نکات انتخاب کفپوش مناسب برای پله که تا حالا نمی‌دانستید

انتخاب کفپوش مناسب برای پله-کفپوش مناسب پله

بهترین گزینه کفپوش برای پله ها

راه پله ها اغلب بیشترین میزان ترافیک را در هر خانه ای تجربه می کنند. به همین دلیل انتخاب میان گزینه های مختلف کفپوش برای پله‌ها که ترکیبی از طراحی ، دوام و راحتی است، دشوار است.

پله ها یکی از مهمترین قسمتهای خانه شما هستند. راه پله های شما نه تنها یک هدف کاربردی دارند بلکه به همان اندازه به ظرافت و سبک طراحی خانه شما کمک می کنند. سبک، زاویه، سطح کف و نورپردازی در راه پله‌ها نقش کلیدی در دیده شدن و دکوراسیون داخلی خانه شما دارد.

علاوه بر این ، کفپوش های کف پله نه تنها به احساس تزئینی خانه شما می افزایند، بلکه دوام و شرایط نگهداری نیز یک اهمیت اساسی است که باید بر آن اساس کفپوش مناسب خود را انتخاب کنید

هنگام انتخاب پوشش کف راه پله جدید ، مهمترین عواملی که باید در نظر گرفته شود سَبک و زیبایی، ساختار و هدف عملکردی راه پله است.

در این مقاله جوانب مثبت و منفی هریک از انواع کفپوش‌ها را بررسی و مقایسه خواهیم کرد تا شما بتوانید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

انتخاب کفپوش مناسب برای پله

کف پله‌های شما با اشغال بزرگترین سطح ، منظره کلی راه پله شما را مشخص می کند. بسته به سلیقه، سبک دکوراسیون و بودجه شما، گزینه های خوب و کم هزینه بسیاری وجود دارد.

در اینجا برخی از ایده‌های طراحی راه پله آورده شده است تا پله های کسل کننده شما دوباره زنده شود.

۱- کفپوش لمینت برای پله ها

اگر ظاهری چوبی می خواهید ، کفپوش لمینت گزینه ای مناسب برای کفپوش راه پله است. این یک انتخاب عالی برای پله ها است زیرا نصب آن آسان است. ثابت کردن آن روی پله‌ها نیز با استفاده از چسب مخصوص به راحتی انجام می گیرد و راحتی پا را نیز فراهم می کند.

نکات انتخاب کفپوش مناسب برای پله که تا حالا نمی‌دانستید

علاوه بر این، کفپوش لمینت در برابر خراش مقاوم است، بنابراین اگر حیوان خانگی دارید، پنجه‌های آنها آسیبی به کف نمی زند. همچنین لازم نیست نگران تمیز کردن آن باشید، زیرا کفپوش لمیننت یا به عبارتی پارکت لمیننت به سادگی با یک دستمال و محلول مناسب به راحتی تمیز می‌شود.

کفپوش لمیننت معمولا به عنوان پارکت یا پارکت لمیننت شناخته شده‌اند

کفپوش لمینت به اشکال مختلف موجود است و می توان آن را در انواع مختلف خریداری کرد. به عنوان مثال ، شما می توانید لمینتی را بخرید که مشابه چوب باشد. همچنین می توانید لمینت رول شده برای پله های خود خریداری کنید.

لمینت مقرون به صرفه ترین نوع پوشش کف برای پله ها است. و هزینه تعویض کف لمینت نیز از هزینه تعویض سایر کفپوش های مورد استفاده در راه‌پله ارزان‌تر است.

۲- کفپوش چوب سخت برای پله ها

چوب سخت یکی از متنوع ترین گزینه ها برای استفاده در راه پله است. این نوع کفپوش؛ رنگ ، طرح و انواع مختلفی دارد.

همچنین می توانید از چوب های جنگلی سبک تا چوب های تیره استفاده کنید. از چوب بلوط، چوب گیلاس ، کاج جامد یا ساج زیبا و غیره استفاده کنید که مناسب دکوراسیون منزل شماست.

نکات انتخاب کفپوش مناسب برای پله که تا حالا نمی‌دانستید
استفاده از چوب سخت زیبایی خاصی به راه پله‌ها می‌بخشد.

یکی از نکات خوب در مورد چوب سخت برای پله ها این است که تمیز کردن آن بسیار راحت است. همچنین دوام فوق العاده ای دارد.

علاوه بر این، چوب، مدل ها و طرح های بسیار زیاد و متنوعی دارد.بنابراین مطمئناً چیزی پیدا خواهید کرد که کاملاً متناسب با سلیقه و نیاز شما باشد.

۳- کف سنگ برای پله ها

سنگهایی مانند گرانیت یا سنگ مرمر می توانند جلوه‌ای مجلل و تماشایی به راه پله‌ها بدهند. متأسفانه سنگ معمولاً سنگین، سخت و خرید آن می تواند هزینه بر باشد.

مشکل خرید سنگ فقط این نیست؛ بیشتر سنگها باید هر ۲ یا سه سال یکبار بندکشی شوند تا از آسیب دیدن محافظت شوند. اگر انتخاب شما سنگ است بهتر است همراه آن از یک فرش استفاده کنید تا سردی و سنگینی سنگ را پوشش دهد.

همچنین می‌توانید از ترکیب سنگ و چوب استفاده کنید. اگر این دو مواد به خوبی ترکیب شوند جلوه‌ی خیلی خوبی خواهند داشت.

نکات انتخاب کفپوش مناسب برای پله که تا حالا نمی‌دانستید

۴- کفپوش فرش برای پله ها

به گفته برخی از کارشناسان: فرش مطمئن ترین نوع کفپوش برای راه پله است.

کفپوش های فرش دسته ای از الگوها و رنگ ها هستند.از موادی مانند پشم ، نایلون ، پلی‌استر یا مخلوط پشم بافته شده اند.

به عنوان یک مالک خانه ، اگر بخاطر بودجه نمی خواهید کل راه پله ها را فرش کنید ، می‌توانید یک فرش باریک در وسط راه پله داشته باشید تا از لیز خوردگی جلوگیری کند و همچنین با بقیه‌ی قسمتهای خانه هماهنگ باشد.

استفاده از فرش می‌تواند پله‌های شما را دنج و گرم جلوه دهد و علاه براین در کاهش سر و صدای رفت آمد می‌تواند خیلی موثر باشد.

اگر بچه دارید ، کفپوش فرش به عنوان یک لایه محافظ اضافی در صورت سقوط عمل می کند. ، اساساً می توانید از بین دو ایده اصلی فرش یکی را انتخاب کنید

نکات انتخاب کفپوش مناسب برای پله که تا حالا نمی‌دانستید

رانرها یا فرشهای باریک

این نوع فرش باعث می شود لبه های راه پله قابل مشاهده باشد. وقتی نمی خواهید راه پله زیبای خود را کاملاً بپوشانید ، آنها بهترین انتخاب هستند. فرش‌های باریک رنگ ، گرما و زیبایی را بدون پنهان کردن کفپوش اضافه می کنند.

جدا از این ، نصب آنها ارزان تر و راحت تر است. اگر کمی دست به آچار باشید می‌توانید این نوع فرش را به راحتی خودتان نصب نمائید. بیشتر صاحبان خانه اغلب رانرهایی با طرح جسورانه انتخاب می کنند تا به فضای خنثی بافت اضافه کنند.

فرش کامل

فرش تمامی راه پله را می‌پوشاند . اگر کفپوش پله خیلی زیبا نباشد معمولاً بهتر است از فرش کامل استفاد کنید. به عنوان مثال ، اگر راه پله شما قدری قدیمی است و نمی خواهید یک بازسازی کامل انجام دهید، فرش کامل کفپوش قدیمی شما را به خوبی پوشش می‌دهد.

با این وجود، نصب یک فرش کامل گران تر و دشوارتر است ، به همین دلیل قبل از مراجعه برای خرید ، باید هزینه‌های آن را به دقت بررسی نمائید.

اگر سرانجام تصمیم گرفتید از فرش کامل برای پله های خود استفاده کنید، توصیه می‌شود الگوی منحصر به فردی پیدا کنید که با دکوراسیون اطراف آن مطابقت داشته باشد اما همچنان به اندازه کافی جذاب باشد. اگر سبک مینیمالیستی ساده را ترجیح می دهید، می‌توانید یک فرش ساده و متناسب با دکوراسیون خود انتخاب نمائید.

۵- کف کاشی برای پله ها

نصب کاشی در راه‌پله می‌تواند جلوه‌ی بصری خوبی ایجاد کند. کف کاشی در رنگ‌ها، مواد و سبک های مختلفی وجود دارد و یک سطح یک نواخت و عالی ایجاد می‌کند.

همچنین، شما می توانید از کاشی برای پله های داخلی و خارجی استفاده کنید. زیرا آنها در برابر خراش مقاوم هستند و دوام زیادی دارند. با این وجود اطمینان حاصل کنید که پله های شما تحمل وزن کاشی و مواد مورد نیاز نصب آن را دارند. زیرا کاشی ها معمولاً از سایر گزینه های کفپوش راه پله سنگین ترند. برای جلوگیری از لغزش و حادثه ، از نوار ضد لغزش یا ترمز پله استفاده کنید یا کاشی های بافت دار نصب کنید.

اگر امکانش را دارید از کاشی تخته سنگ استفاده کنید زیرا این نوع ظاهر زیبایی دارد و در برابر خراش و سایر آسیب‌ها بسیار مقاوم است.

نکات انتخاب کفپوش مناسب برای پله که تا حالا نمی‌دانستید
استفاده از طرح‌های خلاقانه در کاشی کاری راه پله

۶- کفپوش چوب پنبه ای برای پله ها

چوب پنبه آخرین نوع گزینه های نرم  برای پوشش پله است. خوبی آن این است که می توانید از آن هم برای بالابرها و هم برای پله ها استفاده کنید. کف چوب پنبه ، مانند فرش ها ، از لیز خوردن جلوگیری کرده و کوسن و نرمی پا را به وجود می آورد.

کف‌پوش چوب پنبه‌ای از پوسته‌های درخت بلوط بدون آن که به درخت آسیب زده شود به دست می‌آید.(اگر این لایه‌ها) به درستی برداشته شود، می‌توان از آن به عنوان یک منبع تجدید پذیر یاد کرد. این مواد به‌طور طبیعی ضد میکروب و دارای خواص عایقی بسیار عالی و منعطف است. حفره‌های که در پشت کف‌پوش قرار دارند به هنگام راه رفتن و گذشتن چیزهای سنگین مانند مبلمان، به علت داشتن خاصیت انعطافی دارد اثری بر روی کف‌پوش باقی نمی‌ماند. کف‌پوش چوب پنبه‌ای برای حمام مناسب نیست هر چند که رطوبت را به خوبی حفظ می‌کند.

ویکی پدیا

جدا از آن ، همچنین با ارائه ظاهری شبیه چوب جلوه ای طبیعی برای کف ها ایجاد می کند. دقیقاً مانند چوب به نظر می رسد اما مانند فرش عمل می کند. نگهداری کم و ماندگاری طولانی مدت چوب پنبه ، آن را به یک کفپوش ایده آل برای پله ها تبدیل کرده است.

نکات انتخاب کفپوش مناسب برای پله که تا حالا نمی‌دانستید

۷-کفپوش شیشه ای برای راه پله ها

استفاده از شیشه در پله‌ها همه راه را شگفت زده خواهد کرد.به طور معمول ، نوع شیشه‌ای که کف پله ها را تشکیل می دهد شکننده نیست ، به این معنی که مقاوم طراحی شده و به این راحتی نمی‌شکند.

علاوه بر این، راه پله های شیشه ای زیبایی خاصی به خانه می بخشد . این کفپوش ها، بازتابنده هستند نور را جذب نمی‌کنند.

کفپوش شیشه ای برای پله ها دسته‌ای مختلف از رنگ ها و قابلیت های انعکاسی دارد و شما می توانید کاشی های شیشه‌ای را با الگوهای متناسب با سبک خود استفاده کنید.

نکات انتخاب کفپوش مناسب برای پله که تا حالا نمی‌دانستید
راه پله شیشه تژین شده با نورع هفت رنگ

۸- پله های رنگ شده

اگر نمی خواهید برای خرید کفپوش هزینه کرده و راه پله خود را بپوشانید اما همچنان دلتان نمی‌خواهد آن را ساده رها کنید، ممکن است راه‌های ارزان تری را امتحان کنید. با کمی خلاقیت و به کمک متخصص، می توانید پله های ساده خود را به هر مدل و رنگی که انتخاب کرده اید تبدیل کنید.

یک استراتژی معروف ایجاد توهم فرش رانر است. راه پله ها به گونه ای رنگ آمیزی شده اند که به نظر می رسد یک فرش رانر بر روی پله ها نصب شده است. علاوه بر این ، شما می‌توانید با کمی خلاقیت یک صحنه طبیعت را در پله ها ایجاد کنید.

این کار می تواند برای راه پله های طولانی بسیار مفید باشد. زیرا این سبک یک حواس پرتی زیبا را از سفر طولانی به بالا ارائه می دهد.

نکات انتخاب کفپوش مناسب برای پله که تا حالا نمی‌دانستید

جمع بندی

در قدیم فرشها تنها گزینه موجود برای پوشش پله ها بودند. امروزه بسیاری از گزینه های کفپوش برای پله ها به وجود آمده‌اند. شما به راحتی می‌توانید موردی را بیابیدکه با هزینه‌ی بسیار پایین انتظارات شما را برآنرده کند.

اما قبل از انتخاب مدل کفپوش برای پله؛ کف پله، ساختار، سبک ، نگهداری و افرادی را که از راه پله استفاده می کنند در نظر بگیرید.

ایده های طراحی راه پله برای اینکه پله های شما را به بخشی مسحورکننده از خانه تبدیل کند ، کم نیست. از پله های بزرگ و سبک های معمولی گرم گرفته تا سبک های صنعتی و معاصر.

مهمترین نکته ای که باید در ذهن داشته باشید این است که پله‌ها فقط مجاری بین مناطق مختلف خانه نیستند. آنها به اندازه بقیه‌ی قسمت‌های خانه نقش مهمی در تنظیم ظاهر، دکوراسیون و احساس خانه شما دارند. یک راه پله با طراحی مناسب می تواند یک اتاق نشیمن معاصر را به دوران ویکتوریا برگرداند یا استقبال گرمی از ورودی داشته باشد.

بنابراین ، همانطور که روی قسمتهای کاربردی خانه خود تمرکز می کنید ، از قسمتهای زیبایی و دکوراسیون راه پله ها و پله ها غافل نشوید.

مقاله‌های مرتبط:

کاملترین راهنمای چیدمان آشپزخانه

آشپزخانه‌های عجیب اما جذاب و بی نظیر

۶ ترفند سریع و ک هزینه برای تغییر حال و هوای خانه

چگونه خانه کم نور خود را روشن کنیم؟

برچسب‌ها: ,
منبع:

مطالب مرتبط

انتخاب کفپوش مناسب برای خانه-بررسی کفپوش خانه موقع خرید

کفپوش سنگی برای خانه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

در این مطلب نکاتی را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم که در بررسی کفپوش سنگی خانه به کارتان می‌آید. اگر قصد اجاره یا خرید خانه‌ای را دارید یا می‌خواهید نوع کفپوش خانه‌تان را عوض کنید با استفاده از این نکات می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.


دیدگاه خود را بنویسید