اهمیت نورپردازی در آشپزخانه

نورپردازی در آشپزخانه برای اینکه شما بتوانید طراحی داخلی خوبی داشته باشید بسیار مهم است!

اما از چه نوع روشنایی باید استفاده کنید؟

فناوری با گسترش طیف نورپردازی ها، دست شما را برای انتخاب نورپردازی و طراحی روشنایی منزلتان باز گذاشته است. برای نورپردازی منزلتان می توانید روشنایی کم انرژی و یا پرنور انتخاب کنید. یا طیف رنگ های مختلف را برای نورپردازی برگزینید.

خرید چراغ روشنایی

پس از انتخاب نوع نور پردازی و رنگ نور، نوبت به تصمیم گیری در مورد محل قرار گیری نور می رسد. اما موقعیت نور از رنگ و نوع نور مهم تر است، زیرا موقعیت نور مشخص می کند زیبایی ها چگونه به چشم برسد و رنگ و نوع نور فروغ و روشنایی آن را مشخص می کند که نسبت به دکوراسیون آشپزخانه انتخاب می شود.

به طور کلی در یک آشپزخانه ۵ موقعیت مختلف داریم:

روشنایی سقف

یک الگوی کلی برای روشنایی آشپزخانه، روشنایی پایه که معمولا نقاط یا نوارهای LED برای ایجاد تأثیر بر روی نورپردازی با یک نور بسیار بالا یا بسیار کم ایجاد می شود. با این نوع نورپردازی می توانید یک قفسه یا کابینت شیشه ای را به صورت هدفمند روشن کنید تا اشیا داخل آن ها به راحتی دیده شوند. در ضمن در نور سقفی می توانید مناطق کار خود در آشپزخانه را روشن کنید.

اما از چه نورهایی و چه قدرتی استفاده می کنید؟

در انتخاب نور و شدت روشنایی، هر آشپزخانه و هر مشتری متفاوت خواهد بود، با این حال به عنوان یک قانون کلی، LED بسیار کارآمدتر از هالوژن است. زیرا با کسری از هزینه های جاری، نور یکسانی تأمین می کند. فلورسانس کم انرژی معمولاً یک نور نرم است که با تمام قدرت روشن نمی شود و به آرامی گرم می شود. چراغ های نواری LED نورهای منفرد کمی هستند که روی نور قرار می گیرند و می توانند در مناطقی که نمی توان نور معمولی نصب کرد، نصب شوند.

با این روش ها آشپزخانه تان را زیبا کنید:

اهمیت روشنایی

با این وجود چه نوع نوری باید داشته باشید؟ محبوب ترین چراغ های نور پردازی چراغ های سقفی هستند. این چراغ ها تمیز، بدون سر و صدا و کنترل آن ها آسان است. همچنین وجود نور می تواند احساس یک اتاق را تغییر دهد، بنابراین گاهی اوقات فکر کنید که آیا می خواهید یک چراغ سقفی نرم تر روی یک سوئیچ جداگانه داشته باشید؟ چراغ ها می گویند یک منطقه چه احساسی دارد.

اهمیت نورپردازی در آشپزخانه

با توجه به شدت چراغ ها ، LED در سه درجه سفید گرم ، نور روز و سفید روشن ارائه می شود. تصمیم در مورد اینکه شما کدام لامپ را می خواهید با در نظر گرفتن نور طبیعی موجود در اتاق ، نوع اتاق و احساسی است که می خواهید اتاق داشته باشد؛ می گیرید. به خاطر داشته باشید که اکنون می توانید چراغ های LED قابل تنظیم نیز خریداری کنید.

در مورد سایر اشکال چراغ ها ، همه مدل ها فضای کار و اشیای روشنایی کاملاً کاربردی هستند که نسبت به دکوراسیون داخلی خانه تان انتخاب می کنید. اغلب اوقات بسیاری از اینها پرتوها باریک و کاملاً روشن هستند، اما من شخصاً دوست دارم چراغ های زیر دیواری من نرم باشد، نور کافی برای کار بدون چراغ های اصلی روشن مناسب است که در عین حال خیلی روشن نیستند که جو را خراب کنند.

اهمیت نورپردازی

بنابراین برای این چراغ ها ، فلورسانس کم انرژی یا سفید گرم LED را در نظر بگیرید که آنها چنین تابشی را ایجاد نمی کنند و کار با آنها راحت است. به یاد داشته باشید نورپردازی در هر اتاقی واقعاً مهم است و در اتاقی که در آن کار و زندگی می کنید بسیار مهم است بنابراین از متخصصان مشاوره بگیرید و نورپردازی منزلتان را زیبا کنید.

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید