آشنایی با عملکرد و اجزای پنجره شیشه گیوتینی

آشنایی با عملکرد و اجزای پنجره شیشه گیوتینی

شیشه گیوتینی نوعی پنجره مدرن است که امکان دید وسیع و سرتاسر محیط را برای شما فراهم می کند و جزء شیک ترین پنجره‌هایی است که امروزه بیشتر افراد از آن در محیط خود استفاده می‌کنند. شیشه گیوتینی، در معماری اروپا از محبوبیت فراوان برخوردار است. این پنجره علاوه بر شیک بودن بسیار گسترده نیز می‌باشد. شیشه گیوتینی علاوه بر استفاده به عنوان پنجره، کاربردهای دیگری نیز دارد و به عنوان نمای شیک در دکوراسیون و یا به عنوان دیواره شیشه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: کابینت ممبران چیست؟

یکی از پنجره های بزرگ نسبت به سایر پنجره های دیگر پنجره و یا شیشه گیوتینی می باشد که با استفاده از آن شما قادر هستید تا به سرتاسر محیط خود دید کامل و دسترسی داشته باشید. نکته جالب این است که شما می توانید در پنجره و شیشه گیوتینی انواع شیشه های مختلف دیگر مانند؛ شیشه ضد سرقت، شیشه هوشمند، شیشه های لمینت در اندازه ها و طرح های گوناگون را نصب کنید. شیشه گیوتینی نوعی شیشه است که می تواند نور کافی و مورد نیاز را از محیط بیرون برای شما فراهم کند.

از شیشه گیوتینی علاوه بر استفاده به عنوان یک دیواره زیبا، می تواند عایق بسیار قوی در برابر گرد و غبار و هوای بیرون به داخل باشد. یکی از عواملی که باعث می شود هوای بیرون و گرد و غبار به داخل نفوذ نکند، درزگیر های لاستیکی است. این درزگیرها در بین پروفیل و قالب پنجره هنگام باز و بسته شدن در قرار می گیرد و این گونه مانع ورود آب و یا گرد و غبار به داخل محیط می شود. پنجره گیوتینی قابل اجرا در دو لت و سه لت می باشد و همچنین می توانید آن را به سمت بالا و پایین جمع کنید. همچنین علاوه بر آن این پنجره را می‌توانید طوری تنظیم کنید که در محیط های مختلف مانند بالکن و تراس به شکل پناهگاه عمل کند و در نهایت برای شما حس امنیت را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: ۸ ایده برای انتخاب کاشی بین کابینتی

هنگامی که این پنجره را به سمت پایین جمع می کنید و همچنین آن را باز نگه می دارید این امکان برای شما فراهم می شود. پنجره و شیشه گیوتینی، امروزه در بیشتر کافی شاپ ها، رستوران ها، خانه های ویلایی و مدرن، ساختمان ها و هتل ها به دلیل نمای زیبای آن مورد استفاده قرار می گیرد. در ساخت پنجره و شیشه گیوتینی از پروفیل های مقاوم استفاده می شود. همچنین در طراحی و ساخت این شیشه مقاومت و ظرافت بالایی را به کار می‌گیرند.

آشنایی با عملکرد و اجزای پنجره شیشه گیوتینی

مشخصات فنی پنچره گیوتین

ریل های کناری پنجره گیوتینی، قاب شیشه، باکس موتور و همچنین پروفیل های کف از جنس آلومینیوم ساخته می شوند و از مقاومت بالایی برخوردارند. همچنین زنجیرهایی که برای انتقال قدرت موتور و جابجایی لت های شیشه استفاده می شوند بسیار مستحکم بوده و طول عمر بالایی نیز دارد. هنگامی که در ساخت پنجره گیوتینی از پروفیل های مناسب با این سیستم استفاده نمی کنند، باعث می شود تا این پنجره عایق بندی خوب در برابر آب و گرد و غبار نداشته باشد. مقاومت شیشه گیوتینی، بسته به استفاده سوپر کلیر سکوریت در ساخت این شیشه دارد. این ماده به کار رفته در ساخت شیشه، در برابر ضربه های محکم بسیار مقاوم است. در ساخت شیشه گیوتینی هیچ پروفیل آهنی استفاده نمی شود لذا تمامی پروفیل هایی که در این شیشه استفاده می شوند آلومینیومی است.

بیشتر بخوانید: انتخاب کاشی سرویس بهداشتی کوچک

پنجره و شیشه گیوتینی را می توان در محیط های مختلف با مساحت و متراژ محدود اجرا کرد. همچنین این نوع پنجره ضد زنگ می باشد و از این لحاظ محدودیتی برای شما ایجاد نمی کند. پنجره گیوتینی، یک پنجره متحرک و مدرن است که نصب و استفاده آن ایجاد یک منظره زیبا و چشم نواز را برای شما فراهم می کند. با نصب و اجرای پنجره و شیشه گیوتینی، شما قادر هستید تا برای محیط زندگی خود یک تغییر فوق العاده به ارمغان بیاورید. به گونه ای که می توانید از منظره زیبای محیط کاری و یا محل زندگیتان لذت ببرید. شیشه گیوتینی راحتی زیادی را برای افراد فراهم می‌کند. به همین دلیل اغلب افراد برای محیط های مختلف مانند؛ مراکز تجاری، اقامتگاه، دفاتر خصوصی، مراکز خرید و رستورانها از این شیشه استفاده می کنند. شیشه گیوتینی مناسب برای تمامی فصل های سال می باشد.

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل میز و صندلی فضای باز مناسب بالکن، تراس و حیاط

آشنایی با عملکرد و اجزای پنجره شیشه گیوتینی

مزایای پنجره های متحرک

شیشه گیوتینی را امروزه می توانید در اغلب مکان ها و مراکز عمومی مشاهده کنید. دلیل استفاده زیاد آن این است که امکان استفاده از هوای تازه و فضای باز را فراهم می کند و می تواند محل مناسبی برای استراحت باشد. شیشه گیوتینی دارای تجهیزات فنی و بسیار پیشرفته است. واشر های لاستیکی که در ساخت این پنجره استفاده می شوند فضای امنی را برای شما ایجاد می‌کنند و همچنین مانع دخالت هوای بیرون به داخل می شوند.

این شیشه و پنجره را می توانید با توجه به فرم و سبک مورد نظر شما در مکان هایی با اندازه های مختلف استفاده کنید. به عبارتی دیگر استفاده از این شیشه در همه محیط ها امکان پذیر است. استفاده از این شیشه در فصل زمستان نیز می تواند مناسب باشد. زیرا نصب این شیشه در بالکن و تراس، می تواند به ایجاد یک محیط امن و آرام در این فصل به شما کمک کند . همانطور که گفته شد شیشه گیوتینی متحرک است و به صورت عمودی حرکت می کند. علاوه بر آن نصب این شیشه به طور ثابت در بالا و پایین نیز امکان پذیر است . افراد می‌توانند با توجه به نظر و سلیقه خود نوع باز و بسته شدن آن را انتخاب کنند.

شیشه های گیوتینی چگونه نصب می شوند؟

به دلیل نوع باز و بسته شدن پنجره گیوتینی این شیشه به شیشه ای پانوراما نیز معروف است. نوع ساخت شیشه گیوتینی برقی می باشد و به وسیله کنترل و ریموت باز و بسته خواهد شد. شیشه گیوتینی، در ساختمان ها و پاساژها نیز مورد استفاده قرار می گیرد تا افراد بتوانند دید کامل به فضای بیرون داشته باشند. بیشترین ارتفاع که می توان برای این شیشه در نظر گرفت سه متر بوده و همچنین برای عرض آن ۴ متر می باشد. در ساخت شیشه گیوتینی از ۸ تا ۱۰ میل سکوریت و همچنین ۲۰ میل دوجداره استفاده می شود.

تولید و ساخت این شیشه بسیار استاندارد می باشد و همین می تواند باعث شود تا در برابر نور خورشید و حرارت و یا صدا عایق بندی کامل داشته باشد. شیشه گیوتینی در قالب پنجره های تک جداره و دو جداره نیز قابل نصب می باشد. امکان استفاده از رنگ ها و پوشش های مختلف در این شیشه، عایق بندی گرد و غبار و همچنین عایق بندی آب از ویژگی های مثبت شیشه و پنجره گیوتینی است.

قیمت شیشه پانوراما چگونه محاسبه می شود؟

برای قیمت گذاری شیشه گیوتینی و یا شیشه پانوراما محتویات شیشه، متراژ پروژه بر حسب متر مربع را در نظر می‌گیرند و در نهایت بسته به نو به اندازه شیشه شما قیمت گذاری را انجام می دهند. پنجره گیوتینی را می توان نوعی پنجره متحرک معرفی کرد که به نام های شیشه متحرک، شیشه پانوراما و پنجره پانوراما معروف است. در دنیای امروز پنجره گیوتینی، از جدیدترین و شیک ترین پنجره ها می باشد که افراد از این نوع شیشه در معماری و دیزاین خود استفاده زیادی دارند. بیشترین کاربرد پنجره گیوتینی در برج ها هتل ها ویلا ها پاساژ ها می باشد. نحوه باز و بسته شدن شیشه به صورت کشویی و عمودی می باشد که علاوه بر آن توسط یک کنترل باز و بسته می شود.

در واقع دید وسیعی که این پنجره ایجاد می کند به دلیل ابعاد بزرگ آن است که ساخته می شود. شیشه گیوتینی را در اغلب گلخانه ها نیز می توانید مشاهده کنید. تقریباً بیشترین بخش تشکیل دهنده این پنجره را شیشه تشکیل می دهد که علاوه بر آن پروفیل و یراق آلات نیز در ساختار این پنجره استفاده می شوند. با نصب پنجره گیوتینی امکان اجرای حفاظ استیل بر روی آن را نیز دارید. این شیشه می تواند مانع ورود هوای سرد و گرم به داخل فضای شما شود. در ادامه چند دلیل ذکر می شود که برای ساخت پنجره گیوتینی حتماً از سکوریت استفاده شود.

  • وزن شیشه گیوتینی بسیار بالا می باشد و شیشه سکوریت مانع خطر می شود
  • استفاده از سکوریت در ساخت این پنجره مقاومت را در برابر ضربه افزایش می دهد

مزایا و معایب پنجره شیشه گیوتینی

این مدل پنجره، یکی از جدید ترین و زیباترین پنجره، از سایر پنجره ها می باشد. امکان دید وسیع و بهتر دارد و میتوان با استفاده از این پنجره یک دیزاین عالی برای محیط خود ایجاد کرد. از معایب پنجره گیوتینی، عدم استفاده آن در زمان قطعی برق می باشد، زیرا این مدل پنجره با استفاده از برق و ریموت کنترلی قابل استفاده می باشد. همچنین به دلیل استفاده سکوریت و یراق آلات در ساختار شیشه، قیمت آن نسبت به سایر پنجره و شیشه بالا تر می باشد.

سیستم پنجره متحرک گیوتینی به صورت اتوماتیک می باشد. پنجره گیوتینی دارای پروفیل های پشتیبان است که باعث می شود شیشه ها در اندازه های بزرگ کمتر خم شوند. ساخت این پنجره در ابعاد بزرگ امکان پذیر می باشد و در ارتفاع به سه قسمت تبدیل خواهد شد. این مدل پنجره، حداکثر فضای باز شو را دارد و می توانید پنجره دوجداره را باز کنید .پنجره گیوتینی به طور کل، نمای شیشه ای دارد که در ابعاد و محیط های مختلف قابل ساخت و اجرا است.

ساختار پنجره پانوراما

امکان نصب دوجداره بر روی این پنجره ممکن است و تهویه را در فضا فراهم می کند. از این نوع پنجره در استخر، نمایشگاه های اتومبیل و گلخانه ها نیز استفاده می شود. در صورت تعمیر و نگهداری این پنجره، خارج کردن موتور آن بسیار ساده است و نیاز به باز کردن کل سیستم نمی باشد.

پنجره های کشیده و با دید وسیع که در اکثر کافه ها مشاهده می کنید پنجره های گیوتینی و یا پانوراما هستند. این پنجره ها در نگاه اول نظر شما را جلب می کنند و جلوه خیره کننده ای دارند. پنجره گیوتینی و یا همان شیشه کشوئی، دارای طرفدار زیاد می باشد. پنجره گیوتینی و پانوراما به عنوان یک پنجره مدرن و شیک نمایی زیبا در محیط ایجاد می کنند. این پنجره علاوه بر زیبایی که در نما دارد، به عنوان یک دیواره شیشه و پنجره کشوئی نیز عمل می کند. همانطور که ذکر شد این پنجره به دلیل حجم زیادی از شیشه سکوریت و یراق آلات دارای قیمت بالایی نسبت به پنجره های دیگر می باشد. به همین نصب این پنجره های در خانه های شخصی چندان مشاهده نمی شود.

اجزای تشکیل دهنده شیشه پانوراما

علاوه بر آن قابلیت نصب شیشه های هوشمند با امکان طراحی و حکاکی را دارد. این شیشه هایی که بر روی پنجره گیوتینی نصب می شوند نور کافی و مورد نیاز برای فضای داخل را تامین می کنند و عایق مناسبی برای محیط هستند. در سیستم پانوراما کاربرد های زیادی را می توان مشاهده کرد. حالت هایی در پنجره گیوتینی شکل می گیرد که این حالت ها برای رستوران، کافی شاپ و باغ ها مناسب است. در صورت پایین بودن یکی از لت های پنجره گیوتینی، دو لت بالایی آن به شکل برقی به سما پایین حرکت می کنند و کنار لت اول قرار می گیرند. این حالت ها برای اتاق هایی که چشم انداز زیبایی دارند نیز مناسب است.
پنجره گیوتینی، حالت دومی در سیستم خود دارد که بالا رونده است. در این حالت از سیستم تمامی، لت ها به شکل برقی به سمت بالا می رود. این حالت نیز برای استخر، حمام و نمایشگاه های اتومبیل بیشترین کاربرد را دارد. پنجره شیشه گیوتینی از اجزای مختلفی تشکیل شده است. این اجزا شامل؛ چرخ دنده، ریموت کنترل، اتصالات پلاستیکی، زنجیر، تسمه، پیچ های اتصال و اتصال سیم انتقال قدرت می باشد.

کاربرد پنجره پانوراما

آشنایی با عملکرد و اجزای پنجره شیشه گیوتینی

برای ایجاد نور بهتر و یا تغییر نور قادر هستید تا برای هر قسمت از پنجره پانوراما یک صفحه رنگی نصب کنید و علاوه بر تغییر رنگ نور، نمای آن را نیز تغییر دهید. علاوه بر آن این سیستم دارای شیشه هایی است که می تواند از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت کند و همچنین مانع ورود حشرات مزاحم به داخل محیط شود. این پنجره نسبت به پنجره دو جداره مزیت های بیشتری دارد. برای تهویه هوا با کمک این پنجره می توان با استفاده از ریموت شیشه ها را در مکان مورد نظر تنظیم کرد. از ویژگی های مثبت این پنجره می توان به؛ ساختار محکم و با دوام، مقاومت بالا در برابر باد، ضد آب، عایق حرارتی، انرژی بالا، عملکرد صوتی بالا و همچنین دارای تنوع رنگی بالا اشاره کرد.

منبع: www.sainarp.com

دیدگاه خود را بنویسید