انواع چوب برای تولید پارکت

جدیدترین میز ناهار خوری ۴ نفره-جدیدترین مدل میز ناهار خوری چوبی-مدل میز ناهارخوری چوبی-میز ناهار خوری اسپرت-میز ناهار خوری روستیک-میز ناهارخوری چوبی عجیب- میز ناهارخوری خاص

انواع چوب

هر درخت طرح و مدل خاص خود را دارد. بنابراین هر نوع درختی که در تولید پارکت استفاده می شود موجب تولید پارکت با ساختار و رنگ منحصر به فرد می شود.

انواع چوب برای تولید پارکت

چوب یک ماده طبیعی شگفت انگیز و طبیعی است که مردم اززمان های قدیم فراوری و استفاده کرده‌اند. چوب زندگی می کند و نفس می کشد و از نظر رنگ، ساختار و سطح، گرم و بی نظیر است. چوب همیشه متفاوت و بی‌تردید طبیعی است. اگر به درستی فرآوری شود ، بی نظمی های آن زیبا دیده می‌شود و به هر خانه ای احساس دنجی و گرما می بخشد.

بیشتر بخوانید: پارکت چیست

چوب افرا

چوب افرا برای تولید پارکت

افرا یکی از گونه‌های غنی است و در اروپا ، کانادا و آمریکا رشد می‌کند. درخت افراد در شمال کشور عزیزمان ایران نیز فراوان است و در برخی پارک‌ها و مکان‌ها به عنوان درخت زینتی کاشته می شود. این چوب پهن برگ به سادگی فرآوری می‌شود و در برابر سایش مقاوت بالایی دارد.

تأثیر افرا

افرا به عنوان چوبی روشن و شاد شناخته می شود. این چوب برای ایجاد هماهنگی در خانه مناسب است. همچنین تصور می‌شد که این چوب عملکرد محافظتی ویژه ای دارد. چوب درخت افرا به معنای صلح و آرامش است.

ظاهر افرا

بسته به نوع، شکل افرا می تواند متفاوت باشد. رنگ چوب افرا بسیار روشن است، رنگ چوب افرا تقریباً سفید ، تا یک قهوه ای روشن و حتی یک تن مایل به خاکستری مایل به قرمز روشن است. افرای کانادایی یک قهوه ای مایل به زرد و کاملاً تیره و سخت تر از افرای اروپایی است. ساختار افرا سازگار است و با منافذ ریز آن مشخص می شود. دانه افرا اروپا تا حدی کمتر از افرا کانادایی کم رنگ است.

مکان های استفاده از افرا

افرا سبک و داری منافذ ریز(با چشم دیده نمی‌شود) برای سطوح صاف مانند تولید پارکت کف و پله ، تابلو ، جلو مبلمان و رومیزی مناسب است.

خرید میز چوب افرا

بیشتر بخوانید: انتخاب کفپوش مناسب برای هر قسمت خانه

چوب اقاقیا

انواع چوب برای تولید پارکت

درخت اقاقیا (Robinia pseudoacacia) عضوی از خانواده papilionaceae است و بیش از ۱۲۰۰ گونه را شامل می شود.

  منشا اقاقیا

درخت اقاقیا برای تولید پارکت

درختان برگریز و بوته‌ها در اصل بومی آمریکای شمالی بودند. در قرن هفدهم این گونه به اروپا منتقل شد که در ابتدا به عنوان یک درخت زینتی و در خیابان برای پارک ها و باغ ها محبوب بود. در نتیجه اکنون گونه های مختلفی در اروپا در طبیعت رشد می‌کنند. در ایران نیز در خیابان ها و پارک ها جهت زیباسازی از درخت اقاقیا استفاده می شود.

خواص چوب اقاقیا

چوب درخت اقاقیا سنگین و سخت است و مقادیر مقاومت آن به طور قابل توجهی بالاتر از بلوط است. برش آن دشوار است، همچنین سخت است و حالت ارتجاعی ان نسبت به سایر چوب‌ها بیشتر است.

چوب درختان اقاقیا می تواند ده‌ها سال سخت ترین شرایط آب و هوایی را تحمل کند. پس از خشک شدن ، بسیار مقاوم است. آزمایش‌ها نشان داده است که چوب اقاقیا بیش از ۸۰ سال با دوام باقی مانده است. این مقاومت چوب اقاقیا را برای استفاده در خارج از خانه بدون اینکه خراب شود ، مناسب می کند.

پارکت در برابر رطوبت

چوب راش

تولید پارکت از چوب درخت راش

راش یک گونه درخت جنگلی معمولی است که در اروپای مرکزی یافت می شود. قبل از مداخله انسان ، جنگل های اروپا تحت سلطه راش بود.

اثر و ظاهر راش

راش حسی از سخت گیری ، وضوح و نظم را منتقل می کند. چوب راش به طور مشخص یک رنگ مایل به زرد روشن تا صورتی قهوه ای است. با بخار پز کردن چوب رنگ چوب به قرمز تبدیل می‌شود. مشخصه اصلی چوب راش رگه های گسترده آن است، که وقتی تنه به صورت مورب بریده می شود ، اصطلاحاً “fladder” (الگوی‌هایی به شکل زبان) تشکیل می‌شود.

تولید پارکت از چوب راش

خواص و استفاده از چوب راش

تولید پارکت از چوب راش

رنگ آمیزی این چوب آسان است و در صورت بخار دادن قابل خم شدن است. در درجه اول برای استفاده در فضای داخلی مناسب است. برای تولید پارکت کف و پله و همچنین تخته و مبلمان استفاده می شود.

خواص و ویژگی‌های چوب راش

طبق سنت های قدیمی ، راش باعث نشاط می شود و آسایش دلسوزانه‌ای را ارائه می دهد.

کلمه “book” از کلمه انگلیسی قدیمی “boc” گرفته شده است که از ریشه ژرمنی است: “Buch” در آلمانی به معنی “راش” نیز هست. دلیل این ارتباط بین “کتاب” و “راش” به احتمال زیاد به این دلیل است که آلمانی‌ها کتابخانه‌های خود را با چوب راش می‌ساختند.

راش قبلاً برای پیش بینی هوا استفاده می شد: در ابتدای ماه نوامبر ، با استفاده از تبر برشی در تنه درخت ایجاد می شد. اگر این برش خشک باقی می ماند، انتظار می رفت زمستان سختی پیش رو باشد.

بیشتر بخوانید: پارکت لمینت چیست؟

گیلاس

تولید پارکت از درخت گیلاس

گیلاس بخشی از خانواده گل رز است. گونه بومی برای تولید چوب با کیفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گیلاس به دلیل رنگ آمیزی جذاب قهوه ای مایل به قرمز ، چوبی محبوب برای وسایل تزئینی است و از آن در ساخت آلات موسیقی نیز استفاده می شود.

ظاهر و استفاده از چوب گیلاس

از آنجا که گیلاس زود شکوفا می شود و به وفور یافت می شود ، جذابیت خاصی برای زنبورهای عسل دارد. در پاییز برگهای قرمز آن چشم انداز را زیبا می کند. چوب گیلاس ساختاری یکنواخت با منافذ بسیار ریز و الیاف متراکم دارد. رنگ های چوب گیلاس از یک قهوه ای مایل به زرد یا مایل به قرمز تا یک قهوه ای قرمز شدید متغیر است.

پارکت از چوب درخت گیلاس

از چوب گیلاس قبلاً در دوره باروک برای ساخت مبلمان استفاده می شده است. امروزه از آن به عنوان چوب جامد یا روکش در دنیای طراحی داخلی استفاده می شود. از این چوب برای مبلمان، تخته‌های دیوار و کف پارکت و همچنین برای مصنوعات و کالاهای منبت کاری شده استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: نکات انتخاب کفپوش مناسب برای پله که تا حالا نمی‌دانستید

گردو

انواع چوب برای تولید پارکت

قرن هاست که گردو یکی از محبوب ترین چوب ها بوده است. درخت گردو در ایران در مناطق شمال و شمال غرب وجود دارد.

ظاهر گردو

تولید پارکت از چوب گردو

این درخت می تواند تا ۴۰ متر رشد کند و قطر آن تا سه متر باشد و چوب آن تقریبا بدون گره است. قسمت‌های مرکزی چوب گردو دارای رنگ قهوه‌ای تیره تا بنفش سیاه است ، در حالی که چوب روکش نسبتاً خاکستری مایل به قهوه ای تا زرد روشن است. چوب قسمت‌های مرکزی می تواند با گذشت زمان کمی تیره شود. تغییر در رنگ و دانه و همچنین حلقه های رشد کاملاً قابل مشاهده است و جلوه‌ای خاص به چوب می بخشد.

استفاده از گردو

از گردوی آمریکایی که یکی از زیبا ترین و تصفیه شده ترین نوع چوب است ، بیشتر در تولید مبلمان و کفپوش پارکت استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: تاریخچه پارکت

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید