۷ اشتباه رایج در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

داشتن فضای کم و اندک در دکوراسیون محدودیت ایجاد می‌کند و ممکن است باعث شود نتوانید همه آنچه در ذهن دارید اجرا کنید. البته نباید فکر کنید در دکوراسیون اتاق خواب کمجا آزادی عمل ندارید و ممکن است این فضا دکوراسیون خوبی نداشته باشد. گاهی برخی اشتباهات در دکوراسیون باعث می‌شود از پتانسیل موجود به شکل بهینه استفاده نشود و حتی محدودیت فضا بیشتر هم به نظر برسد. با آگاهی از این اشتباهات می‌توانید دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود را به بهترین شکل اجرا کنید.

7اشتباه رایج در چیدمان اتاق خواب کوچک

فضای کوچک، صمیمی و دنج‌تر است. این ویژگی در مورد اتاق خواب کوچک بیشتر هم حس می‌شود. از آنجایی که اتاق خواب، فضایی کاملاً شخصی است، گاهی این‌گونه تصور می‌شود که دکوراسیون آن اهمیت چندانی ندارد، و در واقع همین که احساس آرامش و راحتی داشته باشیم، کافی است. ولی این تصور چندان صحیح نیست. بهتر است به دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود بیشتر توجه داشته باشید. درست است که اتاق خواب فضای خوابیدن، استراحت و انجام برخی امور شخصی به شمار می‌رود، ولی اگر به روش صحیح چیده شود، قطعا می‌توان از فضای آن به شکل مؤثرتری استفاده کرد. پس ارزشش را دارد که وقت و توجه بیشتری برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود صرف کنید. پیش از هر چیز باید اشتباهات رایج در این زمینه را بشناسید.

۱. از شلف استفاده نمی‌کنید
شلف دیواری

خرید شلف برای اتاق خواب

در اتاق‌های کوچک، سطح کف موجود کمتر است، پس می‌توانید از دیوارها هم بهترین استفاده را داشته باشید. شلف‌های دیواری و طبقات نظم دهنده راه حل مناسبی برای قرار دادن کتاب، لوازم دکوری و هر وسیله دیگری است که ترجیح می‌دهید در جلوی چشم باشد. این طبقه‌ها را در قسمتی از اتاق نصب کنید که خطر افتادن نداشته و ترجیحاً از تخت خواب دور باشد.

۲. از آینه غافل می‌شوید
طراحی اتاق کوچک

خرید آینه برای اتاق خواب کوچک

آینه این مزیت را دارد که نور را منعکس می‌کند و می‌تواند از نظر بصری فضا را بزرگ‌تر جلوه دهد. نترسید و آینه قدی بزرگی را در اتاق خواب قرار دهید. حتی می‌توانید یکی از دیوارها را کاملاً آینه‌کاری یا در قسمت‌های مختلف از آینه‌های کوچک‌تر استفاده کنید. بعد از نصب آینه تأثیر چشمگیر آن حس می‌شود.

۳. وسایل را به درستی انتخاب نمی‌کنید
دکوراسیون اتاق کوچک

خرید سرویس خواب برای اتاق خواب

انتخاب وسایل و سرویس خواب اشتباه یکی از رایج‌ترین اشتباه‌ها در طراحی اتاق خواب کوچک است. این چالش کمی هم دردسرساز به نظر می‌رسد و به راحتی حل نمی‌شود. بر اساس خصوصیات فضا و نیازهای شخصی که از اتاق خواب استفاده می‌کند، نوع سرویس خواب و وسایل متغیر است. اولین نکته این است: چیزی را انتخاب کنید که کاربرد بیشتری دارد و هر آنچه نمی‌خواهید را از اتاق خارج کنید. حتی می‌توانید آن دسته از اکسسوری‌ها و وسایل تزیینی را که غیر ضروری هستند هم حذف کنید. اگر تخت خواب یا وسیله‌ای که در ذهن دارید را برای ساخت به نجار سفارش دهید، کارتان راحت‌تر می‌شود.

به عنوان یک قانون کلی بدانید باید وسایل، تخت خواب و میزها را به گونه‌ای در اتاق بچینید که رفت‌وآمد و حرکت در فضا به راحتی انجام شود. حتی می‌توانید برخی وسایل را در مرکز اتاق قرار دهید. این کار باعث می‌شود فضای اندک و پرت مابین وسایل مختلف از بین برود.

۴. از ورود نور طبیعی جلوگیری می‌کنید
نور اتاق خواب

خرید پرده برای اتاق خواب

اگر یک اتاق کوچک، کم‌نور و تاریک باشد، کوچک‌تر به نظر می‌رسد. برای حل این مسئله از هر نقطه که امکان دارد، نور خورشید را به درون فضا وارد کنید. از پرده‌های ضخیم استفاده نکنید و به دنبال پرده‌های نازک و سبک‌تر باشید. پرده‌های رومی، زبرا، کرکره، لوردراپه، پرده‌های حریر و تور انتخاب مناسبی برای ورود نور به اتاق خواب هستند.

۵. از رنگ می‌ترسید
رنگ اتاق خواب

خرید رنگ روشن برای اتاق خواب

برخی افراد تصور می‌کنند رنگ‌های روشن به خوبی در اتاق‌های کوچک نمی‌نشینند. ولی کاملاً برعکس است! می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تر برای برجسته کردن فضا و توجه بیشتر به آن استفاده کنید. بر اساس توصیه طراحان با تجربه انتخاب حداکثر سه رنگ کافی است. ترجیحاً به دنبال رنگ‌هایی باشید که از درجه رنگی مشابه هستند.

۶. فرش‌های بسیار کوچک پهن می‌کنید
اتاق خواب

خرید فرش کوچک برای اتاق خواب

شاید غیرمنطقی به نظر برسد، ولی استفاده از فرش با ابعاد بزرگ در مرکز یک اتاق کوچک انتخاب بهتری است. اگر یک میز کوچک یا کاناپه هم در کنار آن قرار دهید، فضا زیباتر می‌شود. حتماً فکر می‌کنید این وسایل برای اتاق کوچک اضافی خواهد بود، ولی این گونه نیست. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که افراد برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک مرتکب می‌شوند این است که عناصر صحیح را برای طراحی داخلی نمی‌شناسند.

استفاده از فرش بزرگ‌تر با مبلمان مناسب، توجه بیننده را به بخش مشخصی از فضا جلب می‌کند. این نکته احساس کوچکی اتاق را از بین می‌برد. عناصر بزرگ‌تر کمک می‌کنند واحدهای کوچک‌تری در اتاق برای خود تعریف کنید.

۷. تخت خواب را در مکان نادرست قرار می‌دهید
تخت خواب

اصول فنگ شویی در اتاق خواب

فراموش نکنید که مهم‌ترین کارکرد اتاق خواب کوچک، استراحت است. بنابراین باید توجه اصلی را به تخت خواب اختصاص دهید و اولین کاری که انجام می‌دهید این باشد که بهترین مکان را برای آن مشخص کنید. همه جوانب را در نظر بگیرید: نور، گردش هوا، دما، فرش و میز کنار تخت در تعیین مکان درست تأثیرگذار هستند و هر کدام به نوبه خود اهمیت دارند. بر اساس اصل فنگ شویی، تخت خواب باید روبروی درب قرار بگیرد، سر تختی پهنی داشته و پنجره‌ای هم در بالای تخت وجود نداشته باشد.

سخن آخر

اشتباهاتی که در دکوراسیون اتاق خواب کوچک انجام می‌شود، به فضای موجود آسیب می‌زند. سعی کنید تا حد ممکن از اشتباهاتی که گفته شد اجتناب کنید. با رعایت این نکات می‌توانید بهترین شکل از اتاق خواب استفاده و فضایی خلق کنید که برای افراد خانه خودمانی‌تر، آرام‌تر و خوشایندتر باشد.

منبع: دیجی کالا مگ

برچسب‌ها:
منبع:

مطالب مرتبط

ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی- تصویر از شمعدانی‌های درست شده

ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی (ساده و مدرن)

شمعدانی، شمع را در جای خود ثابت نگه می‌دارد و از کج شدن و ریختن پارافین مذاب جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، شمعدانی، زیبایی شمع را دوچندان می‌کند و به عنوان عنصری دکوراتیو، به فضای خانه ظرافت و زیبایی می‌بخشد. بنابراین، استفاده از شمعدانی، نه تنها ضرورتی برای حفظ امنیت است، بلکه زیبایی و ظرافت را نیز به ارمغان می‌آورد.
اگر می‌خواهید برای شمع‌هایتان شمعدانی بسازید؛ با آموزش ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی همراه ما باشید.

ساخت گلدان طلایی و مشکی

ساخت گلدان طلایی و مشکی

به تازگی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی منزل ترند شده است. به همین دلیل در این آموزش از قسمت خودت بساز وب‌سایت میزصندل به ساخت گلدان طلایی و مشکی پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید.

بیش از ۱۰۰ مدل تزیین اتاق دخترانه جدید

بیش از ۱۰۰ مدل تزیین اتاق دخترانه جدید

اتاق دخترانه یکی از مهمترین اتاق‌های خانه است که باید با توجه به سلیقه و سن دختر تزیین شود. تزیین اتاق دخترانه، علاوه بر افزایش زیبایی و جذابیت اتاق، به دختران کمک می‌کند تا در اتاق خود راحت بوده و خوشحال باشد. همچنین، تزیین اتاق دخترانه می‌تواند به عنوان یک فعالیت خلاقانه و مفرح برای دختران باشد، که باعث افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت او می‌شود. بنابراین، تزیین اتاق دخترانه از اهمیت بسیاری برخوردار است و می‌تواند به عنوان یک فعالیت سرگرم‌کننده و مفید در نظر گرفته شود که حس خوبی برای کل خانواده در پی دارد.


دیدگاه خود را بنویسید