استفاده از آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

استفاده از آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

یکی از دکوری های زیبایی که افراد زیادی به آن علاقه دارند و معمولا از آن در منزل خود استفاده می کنند، آباژور می باشد. آباژورها مدل های مختلفی دارند که در هرکدام از آن ها طرح و رنگ های متنوعی به کار رفته است. برای اینکه بیشتر با انواع آباژورها و کاربردهایی که دارند، آشنا شوید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

آباژور های پایه دار

این مدل از آباژورها در تمام قسمت های خانه قابل استفاده هستند و بهتر است که روی میز قرار گیرند. آباژورهای پایه دار ابعاد آنچنان بزرگی ندارند به همین دلیل در کنار مبلمان و روی عسلی ها می توانند قرار گیرند. همچنین مدلی از آباژورهای پایه دار وجود دارند که برای استفاده در اتاق خواب ها طراحی شده اند.

این آباژورها طرح و رنگ هایی متناسب با اتاق خواب ها دارند و در دکوراسیون های محیط نشیمن و پذیرایی زیبا به نظر نمی رسند. آباژورهایی که مخصوص محیط پذیرایی هستند، معمولا ۲ مدل هستند. مدل اول مخصوص دکوراسیون های سلطنتی و کلاسیک می باشند و مدل دوم طرح هایی ساده دارند و تک رنگ هستند. بنابراین این آباژورها بهتر است که در دکوراسیون های مدرن استفاده شوند.

استفاده از آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

بیشتر بخوانید: ویژگی های میز و صندلی استاندارد

آباژور های ایستاده

آباژورهای ایستاده برخلاف مدل های پایه دار، در هر مکانی می توانند قرار گیرند و نیازی به میز ندارند. این آباژورها قابلیت تنظیم ارتفاع دارند بنابراین می توانید آن ها را با ارتفاع دلخواه خود تنظیم کنید و در محیط پذیرایی منزل خود قرار دهید. آباژورهای ایستاده معمولا در قسمت پذیرایی منزل زیبا به نظر می رسند. زیرا با سبک کلاسیک طراحی می شوند. از نظر قیمت نیز آباژورهای ایستاده نسبت به مدل های پایه دار گران تر هستند.

استفاده از آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

بیشتر بخوانید: تاریخچه پارکت

آباژور های فانتزی

این دسته از آباژورها در دکوراسیون اتاق کودک استفاده می شوند. در آباژورهای فانتزی از رنگ های شاد استفاده می شود و طرح های فانتزی و کارتونی در آن ها به کار رفته است. این آباژورها از نوع پایه دار هستند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشند.

استفاده از آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

بیشتر بخوانید: آیا می‌توان از پارکت در آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده کرد؟

نکات مهم هنگام خرید آباژور

زمانی که برای خرید آباژور به فروشگاه می روید، توصیه می شود که نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • ابعاد آباژور را با توجه به متراژ خانه انتخاب کنید.
  • به طرح و رنگ آباژور انتخابی خود توجه داشته باشید که با دکوراسیون داخلی منزلتان تناسب داشته باشد.
  • اگر استفاده از آباژور باعث شلوغ شدن بیش از اندازه دکوراسیون منزلتان می شود، بهتر است که از آن استفاده نکنید.
  • آباژوری را انتخاب کنید که قیمت آن با میزان بودجه شما همخوانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لوستر

سخن نهایی

این روزها در بیشتر منازل یک آباژور مشاهده می شود. آباژورها زیبایی دکوراسیون داخلی منزل را چند برابر می کنند. در این مقاله مدل های مختلف آباژورها را معرفی کردیم که شما و دیگر افراد علاقه مند به این دکوری زیبا بتوانید مدلی مناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزلتان را انتخاب کنید.

برچسب‌ها: ,
منبع: decoranik.ir

مطالب مرتبط

ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی- تصویر از شمعدانی‌های درست شده

ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی (ساده و مدرن)

شمعدانی، شمع را در جای خود ثابت نگه می‌دارد و از کج شدن و ریختن پارافین مذاب جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، شمعدانی، زیبایی شمع را دوچندان می‌کند و به عنوان عنصری دکوراتیو، به فضای خانه ظرافت و زیبایی می‌بخشد. بنابراین، استفاده از شمعدانی، نه تنها ضرورتی برای حفظ امنیت است، بلکه زیبایی و ظرافت را نیز به ارمغان می‌آورد.
اگر می‌خواهید برای شمع‌هایتان شمعدانی بسازید؛ با آموزش ساخت شمعدانی با وسایل دور ریختنی همراه ما باشید.

ساخت گلدان طلایی و مشکی

ساخت گلدان طلایی و مشکی

به تازگی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی منزل ترند شده است. به همین دلیل در این آموزش از قسمت خودت بساز وب‌سایت میزصندل به ساخت گلدان طلایی و مشکی پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید.

بیش از ۱۰۰ مدل تزیین اتاق دخترانه جدید

بیش از ۱۰۰ مدل تزیین اتاق دخترانه جدید

اتاق دخترانه یکی از مهمترین اتاق‌های خانه است که باید با توجه به سلیقه و سن دختر تزیین شود. تزیین اتاق دخترانه، علاوه بر افزایش زیبایی و جذابیت اتاق، به دختران کمک می‌کند تا در اتاق خود راحت بوده و خوشحال باشد. همچنین، تزیین اتاق دخترانه می‌تواند به عنوان یک فعالیت خلاقانه و مفرح برای دختران باشد، که باعث افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت او می‌شود. بنابراین، تزیین اتاق دخترانه از اهمیت بسیاری برخوردار است و می‌تواند به عنوان یک فعالیت سرگرم‌کننده و مفید در نظر گرفته شود که حس خوبی برای کل خانواده در پی دارد.


دیدگاه خود را بنویسید