بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

بسیاری از مردم انتخاب کاشی و سرامیک به ویژه برای سرویس بهداشتی را جدی نمی‌گیرند. اغلب آ‌ن‌ها یا توجهشان به قیمت است یا فکر می‌کنند خیلی موضوع مهمی نیست. به‌هرحال نکات مهمی برای خرید کاشی و سرامیک وجود که امروز آنها را با شما مطرح می‌کنیم. به‌عنوان مثال، انتخاب بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی احتمالا ذهن شما را در ساخت یا بازسازی خانه به خود مشغول می‌کند. البته نکات دیگری هم در این انتخاب تاثیر دارند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

سرویس بهداشتی یکی از بخش‌ها مهم خانه است که از نظر بهداشتی و شیرآلات باید ارزش زیادی برای آن قائل شویم. ازطرفی نکته‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود، انتخاب کاشی و سرامیک مناسب است که روی زیبایی و دکوراسیون فضا تاثیر به‌سزایی دارد. علاوه‌بر این، خرید کاشی و سرامیک نکات مهم دیگری هم دارد که باید آنها را رعایت کنید. به همین دلیل می‌خواهیم در این مطلب برای یک خرید خوب و ارزشمند به شما کمک کنیم.

انواع کاشی

ابتدا بهتر است اول با انواع کاشی آشنا شویم تا هنگام خرید تصمیم درستی بگیریم. بدون‌شک مدل، طرح، کیفیت، رنگ‌بندی و موارد دیگر، روی قیمت کاشی هم تاثیر دارد. در ادامه با انواع کاشی بیشتر آشنا می‌شویم:

کاشی پرسلانی: اگر دنبال مدلی مقاوم، بادوام و مستحکم هستید که تراکم بالایی دارد و می‌توانید سال‌ها روی کیفیت آن حساب کنید، این کاشی گزینه بسیار خوبی است. این مدل در دمای بسیار بالا پخته می‌شود و به همین دلیل ویژگی‌های جذابی دارد.
کاشی بدنه سیمانی: این مدل هم یکی از نمونه‌های پرفروش بازار بوده که دارای رنگ‌بندی متنوع است. ابتدا ماده را داخل قالب مخصوص ریخته و بعد از پخته‌شدن آن را به روش طبیعی خشک می‌کنند تا کاشی ساخته شود. فقط حواستان باشد هنگام نصب باید خوب درزگیری کنید تا مانع نفوذ رطوبت شوید و مقاومت کاشی را افزایش دهید.
کاشی موزاییکی: مدل بعدی کاشی موزاییکی است. این نمونه هم به صورت پرسلانی و هم به شکل سرامیکی ساخته می‌شود و معمولا شکل مربعی دارد. معمولا اندازه این مدل ۲.۵ سانتی‌متر است و می‌توانید به صورت لعاب‌دار یا بدون لعاب آن را بخرید.
کاشی سنگ‌فرش: این مدل علاوه‌بر زیبایی مقاومت خوبی دارد و با اینکه شبیه آجر طرح‌دار به نظر می‌رسد ولی ضخامت کمتری دارد. این کاشی برای جاهایی مانند کف لابی، راهرو، پاسیو و حتی حمام خوب است. البته بندکشی و درزگیری خوب را فراموش نکنید.
کاشی آجری: یکی دیگر از انواع کاشی، مدل آجری است که بیشتر جنبه تزئینی و زیبایی دارند و وقتی کنار هم قرار می‌گیرند طرح‌های قشنگی می‌سازند.
کاشی لعاب‌دار: این مدل مانند نمونه‌های دیگر پخته و ساخته می‌شود، اما در نهایت سطحی شیشه‌ای به آنها اضافه می‌شود. این کار کمک می‌کند تا سطح کاشی براق شود و تمیزکردن آنها آسان‌تر باشد.
کاشی معدنی: این مدل با توجه به اینکه قیمت پایین‌تری دارد، بیشتر در مراکز تجاری و جاهایی که باید متراژ زیادی کاشی کار شود، کاربرد دارد. این نمونه لعاب ندارد، ولی دوام و استحکام آن خوب است. معمولا این کاشی در رنگ‌های قرمز و نارنجی به فروش می‌رسد.
کاشی مکزیکی: یکی دیگر از مدل‌های کاشی نمونه مکزیکی است که به آن سالتیو هم گفته می‌شود. این کاشی پخته نمی‌شود و آن را به صورت طبیعی و در هوای آزاد خشک می‌کنند. این مدل هم لعاب ندارد و باید هنگام نصب آن را درزگیری کنید. این مدل طراحی و ظاهر جذابی هم دارد.
کاشی سرامیکی: این مدل شباهت زیادی به سرامیک‌ها دارد و آن را از خاک رس یا کانی‌ها می‌سازند. ضمن اینکه تمام موارد ساخت و لعاب‌کاری در حرارت انجام می‌شود. البته می‌توان کاشی سرامیکی را به صورت لعاب‌دار و بدون لعاب خریداری کرد.

اندازه کاشی و سرامیک

بعد از اینکه با انواع کاشی آشنا شدیم، نکته مهم بعدی که هنگام خرید باید به آن دقت کنیم، اندازه کاشی است. هنگام خرید متوجه می‌شویم که کاشی‌ها فقط در همان شکل مربع ۳۰ در ۳۰ سانتی‌متری که می‌شناسیم تولید نمی‌شوند و مدل‌های متنوع، ابعاد متفاوتی دارند. اول اینکه باید به ابعاد سرویس بهداشتی و حمام توجه کنید. مثلا کاشی بزرگ نباید در سرویس بهداشتی کوچک استفاده شود، چون فضا را کوچک نشان می‌دهد.

نکته بعدی اینجا است که اگر کاشی‌های کوچکتر بگیرید، هم می‌توانید از طراحی‌های متنوع و ترکیبی استفاده کنید و هم اینکه یکپارچگی ایجاد شده باعث زیباتر شدن فضا می‌شود. ضمن اینکه اگر در سرویس بهداشتی یا حمام سطح منحنی دارید، کاشی‌های کوچک برای این قسمت‌ها خیل خوب هستند. ولی این مورد را هم در نظر بگیرید که استفاده از تعداد زیادی کاشی باعث می‌شود بندکشی‌ها بیشتر شده و در نتیجه باید دائما در حال تمیزکاری و حفظ بهداشت‌ آنها باشید.

قیمت کاشی

این روزها مگر می‌شود به فکر خرید چیزی باشیم و به قیمت آن دقت نکنیم. بدون شک باید بهترین خرید را متناسب با سقف بودجه خودمان داشته باشیم. البته عوامل متعددی در قیمت کاشی نقش دارد، ولی پیشنهاد ما این است به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و زیبایی، تا جایی که می‌توانید کیفیت را فدای قیمت نکنید.

به‌هرحال اگر به‌دنبال بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی و بهترین مدل‌ها هستید، باید هزینه بیشتری هم پرداخت کنید. مدل‌های متنوع موجود در بازار قیمت‌های متفاوتی دارند، ضمن اینکه مهم است کاشی را برای کجا و در چه متراژی می‌خواهید.

برند کاشی و سرامیک

شرکت‌های زیادی در زمینه تولید انواع کاشی و سرامیک فعالیت می‌کنند. برخی از برندها هستند که سابقه و کیفیت به مراتب بهتری دارند و به قول معروف امتحان پس داده هستند. از جمله این برندها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهسرام
  • میبد
  • گلدیس
  • تکسرام
  • پرسپولیس
  • الوند
  • مرجان
  • مارلیک
  • اسپادانا
  • فیروزه

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

قطعا برای زیبایی و همخوانی دکوراسیون خانه، طرح و رنگ هر کدام از اجزا اهمیت دارد. اما علاوه‌بر این، موارد دیگری هم در طرح و رنگ کاشی نقش دارد. چرا که انتخاب رنگ می‌تواند باعث کوچک یا بزرگ‌تر نشان دادن سرویس بهداشتی و حمام، بازتاب بهتر نور یا حتی زود و دیر کثیف‌شدن آن شود.

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی، معمولا رنگ‌های سرد و روشن است. گرچه می‌توانید از رنگ‌های تیره هم استفاده کنید ولی خیلی جذاب نیستند. البته استفاده از رنگ‌های خیلی روشن مانند سفید یا کرم باعث می‌شود کثیفی آن زودتر دیده شود.

ناگفته نماند برای اینکه بتوانید فضا را زیباتر و جذاب‌تر کنید، می‌توانید از رنگ‌های ترکیبی به صورت مکمل و متضاد بهره بگیرید، تا طراحی بهتری داشته باشید. یک راهکار دیگر این است که سراغ کاشی‌های طرح‌دار بروید.

منبع: بلاگ دیوار

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید