نکات ساده چیدمان منزل که معمولا رعایت نمی‌کنند

نکات ساده چیدمان منزل که معمولا رعایت نمی‌کنند

بارعایت چند نکته ساده و راحت در چیدمان، خانه خود را اصولی چیدمان کنید و از دکوراسیون منزل خود لذت ببرید، ما در این مقاله به چند مورد از بایدها و نبایدهای چیدمان پذیرایی شما اشاره می‌کنیم، اگر این موارد را رعایت کنید می‌توانید بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای به دیزاینرها یا کارشناسان دکوراسیون منزل و در کمترین زمان خانه‌ی خود را اصولی و به بهترین شکل چیدمان کنید.

در اینجا به چند مورد از وسایل مورد نیاز و ضروری در چیدمان پذیرایی که نقش اصلی در دکوراسیون اصولی پذیرایی دارند را اشاره می‌کنیم.

  • تلویزیون
  • مبلمان
  • فرش
  • پرده
تلویزیون  ومیز تلویزیون زمینی در پذیرایی

بیشتر بخوانید: ۵۱ مدل چیدمان مبل و میز ناهار خوری در پذیرایی

تلویزیون

تلویزیون عنصرمهمی در دکوراسیون و چیدمان پذیرایی یا نشیمن شما به شمار می رود،اگر در جای درست خود گذاشته شود میتواند اجزاء مهمی از زیبایی دکور خانه شما باشد.

حال باید بدانید در منزل شما جای درست و اصولی تلویزیون کجاست!!!

اول باید بدانید که قرار دادن تلویزیون در کدام قسمت از پذیرایی یانشیمن شما اشتباه وکاملا غیر اصولی می باشد، تلویزیون نباید جلوی پرده یاپنجره،کانتر،میزغذاخوری یا در باشد،بلکه جای تلویزیون جلوی یک دیوار که تقریبا دو یا سه برابر میز تلویزیون شماس می باشد، بالای تلویزیون نباید ساعت دیواری یا تابلوهای خیلی بزرگ نصب شود چون غیراصولی بوده وجلوه بدی به چیدمان شما می دهد.

تلویزیون باید جلوی دیواری باشد که بتوانید مبلمان را روبه روی آن به حالت L یا U بچینید،اگرخانه شما بالای ۶۰یا۷۰متر است بهتر است برای نشیمن و پذیرایی محدوده ای تعیین کنید و هر کدام را جدا چیدمان کنید وتلویزیون خود را درنشیمن قرار بدهید و مبلمان راحتی خود را آنجا قرار بدهید ومبلمان مهمان را در پذیرایی بگذارید، اما اگر متراژ خانه شما کمتر است شما مجبورید نشیمن و پذیراییتان یکی باشد پس بهتر است از تلویزیون ومیز متناسب با نشیمن منزل خود تهیه کنید و از تلویزیون های خیلی بزرگ برای نشیمن یا خانه های کوچک پرهیز کنید.

بیشتر بخوانید: ابعاد استاندارد میز تلویزیون که معمولا رعایت نمی‌شود

نکات ساده چیدمان منزل که معمولا رعایت نمی‌کنند

همانطور که در عکس بالا مشاهده میکنید اگر تلویزیون خود را به دیوار میزنید بهتر است زیره آن از یک میز مناسب اندازه تلویزیون خود استفاده کنید یا اگر میخواهید تلویزیون شما بالاتر از اندازه تصویر مورد نظر باشد بهتر است از میز های دیواری یا دکور های دیواری یا آماده تهیه کنید که جلوه زیباتری به دکوراسیون منزل شما میدهد.

نکات ساده چیدمان منزل که معمولا رعایت نمی‌کنند

بیشتر بخوانید: کامل‌ترین راهنمای طراحی چیدمان آشپزخانه

مبلمان

در هرخانه مبلمان نقش بسیار مهمی در زیبایی بصری و جلوه دکوراسیون خانه شما دارد، چیدمان مبلمان شما تاثیر خیلی زیادی در بزرگ یاکوچک دیده شدن نشیمن یا پذیرایی شما دارد.

همچنین رنگ و سبک مبلمان شما نیز در سبک دکوراسیون و چیدمان درست شما از اهمیت بالایی برخوردار است، شما باید مدل ورنگ مبلمانتان را باتوجه به سبک دکوراسیون خود انتخاب کنید یعنی اگر سبک دکوراسیون منزل شما مدرن است باید از مبلمان ساده و ترجیحا مبلمان راحتی استفاده کنید،اگردر نشیمن یا پذیرایی منزل شما از رنگهای سرد یا حتی یک رنگ زیاد استفاده شده برای گرم نشان دادن منزلتان یا گرم کردن آن رنگها میتوانید از یک یا دو رنگ گرم که هم جلوه زیبایی به محیط شما میدهد هم باعث دلنشین شدن فضای منزلتان می گردد وهم آن رنگهارا از سردی در می آورد استفاده کنید شما می توانید با تغییر رنگ یا تعویض یا خرید چند چیز کوچک این تغییر را ایجاد کنید ، مثلا اگر رنگ مبلمان یا حتی دکور خانه شما طوسی است شما میتوانید با استفاده از چند عدد کوسن به رنگ زرد یا یک شال مبل زرد رنگ وشال پرده زرد رنگ و یک گلدان کوچک باگل های تزئینی به رنگ زرد یا یک آباژور زرد رنگ فضای خانه خود راتغییر دهید.

بیشتر بخوانید: نکات خرید لوازم آشپزخانه که نمی‌دانستید

نکات ساده چیدمان منزل که معمولا رعایت نمی‌کنند

اما اگر سبک دکوراسیون شما کلاسیک است میتوانید از مبلمان سلطنتی و پرزرق و برق با کنده کاری های زیبا استفاده کنید اما ترجیحا از رنگهای پاستیلی در این سبک استفاده کنید تا فضای دلنشین تری داشته باشید.

دراین سبک دکوراسیون توجه داشته باشید اگر مبلمان یاحتی لوستر و فرش و تابوهای دکوراتیو شما شلوغ و پرزرق و برق است بهتراست در انتخاب بقیه وسایل وچیدمان پذیرایی با لوازم ودکور های ساده تر وخلوت تر باشد تافضای شما سنگین وشلوغ دیده نشود ، مثلا اگر مبلمان شما سلطنتی باکنده کاری های شلوغ ولوسترشمابسیاربزرگ وبه سبک کلاسیک است، بهتراست فرش و پرده خود را ساده تر ومتناسب با رنگ زمینه مبلتان انتخاب کنید ترجیحا تک رنگ وبدون طرح باشند بهتر و زیباتر دیده میشود.

بیشتر بخوانید: واک این کلوزت چیست؟

نکات ساده چیدمان منزل که معمولا رعایت نمی‌کنند

فرش

فرش نیز مانند سایر موارد گفته شده تاثیر خیلی مهمی در زیبا یا زشت دیده شدن چیدمان منزل شما دارد پس بهتر است هنگام خرید فرش به سبک دکوراسیون ورنگ مبلمان و پرده خود توجه کنید که متناسب بودن یا هماهنگی رنگ فرش با رنگ مبلمان و پرده شما نکته قابل توجهی است.

نکات ساده چیدمان منزل که معمولا رعایت نمی‌کنند

بیشتر بخوانید: دکوراسیون اتاق‌هایی با سقف‌های بلند

اگر دکوراسیون پذیرایی یا نشیمن شما به سبک کلاسیک است بهتر است از فرش های دستبافت یا فرش هایی با طرح های سنتی انتخاب کنید ولی اگر سبک دکوراسیون شما مدرن است پیشنهاد ما استفاده از فرش های مدرن یافرش های ماشینی باطرح های مدرن است.اما اگر سبک دکوراسیون شما نئوکلاسیک است یعنی تلفیقی ازدکوراسیون کلاسیک و مدرن که شما در این سبک از فرش ،کوسن،دکوراتیو،پرده یا وسایل دیگر به طرح های سنتی یا کلاسیک در دکوراسیون مدرن خانه خود میتوانید استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر درمورد سبک نئوکلاسیک به مقالات دیگر ما مراجعه کنید.

نکات ساده چیدمان منزل که معمولا رعایت نمی‌کنند

بیشتر بخوانید: هزینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل

پرده

از نظر من پرده یکی از جلوه های زیبایی و آرامش خانه است ، حال شاید بعضی از افراد مخالف بودن یا زدن پرده به خانه باشند و بخواهند از نور خدادادی در خانه خود بیشتر بهره ببرند یا خواهان تماشای منظره پشت پنجره خود باشند، اما نکته اینجاست که پرده مانند یک لایه پوشش دهنده عمل میکند یعنی هم قسمت آخر دکوراسیون شما را پوشش میدهد و میتوان گفت تکمیل کننده زیبایی دکوراسیون شما می باشد هم عیب وعیوب پنجره و پشت پنجره شمارا میپوشاند و از مبادله سرما و گرمای خانه با بیرون جلوگیری میکند لذا مصرف انرژی را کاهش می دهد.

اما در انتخاب جنس و رنگ پرده باید دقت کنید که متناسب با سبک دکوراسیون شما باشد برای مثال در سبک مدرن شما میتوانید پرده زیرین را سفید با جنس حریر یا کتان انتخاب کنید و رنگ وجنس شال پرده خود را با مبل و فرش خود ست کنید.

برچسب‌ها:
منبع:

مطالب مرتبط


دیدگاه خود را بنویسید