نکات خرید خانه نوساز(بررسی فضای داخلی)

نکات خرید خانه نوساز(بررسی فضای داخلی)

خانه‌ کلید نخورده قطعا جذابیت‌های خاص خودش را دارد؛ از نو بودن همه تجهیزات و امکانات خانه گرفته تا نو و تمیز بودن دیوارها و بخش‌های مختلف آن. البته اگر نکات خرید خانه نوساز را هنگام خرید خانه مد نطر نداشته باشید، شاید این جذابیت‌ها جایش را به گرفتاری‌ها بدهند. در این  مطلب به شما خواهیم گفت که قبل از امضای نهایی قرارداد خرید خانه نوساز، چه مواردی را در داخل این خانه‌ها بررسی کنید.

در بخش اول سراغ در و پنجره، کف، دیوارها و تجهیزات آشپزخانه می‌رویم و اطلاعات مفیدی را برای بررسی این موارد در اختیار شما قرار می‌دهیم.

بررسی پنجره‌ها

یکی از نکات مهم خرید آپارتمان نوساز توجه به پنجره‌هاست. نکته اول همان موضوع نورگیر بودن یا نبودن خانه است. حتما در روز از خانه بازدید به عمل آورید تا بتوانید نورگیر بودن یا نبودن خانه را به‌طور واضح تشخیص دهید. نکته دوم دوجداره بودن پنجره‌هاست. دو جداره بودن دو حسن بسیار مهم دارد؛ زیرا گرما و سرمای خانه شما را حفظ می‌کند و مانع اتلاف انرژی می‌شود و به دنبال آن پول گاز و برق کمتری پرداخت می‌کنید. همچنین مثل یک عایق صوتی مانع ورود صداهای مزاحم به داخل خانه می‌شود.

نکات خرید خانه نوساز(بررسی فضای داخلی)
بهتر است پنجره‌ها نورگیر باشد تا در طول روز بتوانید از نور طبیعی استفاده نمائید

بررسی کفپوش تمامی قسمت‌ها

زرق و برق خانه نو باعث نشود که فقط سر به هوا باشید، حتما کف آپارتمان را نگاهی بیندازید و ببیند از چه متریالی استفاده شده است. کفپوش خانه‌ها یا سنگ است، یا لمینت، پارکت یا پی‌وی‌سی یا سرامیک. هر کدام از اینها مزایا و معایب خودش را دارد. پس هم کیفیت کفپوش اهمیت دارد، هم نوع آن. ویژگی‌های شخصیتی خودتان را هم در نظر بگیرد. مثلا اگر خیلی اهل تمیزکاری نیستید کفپوش‌های براق و روشن، گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود. کفپوش خانه و کاشی‌های حمام و دستشویی را از نظر سالم بودن و نداشتن شکستگی هم یک نگاه سریع بیندازید.

کفپوش بتنی در نکات خرید آپارتمان نوساز
کفپوش تمامی قسمت‌ها را قبل زا خرید بررسی نمائید. اگر در قسمت‌های مختلف از کفپوش مناسب استفاده نشودبعدا هزینه‌های زیادی متحمل خواهید شد.

درها و دیوارهارا بررسی نمائید

گاهی آنقدر درگیر تجهیزات خانه می‌شوید که توی چشم‌ترین بخش خانه یعنی دیوارها را فراموش می‌کنید. پوشش دیوارها قطعاً اهمیت زیادی دارد؛ چه پوشش دیوارها رنگ باشد و چه کاغذ دیواری، قابلیت شست‌وشوی دیوارها بسیار مهم است. اگر دیوارها قابل شست‌وشو باشند تا چند سال هزینه‌ای بابت تمیز کردن آن‌ها پرداخت نمی‌کنید. همچنین اگر در هر طبقه چند واحد وجود داشته باشد، عایق صوتی بودن دیوارها خیلی اهمیت دارد. صدای خانه همسایه نباید به راحتی در خانه شما شنیده شود و برعکس.

کاغذ دیواری - نکات خرید خانه نوساز
از دیگر نکات مهم در خرید خانه نوساز توجه به دیوارها و نوع پوشش آن است. اگر از پوشش مناسب برای دایوارها استفاده نشود ممکن است بعدا هزینه‌ی زیادی متحمل شوید

کیفیت درهای داخلی و مخصوصا در ورودی ساختمان را هم بررسی کنید مثلا اگر در ورودی ساختمان ضدسرقت باشد خیالتان در آینده راحت‌تر خواهد بود.

قلب تپنده را معاینه کنید

آشپزخانه، قلب تپنده خانه شماست، چون خانه نوساز تا به حال امتحان خود را پس نداده، باید این قلب تپنده را معاینه کرد. اولین موضوع کابینت و متریال و مدل استفاده شده برای آن است. قطعا هر چقدر کابینت‌ها از این نظر بهتر باشند خانه جدید شما نمای مدرن‌تری خواهد داشت. اگر ظرف و ظروف زیاد دارید و خیلی اهل آشپزی هستید به تعداد کابینت‌ها و محل قرارگیری آن‌ها هم دقت کنید. آشپزخانه آپارتمان نوساز معمولاً باید یک سری امکانات را داشته باشد، مگر اینکه از قبل فروشنده به شما گفته باشد که تجهیزاتی مثل هود و گازهای رومیزی را نصب نمی‌کند. اگر آشپزخانه این امکانات را دارد صحت عملکردشان را چک کنید. پنجره‌های آشپرخانه را نیز چک کنید زیرا پنجره برای آشپزخانه‌ یک نقطه قوت به حساب می‌آید.

بهترین مدل آشپزخانه-طراحی آشپزخانه
یکی از نکات مهمی که در راهنمای خرید خانه نوساز باید بگوییم آشپزخانه است. آشپزخانه قلب تپنده‌ی هر خانه است.

در بخش دوم این مطلب نکات مهمی را درباره سیستم گرمایش، سرمایش، تأسیسات داخلی و معماری خانه با شما در میان می‌گذاریم که زمان خرید خانه نوساز بسیار به کارتان می‌آید، پس با ما همراه باشید.

منبع: دیوار

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید