۱۰ ایده‌ی ساده ولی معجزه‌آسا برای دکوراسیون خانه‌های کوچک

دکورسیون خانه های کوچک-میزصندل

اگر خانه‌ی شما هم کوچک است بی‌شک برای تغییر دکوراسیون با مشکل روبه‌رو شده‌اید. در خانه‌های کوچک امکان قرار دادن وسایل دکوری مختلف وجود ندارد و محدودیت فضا، به شما اجازه‌ی استفاده از خیلی وسایل را نمی‌دهد. طراحان داخلی برای دکوراسیون خانه‌های کوچک ایده‌های جالبی دارند که علاوه بر ایجاد زیبایی، فضای خانه را هم بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

۱. از آینه استفاده کنید

دکوراسیون خانه های کوچک
استفاده از آینه فضا را بزرگتر و زیباتر جلوه می‌دهد

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا استفاده از آینه است. قرار دادن یک آینه در خانه‌های کوچک، به‌خصوص روبه‌روی پنجره‌ها، باعث می‌شود فضای اتاق بزرگ‌تر دیده شده و نور بیشتری در خانه تابیده شود. یک آینه‌ی بزرگ با قابی زیبا و هماهنگ با دکوراسیون خانه، همان چیزی است که شما نیاز دارید.

۲. برای دیوارها رنگ مناسبی انتخاب کنید

رنگ مناسب برای دیوارها خیلی مهم است

هرچه رنگ دیوارها تیره‌تر باشد فضا کوچک‌تر دیده می‌شود و برعکس، هرچه به سمت رنگ‌های روشن برویم اتاق ما بزرگ‌تر دیده خواهد شد. پس اگر خانه‌ای کوچک دارید به دیوارها و سقف رنگ سفید بزنید. خانه‌های سوئدی معمولا آشپزخانه‌هایی کوچک به رنگ روشن دارند که باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر از حد معمول به نظر برسد. نوری که از پنجره وارد می‌شود به رنگ سفید دیوارها می‌تابد و خانه را جادارتر نشان می‌دهد.

۳. از مبلمان پایه‌دار استفاد کنید

۱۰ ایده‌ی ساده ولی معجزه‌آسا برای دکوراسیون خانه‌های کوچک

مبل‌های پایه‌دار باعث دیده شدن زمین زیر مبل شده و ناخودآگاه فضا را بزرگ‌تر از چیزی که است، نشان می‌دهد. پس اگر خانه‌ای کوچک دارید از مبل‌های پایه‌دار استفاده کنید. مثلا می‌توانید یک مبل راحتی باریک و پایه‌دار انتخاب کرده و در قسمت مرکزی اتاق بگذارید. دقت کنید که نباید مبل را به دیوار بچسبانید تا فضای آزاد پشت آن به بزرگ‌تر دیده شدن اتاق کمک کند.

۴. مبلمان‌های سفارشی

۱۰ ایده‌ی ساده ولی معجزه‌آسا برای دکوراسیون خانه‌های کوچک

مهم‌ترین چالش در خانه‌های کوچک جا دادن همه‌ی وسایل در خانه بدون ایجاد شلختگی است. اگر خانه‌ی شما کوچک است و نمی‌توانید کمدهای بزرگ و جادار در آن بگذارید می‌توانید از یک متخصص دکوراسیون بخواهید مبلمانی مخصوص خانه‌ی شما طراحی کند. یک طراح داخلی می‌تواند از تمام فضای اتاق، مثل گوشه‌های بلااستفاده، برای ساختن کمد یا کتابخانه استفاده کند. با انجام این کار و رعایت رنگ‌آمیزی مبلمان، علاوه بر اینکه تمام وسایلتان به صورت منظم در خانه جا می‌شود هیچ شلوغی و شلختگی‌ای نخواهید داشت.

۵.مبلمان تاشو

مبلمان تاشو

مبلمانی که به‌راحتی جمع می‌شود و به اصطلاح تاشو است، یکی از گزینه‌های مناسب و البته ضروری برای خانه‌های کوچک است.میز کامپیوتر دیواری و میز تحریر‌هایی که به دیوار وصل می‌شوند و پس از استفاده روی دیوار جمع می‌شوند یا مبل‌هایی که به تخت‌خواب تبدیل می‌شوند از این نوع وسایل هستند.

۶.استفاده از ارگانایزرها

استفاده از ارگانایزر در رکوراسیون خانه های کوچک

ارگانایزر یا نظم دهنده‌هایی که در کابیت، کمد و کشو قرار می‌گیرند می‌توانند کاربری یک فضا را چند برابر کنند. اگر فضای شما محدود است می‌توانید از این وسایل کمک بگیرید. همچنین محصولات مختلفی در بازار وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند از فضای خالی زیر میز یا کنار دسته‌ی مبل استفاده کنید. مثلا سبد فلزی آویزداری که به لبه‌ی میز وصل می‌شود و می‌توانید کتاب، روزنامه یا پاکت‌های نامه را در آن کابینت بگذارید. با این کار هم دسترسی به وسایلتان آسان است هم ظاهر اتاق شلوغ نمی‌شود.

۷. میزهای شیشه‌ای

دکوراسیون خانه های کوچک-میزشیشه‌ای

میزهای شیشه‌ای، به این دلیل که به‌راحتی می‌توان از روی آن‌ها زمین را دید، این تصور را ایجاد می‌کند که فضای داخلی بزرگ‌تر است. پس برای انتخاب میز جلو مبلی یا حتی میز غذاخوری به سراغ میزهایی با سطح شیشه‌ای و شفاف بروید.

۸. میزهای غذاخوری تا شو

با استفاده از میزهای تاشو در فضا صرفه جویی کنید

میزهای غذاخوری تاشو، همانند مبلمان تاشو، بهترین گزینه برای خانه‌های کوچک هستند. این میزهای غذاخوری را می‌توانید به صورت تا شده در گوشه‌ای از خانه نگه دارید و فقط در زمان صرف غذا آن را باز کنید. همچنین یک مدل از میزهای غذاخوری تاشو وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید اندازه‌ی آن را بزرگ‌تر کنید. مثلا اگر در حالت عادی برای ۴ نفر مناسب است، با بیرون کشیدن لایه‌ی دوم از زیر قسمت اصلی میز می‌توانید آن را به یک میز ۶ نفره تبدیل کنید.

۹. تغییر میز کنار تخت‌خواب و چراغ خواب

میزهای کنار تخت خواب در خانه های کوچک بسیار مهم است
میزهای کنار تخت خواب را بهینه انتخاب نمایید

به جای اینکه یک میز بزرگ، که احتمال چند کشو هم دارد، در کنار تخت‌خواب قرار دهید و یک چراغ خواب هم روی آن بگذارید می‌توانید یک یا دو شلف به دیوار نصب کنید و یک چراغ آویز هم کمی بالاتر روی دیوار آویزان کنید. با این کار هم می‌توانید بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کرده باشید در کنار تخت‌خواب خود میز و چراغ خواب قرار دهید.

۱۰. گلدان‌های معلق

۱۰ ایده‌ی ساده ولی معجزه‌آسا برای دکوراسیون خانه‌های کوچک
بدون اتلاف فضا از گلدان‌های آویز استفاده کنید

گیاهان همیشه به زیبا و دوستانه شدن فضای خانه کمک می‌کنند. اما وقتی خانه‌ی کوچکی دارید نمی‌توانید به‌راحتی فضا را پر از گلدان کنید. راه‌حل این مسأله این است که گلدان‌ها را به کمک آویزهای مختلف، مثل آویزهای مکرومه‌ای، از سقف آویزان کنید. با این کار هم دکوراسیون خانه‌ی شما خاص به چشم می‌آید هم فضای زیادی برای قرار دادن گلدان‌ها اشغال نشده است. از همه مهم‌تر، خانه‌ی شما سرسبز و بزرگ دیده می‌شود.

یک پیشنهاد ویژه

۱۰ ایده‌ی ساده ولی معجزه‌آسا برای دکوراسیون خانه‌های کوچک
صرفه جویی در فضا با استفاده از فضای عمودی

اگر فضای خانه‌اتان آن‌قدر کوچک است که نمی‌توانید یک تخت‌خواب و کمد را به‌راحتی در کنار قرار دهید می‌توانید از این ایده استفاده کنید. ارتفاع دیوار را به دو قسمت تقسیم کنید، به یک نجار یا سازنده‌ی کابینت سفارش دهید که یک کمک با عمق مناسب و ارتفاعی به اندازه‌ی نصف دیوار بسازد. پس از نصب آن می‌توانید روی سقف کمد خوشخواب را قرار دهید و از آن به‌عنوان تخت خواب استفاده کنید. حالا فقط کافی است یک پله‌ی چوبی و یک دیوار کرکره‌ای به این قسمت اضافه کنید تا اتاق خواب شما کامل شود.

شما می‌توانید از یک پله‌ی تاشو استفاده کنید تا در زمان‌هایی که نیازی به تخت‌خواب ندارید آن را در کمد قرار دهید. حتی می‌توانید با یک تخته و چند پایه فضای بخشی از خانه را مانند عکس به دو قسمت تقسیم کنید، قسمت بالایی را به اتاق خواب تبدیل کرده و در قسمت پایینی مبل را قرار دهید.

برای بقیه‌ی قسمت‌های خانه هم می‌توانید از نکات دکوارسیونی که قبل‌تر به آن اشاره کردیم استفاده کنید. مثلا حتما دیوارها را سفید کنید، از مبلمان پایه‌دار استفاده کنید و چند گلدان پربرگ هم کنار پنجره آویزان کنید. یک آینه‌ی مناسب به دیوار روبه‌روی پنجره نصب کنید و میز و پله‌ی تاشو را هم در کمد قرار دهید تا فضای داخلی را پر نکنند. به همین راحتی خانه‌ی کوچک شما می‌تواند تمام نیازهایتان را برطرف کند.

سخن آخر

فرقی ندارد خانه‌ی شما کوچک باشد یا بزرگ، با ترفندهایی که طراحان داخلی به کار می‌برند می‌توانید فضای خانه را به بهترین شکل آماده کنید. اگر خانه‌ی شما کوچک است می‌توانید از ۱۰ ترفندی که در این مطلب آموزش داده‌ایم استفاده کنید. این ترفندها کمک می‌کند که به‌راحتی، بدون شلوغ شدن محیط، از تمام فضاهای خانه استفاده کنید. اگر شما هم برای دکوراسیون خانه‌ی کوچکتان ایده‌ی خاصی دارید برای ما در قسمت کامنت‌ها بنویسید.

منبع: دی‌جی‌کالامگ

برچسب‌ها: , , ,
منبع: www.digikala.com

مطالب مرتبط

ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی- تصویر از شمعدانی‌های درست شده

ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی (ساده و مدرن)

شمعدانی، شمع را در جای خود ثابت نگه می‌دارد و از کج شدن و ریختن پارافین مذاب جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، شمعدانی، زیبایی شمع را دوچندان می‌کند و به عنوان عنصری دکوراتیو، به فضای خانه ظرافت و زیبایی می‌بخشد. بنابراین، استفاده از شمعدانی، نه تنها ضرورتی برای حفظ امنیت است، بلکه زیبایی و ظرافت را نیز به ارمغان می‌آورد.
اگر می‌خواهید برای شمع‌هایتان شمعدانی بسازید؛ با آموزش ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی همراه ما باشید.

تزیین کنار میز تلویزیون-تزیین پشت میز تلویزیون

۴ روش برای تزیین کنار تلویزیون

برای تزیین اطراف و پشت میز تلویزیون بهتر است تعادل را رعایت کنید. در این مقاله ایده‌های تزیین میز تلویزیون را بررسی خواهیم کرد. شما می‌توانید با الهام از این ایده‌ها کنار میز تلویزیون خود را به بهترین نحو تزیین کنید.


دیدگاه خود را بنویسید