دکورهای پر هزینه و زشت

البته چشم‌های ما باید زیبا ببیند اما ظاهرا کمتر چشمی چنین دکوراسیون‌های پرهزینه‌ای را زیبا دیده است. اما آیا می‌توان دکورهای پر هزینه و زشت که در این مقاله آورده شده را زیبا دید؟

دکورهای پر هزینه و زشت

دکوراسیون حتی اسمش هم شیکی و دقت خاصی دارد. انگار معنای دکور، همگام با فکر و هنر سلیقه و زمان است. اما باورتان بشود یا نه، در کل دنیا یک باور عجیب به اسم «بدسلیقگی تازه به دوران رسیده‌ها» وجود دارد. از آسیا تا اروپا و امریکا و افریقا، مردم عام معتقدند که پول شاید خوشبختی بیاورد اما قطعا سلیقه نمی‌آورد. و البته، بسیاری فیلم‌ها و تولیدات فرهنگ پاپ، نشان می‌دهند که از سلیقه دکوراسیون یک نفر می‌توان فهمید پولدار اصیل است یا تازه به دوران رسیده. با اینکه حقیقتا چنین فرضی از پایه اشتباه است و زیبایی و زشتی فقط مفاهیم تحمیل شده به دکوراسیون و هر چیز دیگری است، در این جا به چند نمونه دکوراسیون پر هزینه اما ناموزون اشاره می‌کنیم.

دکورهای پر هزینه و زشت

دکوراسیونی پر هزینه به نام توالت!

در کره جنوبی، خانه‌ای وجود دارد که دکوراسیونش یکی از محیط‌های نه چندان دلپذیر است. خانه شهردار سابق کره جنوبی، معماری و دکوراسیون یک توالت را دارد. این خانه، برای دکوراسیونش از انواع و اقسام توالت فرنگی و ابزار و اکسسوری دستشویی کمک گرفته است. مجسمه‌های دکوری این خانه، که حالا دیگر به موزه تبدیل شده است، ترکیبی نه چندان خلاقانه و کاملا عینی از هر کاری است که آدم‌ها در توالت انجام می‌دهند. البته، کار این شهردار در تسریع تولید توالت‌های تمیز در سئول مثال‌زدنی بوده، اما تبدیل خانه او به دکوراسیونی از توالت و ملزوماتش، کمی عجیب است.

دکورهای پر هزینه و زشت

دکوراسیونی با طعم کاخ ورسای

دکوراسیون عمارت Playa Vista Isle در فلوریدا تحت تاثیر کاخ ورسای ساخته شده است. این عمارت، ماه‌ها در صدر یکی از گران‌ترین عمارت‌های فلوریدا قرار داشت. با اینکه هزینه بالا ممکن است یکی از دلایل خالی ماندن این عمارت باشد، اما ظاهرا همه ثروتمندان دنیا با کاخ ورسای خاطره ندارند! نخندید! این عمارت کاخ مانند دکوراسیون زیبایی ندارد. به نظر نمی‌رسد کسی دلش بخواهد در خانه خودش احساس کند در تالار عروسی به سر می‌برد. این عمارت که تک تک اجزای دکوراسیونش را ازنقاط مختلف دنیا و بسیار گران خریداری کرده‌اند، یکی از آن مثال‌های ذائقه تازه به دوران رسیده‌ها در امریکاست.

دکورهای پر هزینه و زشت

سوءتفاهم درمورد دکوراسیون خانه مالیبو

معماری یک عمارت ۱۳۵ میلیون دلاری در کالیفرنیای امریکا، بسیار حیرت آور است. اما همانقدر که این عمارت در ملیبو از دور دل می‌برد، از داخل شما را زهره ترک می‌کند. ظاهرا طراح این خانه در مورد دکوراسیون فرانسوی خانه دچار سو تفاهم بزرگی شده بوده است. زیرا تمام خریداران عمارت یک صدا معتقد بودند که این خانه شبیه ترکیب سوپ پیاز با پیتزا است. طراحی نور و دکوراسیون مدرن خانه، در یک تضاد بسیار نچسب با هم قرار دارند.

دکورهای پر هزینه و زشت

دکوراسیون گوتیک قصر کریسمارک

یکی از گران قیمت‌ترین عمارت‌های کنتیکت امریکا، یک قصر ۲۰ اتاق‌خوابه به اسم کریسمارک است. در حالی که معمار و سازنده و دکوراتور قصد داشتند که این قصر تحت تاثیر دکور و معماری گوتیک باشد، هزینه زیادی برای این خانه کردند. گوتیک، دورانی از معماری در قرن ۱۸-۱۹ میلادی است، که همه چیز حالت مخوف و لوکس داشت. آن‌ها کارشان را خیلی خوب انجام دادند و نتیجه حقیقتا مخوف و کاملا گوتیک از آب درآمده است. این خانه با آن دکوراسیون پر تجملش بسیار گران قیمت فروخته شده است. اما باور کنید هیچکس تا به حال نام زیبا بر روی آن نگذاشته است. احتمالا بهترین نظری که درباره این عمارت و دکورش داده شده باشد چیزی شبیه «دیگه نمی‌خوام یک لحظه هم اینجا بمونم!» بوده باشد!

دکورهای پر هزینه و زشت

عمارت کسلر، زشت‌ترین و گران‌ترین دکوراسیون امریکا

دکوراسیون عمارت کِسلِر، با آن همه هزینه و خبرسازی، بدترین و زشت‌ترین دکوراسیون امریکا است. خریداران با سلیقه‌ها، ملیت‌ها و دیدگاه‌های مختلف، مشکل شدیدی با طراحی، دکور و حتی معماری این عمارت دارند. معاملات املاک در امریکا از دست این عمارت بزرگ و دکوراسیون زشتش به سطوح آمده‌اند. این عمارت چنان دکوراسیون بدی دارد که حتی با سی یا چهل درصد زیر قیمت واقعی‌اش نیز به زور فروش رفته است.

دکورهای پر هزینه و زشت

وبلاگ شیپور

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید