۴ ترفند برای سامان دهی کمد‌ها

سامان‌دهی کمد

اگر یک کمد دیواری عمیق و بزرگ در خانه‌تان دارید، حتما با مشکلات جای‌گذاری وسایل در آن آشنا هستید.
معمولا کمد‌ها تبدیل به یک گورستان برای جمع کردن وسایل بی‌مصرف می‌شوند، اما نگران نباشید، خوشبختانه راه‌هایی برای نجات این فضا وجود دارد. در ادامه به بررسی راه‌هایی برای سازمان دهی یک کمد دیواری عمیق و استفاده از ظرفیت کامل آن می‌پردازیم که به خانم‌ها برای داشتن خانه‌ای مرتب‌تر کمک خواهد کرد.

۴ ترفند برای سامان دهی کمد‌ها

ترفند چرخش

اگر می‌خواهید از این ترفند برای سامان دهی کمد‌های خانه‌تان استفاده کنید، آن چه را نیاز ندارید یا دفعات کمتری از آن استفاده می‌کنید، در قسمت پشتی بگذارید و اقلامی را که به‌صورت روزمره استفاده می‌کنید، در جلوی کمد نگه دارید. به طور مثال شما باید لباسی را که بیشتر می‌پوشید، در دسترس‌ترین نقطه و اقلام مناسبتی خاص را در اعماق قرار دهید. در این روش شما باید لباس‌ها و وسایل را با توجه به نیاز خود، تغییر فصل و… در بخش‌های ابتدایی و انتهایی کمد بچرخانید.

تمیز نگه داشتن طبقات

در واقع تمیز نگه داشتن طبقات، موثرترین راهکار برای سازمان دهی فضای کمدهاست. علاوه بر این، وقتی کمد لباس با وسایل اضافی شلوغ نشود، شما امکان دسترسی بیشتری به وسایل خواهید داشت. سعی کنید چیزی را روی زمین نگذارید. اقلام روی زمین نه تنها قابل دسترسی نیستند بلکه به سرعت گرد و غبار را جمع می‌کنند. کفش‌ها را در سطل‌های پلاستیکی شفاف یا درون کیسه کفش بگذارید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته در دکوراسیون به سبک فنگ‌شویی

سطل‌های برچسب‌دار

کارشناس‌های دکوراسیون می‌گویند سطل‌های ذخیره‌سازی با برچسب مشخص، بهترین انتخاب شما برای کاهش و افزایش فضا در یک کمد عمیق است. دسته‌ای از لوازم اضافی، وسایل بچه‌ها یا لباس‌های زمستانی خود را می‌توانید در این سطل‌ها بگذارید. این نوع سطل‌ها در همه اشکال و اندازه‌ها وجود دارد و می‌توان از آن‌ها در هر جای خانه مجدد استفاده کرد.

در را فراموش نکنید

در کمد شما فقط برای مخفی کردن نیست. می‌توانید از آن به عنوان یک دیوار اضافی برای گذاشتن جالباسی یا مدل‌های دیگر سازمان دهنده‌ها استفاده کنید. حتی می‌توانید در را تبدیل به یک محل برای آویزان کردن وسایلی، چون عینک آفتابی، کیف‌های کوچک، کمربند، کلاه، دستکش، روسری و موارد دیگر کنید.

منبع: وب‌سایت خبرنگاران جوان

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید