بزرگ‌ترین اشتباهات در چیدمان فضای داخلی

در مطلب زیر به چند نکته درباره چیدمان اصولی فضای داخل خانه اشاره کرده‌ایم.
بسیاری از ما فضای زندگی خود را غیراصولی و بدون رعایت نکات مهم یک معماری داخلی صحیح می‌چینیم و از تاثیرات منفی آن‌ها بر روحیات‌مان غافلیم.

بزرگ‌ترین اشتباهات در چیدمان فضای داخلی
بزرگ‌ترین اشتباهات در چیدمان فضای داخلی

۱. استفاده از آینه طرحدار ممنوع: مدت‌هاست که دیگر آینه‌های طرحدار و شلوغ یا آینه کاری‌های تکه تکه و مجلل جایگاه خود را در چیدمان فضای داخلی از دست داده‌اند.

۲. به کار بردن کفپوش تیره ممنوع: شاید در نگاه اول کفپوش‌های تیره با رگه‌های چوبی، جذاب و طبیعی به نظر برسد، اما باید بدانید که رنگ تیره همیشه هم خوب نیست و باعث می‌شود فضای شما کوچک‌تر دیده شود.

۳. خریدن کاغذ دیواری شلوغ ممنوع: شاید زمانی استفاده از طرح‌های شلوغ و پرزرق و برق روی دیوار‌ها جذاب و پرطرفدار بود، اما این روز‌ها زیبایی در سادگی است و هر چه دیوار‌ها ساده‌تر و تک رنگ‌تر باشند، جذابیت بیشتری دارند.

۴. نورپردازی رنگیِ تند ممنوع: خوب است بدانید که نورپردازی‌های رنگی و تند پرنور برای فضای داخلی مناسب نیست و بهترین نوع اضافه کردن روشنایی به یک محیط، دعوت نور طبیعی به داخل یا به کار بردن نور سفید ملایم است.

۵. دیوار تلویزیون شلوغ ممنوع: این روز‌ها با بزرگ‌تر شدن ابعاد تلویزیون‌ها و گرایش هر چه بیشتر به سادگی، خلوت بودن دیوار تلویزیون از اهمیت زیادی برخوردار است.

۶. سرامیک طرحدار برای کف ممنوع: این حقیقت که سرامیک‌های طرحدار براق بسیار جذاب و هیجان انگیز هستند، انکارناپذیر است. با این حال هنگام انتخاب آن‌ها نباید وسوسه شوید و به سراغ انواع طرحدار به خصوص طرح‌های درشت و شلوغ آن بروید.

۷. استفاده از آیتم‌های سبک‌های مختلف در کنارهم ممنوع: یک اشتباه بزرگ و بسیار تاثیر گذار در زیبایی چیدمان فضای داخلی، استفاده از آیتم‌های سبک‌های مختلف در کنار هم است. اگر می‌خواهید یک فضای زیبا و متعادل داشته باشید، در ابتدا باید سبک مورد علاقه تان را پیدا و مبلمان خود را مطابق با اصول و قوانین همان سبک انتخاب کنید.

۸. فرش کردن کل زمین ممنوع: این تفکر سنتی به خصوص در فرهنگ ما از گذشته دور وجود داشته است که کل زمین با فرش پوشانده شود و هیچ گونه فضای خالی وجود نداشته باشد. این روش کاملا اشتباه است و شما فقط باید بخش مهم و خاصی از زمین منزل خود را فرش کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید