای‌ساز و قهوه‌‌جوش باید به آن توجه کرد، مجهزبودن به سیستم قطع‌کن اتوماتیک، داشتن فیلتر صافی و مقاوم‌ بودن شیشه‌ قوری در برابر حرارت است. یک چای‌ساز خوب باید فیلتر آب و فیلتر داخل قوری هم داشته باشد.

۶-راهنمای خرید آبمیوه گیر و چرخ گوشت

با اینکه این وسایل جز لوازم برقی محسوب می‌شوند، ولی جا دارد که به طور جدا مورد بررسی قرار بگیرند. برای خرید آبمیوه گیر و چرخ گوشت باید به شیوه سرهم بندی آنها و میزان سروصدای تولیدی‌شان توجه کرد. توجه به قدرت دستگاه(بین ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ وات) و ضمانتامه و دهانه ورودی باعث می‌شود وسایل باکیفیت و کاربردی‌ای بخریم.

۷-راهنمای خرید قوری، کتری و سماور

ما مردمی علاقه‌مند به چای هستیم و خرید لوازم آن از قوری و کتری گرفته تا سماور بین‌مان مرسوم است. کتری‌هایی که روی درشان منفذی برای خروج بخار آب داشته باشند و قوری‌هایی که جنس بدنه و دسته‌شان یکی‌ست، از بهترین‌ها هستند. سمارهای گازی ترموکوپلی و آنهایی که اتوماتیک خاموش می‌شوند، میتواند خیال‌مان را از بابت خرید یک سماور خوب راحت کند.

۸-راهنمای خرید قابلمه و ماهیتابه

قابلمه و ماهیتابه از پرکابردترین وسایل آشپزخانه‌اند، وسایلی که اگر جنس‌شان خوب نباشد ممکن است زحماتمان را به باد دهند. نوع تفلونی این وسایل به دلیل نچسب بودن و وزن کم‌شان از گذشته محبوب بوده است اما جنس چدنی و استیل آنها عمرطولانی‌تری دارند.

۹-راهنمای خرید ابزار آشپزخانه

ابزار آشپزخانه مثل چاقو، رنده، آبکش و تخته جزو مهترین وسایل هستند که مثل کمک دستی ماهر به کمکمان می‌آیند. در یک کلام چاقو و رنده خوب، جنس فولاد ضدزنگ دارد و تخته، دربازکن و آبکش خوب همانی‌ست که سر نمی‌خورد و لکه رویش نمی‌ماند. نوع استیل آبکش بهتر از بقیه است.

۱۰-راهنمای خرید سرخ کن و پلوپز

طبق نظر متخصصان فروش لوازم خانگی، جهت خرید سرخ کن و پلوپز خوب، قیمت تعیین کننده است و کیفیت یک دستگاه را قیمت آن تعیین می‌کند. بعد هم شما باید ببینید یک سرخ کن یا پلوپز چند نفره می‌خواهید. جنس خوب این وسایل تفلون است که نمی‌چسبد، صفحه نمایشگر و تایمر هم مهم است و در سرخ کن، سبدهای دستی دیرتر از سبدهای آسانسوردار خراب می‌شوند.

منبع: بلاگ دیوار
برچسب‌ها:
منبع:

مطالب مرتبط

کابینت آشپزخانه کوچک

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

امروزه با توجه به اندازه‌ی خانه‌ها آشپزخانه‌ها نیز کوچک شده‌اند و هرکسی می‌خواهد آشپزخانه‌ی خود را بزرگ‌تر از متراژ واقعی نشان دهد. در این مقاله ۷ رنگ کابینت که آشپزخانه‌ی شما را بزرگتر نشان می‌دهد را معرفی کرده‌ایم.

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

در این پروژه‌ها طراحان کاشی‌های روشن و کابینت‌های رنگین را در کنار هم قرار داده‌اند تا بدین ترتیب آشپزخانه‌های سفید و تک رنگ را به چالش بکشند. اگر شما نیز طرفداران استفاده از کابینت‌های رنگی در آشپزخانه‌های خود هستید و می‌خواهید آشپزخانه رنگی و پر انرژی داشته باشید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

میز ناهارخوری به جز حس خوب دورهمی و غذا خوردن دور آن، می‌تواند یک دکوراسیون خارق‌العاده و بسیار زیبا باشد. اما در این میان نکات ریزی هست که بخش زیادی از آن را در راهنمای خرید میز ناهارخوری، مورد بررسی قرار دادیم و بخشی که مربوط به انواع مدل‌ها و برندهای میز ناهارخوری است را در این نوشته بیشتر باز خواهیم کرد.


دیدگاه خود را بنویسید