تمیز کردن پارکت لمینیت

روش های بسیاری برای تمیز کردن پارکت لمینیت وجود دارد که دانستن تک تک آن‌ها می تواند تا حد زیادی شما را در نگهداری اصولی این کفپوش راهنمایی نماید.

زیبایی پارکت و لمینیت و جلوه ای که به دکوراسیون داخلی می بخشد بر هیچ کس پوشیده نیست، اما این زیبایی زمانی دو چندان می شود که کفپوش شما همیشه براق باشد؛ به همین منظور در این مطلب می خواهیم شما را با روش های نگهداری و تمیز کردن پارکت لمینیت آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

تمیز کردن پارکت لمینیت

روش های نگهداری و تمیز کردن پارکت لمینیت

  • بلافاصله پس از خیس شدن پارکت لمینیت آن را خشک کنید، چرا که بر اثر اثبات قطرات آب، لمینت ورقه ورقه می شود که این خود فاجعه ای بزرگ است.
  • زیر وسایلی که به طور مستقیم روی کفپوش های لمینتی قرار می دهید حتما از پوشش های خزه دار یا موکت استفاده کنید.
  • از براق کننده ای که سبب تیره شدن لمینت می شود هر گز استفاده نکنید، چرا که پاک کردن و برگرداندن رنگ کفپوش به حالت اولیه کاری بسیار سخت و محال است.
  • از پاک کننده های معطر که مخصوص کاشی است، برای تمیز کردن پارکت لمینت اجتناب کنید. این تمیز کننده ها روی سطح کفپوش باقی می مانند.
تمیز کردن پارکت لمینیت
  • اگر قطرات روغن روی سطح کفپوش ریخته شد، سریعا آن را پاک کنید، زیرا روغن لایه های اصلی لمینت را ورقه ورقه می کند.
  • سرکه برای تمیز کردن و براق کردن لمینت نیست! این ماده اسیدی است که برای سطوح لمینیت شما مناسب نیست، اما بسیاری از مردم با کمی سرکه و مقدار زیادی آب گرم لمینت را به قتل می رسانند!
  • با کفش پاشنه دار به هیچ عنوان روی کفپوش های لمینتی راه نروید؛ چون کفپوش را با این حرکت نابود می کنید.
  • ناخن های حیوان خانگی خود را کوتاه کنید! چون حرکت ناخن های حیوان بر روی کفپوش لمینت باعث ورقه ورقه شدن لایه های محافظتی سطح لمینت شده و اجازه ورود آب را به خلل و فرج های لمینت هنگام تمیزکاری را می دهد.
تمیز کردن پارکت لمینیت

نکات مهم تمیز کردن پارکت لمینیت

بیشتر سطح کف پوش را جارو کنید. این حرکت باعث از بین برداشتن گرد و غبار و یا جمع آوری موهای حیوانات خانگی می شود. برای گرفتن گرد و غبار سخت در گوشه اتاق های خود، از یک پارچه ای که نم دار شده، استفاده کنید.
گاهی اوقات برای تمیز کردن پارکت لمینیت به صورت بسیار اساسی از بخار استفاده کنید. البته این کار را ماهی یک یا دوبار انجام دهید چون تکرار زیاد باعث آسیب جدی به لمینت می شود.
شما می توانید گاهی اوقات برای تمیز کردن پارکت لمینیت از پاک کننده پنجره استفاده کنید، اما از این ماده به مقدار کم و با فاصله زمانی زیاد بهره بگیرید.

منبع: آی هوم

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید