۱۰ نکته که باید در دکوراسیون اتاق کار به آنها دقت کنید

دکوراسیون اتاق کار-طراحی داخلی اتاق کار

شرایط کاری تغییر کرده و این روزها آدم‌های زیادی هستند که به اقتضای شغل‌شان از راه دور یا در خانه کار می‌کنند، به خصوص آنهایی که کار آزاد دارند یا دارای فرزند هستند و نمی‌توانند ساعت‌های طولانی بیرون از خانه باشند. کار کردن در خانه یکی از ایده‌آل‌ترین‌هاست، چون نه خبری از سروصدا هست که تمرکز آدم را بهم بزند و نه خبری از استرس زیادی که حاصل محیط‌های شلوغ کاری‌ است. می‌شود بین زندگی روزمره و کارها تعادل برقرار کرد و بازدهی را هم به این شکل بالا برد و اینجاست که پای داشتن یک اتاق کار مناسب و خرید وسایل برایش به میان می‌آید. به نظر شما یک اتاق کار مناسب چه ویژگی‌هایی دارد و چه وسایلی برای یک اتاق کار خوب نیاز است؟ ما به شما می‌گوییم.

اتاق مناسب برای کار در خانه

به دور از هیاهو

اتاق کار باید آرام باشد تا تمرکز آدم با کوچکترین سروصدا بهم نخورد. اتاقی که رو به خیابان است یا بقیه افراد خانه مدام جلویش در رفت و آمدند، می‌تواند حواستان را پرت کند، بنابراین اتاقی را انتخاب کنید که در جای آرامی از خانه قرار گرفته باشد.

مرزبندی

شاید بگویید با این خانه‌های کوچک مگر می‌شود اتاق کار اختصاصی داشت؟ بله می‌شود، اما لازم نیست اتاقی را فقط برای کارکردن در نظر بگیرید و سرو شکلش را مثل یک اتاق کار اداری درست کنید. می‌شود روی اتاق‌هایی که کمتر به آن رفت و آمد می‌شود یا اتاقی که برای مهمان است و حالت نشیمن هم دارد، حساب کرد، میز کوچکی گذاشت و به کارها هم رسید.

نور مناسب

نباید نور اتاق کار را دست کم گرفت. اتاقی که تاریک است و نور مناسبی ندارد، هم زود آدم را خسته می‌کند و هم کارایی را پایین می‌آورد. انتخاب اتاقی که حداقل یک پنجره دارد و نور طبیعی به آن می‌رسد می‌تواند ایده‌آل باشد.

نورهای کمکی

نورپردازی اتاق کارتان را طوری طراحی کنید که مناسب و یکنواخت نباشد و حتی الامکان از نور سفید استفاده نکنید. لوسترهای دیواری و آباژور مناسب اتاق کارند. در قسمت لوازم روشنایی این وسایل قیمتی بین ۷۰ تا ۴۰۰ هزار تومان دارند.

تزئینات مناسب

اتاق کار باید جوری باشد که آدم دلش بخواهد در آن کار کند. اتاقی که پر از میز و قفسه است، آدم را خسته می‌کند. سعی کنید در اتاق کارتان یکی دو تا گلدان قرار بدهید و تابلوهای قشنگ به دیوارهایش نصب کنید.

مبل راحت

گذاشتن یک مبل راحتی که بتوان هر چند دقیقه یکبار رویش لم داد، یا پهن کردن فرش خوش نقش و نگار روی زمین می‌تواند حال و هوای اتاق کار را دلنشین‌تر کند و در عین حال از فضای جدی و سرد کار جدا شد. همه این وسایل را می‌شود با قیمت مناسبی از قسمت «مربوط به خانه» در دیوار خرید.

رنگ مناسب

دیوار بیشتر خانه‌ها سفید است، اما اگر بخواهیم کارایی‌مان بالا برود و زود خسته نشویم شاید بد نباشد رنگ اتاق کارمان کمی متفاوت از جاهای دیگر خانه باشد. رنگ‌های آبی و سبز یا کاغذ دیواری‌هایی که رنگشان باعث می‌شود آرام شویم برای اتاق کار مناسب‌اند.

قفسه بندی

یک اتاق شلوغ به درد کارکردن نمی‌خورد. برای اینکه از شلوغی دور و ورتان کلافه نشوید شاید بد نباشد قفسه‌ و کمدهایی برای نظم بخشیدن به وسایل بخرید. قفسه‌هایی که به شکل کمدند یا شف‌هایی که می‌توان روی دیوار نصبشان کرد. کمی سلیقه هم اگر به خرج دهید که دیگر تمام است.


میز و صندلی راحت

اگر قرار باشد پشت میز بنشینید و کار کنید، به میز و صندلی مناسب احتیاج دارید. بهترین صندلی‌ها آنهایی هستند که ارتفاعشان را می‌شود تغییر داد، پشتی صندلی قابل انعطاف است و پایه‌ها دارای چرخ هستند. در قسمت مربوط به خانه این نوع صندلی‌ها را می‌توان با ۵۰هزار تومان خرید.

پرده مناسب

برای اینکه نور اتاق مستقیم نباشد و اذیت‌تان نکند نیاز به پرده هم دارید. پرده‌هایی را انتخاب کنید که نور از بین‌شان عبور می‌کند و حالت خفگی به فضا نمی‌دهند.

نور را دریابید‍

خوب است که موقع وارد شدن به یک اتاق کار سرگیجه نگیرید، ریخت و پاش نباشد و اتاقی نباشد که هم کاربری انباری را دارد و هم اتاق کار! از رنگ‌های روشن باید در اتاق کار استفاده کرد. با نورپردازی خوب، گذاشتن آباژور یا چراغی که نور مناسب داشته باشد و چند تا گلدان می‌شود اتاق کار خوبی داشت. نور محیط هم باید ترکیبی از زرد و سفید باشد.

منبع: بلاگ دیوار

برچسب‌ها:
منبع:

مطالب مرتبط

ویدیوی ساخت باکس کتاب با لوازم ارزان در خانه در این پست بارگذاری شده است. این عکس متعلق به آموزش همین باکس کتاب است.

ساخت باکس کتاب با لوازم ارزان

با ما همراه باشید تا یک باکس کتاب منحصر به فرد با لوازم در دسترس و ارزان برای خود بسازید.این باکس می‌تواند برای نظم‌دهی به کتاب‌ها، لوازم تحریر، و یا دیگر وسایل شما مورد استفاده قرار بگیرد.

چیدمان آینه کنسول

چیدمان آینه کنسول

چیدمان کنسول آینه شاید در ابتدا راحت به نظر برسد، اما وقتی وسایل منزل زیاد باشد، کار راحتی نیست. کنسول‌ها میزهای لوکس و شیک دکوری هستند که در دکوراسیون داخل خانه‌ها نقش زیادی دارند. این میزهای زیبا و کاربردی در هر قسمت از خانه قابل استفاده هستند. ابعاد کنسول‌ها استاندارد است اما در صورت نیاز می‌توانید سایز آن‌ها را تغییر دهید.

فرش چینی؛ کپی ارزان‌قیمتی از فرش‌های اصیل ایرانی!

فرش چینی؛ کپی ارزان‌قیمتی از فرش‌های اصیل ایرانی!

چند سالی است که از هیاهوی فرش چینی در بازار جهانی و کپی کردن طرح‌های اصیل فرش ایرانی شنیده‌ایم حتی فرش چینی هم مثل بقیه کالاهای چینی، وارد بازار فرش ایران شده‌است. با هم درباره طرح و نقشه فرش چینی دستباف می‌خوانیم و از کیفیت نمونه‌های فرش چینی که کپی‌برداری از فرش ایرانی است، می‌گوییم.


دیدگاه خود را بنویسید