روانشناسی رنگ در طراحی داخلی

روانشناسی رنگ در طراحی داخلی

بعضی از افراد عاشق رنگ هستند و از رنگ به عنواان ابزار ارتباطی در پروزه‌های طراحی داخلی استفاده می‌کنند اینجاست که روانشناسی رنگ رد طراحی داخلی ورود می‌کند.

برای اینکه این کار را به طور موثر انجام دهیم ، مهم است که بفهمیم رنگ ها چگونه رفتار می کنند و چگونه می توانند بر روحیه ما تأثیر بگذارند. رنگ ها پاسخ های احساسی را در همه برمی انگیزد. روانشناسی رنگ هر روز در اطراف ما استفاده می شود و ابزاری مهم برای انتقال اطلاعات است. یک علامت توقف قرمز شما را وادار می کند که بایستید و به اطراف نگاه کنید. یک زمین بازی با رنگ روشن احساس شادی و جوانی را برمی انگیزد.

فهرست مطالب این مفاله

  1. قرمز
  2. نارنجی
  3. زرد
  4. سبز
  5. آبی
  6. بنفش

رنگ هایی که برای دیوارها، مبلمان، کاشی ها و … انتخاب می کنید نیز در روحیه و احساسات شما تأثیر زیادی دارد. روانشناسی رنگ نشان می دهد که برخی از رنگ ها ممکن است اضطراب را افزایش دهند ، در حالی که برخی دیگر می توانند سطح انرژی شما را افزایش دهند. خانه شما باید پناهگاه شما باشد ، بنابراین درک تأثیر احساسی یک رنگ در خانه مهم است.

روانشناسی رنگ ها در طراحی داخلی


در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب پالت رنگ به آنها توجه کنید.

قرمز


قرمز رنگ شور و درام است. بیشترین توجه را به خود جلب می کند و اغلب با احساسات شدیدی مانند عشق و خشم همراه است. قرمز به طور جهانی برای برقراری ارتباط با خطر یا قدرت استفاده می شود. گرچه پر جنب و جوش و هیجان انگیز است ، اما با پیوندی محکم با جنسیت احساسات شهوت را نیز القا می کند.
روانشناسان رنگ ثابت کرده اند که قرمز می تواند فشار خون را افزایش دهد و غدد فوق کلیه را تحریک کند. در رنگ درمانی ، قرمز اغلب برای کمک به از بین بردن افکار منفی و آزاد سازی خشم استفاده می شود.

دکوراسیون داخلی به رنگ قرمز

احساسات: هیجان، انرژی، شور،توجه، هیجان

نارنجی


نارنجی رنگ خوش بینی است و از نظر اجتماعی جذاب است. این رنگ برای افراد برون گرا ، انرژی و انگیزه فراوان است. ترکیبی از زرد و قرمز باعث نارنجی می شود ، گرما و هیجان را منتقل می کند و به طور معمول جوانان را جذب می کند. پرتقال اغلب به عنوان ضد افسردگی طبیعی در رنگ درمانی استفاده می شود و می تواند احساس ترحم به خود را تسکین دهد. همچنین تصور می شود که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و به هضم غذا کمک می کند.

دکوراسیون داخلی به رنگ نارنجی

احساسات:خوش بینی، استقلال، ماجراجو، خلاقیت، جوانگرایی

زرد


رنگ زرد پر از انرژی و خوشبختی است. این خوش بینی و طراوت جوانی را منتقل می کند. رنگ آفتاب ، نشاط آور و روشن کننده است و اغلب با موفقیت و اعتماد به نفس همراه است. رنگ زرد باعث تحریک سمت چپ مغز می شود ، که به تفکر روشن و تصمیم گیری سریع کمک می کند.
در رنگ درمانی از رنگ زرد برای ایجاد احساسات نشاط آور استفاده می شود. مغز را تحریک می کند و می تواند هوشیارتر و با انرژی تر باشد. رنگ زرد همچنین باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود ، با این حال برخی ممکن است دریابند که همچنین می تواند احساس ترس و اضطراب ایجاد کند.

دکوراسیون داخلی به رنگ زرد

احساسات:اشتیاق، فرصت، خودانگیختگی ،خوشبختی،مثبت

سبز

سبز در تمام طبیعت یافت می شود ، رنگ رشد و سلامتی است ، که بیانگر تجدید حیات و زندگی است. سبز به عنوان یک رنگ طراوت و صلح آمیز ارتباط قوی دارد. ضمن ایجاد احساس آرامش و امنیت ، احساس فراوانی را برانگیخته است.
تصور می شود رنگ سبز برای قلب شما مفید است و همچنین به شما کمک می کند تا آهسته تر و عمیق تر نفس بکشید. با یادآوری طبیعت ، احساس راحتی و آرامش ایجاد می کند. با این حال ، شناخته شده است که سبزهای زیتون افکار فساد و مرگ را منتقل می کنند و ممکن است برای سلامتی روانشناختی و عاطفی مضر باشند.


دکوراسیون داخلی به رنگ سبز

احساسات:ایمنی، هماهنگی، ثبات، قابلیت اطمینان، تعادل

آبی
رنگ دریا و آسمان ، آبی احساسی آرام را القا می کند که باعث آرامش و آرامش می شود. این رنگ آرام بخش اعتماد به نفس را القا می کند و احساس وفاداری ، صداقت و مسئولیت را القا می کند. رنگ آبی خنک تر ، محافظه کار ، مسئولیت پذیر است و می تواند احساس امنیت را القا کند.
از بلوز اغلب برای کاهش استرس ، افزایش آرامش استفاده می شود و ثابت شده است که فشار خون را کاهش می دهد. رنگ آبی باعث کنترل و شفافیت ذهنی می شود. اگرچه آرامش بخش است ، اما رنگ آبی زیاد می تواند احساس افسردگی را افزایش دهد.


دکوراسیون داخلی به رنگ آبی

احساسات: قابل اعتماد، مسئولیت، صداقت، فرو نشاندن، امنیت داخلی

بنفشه


بنفشه اغلب با معنویت و سلطنت همراه است. انرژی قرمز همراه با آرامش آبی ، رنگی است که کیفیت های ذاتی و بازتاب را القا می کند. این رنگ درونگراست. این اغلب برای تشویق خلاقیت و ارتباط لوکس استفاده می شود.
بنفشه اثر ضد عفونی کننده دارد. در رنگ درمانی از آن برای درمان اختلالات روانی و عصبی استفاده می شود ، زیرا می تواند به تعادل ذهن و تغییر وسواس و ترس کمک کند. همچنین از نظر اختلالات عاطفی اثر پاک کنندگی دارد.

دکوراسیون داخلی به رنگ بنفش

احساسات: خیال پردازی، رمز و راز، حساسیت، رحم و شفقت – دلسوزی

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید