مهمانان به کدام بخش خانه شما بیشتر توجه می‌کنند؟

مهمانی در خانه-دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون خانه قسمت هایی وجود دارد که بیشتر مورد توجه مهمانان قرار می گیرد پس به چیدمان و نظافت این قسمت ها بیشتر توجه کنید. آماده کردن خانه برای مهمانان کار ساده ای است، اما برخی افراد نمی دانند چگونه این کار را انجام دهند، به همین دلیل است که دوستان یا اقوام خود را به خانه خود دعوت نمی کنند. اگر مهمانی دارید و زمان کافی برای نظافت و دیزاین کل خانه ندارید، می توانید تنها قسمت هایی از خانه را که مورد توجه مهمانان است تغییر دهید.

مهمان ها به چه چیزی بیشتر توجه می کنند؟

برای حل این مشکل باید بدانید که فقط موارد خاصی در خانه مورد توجه مهمانان است. فقط کافی است قبل از آمدن مهمانان این موارد را رعایت کنید. اگر مجبور باشید برای هر مهمانی که می گیرید کل خانه را تمیز کنید و دکور را عوض کنید، قطعا خسته خواهید شد. شما حتی برای انجام این همه کار ممکن است وقت کافی نداشته باشید. برای حل این مشکل باید بدانید که فقط چند چیز در خانه برای مهمان مهم است. حتما قبل از رسیدن مهمانان این موارد را رعایت کنید.

۱- رایحه خانه

وقتی مهمانان وارد خانه شما می شوند، اولین چیزی که به آن دقت میکنند دکوراسیون نیست، بلکه بوی خانه است. اگر به دلیل عواملی مانند آشپزی بوی خوش در خانه استشمام نمی شود؛ ابتدا پنجره‌های را باز کنید تا هوای تازه وارد خانه شود همچنین می‌توانید یک ساعت قبل از آمدن مهمانان یک شمع معطر روشن کنید یا از انواع خوش بو کننده ها استفاده کنید.

مهمانان به کدام بخش خانه شما بیشتر توجه می‌کنند؟

۲-گل‌های تازه

گل بخشی جدایی ناپذیر از دکوراسیون است. اگر گلمی‌توانید یک دسته گل ارکیده بخرید. این گل‌ها اگر به خوبی از آنها مراقبت شود می توانند تا یک ماه دوام بیاورند.

۳- بی نظمی و به هم ریختگی ها

اگر زمان زیادی برای تمیز کردن خانه ندارید، حداقل وسایل اضافه رو مرتب کنید. وقتی خانه تمیز باشد، مهمانان احساس آرامش خواهند کرد.

۴- حمام و دستشویی تمیز

اطمینان حاصل کنید که حوله ها تمیز هستند و قبل از رسیدن مهمان ها از وجود دستمال توالت ها مطمئن شوید. در سرویس بهداشتی حتما خوشبو کننده بگذارید حتی می‌توانید یک شمع داخل سرویس بهداشتی قرار دهید.

مهمانان به کدام بخش خانه شما بیشتر توجه می‌کنند؟

۵- منظم بودن ورودی خانه

ورودی منزل فضایی است که چشم میهمان ها هنگام ورود و خروج به آن می خورد. همچنین جایی است که آنها کت و کیف خود را قرار می دهند. بسته به فضایی که در این قسمت از اتاق دارید، یک چوب لباسی یا صندلی بگذارید که بتوانند به راحتی کفش هایشان را در بیاورند.

بیشتر بخوانید: مدل میز تلویزیون جدید چوبی

۶- نورپردازی

مهمانان به کدام بخش خانه شما بیشتر توجه می‌کنند؟

نورپردازی تاثیر زیادی بر ظاهر کلی خانه شما خواهد داشت. خانه ای بدون نور طبیعی یا کم، مکانی کسل کننده است و برای تعامل اجتماعی و مهمانی مناسب نیست. حتی اگر در خانه شما نور طبیعی وجود ندارد، می‌توانید با نورپردازی مناسب فضای دلپذیری را در این قسمت ایجاد کنید. نور مناسب اتاق را بازتر می کند و فضای مناسبی را برای میزبانی مهمانی فراهم می‌کند.

۷- دما

تاثیر دمای اتاق بر احساسات انسان را به هیچ وجه نمی توان نادیده گرفت. اطمینان حاصل کنید که دمای خانه شما استاندارد است. در غیر این صورت ممکن است مهمانان شما گرم یا سرد باشند و از مهمانی لذت نبرند!

در پژوهش‌های علمی، دمای اتاق را میان ۲۰ تا ۲۵ درجهٔ سلسیوس با میانگین ۲۳ °C (برابر با ۷۳ درجهٔ فارنهایت یا ۲۹۶ کلوین) در نظر می‌گیرند. برای آسودگی در محاسبه گاهی °۲۰ سانتیگراد (°۶۸ فارنهایت) یا ۳۰۰ کلوین (°۸۰ فارنهایت) هم کاربرد دارد.

ویکی‌پدیا

۸- فضای نشستن

فراهم کردن فضای نشیمن مناسب برای مهمانان کلیدی است. در غیر این صورت، مهمانان شما در طول مهمانی احساس خوبی نخواهند داشت و از مهمانی لذت نخواهند برد.

بیشتر بخوانید: طرح میز نهار خوری ام دی اف

کلام آخر

مهمانی رفتن یکی از رسوم قدیمی ما ایرانی هاست و بهترین فرصت برای گذراندن وقت و گپ و گفت با دوستان و عزیزان محسوب می شود. یکی از سخت ترین و بااهمیت ترین قسمت های میزبانی از مهمانان، تمیز کردن خانه است. چند چیز وجود دارد که مهمانان را به محض ورود به خانه شما تحت تأثیر قرار می دهد که به تعدادی از آن ها در این مقاله اشاره کردیم.

برچسب‌ها: , , ,
منبع: sefidgroup.com

مطالب مرتبط

آموزش ساخت گلدان با لوازم دور ریختنی با هزینه کم و ارزان

آموزش ساخت گلدان با لوازم دور ریختنی (هزینه ۱۰۰ هزار تومان)

گلدان‌ها و گل‌های داخل آن طراوت و زیبایی خاصی به دکوراسیون خانه می‌دهد. در این بخش از آموزش‌های خودت بساز، یک گلدان زیبا به رنگ مشکی طلایی آموزش دادیم که فقط با ۱۰۰ هزار تومان (هزینه خرید رنگ و اسپری رنگی) آماده تزئین خانه‌تان است.

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

میز ناهارخوری به جز حس خوب دورهمی و غذا خوردن دور آن، می‌تواند یک دکوراسیون خارق‌العاده و بسیار زیبا باشد. اما در این میان نکات ریزی هست که بخش زیادی از آن را در راهنمای خرید میز ناهارخوری، مورد بررسی قرار دادیم و بخشی که مربوط به انواع مدل‌ها و برندهای میز ناهارخوری است را در این نوشته بیشتر باز خواهیم کرد.


دیدگاه خود را بنویسید