تفاوت پارکت و لمینت

پارکت و کفپوش لمینت از محبوب ترین انواع کفپوش هستند. پارکت و لمینت از بسیاری جهات شبیه هم هستند. تقریباً غیر ممکن است کسی در نگاه اول بین کفپوش لمینت با کیفیت بالا و ظاهر همانند پارکت؛ آن ها را از هم متمایز بداند. اگر قصد خرید لمینت و خرید پارکت دارید این مقاله را تا انتها بخوانید تا متوجه تفاوت های این دو کفپوش شوید و راحت تر انتخاب کنید.

انواع کفپوش چوبی

درضمن نمی توان گفت که یک نوع کفپوش از نوع دیگر بدتر است. بنابراین هر دو نوع کفپوش مزایا و معایب خاص خود را دارند و شما نسبت به سلیقه و محل استفاده و بودجه خود می توانید یکی از انواع کفپوش لمینت یا پارکت را برای منزلتان خریداری کنید. در این مقاله قصد داریم بر نحوه تولید پارکت و تولید لمینت بپردازیم. و اینکه کدام نوع کفپوش مناسب شرایط زندگی فردی شما است. با این مقاله و انتخاب درست شما می توانید سال ها از کفپوش جدید خانه تان لذت ببرید و هیچگاه از خریدتان پشیمان نشوید.

کفپوش پارکت

چوب و محیط واقعی

پارکت نوعی کفپوش است که از چوب واقعی ساخته شده است. لایه میانی HDF ، پشت و سطح همه از چوب ساخته شده است. کف پارکت از نظر ماهیت خود ، فضای طبیعی و دنجی را در هر اتاق ایجاد می کند. و وقتی صحبت از گرم بودن زیر پا می شود ، کفپوش واقعی چوب بی نظیر است. به عنوان کفپوش چوبی واقعی ، کف پارکت علاوه بر تمیز کردن منظم ، باید به درستی نگهداری شود. این یکی از تفاوت های اصلی بین پارکت و لمینت است. اما خبر خوب این است: سطح پارکت آماده قبلاً به گونه ای تصفیه شده است که آن را برای استفاده مسکونی آماده می کند و نیازی به آب بندی اضافی ندارد. علاوه بر تمیز کردن معمولی، تخته ها باید یک بار در سال روغن کاری شوند (برای کفپوش های پارکت روغنی طبیعی). سطوح لاک خورده باید با یک محصول مراقبت مناسب بهبود یابند. (نحوه دقیق تمیز کاری و مراقبت و روغن کاری پارکت را ببینید.)

انواع چوب در تولید کفپوش پارکت

کفپوش پارکت از چوب ساخته شده است که ماده ای طبیعی است ، بنابراین در مقایسه با کفپوش لمینت یک عیب جزئی دیگر نیز دارد: نور خورشید می تواند باعث تغییر رنگ شود. بسته به نوع چوب ، ممکن است روشن، تیره یا حالت زرد به خود بگیرد. اگر پنجره های تمام قد دارید و به همین ترتیب نور آفتاب به زمین برخورد می کند ، باید اطمینان حاصل کنید که از کف چوب خود با آویز پرده یا نصب کف لمینت محافظت کنید. بنابراین کفپوش لمینت باعث تغییر رنگ در آفتاب نمی شود ، که یکی از مزایای اصلی آن است.

خرید پارکت در تبریز

بر خلاف کفپوش لمینت ، کفپوش پارکت را می توان سنباده زد (حتی نسخه چند لایه) ، به این معنی که ماندگاری آن از کفپوش لمینت بیشتر است، اما خرید آن در ابتدا گرانتر است. با این وجود ، قیمت بالاتر به لطف عمر بالقوه طولانی تر ، نتیجه می دهد. ساخت پایدار لایه میانی HDF در کفپوش پارکت آماده به این معنی است که لایه سوم (لایه روکش چوبی) فقط به ضخامت ۲٫۵ میلی متر نیاز دارد. این کار استفاده از چوب های ارزشمند را به حداقل می رساند ، برای محیط زیست مفید است.

کفپوش لمینت

همه کاره بادوام

کفپوش لمینت هنوز هم در بین مردم شناخته شده و قابل تأیید نیست. زیرا مردم گمان می کنند کفپوش لمینت از پلاستیک خالص ساخته شده و مصنوعی است. اما در واقع در تولید کفپوش لمینت از صد درصد مواد طبیعی، به ویژه چوب، کاغذ و رزین استفاده شده است. این بدان معنی است که کفپوش لمینت طبیعی، مانند کفپوش پارکت چوبی پایدار است.

کفپوش لمینت در تزئینات مختلف چوبی و طرحهای مختلف موجود است. انتخاب تقریباً بی پایان است و تولیدکنندگان لمینت همیشه در حال به روزرسانی دامنه محصولات خود با توجه به آخرین مد هستند. طرح این کفپوش ها نه تنها به طرح چوبی ساخته می شوند بلکه آن ها در تقلید طرح بسیاری از مواد دیگر مانند سنگ یا کاشی نیز موجود هستند.

خرید کفپوش لمینت

کفپوش های لمینت با کیفیت بالا امروزه دیگر هیچ مشترکاتی با کفپوشهای ورقه ورقه ای که در دهه ۱۹۹۰ در بازار وجود داشت ندارند. ظاهری شبیه به هم ندارند و حتی خصوصیات فنی یکسانی ندارند.

مانند کفپوش پارکت آماده ، کفپوش لمینت از چند لایه ساخته می شود. در وسط تخته فیبر با چگالی بالا قرار دارد. یک لایه تثبیت کننده لایه زیرین را تشکیل می دهد و لایه فوقانی از کاغذ دکور آغشته به رزین ملامین ساخته شده است. این رزین همان چیزی است که کفپوش ورقه ورقه را بسیار مقاوم و نگهداری آن را آسان می کند. نوع مرغوب کفپوش لمینت با کیفیت عالی مقاوم در برابر خراش ، احتمالاً بهترین انتخاب برای کودکان و حیوانات خانگی است ، زیرا با دوام ترین است. لایه میانی HDF باعث می شود که تخته ها نسبتاً سنگین باشند ، بنابراین به راحتی مرتعش نمی شوند. یک بالشتک جاذب صدا یکپارچه یا نصب شده ، کفپوش لمینت را حتی بی صدا می کند. اتفاقاً کفپوش لمینت نیز می تواند خیس شدن را کنترل کند. اتصالات ضد آب و یک لایه میانی مقاوم در برابر برآمدگی اطمینان حاصل می کنند که آب شستشو و ریختن آب بر سطح لمینت هیچ آسیبی به کفپوش نمی رساند. کف لمینت ضد آب حتی می تواند در حمام ها نصب شود!

اگر قصد خرید انواع پارکت و کاشی دارید؛ به لینک های زیر مراجعه کنید.

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید