۱۰ ایده خلاقانه برای تزئین دکوراسیون بالکن خانه

دکوراسیون بالکن-ایده های دکوراسیون بالکن کوچک-دکوراسیون تراس

با تکمیل دکوراسیون بالکن خانه‌تان با چند ایده خلاقانه، طبیعت را به خانه بیاورید و از فضای آزاد لذت ببرید.

یک میز کوچک، مناسب دکوراسیون بالکن کوچک

یکی از مهم‌ترین کاربری‌های بالکن، لذت بردن از هوای تازه است. میز، یکی از آن ابزارهای دکوراسیون است که می‌توانید فنجان چای و یا قوه خود را روی آن قرار دهید و از هوای تازه لذت ببرید. یک میز کاملا جمع و جور و مناسب دکوراسیون بالکن خودتان انتخاب کنید و چند ساعتی هوای تازه استشمام کنید.

دیوار بالکن هم جزوی از دکوراسیون بالکن است!

برای تکمیل دکوراسیون بالکن خانه‌، چه بزرگ و چه کوچک، از دیوارها صرف نظر نکنید. یکی از بهترین کارهای ممکن برای لذت بردن از فضای بالکن این است که از یک دکوراتیو مرتب، و ترجیحا ضد آب، در فضای دیوارهای تراس بهره ببرید. کمترین کاری که می‌توانید انجام دهید، آویزان کردن گلدان‌های قلابی است. در شرایط ایده‌آل تر، از کاغذ دیواری یا کارهای دست ساز ضد آب استفاده کنید.

بالشت‌ها، دکوراسیون بالکن، و چرت نیم روز!

به طرز عجیبی، بالشت‌ها و کوسن‌ها، حال هر دکوراسیونی را دگرگون می‌کنند. علی‌الخصوص اگر این دکوراسیون، مربوط به بالکن خانه شما باشد. بالشتک‌ها و کوسن‌هایی را برای خانه‌تان انتخاب کنید که با دکوراسیون داخلی شما نیز هماهنگ باشند. از طرفی، می‌توانید حتی بالشت‌های زمینی هم تهیه کنید و بعد از ظهر اردیبهشتتان را روی آن‌ها مطالعه کنید.

یک ایده برای دکوراسیون بالکن کوچک و بزرگ

استفاده از گل ایده‌ خوبی برای بالکن کوچک و بزرگ است.اصولا برای دکوراسیون کردن بالکن خانه، اولین ایده‌ای که به نظر هر کسی می‌رسد، گل و گیاه است. قطعا هم انتخاب فوق‌العاده‌ای خواهد بود. اما انتخاب نوع گل و گیاه مناسب بالکن، و تعداد آن بستگی به فضایی دارد که می‌خواهید در ایوان خانه ایجاد کنید. فراموش نکنید که اگر چشم انداز زیبایی دارید، آن را با گل و گیاه خفه نکنید. عکس این داستان هم صادق است. اگر بالکن شما کوچک است، از گلدان‌های ظریف برای دکوراسیون آن استفاده کنید.

دکوراسیون بالکنتان را چراغانی کنید

با این که در فضای بالکن به اندازه کافی از نور خورشید بهره می‌برید، اما برای شب تا می‌توانید از انواع و اقسام نورها برای چراغانی دکوراسیون فضای خود استفاده کنید. تاثیر زیبا و رویایی نور ریسه‌های ال ای دی در شب، بالکنتان را تبدیل به زیباترین نقطه دنیا می‌کند.

دکوراسیون بالکن من ننو می‌خواهد یا یک صندلی؟

اختصاص یک فضای نشیمن در دکوراسیون بالکنتان بسیار توصیه می‌شود. اما خیلی مهم است که با دید مناسبی این فضا را ایجاد کنید. خوب به ابعاد و اندازه و شکل هندسی بالکن خود توجه کنید. اگر فضای کافی دارید، صندلی راک یا صندلی ننویی و صندلی‌های تابی زیبای زیادی برای دکوراسیون فضای بیرونی شما وجود دارد. در غیر این صورت، به سراغ میز و صندلی کوچک مناسب فضای باز بروید. حتی می‌توانید از صندلی‌های قدیمی یا دست دوم هم استفاده کنید و روی آن‌ها را با انواع و اقسام بالشتک و شال بپوشانید.

فضای بیرونی بالکن را با وسایل دکوری خفه نکنید

بهترین انتخاب برای دکوراسیون بالکن کوچک، وسایل تاشو هستند. این وسایل این امکان را به شما می‌دهند که اگر به هر دلیلی قرار نیست در ایوان یا بالکن خانه زمان بگذرانید، از فضای آن برای کارهای دیگری استفاده کنید. از طرفی، در فصل سرما هم جمع کردن این وسایل بسیار راحت‌تر است.

فرش، یک انتخاب به جا برای دکوراسیون بالکن

قبل از این که تیتر را قضاوت کنید، بد نیست بدانید که ترکیب یک قالیچه یا گلیم سبک روستایی، با بالشتک‌های هماهنگ و گل و گیاه، یعنی این حق را دارید که در بهشت زندگی کنید. به علاوه، اگر دوست داشته باشید از فضای زمینی بالکن خود نهایت استفاده را ببرید، وجود قالیچه برای دکوراسیون شما ضروری است.راهنمای خرید فرش دستباف را اینجا مطالعه کنید.

دکوراسیون بالکن شما را سایبان کامل می‌کند

اگر معماری ساختمان شما به گونه‌ای است که بالکن‌تان از گزند باد و باران و طوفان و آفتاب شدید در امان نیست، می‌توانید به فکر یک سایبان برای دکوراسیون آن باشید. اما سلیقه به خرج بدهید. می‌توانید از یک ترکیب گل یا گیاه هم برای پوشاندن چهارچوب بالکنتان از بیرون استفاده کنید. سایبان‌های فروشی زیادی نیز در بازار موجود است تا دکوراسیون بالکن خود را ۴ فصل کنید.

از دکوراتیوهای مرتبط با طبیعت برای بالکن خود استفاده کنید

در آخر، دست شما برای تکمیل زیبایی‌های دکوراسیون بالکنتان باز است. اما هرچه انتخاب شما طبیعی‌تر و نزدیک‌تر به فضای باغ و بستان باشد، احساس بهتری خواهید داشت. می‌توانید از گلدان‌های حصیری، یا فانوس برای شکل دادن و تکمیل بالکن خودتان استفاده کنید. لازم نیست هزینه زیادی پای این وسایل بدهید. در سایت شیپور هم می‌توانید اجناس بسیار زیبایی را با قیمت مناسب پیدا کنید.

منبع: شیپور

برچسب‌ها:
منبع:

مطالب مرتبط


دیدگاه خود را بنویسید