۸ ایده معجزه‌گر تغییر دکوراسیون سریع و ارزان

از دیزاین فعلی خانه خود خسته شده اید؟ می خواهید فضایی متنوع را تجربه نمایید؟ یا صرفا حال و هوای نوروز و فصل بهار شما را وسوسه کرده است؟ تغییر دکوراسیون امری است که هرچند سال یک بار می تواند حال و هوایی تازه به خانه بخشیده و ساکنان را سر ذوق بیاورد. اما شاید فکر کنید این کار نیازمند هزینه و یا دردسر بسیاری است؛ از این رو از انجام این کار منصرف شوید. در این مطلب در کنار شما هستیم تا به شما نشان دهیم که یک تغییر دکوراسیون سریع و ارزان یک رویا نیست! این ایده ها را دنبال کنید تا بتوانید با ساده ترین راه ممکن خانه تان را متحول کنید!

کوسن های نو-خرید کوسن

کوسن های نو!

خرید و تعویض مبلمان کار پر هزینه ای است؟ چرا برای تغییر دکوراسیون سریع راه ساده تر را انتخاب نمی کنید؟ با تغییر کوسن هایتان می توانید اثری مشابه در فضای اطراف خود ایجاد نمایید! بله، درست شنیدید! تنها قرار دادن چند کوسن متفاوت می تواند ظاهری جدید به مبلمانتان بدهد. برای تاثیر بهتر، طرح ها و رنگ هایی را انتخاب نمایید که با پالت رنگی فضا هماهنگ بوده و خود نقش نقطه ی کانونی ایفا نمایند. هم چنین با قرار دادن تعداد بیش تری کوسن می توانید مبل خود را تبدیل به جایی گرم و نرم و دوست داشتنی برای نشستن کنید!

۸ ایده معجزه‌گر تغییر دکوراسیون سریع و ارزان

یک بالاتختی جدید!

مسلما خرید تختی جدید هزینه ی بیش تری برایتان در بر خواهد داشت تا تعویض بالا تختی آن! بنابراین ما در ایده های تغییر دکوراسیون سریع به شما پیشنهاد می کنیم با انتخاب یک بالاتختی جدید، فضای اتاقتان را عوض کنید! شاید این کار به نظرتان کمی عجیب برسد اما کافی است تا با جست و جو در اینترنت از طرح های خلاقانه و زیبای موجود آگاه شده و در پی خلق اثری متفاوت برای خود برآیید. در ابتدا می توانید با مراجعه به فروشگاه های سرویس خواب، به جست و جوی یک بالا تختی با طرحی مناسب بگردید. در صورتی که فروش بالاتختی به صورت تکی صورت نمی گرفت و یا امکان نصب آن بر روی تخت شما وجود نداشت، خودتان دست به کار شوید! می توانید با کمی خلاقیت و مهارت بالا تختی با طرحی منحصر به فرد برای تختتان تدارک ببینید! اگر نمی خواهید با ساخت و ساز سر و کار داشته باشید، از ایده های ساده تر مثل پارچه ای نو یا عناصر تزیینی های کوچک کمک بگیرید!

۸ ایده معجزه‌گر تغییر دکوراسیون سریع و ارزان
در تغییر دکوراسیون منزل از آینه‌های بزرگ استفاده نمائید. آینه‌های بزرگ فضا را شیک و مجلل جلوه می‌دهند.

یک آینه ی بزرگ و زیبا!

به جای تغییر دادن کل اثاثیه، با نصب آینه ای بزرگ و زیبا، با صرف هزینه ای اندک، هم تغییری ملموس در فضا ایجاد کنید هم فضا را بزرگ تر جلوه دهید! در مورد ویژگی های مثبت آینه ها قبلا برایتان توضیح داده بودیم، یادتان هست؟ در واقع آینه تنها وسیله ای جهت دیدن تصویرمان نیست! آینه ها کمک شایانی به بهبود فضا می نمایند. می پرسید چگونه؟ آینه ها با انعکاس تصاویر در خود هم سبب بزرگ تر جلوه دادن فضا می شوند و هم با پخش نور باعث پرنورتر شدن آن!

۸ ایده معجزه‌گر تغییر دکوراسیون سریع و ارزان

از قفسه ها استفاده کنید!

در تغییر دکوراسیون سریع استفاده از قفسه ها دو کاربرد خواهند داشت. اول آن که فضایی جهت انبار کردن و ذخیره اجسام را فراهم می کنند (مخصوصا برای شمایی که از کمبود فضا همواره در گله و شکایت هستید)، دوم با انتخاب متریال درست و قرار دادن اشیایی زینتی می توانند کیفیت بصری فضا را بهبود بخشند! به عبارتی قفسه های زیبا می توانند راه حل مناسبی جهت پر کردن دیوارهای خالی تان باشند. برای نمونه به تصویر آورده شده در بالا بنگرید! این قفسه های چوبی به خودی خود زیبایی خاصی به فضای اطراف می بخشند، موافقید؟

۸ ایده معجزه‌گر تغییر دکوراسیون سریع و ارزان

رنگ یا کاغذ دیواری؟

یکی از چشم گیرترین تغییرات، تغییر رنگ دیوارها یا نصب کاغذ دیواری جدید است. این امر مسلما نسبت به ایده های قبلی دردسر بیش تری برایتان خواهد داشت و تغییر دکوراسیون سریع نیز محسوب نمی شود، اما نتیجه بسیار کم هزینه و قابل لمس خواهد بود. اگر از چنین ریخت و پاشی دوری می کنید می توانید تنها یک دیواره را تغییر دهید. برای مثال دیوار پشت تلویزیون و یا پشت کاناپه اصلی را انتخاب کرده و آن را با رنگی متفاوت و یا کاغذ دیواری جدید زینت دهید. اما اگر برایتان این سوال پیش می آید که کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ کردن، باید بدانید هر کدام معایب و مزایای خود را دارند. رنگ کردن دردسرهای بیش تری داشته و مدت زمان بیش تری را لازم دارد اما کاغذ دیواری با وجود گران تر بودن به سرعت نصب شده و دردسری برایتان نخواهد داشت. به عبارتی این شما هستید که تصمیم می گیرید!

۸ ایده معجزه‌گر تغییر دکوراسیون سریع و ارزان

شیرآلات جدید!

مسلما در فضاهای تر تغییر دادن کف پوش و کاشی ها بسیار هزینه بر و پردردسر است. از این رو می توانید با تعویض شیرآلات، کمی تفاوت در فضا ایجاد کنید. اگر بودجه تان اجازه می دهد، از تلق هایی که در نمونه آورده شده در بالا می بینید، برای جداسازی فضای دوش و بخش های دیگر استفاده نمایید. این تلق ها هم سبب خیس نشدن باقی فضا می شود هم به نوعی فضا را شیک تر می کند!

۸ ایده معجزه‌گر تغییر دکوراسیون سریع و ارزان

کابینت‌ها را رنگ کنید

اگر تا الان نمی دانستید که چگونه می توانید فضای آشپزخانه را با ساده ترین روش تغییر دهید، این بخش مخصوص شماست. به جای تعویض کابینت هایتان (در صورتی که هم چنان سالم و کارا هستند)، آن ها را رنگ کنید! البته اگر از روکش های براق برخوردار هستند این ایده چندان مناسب نیست و در چنین مواردی باید روکش آن ها را تعویض نمایید. در هر دو حالت این کار را باید کاملا تمیز و با دقت انجام دهید.

۸ ایده معجزه‌گر تغییر دکوراسیون سریع و ارزان

گیاهان همیشه سبز را فراموش نکنید!

بهترین و ارزان ترین راه جهت تغییر دکوراسیون سریع ، قرار دادن چند گیاه همیشه سبز و یا گلدانی از گل های زیباست! گیاهان به طرز چشم گیری سبب تغییر حال و هوای محیط می شوند و نقش موثری در گردش انرژی مثبت در فضا دارند. آن ها را دست کم نگیرید!

منبع: ای هوم

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید