کامل‌ترین راهنمای انتخاب کفپوش مناسب آشپزخانه- معرفی ۴ مدل کفپوش

مدلهای جدید آشپزخانه-کف پوش مناسب برای آشپزخانه

در این مقاله می‌خواهیم در مورد کاشی‌هایی که برای استفاده در آشپزخانه مناسب هستند صحبت کنیم. آیا رطوبت زیاد در آشپزخانه، لوازم تیز، رفت آمد زیاد و … باعث شده به فکر کفپوش مناسب آشپزخانه باشید؟ اگر انتخاب شما پارکت است، مقاله پارکت در آشپزخانه و سرویس بهداشتی را مطالعه کنید. در غیر این صورت تا انتهای مقاله انتخاب کفپوش مناسب آشپزخانه با ما همراه باشید.

کاشی با دوام‌ترین کفپوش، البته بعد از بتن ساده می‌باشد. با اینکه در بادوام بودن کاشی به عنوان کفپوش شکی نیست اما جهت خرید کاشی در تهران بهتر است گزینه‌های زیر را نیز مورد بررسی قرار دهید.

فهرست مطالب:

خرید کاشی در تبریز

نوع مناسب کاشی کف را خریداری کنید

قبل از اینکه به جزئیات با دوام‌ترین گزینه‌های کف آشپزخانه با کاشی بپردازید. توجه داشته باشید که هنگام خرید کاشی کف، تهیه نوع مناسب بسیار مهم است. هنگام خرید کاشی در تبریز، باید توجه داشته باشید که کاشی دربرابر رفت آمد و استفاده زیاده محکم ساخته شده است یا خیر. در ضمن کاشی‌هایی که در کف استفاده می‌شوند نباید زیاد سیقلی باشند تا خطر لغزش و زمین خوردن را کاهش دهد. همچنین پس از نصب کاشی، کف باید با سیمان سفید و پودر سنگ بندکشی شود تا مقاومت آن افزایش یابد. بند کشی باید به صورت دوره‌ای انجام شود تا از بروز آسیب جلوگیری گردد.

کاشی سنگ طبیعی

بهترین نوع کاشی، سنگ طبیعی است. کاشی سنگی آشپزخانه بسیار مقاوم است و در طیف وسیعی از طرح‌ها و رنگ‌ها ارائه می‌شود. اما برخی از سنگ‌ها می‌توانند بسیاری از مواد را جذب کنند، پس مستعد لک شدن هستند. بنابراین مهم است که به خوبی بندکشی شوند. توجه داشته باشید که با وجود این که سنگ طبیعی قرن‌ها در هنر باستان وجود داشته است،اما سنگ مرمر برای کفپوش آشپزخانه گزینه چندان مناسبی نیست. ممکن است در معرض خرد شدن و آسیب دیدگی باشد و همچنین ممکن است بسیار لغزنده باشد. از سنگ مرمر می‌توانید در جاهایی که به درخشندگی نیاز است استفاده کنید.

عکس از کفپوش آشپزخانه از جنس سنگ طبیعی
کاشی سنگ طبیعی به عنوان کفپوش آشپزخانه

کاشی معدن

گزینه دیگر کاشی معدن است که از خاک رس و سنگ آهک ساخته می‌شود و برای اینکه شبیه سنگ طبیعی باشد، آن را در کوره‌های داغ می‌گذارند. این کفپوش به انداز سنگ واقعی مقاوم نیست، اما همچنان یک گزینه عالی است و می‌تواند خارق‌العاده به نظر برسد. به لطف طیف وسیعی از گزینه‌های موجود، می‌توان آن را در الگوهای مختلفی از جمله کاشی‌هایی با اشکال و رنگ‌های مختلف برش داده و نصب کرد. اما این تزئینات هزینه نصب را افزایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون مبل و میز ناهار خوری

کاشی سرامیک و پرسلن

سایر گزینه‌های کف کاشی آشپزخانه با دوام بیشتر شامل سرامیک و پرسلن است. این نوع کاشی‌ها سخت بوده و کاملاً حرارت دیده‌اند(مابین دمای ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ درجه سانتی گراد). این حرارت باعث می‌شود در برابر رفت آمد بیش از حد مقاوم باشند.

سرامیک و پرسلن نیز مستعد ترک خوردن و خرد شدن هستند. اگر لوازم سخت مانند یکی از تابه‌های چدنی مورد علاقه خود را روی لبه کاشی بیندازید ، قطعاً ترک خواهد خورد. اگر کف‌سازی ماقبل کاشی به خوبی تثبیت نشده باشد کاشی‌های استفاده شده را به شدت آسیب‌پذیر می‌کند.

کامل‌ترین راهنمای انتخاب کفپوش مناسب آشپزخانه- معرفی 4 مدل کفپوش

کاشی شیشه‌ای

کاشی شیشه‌ای گزینه دیگری برای کفپوش آشپزخانه است. یافتن کاشی شیشه‌ای دارای درجه‌بندی مناسب برای استفاده به عنوان کفپوش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا برای جلوگیری از لغزش باید ضخیم و بادوام باشد و بیش از حد لیز و سقلی نباشد. مانند سرامیک و پرسلن ، ممکن است مستعد خرد شدن باشد، اما به نظر خارق العاده می‌رسد و اگر کف کاملاً با کاشی شیشه‌ای ساخته شود، به عنوان قطعه‌ای برجسته با سایر کفپوش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدهای موجود در کاشی‌های شیشه‌ای به سرعت تغییر می‌کنند، که باید مورد توجه شما قرار گیرد. اگر نمی‌خواهید به زودی کفپوش آشپزخانه را عوض کنید ممکن است به زودی قدیمی به نظر برسد.

عکس از کفپوش شیشه‌ای
کاشی شیشه‌ای برای کفپوش آشپزخانه

البته کاشی‌ شیشه‌ای بیشتر به عنوان قسمتی از تزئینات کفپوش در کنار متریال دیگر یا به عنوان کاشی بین کابینتی استفاده می‌شود.

کاشی کفپوش بادوام

به طور کلی توجه داشته باشید که کاشی یکی از بادوام ترین محصولات کفپوش موجود در بازار کفپوش است و تقریباً هر انتخابی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. همانطور که با دوام‌ترین کف آشپزخانه با کاشی را جستجو می‌کنید ، به ظاهری که می‌خواهید در آشپزخانه خود داشته باشید فکر کنید و همچنین به هزینه‌های آن نیز توجه داشته باشید.

در نهایت باید توجه کنید که خرید کفپوش با دوام و گران به تنهایی کافی نیست و شما باید یک استادکار مناسب برای نصب کاشی انتخاب کنید. برای این منظور با استادکار مورد نظر مذاکره کنید و نمونه کارهای او را ببینید و یک قرارداد مناسب با ایشان منعقد کنید.

در نهایت اگر سوالی در مورد نوع و مدل کفپوش مناسب آشپزخانه دارید، در قسمت نظرات از کارشناسان طراحی داخلی میزصندل بپرسید.

برچسب‌ها: ,
منبع:

مطالب مرتبط

کابینت آشپزخانه کوچک

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

امروزه با توجه به اندازه‌ی خانه‌ها آشپزخانه‌ها نیز کوچک شده‌اند و هرکسی می‌خواهد آشپزخانه‌ی خود را بزرگ‌تر از متراژ واقعی نشان دهد. در این مقاله ۷ رنگ کابینت که آشپزخانه‌ی شما را بزرگتر نشان می‌دهد را معرفی کرده‌ایم.

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

در این پروژه‌ها طراحان کاشی‌های روشن و کابینت‌های رنگین را در کنار هم قرار داده‌اند تا بدین ترتیب آشپزخانه‌های سفید و تک رنگ را به چالش بکشند. اگر شما نیز طرفداران استفاده از کابینت‌های رنگی در آشپزخانه‌های خود هستید و می‌خواهید آشپزخانه رنگی و پر انرژی داشته باشید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

میز ناهارخوری به جز حس خوب دورهمی و غذا خوردن دور آن، می‌تواند یک دکوراسیون خارق‌العاده و بسیار زیبا باشد. اما در این میان نکات ریزی هست که بخش زیادی از آن را در راهنمای خرید میز ناهارخوری، مورد بررسی قرار دادیم و بخشی که مربوط به انواع مدل‌ها و برندهای میز ناهارخوری است را در این نوشته بیشتر باز خواهیم کرد.


دیدگاه خود را بنویسید