۱۰ انتخاب اشتباه برای خانه‌های کوچک

۱۰ انتخاب اشتباه برای خانه‌های کوچک

امروزه اکثره خانه‌ها کوچک است و دیگر خبری از آن خانه‌های خیلی بزرگ با چند اتاق دلباز و حیاط درندشت نیست. خانه‌ها اکثراً ۴۰ یا ۵۰ متر است؛ نهایتاً تا ۱۲۰ یا فوقش ۲۰۰متر؛ که آن هم آپارتمانی و بدون حیاط است که شاید یک بالکن کوچک داشته باشد. همچنین بیشتره خانه‌ها یک یا دو اتاق خوابه هستند که آن هم معمولاً با وسایل اعضای خانواده تاسقف پر است. در این میان تنها جایی که می‌توانیم با چیدمان درست آنجا، خانه خود را دلبازتر و کمی بزرگتر نشان دهیم پذیرایی یا نشیمن است. اما دراین میان خیلی از ما با چیدمان اشتباه و غیر اصولی خانه خود را تنگ‌تر می‌کنیم و بجای آنکه نشیمن محل آرامش خود و اعضای خانواده شود، برعکس بسیار استرس‌آور یا تنگ و تاریک دیده می‌شود و بجای نور و روشنایی ازدحام را مهمان خانه خود می‌کنیم.

حال چه کنیم تا این خانه ما دلباز تر، پرنورتر، بزرگتر و مهم تر از همه زیباتر دیده شود؟

ما در این مقاله ۱۰ اشتباهی که موجب دکوراسیون‌های اشتباه یا کاملا غیر اصولی در خانه‌های کوچک می‌شود را شرح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: انواع رومیزی برای میز ناهار خوری

۱۰ انتخاب اشتباه برای خانه‌های کوچک

۱- استفاده از فرش عای پر نقش، بزرگ و تیره

استفاده از فرش هایی با طرح های شلوغ در خانه های کوچک فضا را شلوغ تر و کوچک تر نشان میدهد، پس بهتر است از فرش هایی ساده تر و رنگهای روشن تر استفاده کنید و با شال پرده و مبل هم رنگ آن ست کنید تا فضای نشیمن یا پذیرایی زیباتر شود.

۱۰ انتخاب اشتباه برای خانه‌های کوچک

۲- تیره کردن دیوار

تیره کردن دیوار یا حتی تیره بودن وسایل نشیمن یا پذیرایی خانه را کوچک تر نشان میدهد.

۱۰ انتخاب اشتباه برای خانه‌های کوچک

۳- استفاده از پرده طرح دار، شلوغ و تیره

استفاده از پرده های شلوغ و طرح دار و تیره برای نشیمن های کوچک یک اشتباه بزرگ است زیرا فضای شما کوچک تر از حد معمول دیده می‎‌شود و در ابتدای ورود به نشیمن پرده اولین چیزی است که خود نمایی می‌کند در حالی که نباید اینگونه دیده شود.

۱۰ انتخاب اشتباه برای خانه‌های کوچک

۴- استفاده از کاغذ دیواری طرح دار و تیره

کاغذ دیواری های طرح دار و رنگی شاید به ظاهر خیلی زیبا و شیک دیده شوند اما وقتی روی دیوار خانه شما اجرا شوند با دیگر وسایل خانه شما یک دکور و دیزاین خیلی شلوغ و پرهیاهویی به شما میدهد و آن آرامش و زیبایی مورد نظر شما را نخواهد داشت.

۱۰ انتخاب اشتباه برای خانه‌های کوچک

۵-استفاده از مبل کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک یا طرح های کلاسیک کلا برای خانه های بزرگ و سلطنتی طراحی و ساخته شده اند و برای خانه های کوچک اصلا مناسب و برازنده نیستن و دکوراسیون کلاسیک برای خانه های کوچک قابل اجرا نیست.

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل میز ناهار خوری ۴ نفره

۱۰ انتخاب اشتباه برای خانه‌های کوچک

۶- استفاده از اکسسوری های زیاد

انتخاب اکسسوری زیاد برای نشیمن یا حتی اتاق های کوچک بسیار اشتباه بوده و در دکوراسیون غیراصولی می‌باشد و همچنین بعد از مدت کوتاهی مخاطب را خسته میکند وباعث شلوغی و آشفتگی می‌شود.

کاور صندلی ناهارخوری-کاور صندلی-دیزایش صندلی ناهارخوری-مدل کاور صندلی میز ناهارخوری-روکش صندلی ناهارخوری-انواع کاور صندلی ناهار خوری-مدل روکش صندلی ناهار خوری-مدل روکش صندلی ناهارخوری-مدل روکش صندلی میز ناهار خوری-انواع مدل روکش صندلی ناهار خوری

۷- انتخاب مبلهایی با پشتی بلند

پشتی های مبل ها در خانه های کوچک هرچقدر کوچکتر فضای دید آنقدر بزرگتر به نظر می‌آید و فضای شما بازتر دیده می‌شود اما اگر این پشتی ها بلند باشند فضا کوچکتر و جمع نر دیده می‌شود.

۱۰ انتخاب اشتباه برای خانه‌های کوچک

وجود گل و گیاه طبیعی در هر خانه و مکانی ضروریست و موجب طراوت و سرزندگی آنجا میشود و به آن مکان روح میبخشد و زیبایی و نشاط خاصی به فضا میدهد اما همانطور که خود میدانید استفاده از هر چیزی بیش از اندازه اشتباه و مضر است و استفاده خیلی زیاد از گل و گیاه در خانه هم هم از نظر علمی اشتباه است هم از نظر دکوراسیون، زیرا با استفاده زیاد از گل و گیاه طبیعی در خانه آنجا را به گلخانه تبدیل میکنید در حالی که نگهداری آن در خانه هم برای هوای خانه هم زیبایی خانه نیاز است اما بیش از حد گذاشتن گل و گیاه در خانه اشتباه بوده و جلوه بصری جالبی ندارد و کسل کننده است.

بیشتر بخوانید: دکور کنار میز تلویزیون

۱۰ انتخاب اشتباه برای خانه‌های کوچک
۱۰ انتخاب اشتباه برای خانه‌های کوچک

۹- استفاده از فرش خیلی بزرگ

برای اینکه بدانید چه اندازه فرشی مناسب خانه شماست اول باید به چیدمان مبل خود دقت کنید طوری چیدمان کنید که پایه های مبل یا خود مبل روی فرش قرار بگیرند یا کناره های فرش تا پایه های مبل باشد مانند عکسهای بالا اما فرش بزرگتر از چیدمان مبل هایتان نباشد در واقع در محدوده مبل ها قرار بگیرد دقت کنید که فرش خیلی کوچک هم مناسب نیس پس اندازه فرش خود را نسبت به چیدمان مبلمان انتخاب کنید وفقط برای زیر مبل ها خریداری کنید نه اندازه کل متراژه خانه زیرا فرش کردن کل خانه در حالی که خانه پارکت یا سرامیک ویا موکت است جلوه خوبی ندارد.

۱۰ انتخاب اشتباه برای خانه‌های کوچک

۱۰- استفاده از تابلوهای شلوغ و ناهماهنگ

استفاده از تابلوهایی با طرح های شلوغ و با اندازه ها یا حتی موضوعات متفاوت از هم فضا را از محیط آرام و آرامبخش به محیط شلوغ و خسته کننده تبدیل میکند و فضای نشیمن یا پذیرایی را کوچکتر و بی نظم نشان میدهد.

بیشتر بخوانید: اندازه استاندارد میز تلویزیون دیواری

برچسب‌ها: , , ,
منبع:

مطالب مرتبط

نوسازی گلدان قدیمی چینی

آموزش ویدیویی نوسازی گلدان چینی قدیمی

در عصر حاضر، گلدان‌ها، دکوری‌ها و لوازم تزیین دکوراسیون منزل به سمت مینیمال و ساده شدن رفته است. اگر از گذشته گلدان طرح‌دار با طرح‌های شلوغ دارید با این آموزش می‌توانید گلدان چینی قدیمی خود را نوسازی کنید و از طرح و سبک جدید آن لذت ببرید.

ساخت میز عسلی با لوازم دور ریختنی- آموزش ویدیویی این میز عسلی در پست وجود دارد.

ساخت میز عسلی با لوازم دور ریختنی

ساخت میز عسلی با لوازم دور ریختنی نه تنها راهی خلاقانه برای دکور منزل شماست، بلکه به حفظ محیط زیست هم کمک می کند. با کمی خلاقیت و ابتکار می‌توانید از وسایلی که به نظر بی استفاده می آیند، میز عسلی‌های زیبا و منحصر به فردی بسازید. برای مثال می توانید از قوطی‌های کنسرو، بطری‌های پلاستیکی، تایرهای کهنه و کمی رنگ و لوازم تزئینی میز عسلی‌های زیبا بسازید.

عکس تابلو نوسازی شده قدیمی چوبی در ویدیو آموزشی نوسازی تابلو چوبی قدیمی-

نوسازی تابلو چوبی قدیمی

شاید رنگ و روی تابلوی قدیمی شما کدر شده است، یا از آن تابلو تکراری که کنج دیوار خانه‌ آویزان است خسته شده‌اید. فرقی نمی‌کند، در هر حال شما می‌توانید تابلوهای قدیمی‌تان را به تابلو جدید و مدرن تبدیل کنید. فقط کافی است مراحلی که در این ویدیو آمده دنبال کنید.


دیدگاه خود را بنویسید