آیا می‌توان از پارکت در آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده کرد؟ ۳ راه حل

استفاده از اپن آشپزخانه به عنوان میز

شاید شما هم دوست داشته باشید از کفپوش پارکت در آشپزخانه و سرویس بهداشتی منزلتان استفاده کنید. چرا که پارکت کفپوشی تزئینی، جذاب و گرم است. اما سوال اصلی این است؛ آیا پارکت برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی مناسب است؟

رطوبت، رفت آمد زیاد، افتادن لوازم تیز مانند چاقو، ریختن چربی و آب؛ آیا این موارد باعث می‌شود پارکت با گذشت زمان خراب شود؟

اگر شما فکر می کنید پارکت؛ کفپوش مناسبی برای آشپزخانه یا سرویس بهداشتی شما است، بهتر است مقاله زیر را تا انتها بخوانید. جالب است بدانید تاریخچه کفپوش پارکت به قبل از ابداع و اختراع فرش می‌رسد؛ در سالیان دور حدود ۵۰۰ سال پیش مردم جهت پوشاندن کف منزل خود از پارکت استفاده می‌کردند.

فهرست مطالب:

خرید پارکت برای آشپزخانه

نوع مناسب پارکت در آشپزخانه و سرویس بهداشتی را انتخاب کنید

انواع مختلفی از پارکت وجود دارد. هرکدام دارای ویژگی‌های مختلف مقاومت و دوام هستند. بنابراین برای اتاق‌هایی که برای اهداف مختلف استفاده می‌شوند، توصیه می‌شود از انواع مناسب آن برای هر اتاق استفاده شود. برای اتاق‌هایی مانند آشپزخانه یا حمام ، که اغلب با سطح رطوبت بالا مشخص می‌شوند، دو نوع اصلی معمولاً توصیه می‌شود: ساج و ونگه. ساج گرمسیری با کیفیت بالا، مقاوم، نفوذناپذیر ، قوی و شیک؛ با رنگی از زرد روشن تا برنز متفاوت است. اعتقاد بر این است که این نوع پارکت مقاوم‌ترین در برابر عوامل جوی، رطوبت، نمک و ضربات است. به همین دلیل برای کفپوش بیرونی یا اتاق‌های “حساس” نیز توصیه می‌شود.

نوع دیگری از چوب که مقاومت بسیار خوبی دارد، ونگه است. پارکت ونگه تیره‌تر از چوب ساج است و دوام و مقاومت بسیار خوبی در برابر محیط‌های پر رفت و آمد و خاص دارد، به همین دلیل برای استفاده در آشپزخانه مناسب است.

ساکنین شمال کشورمان ایران جهت خرید پارکت بهتر است جنس پارکتی که انتخاب می‌کنند ساج یا ونگه باشد. زیرا رطوبت در آن مناطق بسیار زیاد است. این نوع پارکت‌ها در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند.

آیا می‌توان از پارکت در آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده کرد؟ 3 راه حل

بیشتر بخوانید: طرح میز ناهارخوری اپن آشپزخانه

از مهمترین مناطق با کاشی محافظت کنید

یکی از ترفندهایی که می‌توانید برای بهینه‌سازی مقاومت پارکت در آشپزخانه، ترکیب آن با کاشی یا با متریال سنگی است. به این شکل که در مناطقی که آب و چربی زیاد است از این نوع مرتیال به جای پارکت استفاده کنید.

کدام قسمت از کف بیشتر در معرض فرسودگی قرار دارد؟ (مناطق مهم کجا هستند؟)

نزدیکترین محل سینک ظرفشویی و اجاق گاز در آشپزخانه و حمام در سرویس بهداشتی بیشتر در معرض فرسودگی قرار دارند. در واقع بسیاری از معماران ترکیب این دو ماده را پیشنهاد می‌دهند تا سطح نزدیک اجاق گاز با کاشی و بقیه اتاق با پارکت پوشانده شود. این ترکیب علاوه بر اینکه کاربردی است؛ می تواند یک تعامل زیبا از اشکال و رنگ‌ها ایجاد کند که مطابق با سبک کلی آشپزخانه ترکیب شده است.

اگر در کفپوش آشپزخانه یا سرویس بهداشتی از دو نوع متریال (پارکت و کاشی) استفاده می‌کنید، باید مطمئن باشید این دومتریال به درستی و هم تراز کنار هم چیده شوند. این کار را به راحتی با جداسازی فضای پخت و پز از قسمت ناهارخوری عملی کنید. به کمک دیوارهای کوتاه، عناصر تزئینی یا موارد دیگر این دو منطقه را جدا کنید.

عکس از ایده ترکیب کاشی و پارکت در آشپزخانه برای جلوگیری از خرابی پارکت
ترکیب کاشی و پارکت در آشپزخانه

راه‌حل دوم استفاده از کاشی‌های طرح چوب به جای پارکت است. این کاشی‌ها زیبایی پارکت را در عین اینکه قابل شستشو هستند، دارا هستند. بنابراین اگر جداسازی مکان پخت و پز برای شما سخت است می‌توانید از کاشی طرح چوب استفاده کنید.

راه دیگر استفاده از فرش کوچک هم رنگ دکوراسیون آشپزخانه‌تان در جلوی گاز و سینک است.

برای استفاده از پارکت در آشپزخانه و سرویس بهداشتی هر سه راه‌حلی که برای ترکیب آن با کاشی یا متریال سنگی ارائه شد قابل انجام است.

در سرویس بهداشتی در قسمتی که روشویی را قرار می‌دهید می‌توانید از پادری‌های کوچک و نرم استفاده کنید. یا می‌توانید روشویی را در منطقه جداگانه‌ای قرار دهید. در هر حال به نظر من بهتر است از پادری‌های کوچک و پارکت‌های ضد آب و با کیفیت استفاده کنید.

عکس از ایده ترکیب کاشی و سرامیک در سرویس بهداشتی
ترکیب کاشی و پارکت در سرویس بهداشتی و حمام

اگر سوالی در خصوص انتخاب و استفاده پارکت در آشپزخانه و سرویس بهداشتی دارید در قسمت نظرات از ما بپرسید. کارشناسان دکوراسیون داخلی به شما پاسخ خواهند داد.

بیشتر بخوانید: جدیدترین میز غذاخوری آشپزخانه

برچسب‌ها: ,
منبع:

مطالب مرتبط

کابینت آشپزخانه کوچک

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک

امروزه با توجه به اندازه‌ی خانه‌ها آشپزخانه‌ها نیز کوچک شده‌اند و هرکسی می‌خواهد آشپزخانه‌ی خود را بزرگ‌تر از متراژ واقعی نشان دهد. در این مقاله ۷ رنگ کابینت که آشپزخانه‌ی شما را بزرگتر نشان می‌دهد را معرفی کرده‌ایم.

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

۱۰ آشپزخانه زیبا با رنگ‌هایی زیبا

در این پروژه‌ها طراحان کاشی‌های روشن و کابینت‌های رنگین را در کنار هم قرار داده‌اند تا بدین ترتیب آشپزخانه‌های سفید و تک رنگ را به چالش بکشند. اگر شما نیز طرفداران استفاده از کابینت‌های رنگی در آشپزخانه‌های خود هستید و می‌خواهید آشپزخانه رنگی و پر انرژی داشته باشید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

بهترین برندهای میز ناهارخوری در ایران

میز ناهارخوری به جز حس خوب دورهمی و غذا خوردن دور آن، می‌تواند یک دکوراسیون خارق‌العاده و بسیار زیبا باشد. اما در این میان نکات ریزی هست که بخش زیادی از آن را در راهنمای خرید میز ناهارخوری، مورد بررسی قرار دادیم و بخشی که مربوط به انواع مدل‌ها و برندهای میز ناهارخوری است را در این نوشته بیشتر باز خواهیم کرد.


دیدگاه خود را بنویسید