نکات فنگ شویی برای دکوراسیون اتاق کودکان

با توجه به اهمیت تاثیرات بیرونی در شکل‌گیری شخصیت کودکان در ۴ سال اول زندگی، بد نیست با حساسیت ویژه‌ای دکوراسیون اتاق کودکتان را فنگ شویی کنید.

ما به همه چیز بچه‌ها کار داریم به جز روحیه سالم آن‌ها. در تهیه سنت (از مد نیفتاده) سیسمونی، هر چیز به در نخوری را می‌خریم و دکوراسیون بازار شام به راه می‌اندازیم. بعد هم نمی‌دانیم چرا نوزاد چند ماهه ما، بی‌دلیل ریسه می‌رود، خوابش نمی‌برد و جیغ می‌زند. فنگ شویی از آن حلال‌های مشکلی است که بد نیست در مورد دکوراسیون اتاق نوزادمان نیز آن را لحاظ کنیم. در اینجا از اصول و کم و کاست فنگ شویی برای دکوراسیون اتاق کودکان صحبت خواهیم کرد.

نکات فنگ شویی برای دکوراسیون اتاق کودکان

در چیدمان صحیح اتاق کودک نور از متراژ مهم‌تر است

قبل از اینکه سراغ خرید وسایل دکوراسیون اتاق کودکتان بروید، بهتر است در مورد انتخاب اتاق کودکتان حساسیت‌هایی به خرج بدهید. شاید در ۴ سال ابتدایی زندگی کودک شما، محلیت خانه آنقدرها مهم نباشد. اما نور، فضای هواگیر، و فنگ شویی اتاق او مهم است. برای اینکه اصول فنگ شویی برای فضای اتاق کودکتان را رعایت کنید، به دنبال خانه‌ای باشید که اتاق خواب کودک مجزا داشته باشد.

نکات فنگ شویی برای دکوراسیون اتاق کودکان

اگر منزل شما تک خواب است. در ۴ سال ابتدایی، اتاق را منحصرا به کودکتان اختصاص دهید و دکوراسیون آن را از هر چیزی که متعلق به شما باشد فنگ شویی کنید. بهتر است اتاق مورد نظر در کنار اتوبان نباشد. این اتاق اگر روی پارکینگ قرار دارد، فکری به حالش بکنید. زحمت یک اسباب کشی، بهتر از چهار سال مداوم شب بیداری به دلیل نحسی کودکتان است. اگر خانه بزرگی دارید، مرکزی‌ترین اتاق را برای اتاق کودکتان انتخاب کنید. بنابر فلسفه فنگ شویی، با این کار حس امنیت بیشتری به کودکتان می‌دهید.

از همه مهم‌تر، به دنبال اتاقی باشید که دکوراسیون آن پنجره و نورگیر مناسب داشته باشد. برای دکوراسیون و فلسفه فنگ شویی، دریچه نور و هوا یعنی فرصت تنفس کودک. بهترین کار برای رشد طبیعی فرزندتان، اتاقی است که هم تهویه مطبوعی داشته باشد و هم نور مناسب.

وسایل دکوراسیون اتاق کودک را، با فنگ شویی انتخاب کنید

بر اساس فنگ شویی، برای خرید تخت خواب کودکان، به دنبال ست دکوراسیون چوبی باشید. چوب، در دکوراسیون فنگ شویی نقش مهمی بازی می‌کند. چوب، نماینده تداوم حیات است. از طرفی، مثل فلزات رسانا نیست و باعث بالا رفتن میزان الکتریسیته ساکن در بدن نوزاد یا کودک شما نمی‌شود.

نکات فنگ شویی برای دکوراسیون اتاق کودکان

از طرفی، بنا بر فلسفه فنگ شویی بهتر است تمام وسایل دکوراسیون اتاق کودکتان را طوری انتخاب کنید، که طبیعی باشد. مثلا، برای انتخاب روتختی به دنبال الیاف طبیعی باشید. از لباس‌ها و اسباب بازی‌هایی برای دکوراسیون اتاق استفاده کنید که حتی‌المقدور دارای پلاستیک نباشند. از پرده نخی و وسایل قابل بازیافت و غیر پلیستری در اتاق و دکوراسیون استفاده کنید.

نحوه چیدمان دکوراسیون بر اساس نظر فنگ شویی

یکی از مهم‌ترین اصول در چیدمان دکوراسیون بر اساس فلسفه فنگ شویی، نحوه قرار گرفتن وسایل مختلف است. مثلا، بسیار مهم است که تخت خواب کودک شما زیر پنجره نباشد. این که هر وسیله‌ای را کجای خانه بگذارید به شکل مستقیم با جریان انرژی در اتاق کودک شما ارتباط دارد.

نکات فنگ شویی برای دکوراسیون اتاق کودکان

به طور مثال، بهتر است سعی کنید دکوراسیون اتاق کودکتان را طوری بچینید که در هر ۴ زاویه اتاق، وسایل به شکل متقارن پراکنده شده باشند. فنگ شویی با تجمع وسایل در یک زاویه، و خالی ماندن یک گوشه دیگر از اتاق مسجل نمی‌شود. در فنگ شویی اعتقاد بر این است که انرژی باید در حالت متعادلی در بر خی از جاهی خانه وجود داشته باشد. برای رشد و نمو و سلامت کودکتان، بهتر است دکوراسیونی متقارن را برای او در نظر بگیرید.

از دیگر نکات مهم دکوراسیون اتاق کودک شما بر اساس فنگ شویی ارتفاع است. مثلا، تخت‌خواب کودک بهتر است که ۲۰ سانت با سطح زمین فاصله داشته باشد تا هوا و انرژی بتواند از زیر تخت‌خواب جریان پیدا کند. این بسیار به خواب صحیح کودک شما کمک خواهد کرد.

نکات دیگر دکوراسیون فنگ شویی اتاق کودک

فلسفه چیدمان دکوراسیون اتاق کودک بر اساس فنگ شویی بسیار مفصل و جامع است و به همین چند اصل کفایت نمی‌کند. اگر در انتظار تولد کودکتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما نکات فنگ شویی را در مورد دکوراسیون اتاقش رعایت کنید. مهم نیست چه چیزهایی برای اتاق کودکتان می‌خرید. اما مهم است آرامش را برای او فراهم کنید.

نکات فنگ شویی برای دکوراسیون اتاق کودکان
منبع:

دیدگاه خود را بنویسید