چوب پلاست و ویژگی های آن

چوب پلاست چیست-چوب پلاست چگونه تولید می شود-مزایای چوب پلاست

در دنیای آپارتمان نشینی امروز داشتن یک روف گاردن، حیاط و یا حتی داشتن یک بالکن هر چند کوچک نعمت بزرگی است. اگر شما هم از این نعمت بزرگ بهرمند هستید پس بهتر است برای زیبایی هر چه بیشتر آن تلاش کنید. استفاده از متریال های به روز و خاص علاوه بر اینکه ظاهر فضای شما را دگرگون می کند به شما کمک می کند از فضاهای اینچنینی استفاده بهینه تری داشته باشید. یکی از این متریال های پرطرفدار چوب پلاست است که امروز قصد داریم به طور کامل شما را با ویژگی چوب پلاست و کاربردهای بیشمار آن در فضاهای مختلف آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

چوب پلاست چیست؟

کامپوزیت هایی که امروزه به آنها چوب پلاستیک یا چوب پلاست می گویند از ترکیب موادی همچون پلاستیک، الیاف چوب طبیعی، ترمو پلاستیک و آرد ساخته می شود. این محصول، محصول بسیار جدیدی است البته باید دقت داشته باشید که هر یک از این مواد از مواد دیگری ساخته شده اند که کیفیت آنها باید بسیار مطلوب باشد، بنابراین در زمان خرید باید به کیفیت آن بسیار دقت داشته باشید.

چوب پلاست چیست-چوب پلاست چگونه تولید می شود

چوب پلاست چگونه تولید می شود؟

در بخش چوبی این محصول از مواد اولیه ای مانند پوسته بادام زمینی، الیاف تفاله، کاه و بامبو استفاده می شود، و همچنین در بخش پلاستیکی این محصول از پی وی سی، پلی اتیلن و پلی پروپیلن ها استفاده می گردد. این مواد بعد از اینکه در دستگاه با یکدیگر ترکیب می شوند یک خمیر قوام گرفته ای را تحویل می دهند که به آنها کامپوزیت می گویند. بعد از آن خمیر شکل گرفته را درون قالب های متنوعی رند و پس از تغییراتی که در آن می دهند چوب پلاستیک یا چوب پلاست تولید می شود.

چوب پلاست و ویژگی های آن-چوب پلاست چگونه تولید می شود

کاربرد چوب پلاست در دکوراسیون

همانطوری که در بندهای قبل بیان کردیم کاربرد این محصول در فضاهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و در هر یک از مکان ها به گونه ای خاص نصب می شود. در ادامه کاربرد انواع چوب و چوب پلاست در قالب انواع نرده و حفاظ در فضای مخلتف را با شما مطرح می کنیم تا آشنایی بیشتری با آنها داشته باشید.

کاربرد چوب پلاست-مزایای چوب پلاست-چوب پلاست چگونه تولید می شود

نرده چوبی باغ

از این دسته از نرده ها برای بیرون ساختمان استفاده می شود، که وظیفه اصلی آن حفاظت از پوشش های گیاهی است. البته استفاده کردن از نرده چوبی بیشتر برای زیبایی فضای سبز است، چرا که طراحی فضای سبز را بسیار زیباتر می کند، طرح ها و اشکال این نرده ها برای فضای سبز متنوع می باشد و شما هر یک را که مایل باشید را می توانید انتخاب کنید.استفاده دیگری که از این نرده ها می توانید در فضای سبز یا روف گاردن داشته باشید این است که آنها را در نزدیک دیوار ساختمان و یا اینکه در وسط چمن به کار ببرید، این روش زیبایی فضای سبز را بسیار بیشتر می کند، ولی نقش حفاظتی آن کمتر می شود.

کاربرد چوب پلاست-مزایای چوب پلاست-چوب پلاست چگونه تولید می شود

حصار چوب پلاست راه پله

بسیاری از افراد برای راه پله های خود نرده های گوناگونی را طراحی می کنند، اما امروزه حصار چوبی یکی از نرده هایی می باشد که توسط بسیاری از افراد برای راه پله ها انتخاب می شود. دلیل گرایش بسیاری از افراد به این نرده ها این است که هم نقش حفاظتی دارد و هم اینکه زیبایی ظاهری ساختمان را بیشتر می کند، و هم اینکه قیمت نصب نرده چوبی بسیار پایین تر نرده های دیگری مثل فلز و… است.

تزئین و ایجاد فضای روف گاردن در ساختمان

از این نرده ها برای تزئین و ایجاد فضا هم استفاده می کنند که اصولا طراحی آن یا به صورت منبت کاری می باشد و یا اینکه کنده کاری و خراطی بر روی آنها انجام می دهند. روش انجام این طراحی ها به صورت ماشینی و دستی می باشد، که اگر دستی باشد زیبایی آن بسیار بیشتر است. شما می توانید هر یک از این نرده ها را که مایل هستید را انتخاب کنید، البته باید دقت داشته باشید که طرح نرده با فضای داخلی ساختمان شما هماهنگ باشد.

کاربرد چوب پلاست-مزایای چوب پلاست-ویژگی چوب پلاست-چوب پلاست چگونه تولید می شود

کاربردهای تجاری نرده

باید بدانید به طور کلی نرده ها به دو صورت تولید می شوند، یکی از آنها ساده و دیگری حلزونی است. برای اینکه نرده های چوبی را تولید کنند از چوب راش و یا چوب روسی استفاده می کنند. هر یک از این چوب ها مزایای خاص خودشان را دارند ولی از آنجایی که چوب راش مقاومت بسیاری دارد، بیشتر اماکن تجاری از این جنس چوب استفاده می کنند. فراموش نکنید استفاده از چوب و روف گاردن یا باغ بام تاثیر شگرفتی در روحیه افراد خواهد گذاشت.

نرده چوب پلاست برای حفاظت

همه ما به خوبی می دانیم استفاده از نرده ها در گذشته هم مرسوم بوده است و در خانه های قدیمی هم می توانید این نرده ها را مشاهده کنید. امروزه هم از این نرده ها استفاده زیادی می شود و در خانه هایی که ییلاقی و ویلایی هستند برای حفاظت این نرده ها را نصب می کنند. شرکت چوپکس اولین شرکت اراده دهنده این نوع محصولات در ایران است.

چوب پلاست چگونه تولید می شود-چوب پلاست چیست-مزایای چوب پلاست

مزایای استفاده از چوب پلاست

همانطوری که گفته شد امروزه صنایع بسیار پیشرفت داشته اند و روز به روز محصولات جدیدی برای ساخت و ساز و … تولید می شود و چوب پلاست نیز یکی از این محصولات است ، که استفاده فراوانی در بخش های مختلف دارند و در ادامه برخی مزایای چوب پلاست را لیست کرده‌ایم

  • این مواد کاملا ضد آب و ضد رطوبت هستند، تولید آن به گونه ای است که آن را صد در صد ضد آب تولید کرده اند.
  • یکی از مهمترین مزایای چوب پلاستیک این است که عایق تمامی اشعه های رادیو مغناطیسی، سرما و گرما می باشد. به همین دلیل است که امروزه از این وسیله بسیاری از افراد استفاده می کنند.
  • به دلیل ویژگی آنتی باکتریال که در این محصول وجود دارد، در برابر نفوذ و جذب هرگونه باکتری و میکروب مقاوم می باشد. همچنین هر گونه اسید و چربی و … نمی توانید از این محصول رد شود. در واقع باید بدانید بهترین محصولی که در برابر تمامی عوامل بیرونی مقاومت خوبی نشان می دهد چوب پلاستیک یا چوب پلاست است.
  • در تمامی شرایط آب و هوایی که به وجود می آید انبساط و انقباض ندارد. یعنی در سخت ترین شرایط آب و هوایی گرم و سرد این محصول هیچ تغییری نمی کند.
  • با اینکه وزن آن بسیار سبک است، استقامت بسیار بالایی دارد و در برابر هر نوع ضربه و آسیبی مقاوم است.
کاربردهای چوب پلاست- چوب پلاست چگونه تولید می شود- چوب پلاست چیست
  • در برابر تمامی حوادث ناگهانی مانند اتصالات برقی و حریق مقاوم است و در اصل اگر عوامل طبیعی با این محصول برخورد کنند خنثی می شوند.
  • عمر مفید این محصول ۳۰ سال است، در این مدت شما هیچ گونه ضربه، آسیب دیدگی، کسر مقاومت، تغییر شکل و … را در آن مشاهده نخواهید کرد.
  • با تمامی مواد شوینده و پاک کننده ای که در بازار وجود دارد می توانید این محصول را شستشو دهید و با شستشو ظاهر و باطن این محصول هیچ تغییری پیدا نخواهد کرد، چرا که ضد آب است.
  • جانورانی مانند موریانه و مورچه از این محصول نمی توانند عبور کنند چرا که در برابر نفوذ آنها بسیار مقاوم می باشد.
  • این محصول به طور صد در صد قابل بازیافت است، همچنین با محیط زیست هماهنگی بسیار خوبی دارد.
  • اگر هر ضربه ای به این محصول وارد شود هیچ ترک خوردگی در آن مشاهده نخواهید کرد، چرا که مقاومت بسیار بالایی دارد.
منبع:

دیدگاه خود را بنویسید