چند نکته برای دکوراسیون خانه‌های زیر ۶۰ متر

شاید متراژ پایین خانه شما کمی اعصابتان را به هم ریخته باشد، اما فقط رعایت چند نکته برای داشتن دکوراسیونی بی نهایت زیبا در همین متراژ کافی است. در زیر به بررسی چند نکته برای دکوراسیون خانه‌های زیر ۶۰ متر پرداخته ایم. اگر متراژ منزلتان کوچک است با ما همراه باشید.

چند نکته برای دکوراسیون خانه‌های زیر ۶۰ متر

این روزها، شهرهای مدرن دنیا پر شده از خانه‌هایی که به قول پدر بزرگ و مادربزرگ‌های ما بیشتر شبیه لانه‌اند. اما قبل از اینکه برای خودتان ببرید و بدوزید، بد نیست بدانید که منظور از لانه می‌تواند بد هم نباشد. لانه، به شرط آن که دکوراسیون به جا و صحیح و گرمی داشته باشد، می‌تواند آشیانه عشق شما باشد. جایی که همیشه می‌خواستید در آن احساس تعلق و خوشبختی و استقلال کنید. اما یادتان باشد، خانه ۱۰۰ متری شما شبیه به آشیانه نیست. سوژه شیپور در این مقاله خانه‌های جمع و جور زیر شصت متر است که تعدادشان در کلان‌ شهرهای دنیا مخصوصا در همین تهران خود ما کم هم نیست. با اینکه شاید به نظر شما کاری برای کمتر از ۶۰ متر جا نتوان کرد، بد نیست نکات دکوراسیون ما را نیز در نظر بگیرید.

ترفندی به نام دکوراسیون باز برای خانه‌های نقلی

دیوارها نقش جدا سازی دارند. در فضاهای بزرگ، دیوار بسیار کمک کننده است. اما این در مورد دکوراسیون خانه‌های کوچک‌تر از ۶۰ متر صدق نمی‌کند. چه بسیار خانه‌های متراژ پایینی که پر از دیوارهای اضافی در فضای خانه هستند. پلان خانه را خفه نکنید. حتی بد نیست دیوار یا حتی اپن آشپزخانه را هم بردارید تا فضای دکوراسیون بزرگ‌تری را در حال و پذیرایی تجربه کنید. هنگام خرید یا اجاره خانه، حتی با یک بودجه محدود، حواستان به دیوارهای اضافی و پرتی خانه باشد. هر چه دیوار کمتری در خانه باشد، دست شما برای دکوراسیون بازتر خواهد بود.

چند نکته برای دکوراسیون خانه‌های زیر ۶۰ متر

دکوراسیون آشپزخانه برای فضای خانه‌های کمتر از ۶۰ متر

از بدترین انتخاب‌های ممکن برای دکوراسیون آشپزخانه‌های کمتر از ۶۰ متر کابینت‌های تیره، ترکیب رنگ دار، با دسته‌های بزرگ و سلطنتی است. بهترین انتخاب کابینت برای دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک، یک استایل مدرن است. کابیت‌ها بهتر است رنگ روشن و ترجیحا براق داشته باشند. رنگ براق بازتاب‌دهنده نور است و باعث می‌شود آشپزخانه شما بزرگ‌تر دیده شود. برای بهتر، بزرگ‌تر و شیک‌تر دیده شدن دکوراسیونتان، بهترین کار ممکن استفاده از کابینت‌های بدون دسته، بدون طرح با رنگ سفید است.

چند نکته برای دکوراسیون خانه‌های زیر ۶۰ متر
چند نکته برای دکوراسیون خانه‌های زیر ۶۰ متر

از طرفی، بد نیست در ادامه برداشتن دیوارها برای بزرگ‌تر دیده شدن فضای آشپزخانه، به دکوراسیون جزیره فکر کنید. برای داشتن دکوراسیون جزیره در آشپزخانه دو راه دارید. یکی از این راه‌ها تهیه یک جزیره برای مرز بندی بین آشپزخانه و حال و پذیرایی و قرار دادن ۳ یا ۴ عدد صندلی دور آن است. یا می‌توانید خیلی راحت از میزناهارخوری ۴ نفره درست بین آشپزخانه و حال برای مرزبندی دکوراسیون استفاده کنید.

فضای نورانی دکوراسیون خانه‌های زیر ۶۰ متر

بارها در مقالات مربوط به دکوراسیون شیپور در این باره صحبت کردیم که نور تا چه حد در بهتر دیده شدن دکوراسیون، بزرگ‌تر دیده شدن فضا، جریان پیدا کردن انرژی در فضای خانه، و تاثیر حال خوب دکوراسیون بر اهل خانه موثر است. تمام این نکات در مورد نور را برای یک فضای ۵۰ یا ۶۰ متری در ده ضرب کنید. اهمیت نور در این فضاها به مراتب بیشتر است. حتی اگر قصد دارید در شب یک نور دیم و تاریک در گوشه‌ای از خانه داشته باشید، آن را بر پخش شدن نور در سرتاسر فضای دکوراسیون خانه ارجحیت ندهید. از نورهای دورتادور، آباژور و لامپ‌های پرنور برای دکوراسیون خانه‌تان استفاده کنید.

چند نکته برای دکوراسیون خانه‌های زیر ۶۰ متر

ضمن اینکه، بد نیست طوری دکوراسیون خانه را طراحی کنید که رو به روی پنجره‌ها آینه قرار بگیرد تا نور را بازتاب بدهد. از وسایل شیشه‌ای و آیینه‌ای زیادی در خانه استفاده کنید تا بازتاب و درخشش نور هم دکوراسیون خانه‌تان را درخشش و جلا بدهد و هم فضا را بزرگ‌تر جلوه بدهد.

نحوه چیدمان دکوراسیون برای خانه‌های کمتر از ۶۰ متر

بدترین کاری که می‌توانید در حق دکوراسیون خانه کمتر از ۶۰ متر خود بکنید، خلوت گذاشتن گوشه و کنار خانه است. خواهشا مبلمان و وسایل را وسط خانه جمع نکنید. چنین دکوراسیون منحصرا متعلق به خانه‌هایی با متراژ بالا است که فضای کافی برای نشان دادن وسایل معمولا بزرگ و سلطنتی را دارند.

چند نکته برای دکوراسیون خانه‌های زیر ۶۰ متر

برای دکوراسیون منزل متراژ پایینتان، از گوشه و کنار هر فضایی استفاده کنید. البته اصلا قصد این نیست که فضا را با انبوهی از دکوراسیون خشک، خفه کنید. نه! اما سعی کنید دکوراسیون و وسایلتان را پخش بچینید. ضمن اینکه در یک خانه کوچک، از خرید وسایل خانه بزرگ و استیل اجتناب کنید. حتی اگر برای دکوراسیونتان از وسایل چوبی استفاده می‌کنید، به دنبال چوب‌های روشن، بامبو و کم جا باشید.

چند نکته برای دکوراسیون خانه‌های زیر ۶۰ متر

منبع: بلاگ شیپور

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید