ایده‌هایی برای اجرای دکوراسیون با بودجه‌ی کم و اقتصادی

ایده‌هایی برای اجرای دکوراسیون با بودجه‌ی کم و اقتصادی
ایده‌هایی برای اجرای دکوراسیون با بودجه‌ی کم

بارها پیش آمده است که با دیدن مجله‌های دکوراسیون، نمایش‌های تلویزیونی و یا صفحات مربوط به دکور در شبکه‌های اجتماعی، برای دکوراسیون خانه‌ی خود ایده گرفته‌اید، اما دکوراسیون با بودجه‌ی کم برای انجام تغییرات، موضوعی‌ست که مانع انجام این ایده‌ها می‌شود.

با دیدن تصاویر مختلف از دکور خانه‌ها، فکر می‌کنیم که برای هر کدام از آن وسایل باید هزینه‌ی بالایی صرف شده باشد و این معمولا کمتر از بودجه‌ی در نظر گرفته شده‌ی ماست. باید به این نکته توجه کنیم که تزیین خانه، تنها به یک ذهن خلاق نیاز دارد و نه صرف هزینه‌های زیاد. حتی با بودجه‌ی کم هم می‌شود ظاهری لوکس و زیبا به خانه‌ی خود ببخشیم.

در اینجا چند ایده وجود دارد که با کشف بهترین نکات و ترفندها، به شما کمک می‌کند تا فضای خانه‌ی خود را با ایده‌های ارزان تزیین کنید.

ایده‌هایی برای اجرای دکوراسیون با بودجه‌ی کم

ایده‌هایی برای اجرای دکوراسیون با بودجه‌ی کم و اقتصادی

مهم‌ترین مرحله برای دکوراسیون با بودجه‌ی کم، این است که تصمیم بگیرید به جای کمک گرفتن از یک طراح داخلی با صرف هزینه‌های زیاد، خودتان دکور خانه‌تان را طراحی کنید. این موضوع از آن جهت مهم است که به شما در تعیین بودجه‌ی لازم و همچنین خرید اقلام دلخواه در چک لیستتان کمک خواهد کرد.

اولین قدم برای برنامه‌ریزی دقیق این است که الهام بخش طراحی خود باشید. پس از آن، برای ایده گرفتن در پیدا کردن سبکی که می‌خواهید در طراحی خود استفاده کنید، در وبلاگ‌ها یا صفحات معروف دکوراسیون خانه جست‌وجو کنید.

وقتی از نیازهای دکوراسیون خود مطمئن شدید، آن‌ها را به ایده‌های کوچکتر تقسیم کنید. یک روش عالی برای این کار، طبقه‌بندی آن‌ها در دسته‌هایی مانند مبلمان، لوازم جانبی، رنگ، دیوار، کف، وسایل دکور و… است. حالا برای مرور و خرید این وسایل دکوری مطابق با نیاز خود، فروشگاه‌های آنلاین را چک کنید و از هزینه‌ی آن‌ها مطلع شوید. با این کار می‌توانید میزان هزینه‌ی مورد نیاز برای دکوراسیون خود را تخمین بزنید و تعیین کنید که برای اجرایی کردن ایده‌های ارزان دکور خانه‌ی خود، چه بودجه‌ای را اختصاص دهید.

بهترین راه برای تهیه‌ی دکوراسیون لوکس با بودجه‌ی کم این است که به صورت هفتگی یا ماهانه مقدار مشخصی را به بازسازی منزل خود اختصاص دهید. در طی چند ماه شما می‌توانید هزینه‌های لازم برای دکوراسیون خود را پس‌انداز کنید.

وسایل قدیمی خود را بازسازی کنید

ایده‌هایی برای اجرای دکوراسیون با بودجه‌ی کم و اقتصادی

آیا واقعا لازم است مبلمان قدیمی خود را تعویض کنید؟ برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌توانید بعضی از قطعات را با یک سری تغییرات زیبا مانند یک پوشش تازه از پارچه یا تودوزی جدید، عوض کنید. در واقع شما باید هنگام برنامه‌ریزی ایده‌های دکوراسیون با بودجه‌ی‌ کم، این نکته را مد نظر قرار دهید.

نگاهی به آشپزخانه‌ی خود بیندازید. آیا باید تمام کابینت‌های آشپزخانه را تعویض کنید یا تنها با رنگ‌آمیزی و یا جایگزین کردن چند قطعه، امکان نوسازی آن‌ها وجود دارد؟

برای اینکه بتوانید به ساخت‌وساز خانه‌ای با حداقل هزینه‌ی ممکن فکر کنید، باید به جای اینکه وسایل را بیرون بیندازید و مبالغ زیادی را برای خرید کالاهای دیگری خرج کنید، آن دسته از وسایل را که می‌توانید به چیزی نو و جدید تبدیل کنید، یادداشت کنید و آن‌ها را در خانه‌ی خود نگه دارید.

برای کاهش هزینه‌های خود، اطمینان حاصل کنید تا آنجا که ممکن است بعضی از وسایل را به جای دور انداختن، دوباره استفاده کنید. وقتی می‌دانید که چه چیزی را باید دوباره استفاده کنید، شروع به ساختن می‌کنید. با این روش می‌توانید هزینه‌های نوسازی و یا تغییر در دکوراسیون را تا حد زیادی کاهش دهید.

هر چند وقت یک بار وسایل را از یک اتاق به اتاق دیگر منتقل کنید و مکان تازه‌ای را به آن‌ها اختصاص دهید. اگر یک صندلی خاص برای یک مکان خاص در خانه‌ی خود خریده‌اید به این معنی نیست که آن صندلی باید تمام عمر خود را با شما در همان مکان ثابت سپری کند. وسایل مختلف را جابه‌جا کنید و تغییرات کوچک در دکوراسیون را بپذیرید.

اتاق نشیمن را زیبا کنید

ایده‌هایی برای اجرای دکوراسیون با بودجه‌ی کم و اقتصادی

حالا که قرار است با بودجه‌ی محدود کار کنید، باید برای خرید وسایلی هزینه کنید که بتوانند برای مدت طولانی دوام بیاورند. چنین هزینه‌های اولویت‌بندی شده‌ای باید به سمت وسایلی هدایت شوند که بیشترین استفاده را برای شما دارند.

با انتخاب مبلمان با کیفیت، شما می‌توانید برای مدت زیادی در هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن صرفه‌جویی کنید، زیرا مبلمان‌هایی با کیفیت بالا، می‌توانند سال‌ها و حتی دهه‌ها دوام بیاورند. آن‌ها مانند لوازم دکوری جانبی و یا رنگ‌هایی نیستند که بعد از یک یا دو سال با تغییر مد، عوض شوند و یا جذابیت خود را از دست بدهند. برای داشتن چنین مبلمانی می‌توانید به سراغ سبک‌های کلاسیک و یا وینتج بروید.

هنگامی که بهترین مبلمان را از نظر جنس و میزان کارایی انتخاب کردید، فقط باید در اتاق نشیمن خود چیزهای کوچک و ارزان قیمت را اضافه کنید. هنگام انتخاب مبل مناسب برای اتاق نشیمن خود، مطمئن شوید که به سراغ مبلی می‌روید که فضای شما را به زیبایی تعریف می‌کند و در عین حال بر راحتی و کاربردی بودن آن هم تمرکز داشته باشید.

جدا از این موضوع، مبلمان شما باید در حد بودجه‌ی شما، زیبا باشد. دیگر چیزهای مهمی که در اتاق نشیمن شما وجود دارد، صندلی‌ها، میزهای کوچک، تابلوهای دیواری و لوازم جانبی است. بهتر است بر روی این چند مورد تمرکز کنید و بدون صرف هزینه‌ی بیش از حد، به دنبال بهترین روش برای خرید آن‌ها باشید.

اگر بودجه‌تان به خرید وسایل نو نمی‌رسد، وسایل دست دوم خریداری کنید

ایده‌هایی برای اجرای دکوراسیون با بودجه‌ی کم و اقتصادی

همان‌طور که گفتیم، وقتی صحبت از ایده‌های ارزان برای دکوراسیون با بودجه‌ی کم می‌شود، تنها چیزی که بیشترین اهمیت را دارد خلاقیت است. از خرید مبلمان دست دوم و سایر لوازم تزئینی نترسید. البته به شرط آنکه سالم باشند و قیمت مناسبی هم داشته باشند. به این ترتیب شما می‌توانید اقلام جدیدی را بدون صرف هزینه‌های زیاد به دکوراسیون خود اضافه کنید.

سبک همیشه قابل تغییر است، اما کیفیت را نمی‌توان جایگزین کرد.
به یاد داشته باشید که یک آینه‌ی قدیمی را می‌‌توان دوباره رنگ‌آمیزی کرد، روکش یک مبل قدیمی را می‌توان با یک روکش جدید تعویض کرد یا حتی می‌شود نورپردازی داخلی را متناسب با آنچه شما دوست دارید، مدرن کرد. سبک همیشه قابل تغییر است، اما کیفیت را نمی‌توان جایگزین کرد.

دیوارها را رنگ کنید

ایده‌هایی برای اجرای دکوراسیون با بودجه‌ی کم و اقتصادی

یک رنگ ساده می‌تواند هر دیواری را به مرکز توجه تبدیل کند و در عین حال فضای اتاق را تازه و روشن‌تر کند. با ترکیب رنگ‌های مختلف، می‌توانید طرحی را که برای دکوراسیون با بودجه‌ی کم در نظر دارید، اجرایی کنید. شما با صرف یک بودجه‌ی اندک برای رنگ و به کار گرفتن یک رنگ‌کار حرفه‌ای، می‌توانید نمای خانه‌ی خود را یک بار دیگر تازه و جدید نشان دهید.

با استفاده از رنگ‌های متفاوت و تکنیک‌های مختلف قلمو روی دیوار، می‌توانید انواع جلوه‌ها و طرح‌های جذاب را ایجاد کنید.

از کاغذ دیواری استفاده کنید

ایده‌هایی برای اجرای دکوراسیون با بودجه‌ی کم و اقتصادی

استفاده از کاغذ دیواری‌های مدرن در طراحی دکوراسیون با بودجه‌ی کم، می‌تواند به سرعت جلب توجه کند، به ویژه هنگامی که به دنبال ایده‌های ارزان برای تزئینات منزل خود هستید.

از آنجا که بودجه‌ی محدودی دارید، شاید عاقلانه نباشد که همه‌ی دیوارهای خانه‌ی خود را با کاغذ دیواری بپوشانید، زیرا این کار بسیار هزینه‌بر است. در عوض از کاغذ دیواری برای ایجاد یک دیوار متفاوت استفاده کنید که تنها فضای کمی در اتاق خواب یا اتاق نشیمن شما را برجسته می‌کند و در عین حال به ایجاد یک طراحی متفاوت کمک می‌کند.

با استفاده از کاغذ دیواری برای تنها یک دیوار، می‌توانید یک نقطه‌ی کانونی را در خانه‌ی خود ایجاد کنید و با صرف هزینه‌ی کم، جلوه‌ی متفاوتی را به دکوراسیون خانه‌ی خود بدهید.

این وسایل را فراموش نکنید


دانستن چند نکته و به کارگیری آن‌ها می‌تواند برای ایجاد یک تغییر در دکوراسیون به شما کمک کند. بهتر است برای استفاده از لوازم دکوری جانبی با صرف هزینه‌ی کم، این نکات را هم در نظر بگیرید؛

۱. آینه‌ها

اگر می‌خواهید فضای خانه‌ی خود را به سرعت جذاب کنید، از آینه استفاده کنید. به علاوه تهیه‌ی یک آینه‌ی ارزان قیمت و در عین حال زیبا، همیشه آسان است. از آینه برای انعکاس نور در خانه‌ی خود استفاده کنید. این روش باعث می‌شود تا فضای شما بزرگتر، روشن‌تر و لوکس‌تر به نظر برسد.

ایده‌هایی برای اجرای دکوراسیون با بودجه‌ی کم و اقتصادی

۲. فرش‌ها

اگر از یک طراح داخلی درباره‌ی ایده‌های ارزان دکوراسیون سوال کنید، آن‌ها فورا به قسمت کف اشاره خواهند کرد! بنابراین از این الگو پیروی کنید و به فکر به روز رسانی قسمت کف خانه‌ی خود با فرش‌های متناسب با دکوراسیون خود باشید. استفاده از فرش در دکوراسیون، جلوه ویژه‌ای به خانه‌ی شما می‌دهد و باعث می‌شود تا بخش زیادی از فضای شما با آن پر شود.

۳. لوازم درخشان

دقیقا مانند آینه‌ها، استفاده از لوازم دکوری درخشان، پوشش‌های براق، وسایل دکوری فلزی و یا لوسترهای کریستالی، در عین حال که چشم شما را تحریک می‌کنند، نور را منعکس می‌کنند و جلوه‌ی متفاوتی به فضای شما می‌بخشند.

ایده‌هایی برای اجرای دکوراسیون با بودجه‌ی کم و اقتصادی

۴. پرده‌ها

با آویختن پرده‌ها در بالاترین سطح، در نهایت سقف‌های خود را بلندتر از حد واقعی نشان می‌دهید و این کار به بزرگ‌تر نشان دادن فضای شما کمک زیادی می‌کند.

۵. گیاهان

از گیاهان غافل نشوید، زیرا گیاهان از بهترین ایده‌های دکوراسیون با بودجه‌ی کم هستند. آن‌ها نه تنها زیبا هستند و به شما امکان می‌دهند که رنگ و بافت به فضای خود اضافه کنید، بلکه برای تصفیه‌ی هوای خانه‌ی شما هم عالی هستند. برای شروع، گیاهانی را انتخاب کنید که به مراقبت کمتری احتیاج دارند.

ایده‌هایی برای اجرای دکوراسیون با بودجه‌ی کم و اقتصادی

۶. تابلوها و مجسمه‌ها

آخرین و مهم‌ترین نکته این است که طراحی دکوراسیون بدون استفاده از تابلو و مجسمه، نمی‌تواند خانه‌ای با ظاهری متفاوت به شما ارائه بدهد. با استفاده‌ی درست از تابلوها و مجسمه‌ها در دکوراسیون خود، می‌توانید با کمترین هزینه جلوه‌ای تازه‌ به خانه‌ی خود بدهید.

منبع: دیجی کالا مگ

منبع:

دیدگاه خود را بنویسید