چرا خونه من ژورنالی نمیشه؟

چرا خونه من ژورنالی نمیشه؟

خیلی از مردم با دیدن خانه‌های ژورنالی و با دکوراسیون‌های زیبا در عکس‌ها و فیلم‌های مختلف، دوست دارند خانه‌هایی شبیه به آن‌ها داشته باشند. حتی بعضی افراد وسایل و لوازم‌هایی شبیه به آن‌ها تهیه می‌کنند. اما همچنان خانه‌هایشان شبیه به آن خانه پسندیده در ذهنشان نمی‌شود. در این مقاله چند مورد از علت‌هایی را که باعث می‌شود خانه شما ژورنالی نشود شرح می‌دهیم. درضمن آن ایراداتی را که باعث خراب شدن دکوراسیون در خانه‌ها می‌شود را نشان می‌دهیم.

۱- چون نقطه کانونی خانه خود را پیدا نکرده اید

چرا خونه من ژورنالی نمیشه؟

شما باید نقطه ای را به عنوان مرز نشیمن یا همان نقطه درست چیدمان مبل و جای درست تلویزیون تعیین کنید و آنجا را نقطه کانونی خانه خود قرار دهید اما باید بدانید هر مکانی در خانه نمیتواند نقطه کانونی باشد بلکه درواقع باید دیواری را انتخاب کنید که میز تلویزیون در جلوی آن قرار بگیرد و برای انتخاب این دیوار باید بدانید که وقتی میز تلویزیون را جلوی دیوار قرار میدهید باید از هر طرف به اندازه یک میز تلویزیون باقی بماند و میز تلویزیون در وسط دیوار باشد و بعد مبلمان را روبه روی میز تلویزیون چیدمان کنید.

حتی اگر شما مبلمان خود را در جلوی تلویزیون هم چیدمان نکنید ایرادی ندارد مهم این است که مبلمان شما در نقطه کانونی خانه و در جای درست قرار بگیرد اگر شما خانه بزرگی دارید میتوانید نشیمن و پذیرایی خود را از هم تفکیک کنید.

بیشتربخوانید: انتخاب میز تلویزیون مناسب

۲- چون چیدمان مبلمان شما اشتباه است

چرا خونه من ژورنالی نمیشه؟

وقتی چیدمان مبلمان شما درست نباشد خانه شما هرگز زیبا و ژورنالی دیده نخواهد شد، پس برای چیدمان درست مبلمان دو کار را رعایت کنید اول اینکه مبلمان خود را به صورت خطی یا قطاری نچینید دوم اینکه کل فضای خانه را دور تا دور مبل نچینید بجای اینکار مبلمان را به صورت گرد در یک فضای تفکیک شده جلوی تلویزیون یا شومینه یا در پذیرایی بچینید.

۳- چون در خانه کوچک از مبلمان سلطنتی استفاده کرده اید

چرا خونه من ژورنالی نمیشه؟

مبلمان کلاسیک مختص دکوراسیون کلاسیک است و دکوراسیون کلاسیک مناسب خانه های بزرگ می‌باشد ذات دکوراسیون کلاسیک پر زرق و برق و تجملاتی می‌باشد و برای خانه کوچک اصلا مناسب نیست.

۴- چون فرش ها رو بهم چسباندید

چرا خونه من ژورنالی نمیشه؟

برای نشیمن یا پذیرایی نباید دوتخته فرش کنار هم پهن کنید زیرا اصولی نبوده و جلوه خوبی به چیدمان شما نمی‌دهد پس بهتر است برای هر فضا یک فرش مجزا با اندازه مناسب آنجا استفاده کنید مثلا یک فرش برای زیر ناهارخوری ویک فرش برای زیر مبلمان پهن کنید.

۵- چون سبک خانه خود را نمیدانید

چرا خونه من ژورنالی نمیشه؟

اول باید سبک خانه خود را باتوجه به سلیقه خود یا سبک لوازم منزلتان انتخاب کنید سپس با توجه به آن چیدمان درست را انجام دهید مثلا برای سبک مدرن باید وسایل خانه شما نیز مدرن باشد و همچنین باید از تابلوها و اکسسوری های مناسب سبک منزلتان استفاده کنید یا مثلا اگر نصف وسایل منزل شما کلاسیک و نصف دیگر مدرن باشد شما دکوراسیون مناسب واصولی نخواهید داشت پس بهتر است در انتخاب و خرید وسایل منزل خود دقت کنید وقبل از خرید سبک دکوراسیون خانه خود رامشخص کنید و با توجه به آن خرید کنید.

بیشتر بخوانید: چیدمان میز ناهارخوری و مبلمان

۶- چون قانون چرخه رنگها را نمیدانید

چرا خونه من ژورنالی نمیشه؟

شما باید بدانید از چه رنگهایی در کنار هم استفاده کنید تا هارمونی بهتری ایجاد کنید و رنگهای سرد و گرم را بشناسید و بدانید ترکیب چه رنگهایی باهم همخوانی داشته و مناسب خانه شما می‌باشد. مثلا زرد و طوسی یا سفید و سبز بهتر است ترکیبی از رنگهای سرد و گرم را باهم استفاده کنید.

۷- چون خانه خود را شلوغ و پر از اکسسوری کرده‌اید

چرا خونه من ژورنالی نمیشه؟

خانه های شلوغ با لوازم و اکسسوری های زیاد و شلوغ بعد از مدتی ذهن وچشم شما را خسته میکنند و خانه هایی با چیدمان آرام و ساده به اهالی خانه و حتی مهمانان حس آرامش میدهند،پس تا میتوانید از اکسسوری ها و لوازم دکوریه ساده و خلوت استفاده کرده و سعی کنید با دکوراسیون خانه شما همخوانی داشته باشد تا هم مطابق با اصول دکوراسیون خانه باشد هم خسته کننده و شلوغ نباشد.

بیشتر بخوانید: تزئین میز ناهارخوری با گلدان

برچسب‌ها: ,
منبع:

مطالب مرتبط

۱۰ انتخاب اشتباه برای خانه‌های کوچک

۱۰ انتخاب اشتباه برای خانه‌های کوچک

خیلی از ما با چیدمان اشتباه و غیر اصولی خانه خود را تنگ‌تر می‌کنیم و بجای آنکه نشیمن محل آرامش خود و اعضای خانواده شود، برعکس بسیار استرس‌آور یا تنگ و تاریک دیده می‌شود و بجای نور و روشنایی ازدحام را مهمان خانه خود می‌کنیم.
ما در این مقاله ۱۰ اشتباهی که موجب دکوراسیون‌های اشتباه یا کاملا غیر اصولی در خانه‌های کوچک می‌شود را شرح می‌دهیم.


دیدگاه خود را بنویسید