برای بررسی سرامیک کف خانه به چه نکاتی توجه کنیم

سر‌به‌هوا نباشید! منظورمان این است که وقتی برای بازدید خانه‌ای می‌روید که قصد خرید یا اجاره آن را دارید حتما به زیر پایتان هم نگاهی دقیق بیندازید و به بررسی سرامیک کف خانه بپردازید. کفپوش‌ها یکی از امکانات یا تجهیزات اصلی خانه‌ها به‌حساب می‌آیند که بسیار در شکل و قیافه آینده خانه‌تان تأثیرگذار هستند. سرامیک، سنگ مرمر، پارکت، لمینیت و PVC کفپوش‌های رایج این روزها هستند. قطعا هر یک از این کفپوش‌ها، معایب و مزایایی نسبت به یکدیگر دارند. در نهایت هم این سلیقه شماست که مشخص می‌کند کدام کفپوش برای خانه‌تان ایده‌آل است. در این مطلب نکاتی را در زمینه بررسی کفپوش سرامیک در اختیارتان قرار می‌دهیم که برای خرید یا اجاره خانه به کارتان می‌آید.

برای بررسی سرامیک کف خانه به چه نکاتی توجه کنیم

زیبا، ولی سرد

می‌شود گفت رایج‌ترین کفپوش خانه‌ سرامیک است که در انواع و اقسام و اندازه‌های مختلف در بازار وجود دارد. مهم‌ترین مزیت سرامیک هم نسبت به کفپوش‌هایی مثل پارکت و لمینیت، مقاومت آن در برابر آب است. همین ابتدا این نکته را بگوییم که طبیعت سرامیک سرد است، برای همین معمولاً سالمندان خیلی دلخوشی از این کفپوش ندارند، چون این سردی می‌تواند عوارض بدی برای مفاصل و استخوان‌هایشان داشته باشد.

نگاهی بیندازید که سرامیک کف خانه براق است یا مات. سرامیک‌ها به دو دسته مات و براق تقسیم‌بندی می‌شوند که خب معمولا خیلی‌ها مدل براق آن را می‌پسندند که جلوه بیشتری به خانه می‌دهد، اما یادتان باشد که سرامیک براق، کثیفی و لکه را خیلی سریع‌تر نشان می دهد.

همچنین اگر طراحی داخلی خانه هم برایتان خیلی اهمیت دارد باید حواستان باشد که روشن یا تیره بودن سرامیک کف در وضعیت دکوراسیون نهایی منزل‌تان بسیار تأثیرگذار است.

برای بررسی سرامیک کف خانه به چه نکاتی توجه کنیم

سرامیکِ اضافه در انبار

معمولا وقتی کف خانه را سرامیک می‌کنند، تعدادی سرامیکِ اضافه می‌خرند تا اگر بعدا یک سرامیک دچار شکستگی و آسیب شد، بتوانند آن را تعویض کنند. حتما از صاحبخانه بپرسید که سرامیک‌های اضافه موجود هست یا نه. یادتان باشد که اگر بیش از چهار یا پنج سال از ساخت خانه گذشته باشد به‌سختی می‌توانید در بازار نمونه سرامیک استفاده شده در کفپوش خانه را پیدا کنید.

حواستان به شکستگی سرامیک باشد

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در بررسی سرامیک کف خانه دقت کنید، شکسته نبودن آن است. مخصوصاً اگر این شکستگی در جاهای پررفت و آمد و در دید باشد، حسابی کف خانه را از ریخت می‌اندازد. تعویض سرامیک شکسته هم به همین راحتی نیست و باید یک نصاب سرامیک این تعویض را انجام دهد.

برای بررسی سرامیک کف خانه به چه نکاتی توجه کنیم

دقت کنید سرامیک‌ها لق نباشند

یکی از نکات مهم دیگر در زمینه سرامیک، لق نبودن آن‌هاست. اگر سرامیکی لق باشد، موقع عبور از روی آن صدا ایجاد می‌کند. البته این نقص را می‌توان به‌کمک یک نصاب سرامیک برطرف کرد. درضمن ممکن است یک یا چند سرامیک هم نسبت به سطح سرامیک‌های دیگر کمی بالا آمده باشد که این نقص هم می‌تواند در رفت و‌ آمد برایتان دردسر درست کند.

لعاب سرامیک را بررسی کنید

یک نقص دیگر که باید حواستان به آن باشد براق بودن سطح رویی سرامیک‌های براق است. شاید استفاده از شوینده‌های غلیظ و قوی در گذشته باعث شده باشد که زیبایی و براقیت سرامیک از بین برود. یادتان باشد که این آسیب قابل جبران نیست. در ضمن روی سرامیک‌ها با یک لایه لعاب پوشانده شده است. باید سرامیک‌های خانه را بررسی کنید که در جایی یک تکه از این لعاب نپریده باشد.

حال شما با دانستن این نکات حتما نگاه دقیق‌تری به سرامیک‌های کف خانه‌ای که قصد خرید یا اجاره آن را دارید خواهید انداخت و دیگر به شنیدن اینکه «کف خانه سرامیک است» اکتفا نمی‌کنید و حتما به بررسی دقیق این نوع کفپوش می‌پردازید. در نهایت هم یادتان باشد که اگر سرمایی هستید، این کفپوش چندان برایتان آرامش‌بخش نخواهد بود و مجبورید مخصوصا در فصول سرد از پاپوش‌ برای رفت و آمد در خانه استفاده کنید.

منبع: بلاگ دیوار

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید