بهترین سنگ برای کف ساختمان ، یه انتخاب درست چه ویژگی هایی داره؟

وقتی صحبت از دکوراسیون منزل می‌شود باید آن را در ابعاد گسترده‌ای بررسی کرد؛ از لوازم، وسایل و مبلمان گرفته تا المان‌های اصلی و داخلی منزل مثل سقف، دیوار و کف. انتخاب لوازم و مبلمان مناسب منزل به نوبه خود زمینه ای گسترده و متنوعی را شامل می‌شود که در مطالب گذشته به وفور در رابطه با آن‌ها صحبت کردیم. در این مطلب تصمیم داریم در رابطه با یکی از مهمترین بخش‌های فضای داخلی، یعنی کف صحبت کنیم. به نظر شما بهترین سنگ برای کف ساختمان چیست؟

بهترین سنگ برای کف ساختمان ، یه انتخاب درست چه ویژگی هایی داره؟

سنگ، مناسب ترین کفپوش برای ساختمان !


به طور کلی می توان گفت که خانه هایی که کفپوش سنگی دارند زیبایی و شکوه بیشتری از خود نشان می دهند و طول عمر و استحکام زیادی هم دارند. در کنار این موضوع شاید بتوان گفت که سنگ ها تنها ماده ای هستند که هم می توانند برای فضای داخلی خانه به کار برده شوند هم برای محوطه منزل.

مقاومت بالای سنگ ها باعث می شود که حتی بعد از گذشت سالیان بسیار زیاد نیز احتیاجی به تعویض و تغییر کفپوش نباشد. علاوه بر این شاید بتوان گفت که سنگ ها به نسبت سایر متریال هایی مثل چوب و یا چیزهایی مشابه آن احتیاج به نگهداری کمتری دارند و از این بابت نیز می توانند خیال شما را راحت کنند. نکته قابل ذکر دیگری که می توان به آن اشاره کرد حساسیت زدایی سنگ است.

بهترین سنگ برای کف ساختمان

این یعنی سنگ ها و به خصوص سنگ های طبیعی علاوه بر اینکه خودشان حساسیت زا نیستند توانایی دور نگه داشتن عوامل حساسیت زا را هم دارند. از ویژگی های مثبت دیگر استفاده از سنگ به عنوان کفپوش منزل می توان به توانایی آنها در انتقال گرما اشاره کرد؛ بنابراین معمولا در فصل سرما سنگ هایی که در نزدیکی و تماس با منابع گرمایی قرار گرفته اند بسیار دلنشین و لذت بخش خواهند بود.

بهترین سنگ برای کف ساختمان

شاید حالا وقت آن رسیده باشد که به معایب استفاده از سنگ به عنوان کفپوش هم اشاره کنیم. استفاده از سنگ به عنوان کفپوش می تواند هزینه نسبتا بالایی را به دنبال داشته باشد و همین مسئله هم می تواند باعث شود که خیلی از افراد با توجه به بودجه ای که دارند به دنبال این متریال نروند. در کنار این موضوع می توان به این نکته نیز اشاره کرد که سنگ ها علاوه بر آنکه قدرت انتقال گرما را دارند می توانند زمین را به سرعت نیز سرد کنند. این مسئله در بسیاری از شرایط می توانند برای افراد آزاردهنده باشد.

علاوه بر تمامی این مسائل می توان گفت که سنگ فرش ها می توانند زمین را لغزنده تر از سایر متریال ها کنند. این مسئله نیز به نوبه خود گاهی تاثیر منفی در انتخاب سنگفرش برای افراد دارد.

بهترین سنگ برای کف ساختمان

بهترین سنگ برای کف ساختمان و بهترین سنگ هایی که برای نمای داخلی خانه توصیه می شوند شامل مرمریت، گرانیت، چینی، لایم استون و… می شوند. البته در رابطه با این نوع سنگ ها ممکن است در طراحی فضاهای داخلی محدودیت هایی در رنگ و ابعاد سنگ ها وجود داشته باشد و یا حتی عواملی مثل رطوبت زیاد، نیاز به نظافت مکرر محیط کار را سخت تر کنند.

برای آنکه بتوانید به انتخاب درستی از بهترین سنگ برای کف ساختمان و سنگ فرش منزل خود برسید باید برخی از بهترین انواع سنگ های کف ساختمان را بشناسید. در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم:

سنگ مرمر برای کف ساختمان

این نوع سنگ از گذشته های خیلی دور طرفداران بسیاری داشت و حتی تصاویری از کاخ های مرمری را نیز در ذهن داریم. هنوز هم امروزه سنگ مرمر از محبوب ترین سنگ ها برای کف ساختمان به شمار می رود. سنگ مرمر شخضیت و هویت بسیاری را به خانه شما می بخشد و شکوه آن را چندین و چند برابر می کند. این سنگ کمی لک می گیرد و شاید بتوان گفت که سریع خش می گیرد. به همین دلیل معمولا توصیه می شود که در زمان استفاده از سنگ مرمر به عنوان کفپوش باید نگهداری بسیاری را لحاظ کرد.

سنگ مرمریت برای کف ساختمان

این نوع سنگ فرش ها زیبایی و ساب پذیری بالایی دارند و معمولا بهترین گزینه های آنها شامل مرمریت دهبید، مرمریت خوی، مرمریت نمین، مرمریت خوبسنگان، مرمریت آباده، مرمریت صلصالی و مرمریت فراز می شوند. این نوع سنگ فرش ها معمولا برای فضاهای داخلی ساختمان های اداری و تجاری مناسب هستند. امروزه این نوع سنگ به دلیل جلاپذیر بودن و تنوع بالای رنگ و طرح و همین طور قیمت، طرفداران بسیاری را به دست آورده است و به عنوان بهترین سنگ برای کف ساختمان مطرح شده است.

سنگ گرانیت برای کف ساختمان

معمولا از این نوع سنگ برای فضاهای باز استفاده می شود، چرا که در برابر یخ زدگی و فشار مقاومت بسیار بالایی دارد. برخی از افراد معتقدند که سنگ گرانیت اشعه های مضری را منتشر می کند که سلامتی افراد را به خطر می اندازد. به همین دلیل معمولا توصیه می شود که از این سنگ برای فضاهای داخلی و سر بسته استفاده نشود.

سنگ تراورتن برای کف ساختمان

به طور کلی می توان گفت که سنگ تراورتن از محبوب ترین سنگ های ساختمانی و بهترین سنگ برای کف ساختمان است. برق انداختن بر روی این سنگ تقریبا غیر ممکن است و به نوعی نیز شکننده به حساب می آید. در کنار این مسائل می توان گفت که تراورتن نوعی سنگ آهک متخلخل است که از انواع سنگ های تزئینی نیز به شمار می رود. همانطور که گفتیم درست است که اسن نوع سنگ ساختمانس درخشندگی ندارد ولی در صورتی که به صورت طبیعی در گفپوش مورد استفاده قرار بگیرد می تواند فضای خانه شما را گرم و دنج کند.

از دیگر ویژگی های این سنگ ساختمانی نیز می توان به تنوع رنگ و نقوش آن اشاره کرد که دست شما را برای انتخاب باز خواهد گذاشت. در نهایت نیز جا دارد اضافه کنیم که از بزرگ ترین معایب سنگ ساختمانی تراورتن امکان خش افتادن روی آن است.

کلام آخر….

در نهایت توصیه ما این است که با بررسی ویژگی ها و هزینه های هر کدام از انواع سنگ های ساختمانی بر اساس اولویت ها و سلیقه خود یکی از بهترین آنها را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید تا در نهایت بتوانید از آن نهایت لذت را ببرید.

منبع: آی هوم

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید