تاریخچه پارکت

 قدمت پارکت به اواخر دهه ۱۶۰۰ باز می گردد، در آن زمان استفاده از بتن و سایر کف های سخت رایج تر بود. در آن زمان این کار با برش بلوک های کوچک چوبی انجام می شد. که معمولاً از رنگ های مختلف و انواع چوب می توانستند بلوک چوبی تولید کنند. پس از تولید بلوک چوبی کوچک و سپس چسباندن آن ها به یک کف بتونی به اشکال مختلف هندسی ایجاد می شد تا یک الگوی تزئینی ایجاد شود. محبوب ترین طرح قدیمی، استخوان شاه ماهی است که امروزه نیز معمولاً مورد استفاه قرار می گیرد.

 

خرید پارکت در تهران

هرچه محبوبیت این کفپوش بیشتر شد، طرح های لوکس تری نیز ابداع شد. به این صورت که به زودی پس از آغاز کار، طراحی های پیچیده تری ایجاد شد. سپس کفپوش به کاری تبدیل شد که تنها توسط متخصصان ماهر انجام شد. در نتیجه پارکت به یک کفپوش گران بها تبدیل شد. به حدی که کف پارکت فقط در خانه افراد ثروتمند و کاخ ها دیده می شد.

تحول عظیم کفپوش پارکت در اوایل قرن ۲۰ میلادی

پس از اینکه کف پارکت به عنوان محبوب ترین کفپوش در بین مردم تبدیل شد؛ یک ویژگی جدید در این کف پوش ها ایجاد شد. آن ویژگی امکان تخریب سریع و آسان کف را فراهم می کرد. به این صورت که یک شیار و زبانه روی بلوک های کفپوش ایجاد شد که باعث شد کف پوش ها کنار هم چفت شوند و نیاز به چسب نباشد. به این مدل پارکت ها “کف پوش شناور” نیز گفته می شد.

دلیل محبوبیت کفپوش پارکت

یک مزیت بزرگ کفپوش پارکت که محبوبیت زیادی به همراه داشت، دوام و همه کاره بودن آن بود. اگرچه طرح های شلوغ و پر زرق و برق گران تر هستند؛ اما می توانید با یک طرح ساده پارکت مقرون به صرفه تری تهیه کنید.

اثرات معرفی فرش

بسیاری از مورخان از معرفی فرش خانگی در دهه ۱۹۳۰، به عنوان بزرگترین قاتل کفپوش پارکت و تا حدی تمام کفپوش های چوب سخت یاد می کنند. هنگامی که فرش به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه معرفی شد. مردم تصمیم گرفتند این کفپوش جدید (همان فرش) را به جای چوب های سخت سنتی انتخاب کنند.

بنابراین کفپوش پارکت حدود ۵۰ سال مبهم بود قبل از اینکه دوباره در دهه ۱۹۸۰ مد شود. وقتی طراحان داخلی شروع به بررسی گزینه های سنتی تر کردند دوباره کفپوش پارکت مد شد. با معرفی نرم افزار طراحی کامپیوتر، شرکت های کف سازی و فروشندگان پارکت قادر به ایجاد الگوها و طرح های پیچیده تری نسبت به قبل شدند که هزینه زیادی هم مثل سابق نداشت.

خرید پارکت در تهران

کف پارکت مدرن

 همانطور که در بالا گفته شد ، کف پارکت مدرن معمولاً با استفاده از زبان و شیار یا سیستم قفل کلیک ایجاد می شود. این طرح های ابتکاری تخته کف به هر صاحبخانه اجازه می داد بدون نیاز به چسب یا افراد حرفه ای کفپوش خود را نصب کنند. بزرگترین مزیت این کف شناور سرعت چیدمان آنهاست. در مقایسه با کفپوش پارکت چسب دار سنتی ، این کفپوش را می توان در کسری از زمان توسط یک متخصص حرفه ای چید.در نتیجه روند نصب ارزان تر است. با این حال ، برای اینکه بتوانید از دوام کفپوش پارکت مطمئن شوید، همیشه پیشنهاد می کنیم که یک متخصص حرفه ای آن ها را برای شما بچیند.

مقاله‌های پیشنهادی:

تمیز کردن پارکت لمیننت

بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی

پارکت‌های منحصر به فرد

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید