ابعاد استاندارد میز تلویزیون که معمولا رعایت نمی‌شود

اندازه مناسب میز تلویزیون-ابعاد استاندارد میز تلویزیون-اندازه میز زیر تلویزیون

آیا می‌دانستید که ایرانی‌ها در روز تقریبا ۵ ساعت تلویزیون تماشا می‌کنند؟ وآیا باورتان می‌شود که یک آمریکایی هم روزانه حدودا پنج ساعت تلویزیون تماشا می‌کند؟ به نظر شما این آمار بیانگر چه چیزی می‌تواند باشد؟ اگر از منظر دکوراسیون منزل به این واقعیت فکر کنیم بدان معناست که طراحی محل و میز تلویزیون در اتاق نشیمن موضوع مهمی‌ است.

به هر حال شما ساعاتی از روز را به تماشای تلویزیون اختصاص می‌دهید. پس نمای آن باید به حد کافی دلنشین باشد تا به معنای واقعی از اوقات فراغت خود لذت ببرید.

بنابراین ما تصمیم گرفته ایم این مقاله را به بررسی اندازه مناسب میز تلویزیون اختصاص دهیم.

اندازه‌های استاندارد میز تلویزیون را با توجه به اندازه تلویزیون خود انتخاب کنید

قبل از خرید یک میز تلویزیون باید اندازه تلویزیون خود را مشخص کنید. توجه داشته باشید که تلویزیون‌ها به صورت مورب اندازه گیری می‌شوند. بنابراین اگر اندازه تلویزیون خود را نمی‌دانید یک سانتی متر خیاطی بردارید و فاصله‌ی بین گوشه‌ی سمت راست تا گوشه‌ی سمت چپ را اندازه بگیرید این انداه در واقع ، اندازه‌ی ال‌ای‌دی تلویزیون است. اینکار را برای اندازه گیری تمام عرض تلویزیون هم انجام دهید. هر دوی این اندازه گیری‌ها به شما کمک می‌کند تا اندازه میز تلویزیون را مشخص کنید.

میز تلویزیون شما باید از هر طرف باید حداقل چند اینچ(هر اینچ تقریبا ۲/۵۴ سانتی متر است) از تلویزیون شما بزرگتر باشد تا علاوه بر این که تمامی عرض تلویزیون شما را پوشش می‌دهد زیبایی و تعادل مورد نطر را نیز داشته باشد.

اگر می‌خواهید وسایل تزئینی مانند گلدان یا کتاب را در کناره‌های میز قرار دهید حتماً اندازه میز تلویزیون خود را بزرگ‌تر انتخاب کنید تا به اندازه‌ی کافی فضا و جا داشته باشد. اگر تصمیم ندارید چیزی روی میز قرار دهید نیازی به فضای بیشتر هم نخواهید داشت.

ارتفاع استاندارد میز تلویزیون

با توجه به این که اکثر افراد زمان زیادی را با تماشای تلوزیون سپری می‌کنند لذا ارتفاع آن باید طوری باشد که فرد موقع تماشای تلویزیون راحت باشد. این اندازه باید طوری تنطیم شود تا وقتی که فرد به صورت صاف به تلویزیون نگاه کند باید دقیقا وسط تلوزیون را ببیند. برای محاسبه صحیح ارتفاع استاندارد میز تلویزیون ابتدا روی مبل بنشیند و فاصله‌ی چشم خود تا زمین را اندازه بگیرید. این اندازه را سطح چشم از زمین می‌نامیم. این اندازه در تصویر زیر با L مشخص شده است.

ارتفاع میز تلویزیون
محاسبه ارتفاع میز تلویزیون از زمین

سپس ارتفاع صفحه‌ی تلوزیون و ارتفاع پایه‌ی تلوزیون را اندازه بگیرید و نصف ارتفاع صفحه‌ی تلویزیون(مقدار E در تصویر زیر) و ارتفاع پایه تلویزیون(مقدار c در تصویر زیر) را با هم جمع نمائید سپس عدد به دست آمده را از سطح چشم خود از زمین(مقدار L) کم کنید عدد به دست آمده ارتفاع میز تلویزیون شما را مشخص خواهد کرد.

ابعاد استاندارد میز تلویزیون که معمولا رعایت نمی‌شود
ارتفاع میز تلویزیون از زمین باید به گونه‌ای باشد که فرد موقع تماشای تلویزیون اذیت نشود

انتخاب سایز مناسب میز تلویزیون

هنگامی‌که اندازه تلویزیون خود را مشخص کردید می‌توانید با توجه به راهنمایی که در ادامه مطلب بیان می‌شود میز مناسب خود را انتخاب کنید. این اندازه‌ها با توجه به انواع فضای مورد نیاز و دکوراسیون احتمالی در نظر گرفته شده است تا شما به راحتی پاسخ سوال‌های خود را دریافت کنید.

اندازه میز تلویزیون ۶۵ اینچ

ابعاد میز تلویزیون ۶۵ اینچ کم جا
اندازه استاندارد میز تلویزیون ۶۵ اینچی از ۵۷ اینچ تا ۸۰ اینچ می‌تواند متغییر باشد

برای یک تلویزیون ۶۵ اینچی میز شما حداقل باید ۵۷ اینچ عرض داشته باشد. اگر میخواهید چیزی روی میزتلویزیون قرار دهید تا جلوه خاصی به این طراحی بدهید اندازه را کمی‌بزرگتر انتخاب کنید چون با اندازه گفته شده عرض تلویزیون عرض تمامی میز تلویزیون را اشغال می‌کند. اما اگر یک فضای بزرگ تر برای مانور بیشتر در اتاق نشیمن خود ندارید عرض ۵۷ اینچی کاملا مناسب خواهد بود.

ابعاد استاندارد میز تلویزیون که معمولا رعایت نمی‌شود
اگر فضای خانه شما بزرگ است می توانید ابعاد میز تلویزیون ۶۵ اینچ را ۸۰ اینچ نیز انتخاب کنید

برای اتاقی که کمی‌بزگتر است و فضای اضافی بیشتر دارد می‌توانید میز با عرض حداقل ۸۰ اینچ را امتحان کنید. اگر دیواری که تصمیم گرفتید تلویزیون را همراستا با آن بگذارید بزرگتر است پر کردن فضای خالی و استفاده از دکوراسیون‌های روی میز تلویزیون ایده‌ی خوبی برای افزایش زیبایی اتاق نشمین خواهد بود.

اندازه میز تلویزیون ۵۵ اینچ

ابعاد استاندارد میز تلویزیون که معمولا رعایت نمی‌شود
اندازه میز تلویزیون ۵۵ اینچ معمولی

اگر یک تلویزیون ۵۵ اینچی خریده‌اید و خانه شما به اندازه کافی بزرگ است و می‌خواهید از لوازم دکوراسیون روی میز تلویزیون استفاده کنید می‌توانید از یک میز ۸۰ اینچی استفاده کنید

ابعاد استاندارد میز تلویزیون که معمولا رعایت نمی‌شود

در صورتی که اتاق شما کمی کوچک است می‌توانید از یک میز با اندازه حداقل استفاده کنید و در اینصورت یک میز ۵۷ اینچی برای تلویزیون ۵۵ اینچی شما کافی خواهد بود.

اندازه میز تلویزیون ۴۳ اینچ

اندازه میز تلویزیون ۴۳ اینچ
اگر خانه شما بزرگ است اندازه استاندارد میز تلویزیون ۴۳ اینچی می‌تواند ۵۷ اینچ باشد.

یک میز متوسط ۵۷ اینچی ​​برای تلویزیون ۴۳ اینچ کاملا مناسب است و فضای زیادی را در دو طرف تلویزیون برای چند چیز تزئینی کوچک یا قرار دادن دستگاه کنترل از اره دور ایجاد می‌کند.

اندازه میز تلویزیون ۴۳ اینچ کمجا
اگر خانه شما کوچک است می‌توانید برای میزتلویزیون ۴۳ اینچ از میز تلویزیون ۴۰ اینچی استفاده کنید

چنانچه یک میز کوچکتر مد نظر شماست یک میز ۴۰ اینچی هم کاملا مناسب تلویزیون ۴۳ اینچ خواهد بود. این اندازه یک گزینه عالی برای خانه‌ها یا آپارتمان‌های کوچکتر است که معمولا فضای محدود دارند.

اندازه میز تلویزیون ۳۲ اینچ

ابعاد استاندارد میز تلویزیون که معمولا رعایت نمی‌شود
اندازه میز تلویزیون بستگی به تلویزیون شما دارد. در صورتی که جای شما کوچک است می‌توانید میز بسیار کوچک استفاده کنید

کسانی که تلویزیون کانون اصلی اتاق نشیمن آنها نیست معمولا صفحه نمایش کوچکتر ۳۲ اینچی را ترجیح می‌دهند.این تلویزیونهای کوچک و نقلی تقریباً در هر مکانی می‌توانند جای بگیرند. ما برای تلویزیون ۳۲ اینچ یک میز بزرگ پیشنهاد نمی‌دهیم چرا که در اینصورت اندازه‌ها مناسب و متعادل نخواهد بود. این باعث می‌شود تا از نظر بصری هم زیبایی چندانی احساس نکنید. پس بهتر است میزی را انتخاب کنید که تنها چند اینچ از هر دو طرف بزرگ تر از تلویزیون باشد.

جمع بندی

تعیین اندازه مناسب میز تلویزیون هم از لحاظ بصری و هم از لحاظ مقدار فضای موجود اهمیت زیادی دارد. اگر میز شما خیلی از اندازه تلویزیون بزرگتر باشد چنگی به دل نخواهد زد. اگر هم کوچک باشد باز همین مشکل وجود خواهد داشت. باید اندازه میز را طوری در نظر بگیرید که کمی‌از تلویزیون بزرگتر باشد ولی آنقدر بزرگ نباشد که انگار قرار است به جای تلویزیون میز را تماشا کنید. میزان فضای موجود و نوع طراحی در نظر گرفته شده هم در انتخاب اندازه میز تلویزیون تاثیر دارد که در این مقاله درباره آن توضیحات کافی ارائه دادیم.

برچسب‌ها: ,
منبع:

مطالب مرتبط

ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی- تصویر از شمعدانی‌های درست شده

ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی (ساده و مدرن)

شمعدانی، شمع را در جای خود ثابت نگه می‌دارد و از کج شدن و ریختن پارافین مذاب جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، شمعدانی، زیبایی شمع را دوچندان می‌کند و به عنوان عنصری دکوراتیو، به فضای خانه ظرافت و زیبایی می‌بخشد. بنابراین، استفاده از شمعدانی، نه تنها ضرورتی برای حفظ امنیت است، بلکه زیبایی و ظرافت را نیز به ارمغان می‌آورد.
اگر می‌خواهید برای شمع‌هایتان شمعدانی بسازید؛ با آموزش ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی همراه ما باشید.

تزیین کنار میز تلویزیون-تزیین پشت میز تلویزیون

۴ روش برای تزیین کنار تلویزیون

برای تزیین اطراف و پشت میز تلویزیون بهتر است تعادل را رعایت کنید. در این مقاله ایده‌های تزیین میز تلویزیون را بررسی خواهیم کرد. شما می‌توانید با الهام از این ایده‌ها کنار میز تلویزیون خود را به بهترین نحو تزیین کنید.

تابلو دیواری دکوری

ساخت تابلو دیواری دکوری بدون عکس

امروزه تابلوهای مینیمال و فانتزی بیشتر ترند شده‌اند. دیگر کسی از آن تابلوهای پر زرق و برق چوبی با تصاویر شلوغ بر روی دیوار استفاده نمی‌کند. در واقع افراد زیادی تابلوهای مینیمال با نقاشی‌های سیاه قلم، طرح برگ و … استفاده می‌کنند. در این قسمت از خودت بساز یک تابلو فانتزی دیواری آموزش دادیم که با لوازم ارزان و در دسترس ساخته می‌شود. با ما همراه باشید. این تابلو برای دکوراسیون هال و پذیرایی بسیار مناسب است.


دیدگاه خود را بنویسید