چگونه خانه کم نور خود را روشن کنیم؟

چگونه خانه کم نور خود را روشن کنیم؟
چگونه خانه کم نور خود را روشن کنیم؟

در اغلب خانه‌ها می‌توان قسمتی را پیدا کرد که نسبت به باقی فضاها نور کمتری دارد. هر چند مشکل تاریکی خانه را می‌توان با روشن کردن چراغ برطرف کرد، ولی بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از گزینه‌های دیگری هم برای افزایش نور در خانه کم نور خود استفاده کنند تا نیازی به استفاده زیاد از نیروی برق و صرف هزینه نباشد. آیا سوال شما هم این است که با چه روش‌هایی می توان خانه کم نور را روشن‌تر کرد؟ پاسخ این پرسش در ادامه در اختیار شما قرار می‌گیرد. استفاده از برخی روش‌های طراحی و نکات ساده می‌تواند برای افزایش نور در خانه مؤثر باشد و دیگر لزومی ندارد حتی در ساعات روز هم چراغ‌ها را روشن بگذارید.

چگونه بدون برق خانه کم نور را روشن کنیم؟

چگونه خانه کم نور خود را روشن کنیم؟

حضور نور در خانه و در همه فضاها از این جهت اهمیت دارد که می‌تواند محیط آرام و راحتی را برای افراد خانه تامین کند. البته این را هم فراموش نکنید که روشن کردن فضای تاریک به حوصله نیاز دارد و ممکن است هزینه بیشتری هم برای شما باقی بگذارد. ولی با استفاده از برخی راه‌های افزایش نور خانه می‌توانید در مصرف برق صرفه‌جویی کنید و دیگر نگران قبض برق ماهیانه‌تان نباشید.

قدرت رنگ‌های روشن را دست کم نگیرید

چگونه خانه کم نور خود را روشن کنیم؟

رنگ سفید و رنگ‌های پاستلی مانند آبی کمرنگ، سبز روشن و مانند آنها باعث می‌شوند فضای داخلی خانه بزرگ‌تر و روشن‌تر از قبل به نظر برسد و درست برعکس آن رنگ‌های تیره فضا را کوچک‌تر می‌کنند. یکی از روش‌های روشن کردن خانه کم نور، استفاده از این رنگ‌ها در دکوراسیون و وسایل مختلف است. برای این منظور توصیه می‌شود دیوارهای خانه را هم با انواع رنگ‌های مخصوص، کاغذ دیواری و غیره به رنگ روشن تغییر دهید.

چگونه خانه کم نور خود را روشن کنیم؟

استفاده از لوازم مختلف مانند مبلمان با پارچه رنگ روشن هم برای خانه کم نور مناسب است. برای آنکه خیالتان راحت شود در استفاده از رنگ‌های روشن زیاده‌روی نمی‌کنید، می‌توانید برخی از وسایل کوچک و اکسسوری‌های خانه مانند کوسن، میز عسلی، فرش و مانند آنها را از رنگ‌های متفاوت‌تر انتخاب کنید تا جذابیت فضا نیز افزایش یابد.

برای روشن کردن خانه کم نور، آینه را فراموش نکنید

چگونه خانه کم نور خود را روشن کنیم؟

آینه به افزایش تجسم نور طبیعی در فضای داخلی کمک می‌کند و استفاده از آن در خانه کم نور پیشنهاد می‌شود. علاوه بر آن، آینه با هر سبک دکوراسیون همخوانی دارد و به زیباتر شدن فضای خانه کمک بسیاری می‌کند. به همین دلیل بهتر است هر چه سریع‌تر برای خرید یک آینه بزرگ با قاب به رنگ روشن اقدام کنید.

چگونه خانه کم نور خود را روشن کنیم؟

در مورد استفاده از آینه، روش‌های طراحی مختلفی وجود دارد. برای مثال به جای آنکه به سراغ یک آینه بزرگ بروید، از آینه‌های متعدد ولی کوچک‌تر استفاده کنید. همچنین می‌توانید دو آینه را با انتخاب درست، در مکان‌های مختلف نصب کنید. در این مورد نکته مهم این است که آینه‌ها باعث بزرگ‌تر و روشن‌تر شدن فضای داخلی شوند.

از در شیشه‌ای برای ورودی خانه استفاده کنید

چگونه خانه کم نور خود را روشن کنیم؟

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چگونه نور خانه را زیاد کنیم و در جواب به تعویض درهای خانه رسیده باشید؟ هر چند این روش هزینه بیشتری برای شما دارد، ولی برای خانه‌های تاریک و کم نور بهترین انتخاب به شمار می‌رود. درهای شیشه‌ای اجازه ورود نور را از فضای بیرونی به داخل می‌دهند و حتی اگر برای تفکیک بخش‌های درونی خانه مانند اتاق خواب هم استفاده شوند، نور فضا را محدود نمی‌کنند.

چگونه خانه کم نور خود را روشن کنیم؟

در واقع این درها مانند پنجره عمل می‌کنند و باعث روشن‌تر شدن فضای داخلی منزل می‌شوند. البته اگر نگران دید بیرون از خانه به حریم شخصی خود هستید می‌توانید از شیشه‌های نیمه شفاف، مات یا سند بلاست شده استفاده کنید. اگر قیمت بالاتر مدل‌های مات و نیمه شفاف با بودجه شما سازگاری ندارد، از پرده استفاده کنید تا حریم فضای داخلی خانه حفظ شود.

کف‌پوش خانه را درخشان و براق نگه دارید

اگر کف‌پوش منزل براق باشد، خانه کم نور شما روشن‌تر به نظر می‌رسد. می‌توانید از کف‌پوش‌های سفید و کرم رنگ یا کف‌پوش‌های چوبی با رنگ روشن استفاده کنید. کف‌پوش‌های براق و درخشنده با دکوراسیون‌های جدید و به روز همخوانی دارند و روش بسیار مناسبی برای روشن کردن خانه محسوب می‌شوند.

چگونه خانه کم نور خود را روشن کنیم؟

علاوه بر انتخاب رنگ، نوع جنس کف‌پوش هم در عملکرد مورد نظر شما مؤثر است. فراموش نکنید که برای درخشندگی کف‌پوش باید به تمیزی آن نیز اهمیت بیشتری بدهید.

از پنجره‌های بزرگ و سقفی استفاده کنید

چگونه خانه کم نور خود را روشن کنیم؟

چنانچه حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف انرژی برایتان اهمیت دارد، باید از روش‌های مختلف افزایش نور در خانه استفاده کنید و همه پتانسیل‌ها را در نظر بگیرید. اگر برایتان ممکن است پنجره‌های خانه را با پنجره‌های بزرگ‌تر و سرتاسری تعویض کنید. استفاده از پنجره‌های سقفی هم در صورت امکان، می‌تواند نور بیشتری از خورشید را وارد فضای داخلی خانه کند. البته پنجره‌های سقفی برای خانه‌های ویلایی مناسب‌تر هستند و با این روش دیگر نیازی به روشن کردن چراغ و لوستر در طول روز نیست. حتی می‌توانید از انرژی خورشید استفاده بهینه داشته باشید.

چگونه خانه کم نور خود را روشن کنیم؟

چه برای حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف انرژی و چه برای آسایش بیشتر باید نور کافی را در خانه تامین کرد. استفاده از راه‌های افزایش نور خانه می‌تواند احساس بهتری در خانه به وجود آورد و افسردگی را از بین ببرد. اکنون با روش‌های معرفی شده می‌دانیم که چگونه نور خانه را زیاد کنیم.

منبع: دیجی کالا مگ

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید