با تغییر دکوراسیون خانه به استقبال سال نو بروید

با تغییر دکوراسیون خانه به استقبال سال نو بروید
با تغییر دکوراسیون خانه به استقبال سال نو بروید

سال نو با خود همه تازگی بهار را می‌آورد و خیلی از ما به مناسبت تازه شدن فصل، به فکر تغییر دکوراسیون خانه می‌افتیم. این تغییر چیزی فراتر از یک خانه تکانی ساده است و می‌تواند شامل تغییری کلی در دکور خانه برای سال نو باشد. شاید اواخر سال سرتان شلوغ باشد و نتوانید آن‌طور که باید تغییراتی قابل توجه در دکور خانه ایجاد کنید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای ایده گرفتن از این مقاله استفاده کنید که می‌تواند راهنمای خوبی برای تغییر دکوراسیون خانه و ایجاد تنوع برای سال جدید باشد.

برای تغییر دکوراسیون خانه برای سال نو نیازی نیست هزینه زیادی کنید، تنها کافی است پیشنهاداتی که در ادامه ارائه می‌دهیم را اجرا کنید تا خانه‌ای جدید برای عید امسال داشته باشید.

جمع‌‌کردن بافت‌های زمستانی

یکی از محبوب‌ترین وسایلی که خانواده‌‌ها در زمستان از آن استفاده می‌کنند، بافت‌هایی مانند شال مبل است که روی بخشی از کاناپه به‌عنوان تزئین قرار می‌گیرند. این بافت‌ها برای فصل زمستان فوق‌العاده هستند و علاوه‌بر بخشیدن ظاهری زمستانی به اتاق‌نشیمن، می‌توانید از آن‌ها برای زمانی که سردتان شده نیز استفاده کنید. اما فراموش نکنید که برای سال نو نیاز است این بافت‌ها را از گوشه و کنار خانه که شامل اتاق پذیرایی و اتاق خواب‌ها می‌شود، جمع کنید.

با تغییر دکوراسیون خانه به استقبال سال نو بروید

تغییر مکان وسایل خانه

اصلی‌ترین کاری که برای تغییر دکوراسیون خانه می‌توانید انجام دهید، تغییر دادن جای فعلی وسایل است. یکی از بزرگترین وسایلی که تغییر جای آن تأثیر زیادی روی تغییر دکوراسیون خانه دارد، مبلمان است. مبل، صندلی، میز ناهارخوری، میزهای عسلی و فرش‌های خانه را کمی جابه‌جا کنید تا ظاهری متفاوت به خانه خود ببخشید. البته پیشنهاد می‌کنیم قبل از جابه‌جایی برای تعیین مکان جدید هر مبل فکر کنید تا در حین کار مجبور به چند بار جابه‌جا کردن مبل‌ها و وسایل سنگین نباشید.

تغییر مکان وسایل خانه تنها محدود به وسایل داخل پذیرایی و ناهارخوری نیست و می‌توانید به تغییر دادن محل تخت‌خواب، بوفه، میز توالت و دیگر وسایل داخل اتاق خواب نیز فکر کنید. با توجه به اینکه همه ما در آپارتمان زندگی ‌می‌کنیم زمانی را برای تغییر جای مبلمان و تخت انتخاب کنید که همسایه‌ها در حال استراحت نباشند.

بیشتر بخوانید: ۵۱ مدل چیدمان مبل و میز ناهار خوری در پذیرایی

جمع‌کردن قالی‌های اضافی

پوشاندن فضای خانه با قالی در فصل زمستان، فکر خوبی برای گرم نگه داشتن فضای داخلی است اما شما برای سال جدید و بهار نیازی به این همه فرش و قالی نخواهید داشت؛ بنابراین آن‌ها را جمع کرده و تنها یکی یا دو تا قالی در پذیرایی پهن کنید. به این ترتیب علاوه‌بر ایجاد تغییر در دکوراسیون خانه برای سال نو، منظره‌ای خلوت در پذیرایی خواهید داشت.

استفاده از میزهای شیشه‌ای

برای تغییر دکوراسیون خانه برای سال نو سعی کنید میزهای جلوی مبل را از جنس شیشه سفارش دهید تا فضای خانه شما را اندکی تغییر دهند. میزهای شیشه‌ای یا شفاف جزء ملحقات طراحی دکوراسیون داخلی جدید است و در انواع مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند.

استفاده از آباژور و نورپردازی در خانه

آباژورها نه تنها می‌توانند بخشی از دکوراسیون منزل باشند بلکه می‌توان از نور آن‌ها برای نورپردازی خانه نیز استفاده کرد. در کنار مبل‌های اصلی و در گوشه‌هایی از خانه که نور کافی دریافت نمی‌کنند از آباژور استفاده کنید تا نور به خانه شما زیبایی دو چندانی دهد.

تغییر پرده‌ها

رنگ پرده تأثیر زیادی روی رنگ نور ورودی به خانه دارد؛ بنابراین بهتر است علاوه‌بر همخوانی با دکوراسیون و مبلمان، اندکی نیز نور را وارد خانه کند. می‌توانید از پرده‌های حریری استفاده کنید که در دو طرف آن‌ها پرده‌های رنگی قرار می‌گیرند و به این ترتیب نور به راحتی از بخش حریر رد شده و فضای خانه را روشن می‌کند.

بهیافت وسایل خانه

با تغییر دکوراسیون خانه به استقبال سال نو بروید

قبل از هر چیز اجازه دهید شما را با این واژه جدید آشنا کنیم. همه ما با واژه بازیافت آشنا هستیم و می‌دانیم ترجمه کلمه Recycle است؛ اما واژه دیگری نیز وجود دارد که به آن Upcycle گفته می‌شود و ما در دیوار آن را “بهیافت” ترجمه کرده‌ایم. در بهیافت وسایل ما به جای دور ریختن وسایل کهنه، آن‌ها را بازسازی و نو می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: ابعاد استاندارد میز تلویزیون که معمولا رعایت نمی‌شود

به‌عنوان مثال اگر یک جعبه قدیمی در گوشه کمد دارید که به هیچ دردی نمی‌خورده، می‌توانید آن را به یک گلدان تبدیل کنید یا می‌توانید با کمی رنگ و یک قلم‌مو، کاسه‌ای شکسته و قدیمی را بهیافت کرده و به‌عنوان دکوری استفاده کنید.

بهیافت محدود به وسایل کوچک نیست و حتی می‌توانید با سنباده زدن و رنگ کردن یک صندلی قدیمی، روحی تازه به خانه خود ببخشید. این صندلی می‌تواند بخشی از دکوراسیون جدید خانه شما برای سال نو باشد. پس اگر وسایل کهنه‌ای دارید که تا الان از آن‌ها استفاده نمی‌کردید، به بهیافت آن‌ها فکر کنید.

بهره‌گیری بیشتر از نور

حالا که بهار دارد از راه می‌رسد و با خود نور و روشنایی به ارمغان می‌آورد، چه بهتر که از این فرصت استفاده کرده و با بهره‌گیری بیشتر از نور روز تغییری شگرف در دکور خانه خود ایجاد کنید. گاهی برخی از بخش‌های خانه به دلیل نور کم، زیاد مورد توجه نیستند و حالا وقت آن رسیده تا با خانه‌تکانی از این نقاط دور افتاده از چشمتان دوباره استفاده کنید. اگر خانه شما نورگیر نیست و نور کافی ندارد، می‌توانید از انواع وسایل روشنایی مانند آباژور استفاده کنید.

با تغییر دکوراسیون خانه به استقبال سال نو بروید

استفاده از گل و گیاه

گل‌ها و گیاهان در هر فصلی می‌تواند زیبایی و تازگی را به خانه شما بیاورد. حالا که فصل بهار دارد از راه می‌رسد، می‌توانید گل‌های جدیدی خریداری کنید که هم‌زمان با فرا رسیدن سال نو، خانه شما را سبز کنند.

با توجه به نور متوسط رو به کم بسیاری از خانه‌های آپارتمانی، گلی را انتخاب کنید که نیازمند نور کم بوده و شرایط نگهداری از آن نیز آسان باشد. استفاده از گل‌ها و گیاهان یکی از زیباترین روش‌های تغییر دکوراسیون خانه است که به میزان زیادی روی زنده بودن فضا و گرمی آن کمک می‌کند.

استفاده از عکس‌های جدید

عکس‌هایی که در طول سال در سفرهای مختلف گرفته‌اید را قاب کرده و دیوار خانه خود را با شادی‌های خود رنگین کنید. حتی می‌توانید نقاشی جدیدی خریداری کنید و آن را روی دیوار اصلی خانه نصب کنید.

بیشتر بخوانید: کامل‌ترین راهنمای طراحی چیدمان آشپزخانه

اضافه‌کردن دکوری‌های جدید

برخی از دکوری‌های ریز و اضافه را جمع کرده و خانه را کمی خلوت کنید. دکوری‌های ریز آن هم در تعداد زیاد، خانه را شلوغ و به‌هم ریخته نشان می‌دهد. شما که نمی‌خواهید در آستانه سال نو خانه‌ای شلوغ و پر از وسایل ریز و درشت داشته باشید.

اگر قصد خرید دکوری جدیدی دارید سعی کنید نمونه‌هایی را خریداری کنید که با دکوراسیون جدید خانه شما همخوانی داشته باشند. پس فضای خانه را اندکی خلوت کرده و تنها از یک تابلو و یک یا دو گلدان در کنار چند دکوری استفاده کنید.

تغییر رنگ دیوارها

یکی از بهترین راه‌ها برای تغییر دکوراسیون خانه که می‌توانید برای عید ایجاد کنید، تغییر رنگ دیوارهاست. برای زیباتر شدن و البته دلبازتر شدن خانه می‌توانید از رنگ‌های روشن استفاده کرده یا حتی دیوارپوش و کاغذدیواری خریداری کنید. اینکه کدامیک را انتخاب می‌کنید بستگی به دکوراسیون خانه، سلیقه و بودجه شما دارد.

اضافه‌کردن فضای استراحت

در حال حاضر اکثر اعضای خانواده کار می‌کنند و مدت زمان کمی را در خانه هستند پس چه بهتر که فضایی برای استراحت یا ریلکس کردن در نظر بگیرید. برای این فضا می‌توانید از صندلی‌های راک استفاده کرده و با یک آباژور یا چراغ خواب، نورپردازی زیبایی را به این گوشه امن و آرام خانه خود اضافه کنید.

تغییراتی در آشپزخانه

قاعدتاً آشپزخانه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین تمیزکاری‌ها را برای فرا رسیدن بهار نیاز خواهد داشت. اگر می‌خواهید تغییری اساسی در آشپزخانه ایجاد کنید می‌توانید از کاشی‌ها و دیوارپوش‌هایی که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع وجود دارند، استفاده کنید. علاوه‌براین می‌توانید کابینت‌ها را نیز رنگ کرده یا از روکش جدید برای آن‌ها استفاده کنید. در مورد آشپزخانه نمی‌توان وسایل را زیاد جابه‌جا کرد، اما اضافه کردن رنگ به اجزای آن می‌تواند کار جذابی باشد.

تغییراتی در سرویس بهداشتی

یکی از کارهای که می‌توانید برای تغییر دکوراسیون در سرویس بهداشتی انجام دهید، اضافه کردن شمع‌های معطر و زیبا یا حتی گلدان‌های کوچک در گوشه‌ای از سرویس بهداشتی است. از قفسه و انواع شلف و جاحوله‌ای برای مرتب کردن سرویس بهداشتی استفاده کنید و سعی کنید وسایل اضافی را از سرویس خارج کنید.

تغییر دادن فضای بیرونی و بالکن

آخرین کاری که برای تغییر دکوراسیون خانه برای سال نو باید انجام دهید، ایجاد تغییراتی در فضای بیرونی خانه یا بالکن است. اگر فضای کافی دارید، سعی کنید یک میز و دو صندلی کوچک و چند گلدان به فضای بالکن اضافه کنید تا از این ظاهر ساده خود خارج شده و برای گذراندن یک عصر دلنشین آماده شود.

خانه‌تکانی یکی از رسوم قدیمی است که در روزهای پایانی سال در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر نیز انجام می‌شود و همه در تکاپوی آن هستند تا برای سال جدید آماده شوند. همان‌طور که برای سال جدید لباس نو می‌خریم، لازم است برای تغییر در روحیه خود نیز، تغییراتی در دکوراسیون خانه ایجاد کنیم.

تجربه به ما ثابت کرده که بسیاری از خانواده‌ها در پایان سال برای تغییر دکوراسیون خانه خود برای سال نو سری به دیوار می‌زنند و وسایل اصلی و دکوری موجود را بررسی می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم شما هم برای ایجاد تغییری هر چند کوچک برنامه‌ریزی کنید. این تغییر می‌تواند شامل اضافه کردن دکوری جدید به خانه یا حتی تغییر مبلمان باشد. حالا که دیوار شرایط را برای خانه‌تکانی آماده کرده از این فرصت استفاده کرده و خانه خود را نونوار کنید.

بیشتر بخوانید: واک این کلوزت چیست؟

برچسب‌ها: , ,
منبع: divar.ir

مطالب مرتبط

آموزش ساخت گلدان با لوازم دور ریختنی با هزینه کم و ارزان

آموزش ساخت گلدان با لوازم دور ریختنی (هزینه ۱۰۰ هزار تومان)

گلدان‌ها و گل‌های داخل آن طراوت و زیبایی خاصی به دکوراسیون خانه می‌دهد. در این بخش از آموزش‌های خودت بساز، یک گلدان زیبا به رنگ مشکی طلایی آموزش دادیم که فقط با ۱۰۰ هزار تومان (هزینه خرید رنگ و اسپری رنگی) آماده تزئین خانه‌تان است.

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

میز ناهارخوری به جز حس خوب دورهمی و غذا خوردن دور آن، می‌تواند یک دکوراسیون خارق‌العاده و بسیار زیبا باشد. اما در این میان نکات ریزی هست که بخش زیادی از آن را در راهنمای خرید میز ناهارخوری، مورد بررسی قرار دادیم و بخشی که مربوط به انواع مدل‌ها و برندهای میز ناهارخوری است را در این نوشته بیشتر باز خواهیم کرد.


دیدگاه خود را بنویسید