محبوب‌ترین رنگ و مدل‌های کابینت

محبوب ترین مدل کابینت آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مکان‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پرتردد خصوصا برای خانم‌ها در خانه محسوب می‌شود، به‌همین‌دلیل زیبایی و دکوراسیون آن، تاثیر بسیاری در روحیه اعضای خانواده دارد. از آنجایی که آشپزخانه‌های امروزی (خصوصا شهری) مملو از وسایل و کالاهای مختلف است، بنابراین باید فضایی وجود داشته باشد تا این حجم از وسایل را طبقه‌بندی کرده و به سهولت در اختیار افراد قرار دهد. برای این منظور بهترین وسیله‌ای که به کمک می‌آید کابینت‌ها هستند.

البته در سال‌های اخیر وجود آنها فقط برای جایگیری وسایل دیده نمی‌شود، چراکه انتخاب کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شیک و منحصربه‌‌‌‌‌‌‌‌‌فرد می‌تواند آشپزخانه را به محیطی جذاب و دلنشین تبدیل کند. در حقیقت آشپزخانه خوب به‌طور معمول در نظر ایرانیان جایی است که فضا و ظاهری مناسب داشته باشد که آن‌هم ارتباط مستقیمی با کابینت‌بندی آن دارد. هماهنگی بین رنگ کاشی‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آشپزخانه و کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، فضای زیبا و دلنشینی را در آشپزخانه ایجاد می‌کند. اگر به‌دنبال دکوراسیون خاص و مدرن در آشپزخانه هستید، این گزارش به شما کمک می‌کند تا پرطرفدارترین مدل و رنگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جدید کابینت را انتخاب کنید.

انواع کابینت

در سال‌های اخیر کابینت‌ وکیوم به‌‌‌‌‌‌‌‌‌خاطر تنوع بالا در رنگ و طرح‌‌‌‌‌‌‌‌‌های زیبا و مدرن یکی از محبوب‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین و پرفروش‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها برای آشپزخانه به‌شمار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌روند. از مزیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های این نوع کابینت نسبت به بقیه نمونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها می‌توان به قیمت مناسب، طرح‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خاص و منحصربه‌‌‌‌‌‌‌‌‌فرد و تنوع در رنگ و طرح اشاره کرد. همچنین این کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها طرح‌‌‌‌‌‌‌‌‌های زیبایی دارند که به‌‌‌‌‌‌‌‌‌راحتی با دکوراسیون منزل هماهنگ شده و فضای شیک و مدرنی را ایجاد می‌کنند. نقش و نگارهای برجسته و منبت‌‌‌‌‌‌‌‌‌کاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انجام‌شده روی این نوع کابینت، باعث شده در لیست محبوب‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین‌ها قرار بگیرند. استفاده از این کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در فضای آشپزخانه، محیطی خاص و سلطنتی را ایجاد می‌کند. یکی دیگر از بهترین و محبوب‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین مدل‌های کابینت، انواع پولیشی است. در این نوع محصول به‌جای روکش وکیوم از رنگ پولیشی استفاده شده است. به‌کاربردن رنگ پولیشی روی چوب، زیبایی خاصی را به کابینت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌بخشد و فضای آشپزخانه را بسیار گرم جلوه می‌دهد. از مزیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های استفاده از پولیش روی چوب کابینت می‌توان به پاک‌‌‌‌‌‌‌‌‌کردن خط‌وخش‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ریز روی چوب، درخشندگی و جلوگیری از اکسیده‌شدن چوب اشاره کرد. از سوی دیگر استفاده از رنگ پولیش، باعث افزایش ضخامت کابینت می‌شود، در واقع هرقدر ضخامت کابینت بیشتر باشد، استحکام آن بیشتر خواهد بود. همچنین کابینت پولیشی در اثر فشار، کیفیت ظاهری خود را حفظ می‌کند. این نوع کابینت کاملا ضد‌آب و ضد‌ضربه نیز هست، همچنین این نوع کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها برای مناطق شمالی که مرطوب است، بسیار مناسب خواهد بود، اما تنوع کابینت‌ها به این چند نوع خلاصه نمی‌شود و می‌توان به مدل‌های های‌گلاس، پلی‌گلاس، پی‌‌‌‌‌‌‌‌‌وی‌‌‌‌‌‌‌‌‌سی، روکش چرمی، سوپر برجسته، فلزی (گالوانیزه)، استیل و انزو (مدرن) اشاره کرد.

طرح و رنگ‌های محبوب

یکی از زیباترین و محبوب‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین کابینت‌ها انواع طرح‌چوب است. این کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها از چوب ‌ام‌دی‌اف ساخته شده و یک روکش طرح‌چوب روی آن پرس شده است. این نوع همیشه یکی از پرطرفدارترین نمونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کابینت محسوب می‌شود، اما چون قیمت کابینت تمام چوب بسیار بالاست و تمام افراد توانایی خرید آن را ندارند، پس کابینت طرح‌چوب از نظر شیک‌بودن تفاوتی با کابینت تمام‌چوب ندارد و به‌‌‌‌‌‌‌‌‌خاطر قیمت مناسب، محبوبیت بیشتری در بازار دارد. کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های طرح‌چوب در دسته کابینت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کلاسیک قرار می‌گیرند و به‌‌‌‌‌‌‌‌‌خاطر نقش‌و‌نگارها و منبت‌‌‌‌‌‌‌‌‌کاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انجام شده، جذابیت خاصی به محیط آشپزخانه می‌دهند. کابینت طرح‌چوب علاوه‌بر ظاهر شیک، از کیفیت و مقاومت خوبی هم برخوردار است و سال‌ها برای شما کار می‌کند. اگر قصد خرید کابینت طرح‌چوب را دارید ولی هنوز در انتخاب رنگ تردید دارید، توصیه می‌شود رنگ سفید و قهوه‌ای را انتخاب کنید. البته شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید باتوجه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌به طراحی و دکوراسیون منزل، رنگ سفید یا قهوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای را نیز برای کابینت انتخاب کنید.

قیمت‌های فروش

یکی از موضوعات تاثیرگذار در انتخاب هنگام خرید کابینت این است که قیمت کدام نوع به‌صرفه‌تر است؟ البته که برای خرید کابینت باید بودجه خود را در نظر بگیرید چراکه مدل‌های ارزان و گران‌قیمت مختلفی در بازار وجود دارد، اما کارشناسان و فعالان این بازار می‌گویند استفاده از نوع فلزی (گالوانیزه) و همچنین MDF از نظر قیمتی بسیار مناسب و به‌صرفه‌تر از سایر انواع دیگر است. در ادامه قیمت فروش هر متر‌مربع از برخی انواع کابینت را مشاهده خواهید کرد: مدل نئوپان با روکش ملامینه از ۲‌میلیون تا ۲‌میلیون و هفتصد، ام‌‌‌‌‌‌‌‌‌دی‌‌‌‌‌‌‌‌‌اف ایرانی از ۲‌میلیون و هفتصد تا ۳‌میلیون و پانصد، ام‌‌‌‌‌‌‌‌‌دی‌‌‌‌‌‌‌‌‌اف خارجی از ۳‌میلیون چهارصد تا ۳‌میلیون و نهصد، مدل های گلاس ایرانی از ۳‌میلیون و پانصد و پنجاه تا ۴‌میلیون، های گلاس خارجی از ۳‌میلیون و نهصد تا ۴‌میلیون و هفتصد، پلی‌گلاس و لمی‌گلاس ایرانی از ۳‌میلیون و ششصد تا ۴‌میلیون و چهارصد، پلی‌گلاس و لمی‌گلاس خارجی از ۴‌میلیون تا ۵‌میلیون و دویست، ممبران (وکیوم) از ۴میلیون و پانصد تا ۵‌میلیون و هفتصد (بسته به طرح و شرکتی یا کارگاهی‌بودن ورق)، پولیشی (انزو) از ۶‌میلیون تا ۸‌میلیون پانصد، ‌ام‌دی‌اف خام با رنگ پلی‌اورتان از ۵‌میلیون و سیصد تا ۷‌میلیون و هشتصد، روکش چوب از ۵‌میلیون و پانصد تا ۷‌میلیون و پانصد و تمام‌چوب از ۱۰‌میلیون تا ۱۸‌میلیون‌تومان خواهد بود.

منبع: دنیای اقتصاد

برچسب‌ها: ,
منبع: www.donya-e-eqtesad.com

مطالب مرتبط

کابینت آشپزخانه کوچک

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

امروزه با توجه به اندازه‌ی خانه‌ها آشپزخانه‌ها نیز کوچک شده‌اند و هرکسی می‌خواهد آشپزخانه‌ی خود را بزرگ‌تر از متراژ واقعی نشان دهد. در این مقاله ۷ رنگ کابینت که آشپزخانه‌ی شما را بزرگتر نشان می‌دهد را معرفی کرده‌ایم.

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

در این پروژه‌ها طراحان کاشی‌های روشن و کابینت‌های رنگین را در کنار هم قرار داده‌اند تا بدین ترتیب آشپزخانه‌های سفید و تک رنگ را به چالش بکشند. اگر شما نیز طرفداران استفاده از کابینت‌های رنگی در آشپزخانه‌های خود هستید و می‌خواهید آشپزخانه رنگی و پر انرژی داشته باشید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

میز ناهارخوری به جز حس خوب دورهمی و غذا خوردن دور آن، می‌تواند یک دکوراسیون خارق‌العاده و بسیار زیبا باشد. اما در این میان نکات ریزی هست که بخش زیادی از آن را در راهنمای خرید میز ناهارخوری، مورد بررسی قرار دادیم و بخشی که مربوط به انواع مدل‌ها و برندهای میز ناهارخوری است را در این نوشته بیشتر باز خواهیم کرد.


دیدگاه خود را بنویسید