چیدمان آینه کنسول

چیدمان آینه کنسول

چیدمان کنسول آینه شاید در ابتدا راحت به نظر برسد، اما وقتی وسایل منزل زیاد باشد، کار راحتی نیست. کنسول‌ها میزهای لوکس و شیک دکوری هستند که در دکوراسیون داخل خانه‌ها نقش زیادی دارند. این میزهای زیبا و کاربردی در هر قسمت از خانه قابل استفاده هستند. ابعاد کنسول‌ها استاندارد است اما در صورت نیاز می‌توانید سایز آن‌ها را تغییر دهید.

کنسول در گذشته بیشتر نقش گاو صندوق را ایفا می‌کرد و مدارک مهم در آن نگه داری میشد اما امروزه این میز شکیل و مجلل برای نگه داری از وسایل سرو و پذیرایی و یا ظروف عتیقه و قدیمی کاربرد بیشتری دارد. البته انواع مختلف کنسول در بازار وجود دارد که کاربرد آن‌ها بیشتر در دیزاین و زیبا سازی منازل است.

چیدمان کنسول

برای اینکه بتوانید کنسول آینه را بهتر بچینید، شناخت انواع آینه کنسول لازم است. به طور کلی انواع کنسول آینه عبارتند از:

کنسول استیل

چیدمان آینه کنسول

همانگونه که از اسمش پیداست این میز کنسول از استیل ساخته شده است که با توجه به نظر مشتری در ترکیب آن از چوب و شیشه نیز استفاده می‌شود. از آنجا که این نوع از میز کنسول، براق است نور زیادی را در خانه منعکس کرده و برای خانه‌های با نور کم بهترین گزینه است.

این مدل چشم نواز و فوق العاده با ورق استیل ضد زنگ و ضد خش ساخته شده و با سایر کنسول‌ها اختلاف قیمت چشم گیری دارد.

بیشتر ببینید: جدیدترین مدل میز و صندلی فضای باز مناسب بالکن، تراس و حیاط

کنسول برنزی

چیدمان آینه کنسول

این نوع میز کنسول به گونه‌ای طراحی شده است که فضای مناسب برای قرار دادن آینه شمعدان عروس را فراهم می‌کند به همین علت بیشتر مورد توجه تازه عروسان است. در این نوع میز، کنسول برنز را با سنگ ترکیب می‌کنند و نهایتا با قرار دادن آینه با قاب تمام برنز و شمعدانی‌هایی از همین جنس جلوه درخشان و زیبایی را به مشتری هدیه می‌دهند. مزایای این سبک از آینه کنسول دوام بیشتر آن و از معایبش می‌توان به تیره شدن آبکاری آن به مرور زمان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل کاور صندلی میز ناهار خوری

کنسول اسپرت و مدرن

چیدمان آینه کنسول

این سبک از میز کنسول با دیگر سبک‌ها متفاوت است. کنسول اسپرت بیشتر برای استفاده در خانه‌های مدرن و امروزی کاربرد دارد. متریال مورد استفاده در این آینه کنسول چوب، Mdf و شیشه است

میز کنسول اسپرت مناسب هر قسمتی از خانه اعم از اتاق خواب و سالن پذیرایی می‌باشد. همچنین برای چیدمان روی آن می‌توان از هر وسیله و اکسسوری استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: ابعاد استاندارد صندلی ناهار خوری

کنسول کلاسیک

چیدمان آینه کنسول

این نوع از میز کنسول مورد پسند افرادی است که به سبک‌های کلاسیک و سلطنتی علاقه دارند. جایگاه این میز کنسول حیرت انگیز در ورودی خانه‌ها و و سالن‌های پذیرایی است که زیبای چیدمان را دو چندان می‌کند.

جنس چوبی که در میز کنسول‌های کلاسیک استفاده می‌شود با سایر چوب‌ها متفاوت است به همین علت به لحاظ قیمت اختلاف بالایی با کنسول‌های دیگر دارد.

انواع چیدمان کنسول آینه

آینه کنسول‌ها در اتاق خواب، ورودی منازل و سالن‌های پذیرایی قابل استفاده هستند و بر حسب مکانی که قرار است از آن استفاده کنید طرح‌های گوناگونی از آینه کنسول در بازار وجود دارد.

بیشتر ببینید: جدیدترین مدل صندلی راک

چیدمان کنسول در پذیرایی

چیدمان آینه کنسول

مهمترین و لوکس ترین قسمت هر خانه سالن پذیرایی است و از آنجایی که از مهمان‌ها در سالن پذیرایی استقبال می‌شود دکوراسیون و چیدمان کنسول در پذیرایی از اهمیت زیادی برخوردار است

آینه کنسول کلاسیک یا استیل بهترین انتخاب برای سالن پذیرایی هستند و اگر میز پذیرایی از همان جنس در سالن وجود داشته باشد جلوه بسیار چشم نوازی خواهد داشت. ظروف پذیرایی را می‌توان در این میز کنسول‌ها نگهداری کرد.

بیشتر ببینید: جدیدترین مدل صندلی تابی

چیدمان میز کنسول در اتاق خواب

چیدمان آینه کنسول

این سبک از میز کنسول برای استفاده در اتاق خواب طراحی شده اند و نمای زیبا و لاکچری به فضای اتاق می‌دهد. کاربرد دیگر این میز در اتاق استفاده از آن به عنوان میز توالت است. اگر اتاق کوچک باشد می‌توان از آن به عنوان گاو صندوق بهره گرفت و وسایل قیمتی خود را در آن قرار داد.

چیدمان میز کنسول در اتاق نشیمن

چیدمان آینه کنسول

اتاق نشیمن یکی از پراستفاده ترین اتاق‌های منزل است که لوازم زیادی در آن قرار دارد. آینه کنسول‌های دیواری از جنس استیل یا اسپرت گزینه‌های مناسبی برای اتاق نشیمن هستند. با قراردادن وسایل در این میزکنسول دسترسی به آن آسانتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل میز و صندلی کودک

چیدمان میز کنسول سلطنتی

میز کنسول سلطنتی-چیدمان میز کنسول سلطنتی

این نوع میز کنسول ظاهر لاکچری و پر ابهتی دارد، استفاده از آن در کنار سایر لوازم چوبی جلوه بسیار شیک و سلطنتی به منازل می‌دهد. در این سبک از میزهای سلطنتی به کاربردن آینه طلایی و شمعدان‌های تزیینی نمای چشم نواز به مهمانان هدیه می‌کند.

دکور میز کنسول در محیط کار

چیدمان آینه کنسول

امروزه استفاده از آینه کنسول در محیط کار بسیار رایج شده است. برای نمونه در مزون‌های لباس عروس، آرایشگاه‌ها و فروشگاه‌های کفش و کیف استفاده از میز کنسول استیل یا اسپرت و قرار داد ن آینه با همان سبک محیط کسب و کار شما را وصف ناپذیر می‌کند.

بیشتر ببینید: جدیدترین مدل صندلی میز آرایش

فاصله استاندارد آینه از کنسول

پس از خرید این میز دکوری و لاکچری قسمت چالش برانگیز آن چیدمان کنسول آینه است. معمولا برای چیدمان کنسول چوبی از تقارن استفاده می‌کنند. قرار دادن آپاژور‌های کوچک در دو طرف کنسول یا شمعدانی‌های زیبا روی آن تقارن را نمایش می‌دهد و نظم خاصی به کنسول می‌بخشد.

البته تقارن بیشتر برای کنسول‌های سلطنتی و کلاسیک کاربرد دارد. برای میز کنسول‌های اسپرت و استیل با قرار دادن مجسمه طلایی یا نقره ای در یک طرف کنسول و استفاده از گلدان در طرف دیگر چیدمان آینه کنسول زیبا می‌شود. در کل رعایت نظم برای چیدمان کنسول آینه حس خوب و مثبتی را برای افراد خانواده ایجاد می‌کند. نمایش وسایل تزیینی و زیبا مانند کتاب‌های دکوری، گلدان‌های گل طبیعی یا مصنوعی ازدیگر کاربردهای میز کنسول است.

برای چیدمان کنسول در پذیرایی معمولا از آینه استفاده می‌کنند. اما امروزه می‌بینیم که از انواع تابلوهای زیبا با طرح‌های گوناگون به جای آینه نیز استفاده می‌کنند. البته نوع تابلو باید با سبک میز کنسول هماهنگ باشد.

آینه کنسول در اتاق پذیرایی بهتر است کنار میز نهارخوری قرار بگیرد. در این صورت امکان استفاده راحت تر از ظروف پذیرایی را فراهم می‌کند همچنین با قرار دادن اشیا و ظروف قیمتی خود روی کنسول آن‌ها را در معرض دید مهمانان قرار می‌دهید.

در حقیقت چیدمان کنسول چوبی مانند دیگر کنسول‌ها است. البته در چیدمان کنسول چوبی که سبک کلاسیک و اشرافی دارند بیشتر لوازم گران بها و ارزشمند را روی کنسول قرار داده و در داخل آن ظروف زیبا و مخصوص پذیرایی یا اسناد قیمتی را نگه داری می‌کنند.

بیشتر ببینید: جدیدترین مدل میز و صندلی تحریر

آینه کنسول مدرن یا کلاسیک؟

انتخاب آینه کنسول کاملا بستگی به سلیقه و نظر مشتری دارد اما بهتر است سبک آینه کنسول با دیگر لوازم و دکوراسیون داخلی منزل همخوانی داشته باشد. برای نمونه استفاده از آینه کنسول سلطنتی و کلاسیک در کنار مبلمان اسپرت نه تنها منزل شما را زیبا نمی کند بلکه ظاهر آن را زننده نمایش می‌دهد. همچنین استفاده از آینه کنسول اسپرت و استیل در منازلی که سبک کلاسیک و اشرافی دارد نامناسب است.

ابعاد آینه کنسول

کوچکی یا بزرگی آینه کنسول به فضایی که در اختیار دارید بستگی دارد. در منازلی با متراژ کوچک استفاده از آینه کنسول‌های بزرگ توصیه نمی شود. اگر خانه‌ای که در آن سکونت دارید بزرگ است و فضای کافی دارد استفاده از آینه کنسول کوچک اصلا جالب نیست.

بیشتر ببنید: بیش از ۱۰۰ مدل صندلی کامپیوتر و لپ‌تاپ

جزییات خرید میز کنسول

هنگام خرید آینه کنسول طول و ارتفاع مکانی را که برای قرار دادن آن انتخاب کرده اید یادداشت کنید و بر اساس آن اقدام به خرید کنید. دقت کنید که ارتفاع کنسول با ارتفاع پشتی مبل هم اندازه باشد. کنسول کوچک با رنگ روشن و از جنس چوب مناسب خانه‌های با فضای کوچک هستند.

فاصله استاندارد آینه از کنسول ۱۵ نهایتا ۲۰ سانتی متر است، اگر سایز کنسول بزرگ باشد بهتر است آینه در فاصله ۸ تا ۱۲ سانتی متری نصب شود.

انواع آینه مناسب کنسول

برای چیدمان آینه کنسول شناختن انواع آینه نیز لازم و ضروری است که عبارتند از:

آینه دایره ای

چیدمان آینه کنسول

این نوع از آینه‌ها در سبک‌هاس مینیمال و امروزی کاربرد بیشتری دارد. آینه گرد فضا را بزرگتر نشان داده و نور بیشتری را منعکس می‌کند و بیشتر در دکوراسیون اتاق خواب و سالن پذیرایی استفاده می‌شوند.

بیشتر ببینید: جدیدترین مدل صندلی اتاق خواب

آینه مستطیلی

چیدمان آینه کنسول

این نوع از آینه‌ها روی بیشتر کنسول‌ها دیده می‌شوند و قابلیت نصب به صورت عمودی و افقی را دارند.

آینه تکه‌ای

چیدمان آینه کنسول

اگر به دنبال طراحی جالب و جدید هستید استفاده از آینه‌های تکه ای ایده خوبی است. این آینه‌ها در اشکال مثلثی، لوزی، چند ضلعی و…. در بازار موجود هستند که ظاهر متفاوت و مدرنی به کنسول شما می‌دهد.

قیمت آینه کنسول

قیمت آینه کنسول بر اساس ابعاد و متریال استفاده شده درآن متفاوت است. کنسول‌هایی که جنس آن‌ها تمام چوب است دوام بیشتری دارند همچنین از لمینت و روکش در تهیه آن‌ها استفاده نشده به همین دلیل قیمت بالاتری دارند.

کنسول‌های که در ساخت آنها از چوب معمولی یا شیشه و فلز استفاده شده قیمت‌های ارزان و پایین تراست. میز کنسول هلندی گران قیمت ترین میز کنسول هستند که در آن‌ها از چوب رز هلندی استفاده شده و کنده کاری‌های روی آن با دست صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: محبوب‌ترین رنگ و مدل‌های کابینت

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم و کافی در مورد کاربرد آینه کنسول و جایگاه آن در منازل به دست آورده باشید و خرید خود را با خیال آسوده انجام دهید. اگر در این مورد نظری دارید، با ما درمیان بگذارید.

برچسب‌ها: , , , ,
منبع: setiachoob.ir

مطالب مرتبط

ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی- تصویر از شمعدانی‌های درست شده

ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی (ساده و مدرن)

شمعدانی، شمع را در جای خود ثابت نگه می‌دارد و از کج شدن و ریختن پارافین مذاب جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، شمعدانی، زیبایی شمع را دوچندان می‌کند و به عنوان عنصری دکوراتیو، به فضای خانه ظرافت و زیبایی می‌بخشد. بنابراین، استفاده از شمعدانی، نه تنها ضرورتی برای حفظ امنیت است، بلکه زیبایی و ظرافت را نیز به ارمغان می‌آورد.
اگر می‌خواهید برای شمع‌هایتان شمعدانی بسازید؛ با آموزش ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی همراه ما باشید.

تزیین کنار میز تلویزیون-تزیین پشت میز تلویزیون

۴ روش برای تزیین کنار تلویزیون

برای تزیین اطراف و پشت میز تلویزیون بهتر است تعادل را رعایت کنید. در این مقاله ایده‌های تزیین میز تلویزیون را بررسی خواهیم کرد. شما می‌توانید با الهام از این ایده‌ها کنار میز تلویزیون خود را به بهترین نحو تزیین کنید.

ویدیوی ساخت باکس کتاب با لوازم ارزان در خانه در این پست بارگذاری شده است. این عکس متعلق به آموزش همین باکس کتاب است.

ساخت باکس کتاب با لوازم ارزان

با ما همراه باشید تا یک باکس کتاب منحصر به فرد با لوازم در دسترس و ارزان برای خود بسازید.این باکس می‌تواند برای نظم‌دهی به کتاب‌ها، لوازم تحریر، و یا دیگر وسایل شما مورد استفاده قرار بگیرد.


دیدگاه خود را بنویسید