مزایای کاشی چوبی مصنوعی

کاشی چوبی مصنوعی کاشی چینی یا سرامیکی است که برای تقلید از زیبایی و بافت چوب اصیل طراحی شده است. اگر در حمام یا آشپزخانه تان از این کاشی استفاده کنید؛ این مناطق از نظر بصری گرمای کفپوش چوبی را به خود می گیرند. که نسبت به پارکت دارای یک ویژگی تعمیر و نگهداری کم تری است. انتخاب خرید کاشی چوبی مصنوعی – چه برای آشپزخانه ، حمام ، اتاق نشیمن یا هر قسمت از خانه شما باشد – دارای مزایای فراوانی است که در این مقاله به چند مورد از مزایای خرید کاشی چوبی مصنوعی را آورده ایم.

تاریخچه کاشی چوبی مصنوعی

در Cersaie 2015 ، Novoceram Napami ، مجموعه ای از کاشی و سرامیک Wood Effect را راه اندازی کرد. تا چند سال پیش ، “تقلید” سرامیک از چوب کیفیت بسیار پایینی داشت. برعکس ، امروزه تشخیص کف پارکت سرامیکی از کف طبیعی تقریباً غیرممکن است. اما اگر آنها بسیار شبیه به هم هستند؛ سوال این است. چرا تقلید سرامیکی از مواد طبیعی را به جای ماده واقعی انتخاب کنید؟ مزایای سرامیک در مقایسه با چوب طبیعی چیست؟

شماره ۱ حداکثر دوام

اول از همه ، کاشی چوب مصنوعی دوام بیشتری نسبت به چوب سخت دارد. چوب معتبر بدون شک زیبایی و گرما را به هر خانه ای می افزاید. اما در طولانی مدت ، به دلیل فرسودگی اجتناب ناپذیر از ترافیک روزانه پا یا تغییر موقعیت گاه به گاه مبلمان ، کاملا مستعد تراشه و خراش است. از طرف دیگر کاشی چوب مصنوعی نسبت به نمونه اصلی ضد خش است. بنابراین ، شما می توانید برای چند دهه یا حتی یک عمر از یک کف کاملاً جدید و گرمابخش لذت ببرید.

شماره ۲ نگهداری آسان تر

نگهداری از کاشی چوب مصنوعی بسیار آسان تر است. نگهداری چوب خواستار آن است که به طور معمول برای درخشش باشکوه صیقل داده شود. کاشی چوب مصنوعی فقط به محلول پاشی ، پاک کردن ، جارو کشیدن یا شستشوی گاه به گاه نیاز دارد.

از آنجا که این کاشی چوب مصنوعی از چوب واقعی ساخته نشده است ، شما را از مسئله ناخوشایند کنترل موریانه در امان نگه می دارد.این ویژگی می تواند هزینه مخفی عمده ای در نگهداری کفپوش چوب سخت باشد. برای نگهداری موریانه ها ، مورچه ها و سایر آفات که به چوب نزدیک می شوند ، کاشی چوب مصنوعی بهترین گزینه شماست.

شماره ۳ مقاوم در برابر رطوبت

این نوع کاشی در برابر رطوبت مقاوم است. زیرا ظروف سفالی پرسلان سطح جذب آبشان تقریبا برابر صفر است. همچنین با توجه به UPEC بالاترین سطح مقاومت در برابر آب را دارند. این بدان معنی است که چوب سرامیک را می توان در هر مکان در تماس مستقیم و ثابت با آب استفاده کرد .مثلا برای زیرزمین ، آشپزخانه ، حمام یا هر قسمت از خانه که در معرض رطوبت قرار می گیرد ، ایده آل است. نگران نباشید ، کاشی ها را با دوغاب مهر و موم کنید تا در برابر آب مقاوم و بدون قالب باشد.

شماره ۴ به خنک نگه داشتن چیزها کمک می کند

کاشی چوبی و مزایای آن

کاشی در واقع به سرمایش و گرمایش خانه کمک می کند. گرچه ظاهر گرم آن ممکن است فریبنده باشد ، اما در اثر لمس احساس خنکی می کند. در روزهای بسیار گرم می توانید با پای برهنه روی سطح خنک کننده آن قدم بزنید. برای فصول سردتر ، شما می توانید گرمایش از کف را در زیر کاشی ها نصب کنید. اگر این کار را در حمام خانه تان انجام دهید، داشتن یک تجربه آبگرم نصیبتان خواهد شد؛ جایی که می توانید در لحظه بیرون آمدن از دوش از گرما لذت ببرید.

شماره ۵ ارزان تر از چوب سخت

کاشی چوب مصنوعی نسبت به پارکت و چوب واقعی مقرون به صرفه تر است. هزینه آن برای هر فوت مربع تنها کسری از قیمت چوب سخت نیست. همچنین نیازی به اصلاح مجدد نیست ، بنابراین باعث می شود نیاز به نگهداری کم تر و از لحاظ هزینه مقرون به صرفه تر باشد.

شماره ۶ سبک شخصی را مجاز می کند

کاشی چوب مصنوعی علاوه بر اینکه گزینه عملی است ، می تواند فضای زیادی برای خلاقیت و تخیل شما فراهم کند. با استفاده از بقایای اندازه های مختلف ، می توانید طرح ها و الگوهای منحصر به فردی مانند استخوان شاه ماهی ، آجر یا طرح های مبهوت کننده ایجاد کنید. و از آنجا که هیچ قانون سخت و سریعی برای استفاده از کاشی وجود ندارد ، حتی می توانید چوب مصنوعی را به دیوارها و یا طرح های پشتی خود اضافه کنید تا ظاهری بی انتها و طبیعی داشته باشید.

شماره ۷ لکه دار نمی شوند

کاشی چوب مصنوعی یا ظروف سفالی پرسلاین شیشه ای هستند و دارای تراکم کمتری هستند. بنابراین تقریباً دربرابر هر گونه مواد شیمیایی مقاوم است. با برچسب C2 ، بالاترین سطح مقاومت شیمیایی مطابق با استانداردهای Upec است. صرف نظر از نوع سرامیک جلوه ای چوبی ، لکه فقط روی سطح کاشی ها باقی می ماند، حتی پس از خشک شدن کامل آن ها به راحتی پاک می شوند. پس استفاده از کفپوش های چوبی (البته از چوب سرامیک!) چه در آشپزخانه و چه در پشت اجاق گاز اصلا نترسید: هر لکه ای فقط با استفاده از اسفنج مرطوب به راحتی پاک خواهد شد.

شماره ۸ در برابر حرارت مقاوم است

چوب سرامیک کاملاً در برابر شعله های آتش مقاومت می کند و در واقع غیر قابل احتراق است. به دلیل تماس با اجسام داغ به عنوان ته سیگار یا لوازم سوخته ، خطر کدر شدن و سوختگی سطح وجود ندارد. پس از قرار گرفتن در معرض شعله های آتش هیچ گاز یا ماده سمی آزاد نخواهد کرد.

کاشی چوبی مقاوم در برابر آتش

شماره ۹ در برابر نور خورشید و اشعه ماورا بنفش مقاوم است

به دلیل جنس کاشی های چوب مصنوعی قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب به آن صدمه ای وارد نمی کند ، رنگ آن کمرنگ یا سطح آن را تغییر نمی دهد. بنابراین در بیرون از خانه و در محیط باز نیز قابل استفاده است.

شماره ۱۰ مقاوم در مدت زمان طولانی

کاشی های چوب مصنوعی بی اثر و مقاوم در برابر زمان است و با گذشت زمان آسیب نمی بیند. اگر مطابق با مقصد خاص استفاده خود انتخاب کنید، فرسودگی ناشی از افتادگی پا بسیار کم و معمولاً قابل تشخیص نیست.. احتمالاً مدت ها قبل از اینکه کف شما به نحوی تغییر کند از مدل آن سیر شده اید.

شاید نیاز داشته باشید:

شماره ۱۱ تغییر ناپذیری

چه بخواهیم و چه نخواهیم ، مانند تمام کف های چینی دیگر با کیفیت ، یک کف پارکت سرامیکی حتی پس از سال ها کاملاً یکدست و تازه به نظر می رسد: روشن تر یا تیره نخواهد شد ، رنگ و لبه خود را از دست نخواهد داد (بنابراین قبل ازخرید کاشی ونصب کاشی با دقت فکر کنید تصمیم نهایی شما چه خواهد بود؟)

شماره ۱۲ نگاه زیبا شناختی

این یک مزیت کمتر دیده شده است: انتخاب یک چوب طبیعی به این معنی نیست که شما دقیقاً همان چوب خاص انتخاب شده در نمایشگاه را دریافت خواهید کرد. هر درخت متفاوت است ، هر تخته متفاوت است. هرچند از یک طرف ، خرید پارکت و چوب طبیعی باعث می شود با مواد طبیعی خانه تان “طبیعی تر” شود ، از طرف دیگر ، می توانید نتیجه نهایی کفپوش را تحت تأثیر قرار دهد: رنگ ممکن است متفاوت باشد ، سایه روشن یا تیره تر ، گره های کم و بیش مکرر ، بزرگتر یا کوچکتر و غیره ..

چوب سرامیک از قابلیت تطبیق رنگی یکسانی با چوب طبیعی برخوردار است. همچنین رنگ بندی و ظاهر کف پوش سرامیک چوب مصنوعی با یکدیگر یکسان است و تفاوت چندانی ندارد.

هنگامی که کف سرامیکی جلوه ای از چوب را انتخاب می کنید ، دقیقاً می دانید چه چیزی را دریافت می کنید و چه چیزی را دریافت خواهید کرد ، بدین معنی که شما کنترل کاملی بر نمای زیبایی نهایی کف خود دارید.

شماره ۱۳ دوستدار محیط زیست

کاشی چوبی دوستدار محیط زیست

“هیچ درختی برای تولید کف شما قطع نشده است”. هرچند که این ۱۰۰٪ درست نیست زیرا ماده اولیه تولید نمونه اولیه در واقع چوب طبیعی است ، اما فقط به مقدار کمی چوب نیاز دارد!

شماره ۱۴ مناسب برای سیستم های گرمایش از کف

ظروف سفالی پرسلان مناسب ترین ماده برای روسازی سطوح سیستم گرمایش از کف است. قابلیت هدایت حرارتی آن ها، عملکرد عالی نصب را تضمین می کند. سرامیک چوب مصنوعی بسیار بهتر از سایر مواد عایق که نوعی مانع در برابر عبور گرما هستند، گرما را پخش می کنند.

شماره ۱۵ امکان استفاده از شوینده های قوی

خرید کاشی در تبریز

تمیز کردن معمول کف سنگ های چینی به سادگی انجام می گیرد و به مقداری آب احتیاج دارد. اما ممکن است لازم باشد کف خود را با روش تهاجمی تر تمیز کنید تا لکه هایی مانند لاک یا سیمان پاک شود. در این حالت نگران استفاده از شوینده های اسیدی یا قلیایی در کف چینی شاه بلوط خود با روکش مات نباشید: پس از تمیز کردن اثری از خاک وجود نخواهد داشت و کف آسیب نمی بیند یا تغییر نمی کند.

شماره ۱۵ بهداشتی

کاشی چوبی نماد بهداشت و سلامتی

این لیست از مزایای چوب سرامیک در حال حاضر بسیار طولانی است ، اما اگر ما به مزیت اصلی دیگری اشاره نکنیم ناقص می ماند: چوب سرامیک یک ماده بهداشتی است چرا که از رشد باکتری ها حمایت نمی کند. ضد پوسیدگی ، نفوذ ناپذیر ، غیر جاذب ، عایق بندی شده و به راحتی تمیز و ضد عفونی می شود ، می توانید آن را در مکان های عمومی مانند مدارس ، رستوران ها و غیره نصب کنید .

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید